Estació d'AV a l'aeroport de Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Estació d'AV a l'aeroport de Girona

Post by 122-042-132 »

20/10/2011 EI.PB.PC. B-TX-11024 i TX-11024: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu, del projecte bàsic i del projecte constructiu de la nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa per a l'aeroport de Girona. Claus: EI-TX-11024, B-TX-11024 i TX-11024
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa

Post by genissimon »

A veure si, al final, es construeix. Estaria molt bé, ja que així s'amplia l'hinterland de l'aeroport de Girona que ara, amb la marxa de Ryanair, serà més beneficiosa que mai. Tinc curiositat per saber com connectaran l'estació ferroviària i la terminal aeroportuària (uns 500-600 metres en línia recta).

De passada, també es podria construir un ramal o variant de la xarxa convencional per a connectar l'aeroport. Serien uns 15 km. de via nova entre Caldes i Fornells, si es va una variant amb una estació passant a l'aeroport. O bé uns 4 Km. si es fa un ramal en cul-de-sac des de Riudellots.

Salut !!
122-042-132 wrote:20/10/2011 EI.PB.PC. B-TX-11024 i TX-11024: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu, del projecte bàsic i del projecte constructiu de la nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa per a l'aeroport de Girona. Claus: EI-TX-11024, B-TX-11024 i TX-11024
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

Em sembla que ho he dit més d'una vegada. L'aeroport té més de 40 anys i encara estic esperant a que es creï una línia d'autobús entre l'estació de Riudellots de la Selva i l'aeroport.
User avatar
gracienc
N5
N5
Posts: 91
Joined: Friday 21/10/2011 12:54
Location: Vila de Gràcia

Re: LAV Barcelona-França

Post by gracienc »

Sagrerenc wrote:Em sembla que ho he dit més d'una vegada. L'aeroport té més de 40 anys i encara estic esperant a que es creï una línia d'autobús entre l'estació de Riudellots de la Selva i l'aeroport.
Si, la veritat és que tenint una estació de tren a 4 kilometres el més lògic seria que hi hagués un bus que ho connectes directament en comptes de fer pagar als viatgers 12 euros per sortir des de l'estació del nord. L'estrany és que ni renfe, ni l'aeroport de Girona, ni cap administració se n'hagi preocupat abans!
L'única excepció seria per els trajectes nocturns (quan no hi ha tren). Per la resta no es perdria gaire en temps de viatge, però suposaria previsiblement una gran millora en el preu! (i en l'aprofitament del transport públic existent)

Salut!
PD:aquesta és la meva primera intervenció després de presentar-me al fòrum.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: LAV Barcelona-França

Post by UT596001 »

Us recordo que hi ha una línia d'autobús que va de Girona ciutat a l'Aeroport de Girona, cada hora, integrada al sistema tarifari de l'ATM de Girona (això sí, al ser terme municipal de Vilobí d'Onyar per un Girona-Aeroport es cobren dues zones).
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa

Post by 122-042-132 »

genissimon wrote: Tinc curiositat per saber com connectaran l'estació ferroviària i la terminal aeroportuària (uns 500-600 metres en línia recta).
122-042-132 wrote:20/10/2011 EI.PB.PC. B-TX-11024 i TX-11024: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu, del projecte bàsic i del projecte constructiu de la nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa per a l'aeroport de Girona. Claus: EI-TX-11024, B-TX-11024 i TX-11024
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Sí tens la paciència de llegir els diferents documents de GISA, això queda especificat i comentat. Salut!
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

UT596001 wrote:Us recordo que hi ha una línia d'autobús que va de Girona ciutat a l'Aeroport de Girona, cada hora, integrada al sistema tarifari de l'ATM de Girona (això sí, al ser terme municipal de Vilobí d'Onyar per un Girona-Aeroport es cobren dues zones).
Aquesta línia és útil per qui ve des de Girona o del nord de Girona, però per la gent que ve des del Vallès Oriental o el Maresme estaria molt bé una línia des de l'estació de Riudellots, enllaçant amb el tren. Sóc incapaç d'entendre quin sentit tenen línies d'autobús amb menys de 5 serveis al dia o que només estan operatives en períodes ocasionals, com les que van de l'aeroport de Girona a Granollers, Mataró o Blanes.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: LAV Barcelona-França

Post by xevi »

Segons es desprèn del document de GISA, l'estació anirà al PAET de Viloví, un espai de la línia del TGV amb 4 vies situada a 500m al sud de l'aeroport de Girona. Molt bé, però ara caldrà una bona connexió, ràpida i eficaç, entre les terminals de l'aeroport i el l'estació de TGV, no?

