Nova Spanair
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qatarlunya
Primer, el Barça; ara, Spanair; el següent serà TV3, participada per Al-Jazira? A aquest pas, el país acabarà anomenant-se Qatarlunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova Spanair
Quan siguem Qtarlunya, s'acabaran les retallades.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Nova Spanair
Parece que más que intentar sacar a una compañía adelante hubiera conseguido una pieza para su maqueta o hubiera añadido cromos nuevo a su album.Guigui wrote:Spanair connectarà Barcelona amb el món
La companyia catalana oferirà a l’estiu vols directes des del Prat a Nova York i Singapur, i a São Paulo des de Madrid
Marta Sardà
Nova York
Ult. Act. 29/10/2009 03:20
A Ferran Soriano, president de l’aerolínia catalana Spanair, se’l veia il·lusionat quan ahir, a Nova York, on està mantenint diverses reunions amb els diferents socis del grup Star Alliance, confirmava que Barcelona tindrà vols directes a Nova York i Singapur i es podrà volar amb Spanair directament a São Paulo des de Madrid, a partir de l’estiu de l’any vinent, pels codis compartits que ha establert la companyia catalana amb Continental Airlines, Singapore Airlines i TAM, l’aerolínia brasilera.
Guigui wrote:Per tenir futur
Ara, però, la companyia està centrada en el pla de reestructuració, “que va bé però és complicada”, assegurava Soriano, que explicava que el pla preveu “prescindir de més personal de tots els sectors, retallar el 10% de les rutes, abaixar sous i fer més eficients les operacions retallant en 10 minuts el temps que els avions són a terra”. “És necessari dur a terme el pla si volem que la companyia tingui futur”, sentencia el president de Spanair. El grup va perdre 187 milions d’euros el 2008. L’any que ve vol equilibrar i deixar els números vermells.
Vivimos en el mundo de las pérdidas, en Europa y EEUU dejar de ganar se ha convertido en un miedo que nos acecha y que materialmente este "monstruo de las galletas" se come empleos o prescinde de cosas innecesarias (qué si antes estaban, quiere decir, que los de antes eran unos ineptos para gestionar o administrar o planificar con estas cosas, ahora inncesarias) para alcanzar una gran novedad "la eficiencia".
Por suerte menos mal que las perdidas no tributan y que en ESADE no te enseñan prácticas "offshores" para convertir pérdidas en beneficios, ni otros instrumentos similares, son gente decente que se preocupan por sacar adelante el país.
Es importante mantener esta "compenetración" los sexólogos ya lo dicen que tener relaciones periódicamente con la parienta es importante para la salud de la pareja. Me imagino que los gastos generados no son supérfluos y que es una buena campaña de marketing. Estoy contento de ver que mis impuestos (recordemos las acciones del Ayto de Barna y la Gencat en la sociedad) sirven para fomentar la concupiscencia entre empresas.Guigui wrote:Ara per ara ja s’aposta fort per Spanair i Barcelona, des de dins i fora del país. “Hi ha una gran compenetració entre els socis de Star Alliance, amb molt esperit de col·laboració i no de competència, com passa en altres aliances”, explicava el president de l’aerolínia catalana. Per això Spanair ha proposat que el CEB Meeting de Star Alliance faci a Barcelona la reunió de treball del juny del 2010.
Es verdad, si fueran de Madrid tendrían AGC Aerolínies de la Generalitat de Catalunya, la inventarían sólo para "meter el dedo en el ojo".Guigui wrote:“Si fóssim de Madrid, no ens caldria tenir una Spanair”
Entrevista de Salvador Sostres a Ferran Soriano, president de Spanair
Me alegro que lo vea así, seguro que su bolsillo y el de los accionistas lo ven igual, primero ser catalanista y luego si es posible recuperar la inversión hechaGuigui wrote:Si no fos molt catalanista no hauria vingut a Spanair.
El "catalanismo" no debe alcanzar a los trabajadores que se tuvieron que marchar.
No era lo mismo que Caja Madrid invirtiera en una actividad económica, como hace cualquier otra entidad financiera como "Caixa-Bank" o "Catalunya Caixa" que dos entes públicos (Ayto Barcelona y Gencat) los cuales, si que pueden tener actividad económica, pero han de respetar las reglas del mercado. Pero claro, en un mercado de libre competencia como el aéreo, la entrada de capital público puede crear desigualdades. Espero que los dos entes, se acuerden del asunto Alitalia.Guigui wrote:Josep Piqué, de Vueling, diu que vostè barreja els negocis amb els sentiments.
Cada país treballa pel seu futur. És absurd negar-li a una nació el dret de construir-se. Els que es diuen antinacionalistes sovint són nacionalistes d’un altre país. Caja Madrid ha invertit 7.400 milions d’euros a Ibèria. La Comunitat de Madrid defensa l’aeroport de Barajas, que representa el 15% del seu PIB. I una altra cosa, Sostres.
Digui.
Josep Piqué és el president de Vueling; Vueling, que és d’Ibèria, i em sembla que Ibèria ha tingut moltes complicitats patriòtiques.
Si estamos aquí para que Catalunya tenga una aerolínia propia, entonces me parece algo fatuo. Prefiero que Catalunya tenga la mejor Sanidad, Educación, Investigación, Enseñanza, Justicia...
