http://www.transportpublic.org/componen ... urea-miro-
Centenars de persones estrenen a Sant Just la recollida de signatures a favor del tramvia directe per Laureà Miró
PTP Comunicats i presentacions - Baix Llobregat
Escrit per PTP
dilluns, 24 d'octubre de 2011 19:34
■ La PTP va iniciar ahir, a la fira "Sant Just al Carrer", la recollida de signatures per donar continuïtat a la línia T3 del Trambaix entre Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just i evitar el gran revolt actual, que perjudica els usuaris del transport públic per afavorir el transport privat.
■ Veïns i veïnes s'interessen per la proposta de la PTP, que reduiria a la meitat els temps de viatge del tramvia entre Sant Just i Barcelona amb una obra de baix impacte i baix cost.
■ Volem posar fi als 40 anys d'espera d'un transport en via reservada entre la Diagonal i Sant Feliu, per la N340.
Barcelona, 24 d'octubre de 2011. La PTP vol posar fi al cercle viciós del transport públic al corredor Sant Feliu - Sant Just - Barcelona, servit per autobusos no protegits, un tramvia protegit però intermitent i una proposta de Metro que porta 40 anys planificada i només ha servit per no fer res.
La discontinuïtat del tramvia T3 per Laureà Miró té el seu origen en el desacord de l'Ajuntament d'Esplugues de desviar el trànsit de pas davant diverses ofertes de l'ATM per implantar el Trambaix (annex 1). L'any 2005 la PTP va elaborar una alternativa (annex 2) que pretenia resoldre aquest desacord mitjançant una proposta que minimitzés les afectacions sobre el trànsit, permetent la càrrega i descàrrega als dos costats del vial, i al mateix temps feia possible una segregació lleugera pel tramvia també vàlida per l'autobús a la part central del carrer. La recent celebració de la fira "Sant Just al Carrer" ha servit per presentar públicament un fotomuntatge d'aquesta proposta, elaborada desinteressadament per un estudiant d'arquitectura santfeliuenc.
Amb aquesta proposta es permetrien reduccions del temps de viatge en tramvia, entre Sant Just i Barcelona (Ernest Lluc), dels 14 minuts actuals a només 7 minuts, d'acord amb l'esquema adjunt (annex 3). Així, les línies 5, 9-10 i 3, quedarien a 7, 9 i 11 minuts respectivament de la Rambla de Sant Just, uns temps sensiblement inferiors als actuals i competitius amb el vehicle privat. D'altra banda es planteja un perllongament de la línia T2 sobre vies existents per mantenir la connectivitat de l'Hospital Moisès Broggi amb els municipis tramviaires de la comarca. Es calcula que el cost aproximat del nou pas directe del Trambaix per Laureà Miró seria d'uns 10 milions d'Euros, front els 1.274 milions d'Euros del perllongament eteri de la línia 3 de Metro.
Actualment la PTP del Baix Llobregat treballa per sumar suports a la proposta i acabar amb 40 anys de promeses que només han aconseguit no disposar d'un transport amb via reservada i contínua al llarg de la N340 entre Barcelona, Sant Just i Sant Feliu.
Aquí teniu la cronologia del tramvia per Laureà Miró http://www.transportpublic.org/images/p ... annex1.pdf , i la proposta de millora, a http://www.transportpublic.org/images/p ... annex3.pdf
Reivindicació tramvia més directe a Sant Just
Gran encert
Proposta totalment encertada. De fet s'hauria d'haver construït així desde el bon començament.
D'aquesta manera s'aconsegueix unir millor entre sí els municipis de la zona (amb la T2 fins a Sant Feliu), però alhora també unir-los més eficaçment amb Barcelona.
D'aquesta manera s'aconsegueix unir millor entre sí els municipis de la zona (amb la T2 fins a Sant Feliu), però alhora també unir-los més eficaçment amb Barcelona.
Re: Reivindicació tramvia més directe a Sant Just
Abans de tot, que consti que recolzo totalment la proposta de la PTP a favor del TramBaix directe per Laureà Miró.
El problema que veig, és que no sabria on ubicar la parada intermitja "La Mallola". L'andana per a passatgers no pot estar ubicada a la mitjana, ja que els autobusos no tenen porta pel cantó esquerre, així que l'andana s'hauria de situar entre el carril per a transport públic i el carril per a vehicles privats. Ja hi ha prou espai disponible? Segurament s'hauria d'optar per una solució d'aquest tipus, desviant lleugerament el carril de trànsit privat menjant-nos un tros de vorera.