Crec que podríem començar a fer propostes. La distància entre les terminals de l'aeroport i el PAET crec que és d'uns 800/900m?

La connexió podria ser:

1.- Nou vial directe i únic AEROPORT - ESTACIÓ TGV - AEROPORT i fer la connexió amb Bus o jardinera (tipus les de les pistes aeropport).
2.- People Mover: Veient el plànol i la zona, crec hauria d'anar elevat (com el de la foto de Birmingham). Hauria de sortir del sud de la terminal de l'aeroport, a nivell de carrer, res de pujar escales, ascensors, etc, s'elevaria amb una mica de rampa i aniria en direcció sud i paral.lel a la via del TGV i giraria a l'esquerra cap al PAET/futura estació TGV (potser massa €?).
3.- Passarel•les de connexió, adjunto exemple C. Real (potser massa distància?)

....
Attachments
Birmingham_airport_people_mover.jpg
Birmingham_airport_people_mover.jpg (87.09 KiB) Viewed 9057 times
ESTACIÓ TGV AEROPORT GIRONA.pdf
(351.33 KiB) Downloaded 334 times
CONNEXIÓ TVG-AEROPORT C.REAL.jpg
CONNEXIÓ TVG-AEROPORT C.REAL.jpg (15.03 KiB) Viewed 9062 times
jEiiK0b
N5
N5
Posts: 118
Joined: Wednesday 10/08/2011 15:47
Location: Esparreguera

Re: LAV Barcelona-França

Post by jEiiK0b »

En el seu moment van dir per TV3 que es cobriria la relació amb un servei d'autobusos. Si no m'equivoco, parlaven de dos quilòmetres de distància i tardaria cinc minuts.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: LAV Barcelona-França

Post by UT596001 »

Sagrerenc wrote:Aquesta línia és útil per qui ve des de Girona o del nord de Girona, però per la gent que ve des del Vallès Oriental o el Maresme estaria molt bé una línia des de l'estació de Riudellots, enllaçant amb el tren. Sóc incapaç d'entendre quin sentit tenen línies d'autobús amb menys de 5 serveis al dia o que només estan operatives en períodes ocasionals, com les que van de l'aeroport de Girona a Granollers, Mataró o Blanes.
Cal tenir present que a Girona paren tots els trens, mentre que a Riudellots només para un tren cada dues hores, i m'agradaria saber com quedarà la cosa si s'arriba a implantar el servei de rodalia de Girona. Per tant, aquesta línia que surt de Girona ja és útil als que venen del Vallès Oriental (als del Maresme primer haurien de resoldre el tema dels enllaços a Maçanet, que és vergonyós).

Encara que, mirant el google maps, no seria mala idea fer parar allà tots els trens (menys els de llarga distància), ja que veig per el google maps que l'accés per carretera és fàcil. De tota manera, seria molt més útil que aquesta línia no es quedés allà sinó que continués per la C-25 fins a Cassà de la Selva i continués fins almenys Sant Feliu de Guíxols.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

