Ús de l'R12 per fer trajectes de l'R4 nord

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
Sagrerenc
N9
N9

Ús de l'R12 per fer trajectes de l'R4 nord

Post by Sagrerenc »

Ahir al vespre volia anar de Sants a la Sagrera-Meridiana, i com que el primer tren que passava per la via 8 era un 470 en simple de la línia R12 (direcció Lleida-Pirineus), el vaig agafar. Aquest tren, amb sortida teòrica a les 19.09, va passar per Sants a les 19.33 (no entenc com és possible que un tren surti des de l'origen amb tant de retard, però això és una altra història). M'hi vaig pujar, i vaig veure com alguns usuaris preguntaven: "Aquest tren va a Manresa?" "Passa per Barberà?" "Para a Torre Baró?". En arribar a Pl. Catalunya es va repetir la mateixa escena, amb molts usuaris bastant desconcertats, i molts que no s'acabaven de fiar es van quedar a l'andana. El tren va arrencar de Pl. Catalunya, i amb prou feines l'ocupació del meu cotxe era d'un 20%. En arribar a la Sagrera, vaig baixar.

Un cop allà, com que em sobrava temps, vaig decidir esperar-me a l'andana. Poc després va arribar a la Sagrera (puntualment a les 19.52) un R4 amb destinació Manresa, 447 en composició simple. El tren anava ple a vessar, amb la gent dreta als passadissos. El següent tren, també amb destinació Manresa (i a diferència dels anteriors, amb parada a totes les estacions), va passar a l'horari previst (20.01) i ja no anava tan ple.

Explico aquesta història per constatar que la línia R12 és molt poc coneguda per la majoria d'usuaris de l'R4 nord, que preferiexen anar drets i arribar més tard, que no pas anar còmodament asseguts en un tren de la sèrie 470. En part és degut al fet que només hi hagi 3 trens al dia, i en part degut al poc interès del viatger per informar-se. Crec que els R12 s'haurien d'anunciar com a "Manresa-Lleida", igual que en altres línies alguns trens s'anuncien com a "Sitges-Vilanova", "Tarragona-Reus" o "Blanes-Maçanet".
Guigui
Administrador

Informació

Post by Guigui »

El problema de fons és la crònica manca d'informació. El dia que els viatgers es puguin refiar cegament dels anuncis per megafonia, dels panells d'andana i dels teleindicadors dels trens, haurem progressat molt en aquest sentit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
iFercat
N7
N7

Re: Ús de l'R12 per fer trajectes de l'R4 nord

Post by iFercat »

Pero els bitllets de rodalies no son valids per a regionals no? :?
Sagrerenc
N9
N9

Re: Ús de l'R12 per fer trajectes de l'R4 nord

Post by Sagrerenc »

iFercat wrote:Pero els bitllets de rodalies no son valids per a regionals no? :?
No són vàlids als trens Exprés i als MD. Però als Regionals simples sí. De fet els trens de l'R12 apareixen als horaris de l'R4 (tot i que no s'hi indica que continuen a Lleida), igual que alguns trens Regionals amb origen/destinació Reus o Lleida-Pirineus per Valls també apareixen als horaris de l'R2.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”