El problema que veig, és que no sabria on ubicar la parada intermitja "La Mallola". L'andana per a passatgers no pot estar ubicada a la mitjana, ja que els autobusos no tenen porta pel cantó esquerre, així que l'andana s'hauria de situar entre el carril per a transport públic i el carril per a vehicles privats. Ja hi ha prou espai disponible? Segurament s'hauria d'optar per una solució d'aquest tipus, desviant lleugerament el carril de trànsit privat menjant-nos un tros de vorera.
Re: Reivindicació tramvia més directe a Sant Just
Tot i ser una decisió encertada, el greu problema de perllongar la T2 és que desde Bon Viatge fins a Llevant Les Planes el traçat és tot en via única excepte les parades penalitzant l'explotació.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Reivindicació tramvia més directe a Sant Just
Hola,
Es una vieja reivindicación, de la PTP y de muchísimas personas individuales, foros y colectivos el que el tranvía fuese en línea recta por Esplugues. Propuesta y trazado que se defendió desde el principio y antes de la construcción de esa línea bajo la autopista. Una gran obra que le dejaría un dinero a quien fuese pero que no es lo más óptimo ni lo más lógico.
Y por cierto, Sant Just podrá decir lo que quiera, pero a ver cómo resuelven que al Ayuntamiento de Esplugues de Llobregat no le dé la gana de posibilitar eso, ya que estamos tratando de este término municipal.
Saludos,
Sergio
Es una vieja reivindicación, de la PTP y de muchísimas personas individuales, foros y colectivos el que el tranvía fuese en línea recta por Esplugues. Propuesta y trazado que se defendió desde el principio y antes de la construcción de esa línea bajo la autopista. Una gran obra que le dejaría un dinero a quien fuese pero que no es lo más óptimo ni lo más lógico.
Y por cierto, Sant Just podrá decir lo que quiera, pero a ver cómo resuelven que al Ayuntamiento de Esplugues de Llobregat no le dé la gana de posibilitar eso, ya que estamos tratando de este término municipal.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reivindicació tramvia més directe a Sant Just
Aquesta part del traçat es pot fer amb el tramvia pel carril dret, compartit amb els autobusos. I a les parades, amb una marquesina de bones dimensions apte per ubicar-hi venda de bitllets, n'hi ha prou. No és cap gran problema tot plegat i l'únic que caldria eliminar és el carril d'aparcament, o com a mínim reubicar-lo entre la calçada de vehicles privats i el carril bus/tramvia (no recomanable ja que seria una mica perillós).Sagrerenc wrote:El problema que veig, és que no sabria on ubicar la parada intermitja "La Mallola".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Via única?
Tenint en compte que el trajecte entre Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just duraria uns 3', si el tram en qüestió es construís en via única permetria circulacions cada aproximadament 8', freqüència que no crec que s'arrbi a superar mai.
Re: Via única?
Recorda que és un carril compartit entre tram i autobús, per tant, la freqüència serà més gran.Javi M wrote:Tenint en compte que el trajecte entre Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just duraria uns 3', si el tram en qüestió es construís en via única permetria circulacions cada aproximadament 8', freqüència que no crec que s'arrbi a superar mai.
Re: Reivindicació tramvia més directe a Sant Just
Home, tramvia i bus en via única està clar que és inviable.
En tot cas la proposta que volia fer era construir via única per poder segregar el tramvia del bus, però per allà no caben els 5 carrils, o sigui que no he dit res.
És que la idea de tram i bus al mateix carril no m'acava de convèncer. Per començar el tram té una velocitat comercial una mica més alta que els busos, o sigui que d'aquesta manera el tram hauria de disminuir la velocitat. Segon, els autobusos fan més parades, i no hi ha lloc com per poder estacionar un bus sense afectar a la circulació o de tramvies o de cotxes.
En tot cas la proposta que volia fer era construir via única per poder segregar el tramvia del bus, però per allà no caben els 5 carrils, o sigui que no he dit res.
És que la idea de tram i bus al mateix carril no m'acava de convèncer. Per començar el tram té una velocitat comercial una mica més alta que els busos, o sigui que d'aquesta manera el tram hauria de disminuir la velocitat. Segon, els autobusos fan més parades, i no hi ha lloc com per poder estacionar un bus sense afectar a la circulació o de tramvies o de cotxes.