UT596001 wrote:
Sagrerenc wrote:Aquesta línia és útil per qui ve des de Girona o del nord de Girona, però per la gent que ve des del Vallès Oriental o el Maresme estaria molt bé una línia des de l'estació de Riudellots, enllaçant amb el tren. Sóc incapaç d'entendre quin sentit tenen línies d'autobús amb menys de 5 serveis al dia o que només estan operatives en períodes ocasionals, com les que van de l'aeroport de Girona a Granollers, Mataró o Blanes.
Cal tenir present que a Girona paren tots els trens, mentre que a Riudellots només para un tren cada dues hores, i m'agradaria saber com quedarà la cosa si s'arriba a implantar el servei de rodalia de Girona. Per tant, aquesta línia que surt de Girona ja és útil als que venen del Vallès Oriental (als del Maresme primer haurien de resoldre el tema dels enllaços a Maçanet, que és vergonyós).
Evidentment, seria necessari implantar el servei de rodalia de Girona, perquè un enllaç Riudellots de la Selva-aeroport de Girona tingués sentit. Però de totes maneres, crec que la construcció d'una estació d'Alta Velocitat a l'aeroport de Girona hauria de ser una prioritat secundària, ja que els principals usuaris d'aquest aeroport són, o bé de les comarques de Girona, Maresme i Vallès Oriental, o bé turistes de la Costa Brava, o bé usuaris amb origen o destí Barcelona a qui no els importa anar a Girona per tal d'estalviar. M'agradaria saber si hi ha algun estudi on s'indiqui el nombre d'usuaris que podria tenir aquesta estació d'AV.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: LAV Barcelona-França

Post by xevi »

Un dels objectius de l'estació - TGV Aeroport de Girona - és fer més competitiu i atractiu l'aeroport, pertant, no hem de mirar el passatger d'avui en dia, si no el del futur. El futur de l'aeroport de Girona és que sigui el 2n aeroport de BCN, no ens enganyem.

Respecte la connexió de la línia de tren convencional (Riudellots, per exemple) amb l'aeroport de Girona amb bus, la veig imprescindible i factible, què serien 10 min.? crec recordar que un dels aeroports de Londres té un "shuttle bus" que connecta l'estació de tren, una mica allunyada, amb l'aeroport. Sense anar més lluny, a l'aeroport del Prat, existeix una bona la connexió entre la T1 i l'estació de Rodalies de l'aeroport.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Rodalia-T1 del Prat

Post by Guigui »

xevi wrote:Sense anar més lluny, a l'aeroport del Prat, existeix una bona la connexió entre la T1 i l'estació de Rodalies de l'aeroport.
Existeix una connexió. Deixem-ho així.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: LAV Barcelona-França

Post by xevi »

Jo l'he utilitzat per anar de Sants a la T1 i quan arribes a l'estació de l'aeroport tens 3 o 4 busos esperant-te, a mi sempre m'ha anat bé.
jsantos233
N5
N5
Posts: 116
Joined: Sunday 10/01/2010 18:39

Re: LAV Barcelona-França

Post by jsantos233 »

xevi wrote:Jo l'he utilitzat per anar de Sants a la T1 i quan arribes a l'estació de l'aeroport tens 3 o 4 busos esperant-te, a mi sempre m'ha anat bé.
I l'has agafat per fer-ho al revés? Perque es bastant pesat, sobretot tenint en compte que quan no hi havia la T1 el tren et deixaba ben a prop...a mes que el bus cap a la T1 fa un munt de voltes...
User avatar
gracienc
N5
N5
Posts: 91
Joined: Friday 21/10/2011 12:54
Location: Vila de Gràcia

Re: LAV Barcelona-França

Post by gracienc »

xevi wrote:Un dels objectius de l'estació - TGV Aeroport de Girona - és fer més competitiu i atractiu l'aeroport, pertant, no hem de mirar el passatger d'avui en dia, si no el del futur. El futur de l'aeroport de Girona és que sigui el 2n aeroport de BCN, no ens enganyem.
Només dir dues coses

1ra, l'aeroport de Barcelona avui en dia i després d'acabar la terminal nova, està bastant infrautilitzat (només cal passejar per la T2 un dia normal), així que anar potenciant altres aeroports com a "auxiliars" o d'ajuda no té sentit i menys si calen subvencions públiques.

2na, Els transports en TAV, TGV o AVE no són per anar de cantonada en cantonada donada l'alta sol·licitació energètica que tenen. Amb una bona connexió de rodalies i de regionals a Riudellots i amb un bus llançadora ja faríem via. A sobre viatjar en TAV ens pujaria bastant el preu (de ben segur) i això no faria tan atractiu un aeroport que ho és, donat el baix preu que tenen normalment els bitllets dels seus vols.

Finalment, dir que en la situació econòmica actual, esperar que l'aeroport de Girona estigui connectat per TAV és com condemnar-lo a que mai hi arribi aquest i de rebot aparcar altres projectes més realistes. En canvi posar busos on toca i alguns serveis de rodalia en infraestructura que ja existeix són projectes més creïbles i segur que molt més viables econòmicament. (D'entrada no necessiten cap inversió en infraestructura)


au, gracies per llegir-me

Roger
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Estació d'AV a l'aeroport de Girona

Post by Sagrerenc »

Totalment amb el comentari anterior. Seria demencial que des de la futura estació de la Sagrera es tardés menys en anar a l'aeroport de Girona que en anar a la T1 del Prat.

És cert que hem de mirar el passatger del futur però, ja el coneixem prou? Tal com està l'economia, dubto que l'any 2020 viatgi molta més gent en avió de la que ho fa actualment.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Estació d'AV a l'aeroport de Girona

Post by xevi »

Si el TGV no és per anar a la cantonada, entenc que sou partidaris d'eliminar els serveis AVANT?
La connexió BCN - Aeroport de Girona - Girona, serà només pels AVANT, ho diu ben clar a la info. No hem d'oblidar que fins ara un 10% dels passatgers de l'aeroport de Girona venen de la Catalunya Nord, per aquests també serviria aquesta estació. Per cert, i què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN? També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No va de centralisme pixapí

Post by Guigui »

xevi wrote:Per cert, i què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN? També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?
Com deia en Sagrerenc, seria demencial. Ni més ni menys. I ho seria per la lentitud de determinades connexions, no per la rapidesa d'altres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
gracienc
N5
N5
Posts: 91
Joined: Friday 21/10/2011 12:54
Location: Vila de Gràcia

Re: Estació d'AV a l'aeroport de Girona

Post by gracienc »

xevi wrote:Si el TGV no és per anar a la cantonada, entenc que sou partidaris d'eliminar els serveis AVANT?
La connexió BCN - Aeroport de Girona - Girona, serà només pels AVANT, ho diu ben clar a la info. No hem d'oblidar que fins ara un 10% dels passatgers de l'aeroport de Girona venen de la Catalunya Nord, per aquests també serviria aquesta estació. Per cert, i què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN? També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?


1era pregunta, "Si el TGV no és per anar a la cantonada, entenc que sou partidaris d'eliminar els serveis AVANT? "

El servei AVANT a l'aeroport de Girona encara no existeix, i posats a posar-hi un servei de transport... et respondré seguint el meu comentari anterior... abans que posar-hi AVANT, seria més obvi arreglar una bona connexió de rodalies i regionals a Riudellots i des d'allà un bus llançadora. Igualment no, en opinió personal no hi posaria AVANT, trobo que "sempre" hi haurà actuacions més importants a fer abans que aquesta.
En quant a la pregunta... no em ficaré molt en el detall.... simplement no compararia, per exemple, un servei AVANT Barcelona- Lleida (que ja està fet i pot tenir unes justificacions) amb un Barcelona-Aeroport de Girona (que encara s'hauria de fer i personalment les justificacions que em surten són per a no fer-lo).



2na pregunta, "què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN?"

Si el govern és capaç de crear connexions més ràpides des de Barcelona a l'Aeroport de Girona, que des de Barcelona a l'Aeroport del Prat... és que se'ns estan pixant a la cara per el que respecta la planificació d'infraestructures de transport de passatgers (per arribar a aquest punt, alguns del govern s'haurien de passar els projectes de viabilitat econòmica i ambiental pels c... i no dic que no ho hagin fet i no ho estiguin fent actualment) .



3era pregunta, "També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?"

Et convido a pensar en la comparació que has fet que crec que no és la més adequada...


Salutacions!
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”