Como entenderá aquél país tan democrático como Qatar todo esto.... Da igual, el dinero huela como huela, seguirá siendo dinero.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Re: Qatarlunya
Sera que no hi han moltes empreses d'aqui participades per empreses estrangeres i no diem Alemanylunya o Italunya etc etc etc Que sembla que per se qatar tenim que posar-nos la mal al cap, pero si gracies a ells tirem coses endavant doncs benvinguts.Guigui wrote:Primer, el Barça; ara, Spanair; el següent serà TV3, participada per Al-Jazira? A aquest pas, el país acabarà anomenant-se Qatarlunya.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Participació emblemàtica
Evidentment, ho deia en to mig de broma. Però sí que sobta la participació de Qatar en diverses empreses i organitzacions emblemàtiques de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les low cost volen fer investigar les ajudes públiques
http://www.ara.cat/economia/patronal-ca ... 41015.html
La patronal de línies aèries de baix cost carrega contra Spanair per rebre aportacions públiques
ELFAA calcula que la companyia catalana ha rebut 120 milions de les administracions
EFE
Brussel·les | Actualitzada el 15/11/2011 18:35
L'Associació Europea d'Aerolínies de Baix Cost (ELFAA, per les seves sigles en anglès) ha anunciat avui que presentarà una "petició formal" a la Comissió Europea (CE) perquè investigui les ajudes amb diners públics a Spanair, ja que considera que violen les normes europees de competència.
ELFAA carrega contra l'aerolínia catalana per haver rebut la setmana passada dos crèdits pont per un total de 25 milions amb l'aval del Govern i l'Ajuntament de Barcelona, que segons l'associació europea infringeixen les lleis de competència.
"Aquesta nova injecció de diners per mantenir Spanair a flotació no només és una despesa de fons públics, sinó que a més és una violació flagrant de la legislació europea sobre competència i ajudes d'estat", ha assenyalat el secretari general de la ELFAA, John Hanlon.
L'associació de low cost assegura que ja s'han destinat 120 milions d'euros de fons públics per finançar la companyia, a la qual acusen de "dependre" d'aquests diners en detriment de la "lliure i justa" competència.
La patronal de línies aèries de baix cost carrega contra Spanair per rebre aportacions públiques
ELFAA calcula que la companyia catalana ha rebut 120 milions de les administracions
EFE
Brussel·les | Actualitzada el 15/11/2011 18:35
L'Associació Europea d'Aerolínies de Baix Cost (ELFAA, per les seves sigles en anglès) ha anunciat avui que presentarà una "petició formal" a la Comissió Europea (CE) perquè investigui les ajudes amb diners públics a Spanair, ja que considera que violen les normes europees de competència.
ELFAA carrega contra l'aerolínia catalana per haver rebut la setmana passada dos crèdits pont per un total de 25 milions amb l'aval del Govern i l'Ajuntament de Barcelona, que segons l'associació europea infringeixen les lleis de competència.
"Aquesta nova injecció de diners per mantenir Spanair a flotació no només és una despesa de fons públics, sinó que a més és una violació flagrant de la legislació europea sobre competència i ajudes d'estat", ha assenyalat el secretari general de la ELFAA, John Hanlon.
L'associació de low cost assegura que ja s'han destinat 120 milions d'euros de fons públics per finançar la companyia, a la qual acusen de "dependre" d'aquests diners en detriment de la "lliure i justa" competència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova Spanair
Supongo que si dejaran de hacerlo en forma de créditos y aportaciones de capital, y pasaran a otorgar ayudas directas a la explotación como los de Ryanair (¨acuerdos¨ que no son otra cosa que subsidios), se quedarían mucho más tranquilos, no? Y si de paso Spanair extorsionara a los Estados que los financian, y abusaran y se ca%&ran en los usuarios con total impunidad, ya podríamos afirmar con toda seguridad que es una low cost independiente en toda regla y definitivamente lo que los ciudadanos europeos queremos tener...
[ironic off]
[ironic off]
Re: Nova Spanair
http://www.ara.cat/ara_premium/cronica/ ... 39156.html
AEROLÍNIES
El protocol signat per les dues companyies marcava com a límit el 21 de desembre
Spanair té 15 dies per tancar la venda a Qatar
Spanair disposa de dues setmanes per tancar l'entrada de Qatar Airways al seu capital. El preacord signat entre els dos grups apunta al dia 21 com a data límit, però s'han donat una setmana més.
IGNASI PUJOL BARCELONA. | Actualitzada el 14/12/2011 00:00
Spanair i Qatar Airways s'han imposat silenci per acabar de tancar l'acord pel qual la companyia estatal de Qatar passarà a controlar el 49% de l'aerolínia catalana. Segons ha pogut saber l'ARA, les dues empreses han signat un protocol que marca el calendari d'aquestes negociacions.
Segons aquest full de ruta, Spanair i Qatar disposen de dues setmanes per tancar l'acord de compravenda. En principi la data que figura en el preacord és el 21 de desembre, però els advocats d'ambdues parts han demanat prorrogar les converses durant una setmana més per "les complexitats" de l'operació, segons han explicat fonts coneixedores de l'operació.
D'aquesta manera, el 28 de desembre podria estar tancada la incorporació de l'anhelat nou soci industrial de Spanair. No obstant, les mateixes fonts expliquen que el protocol és prou flexible per deixar encara, si cal, uns dies més per a l'acord.
Quin seria el pas següent? Si s'acabés confirmant l'operació, d'aquí uns dies s'haurien de conèixer alguns detalls rellevants. Un cop finalitzades les converses actuals, el següent pas és la signatura del contracte de compravenda.
En aquest document hi haurà un esborrany del pla de negoci per als pròxims anys, i a més s'hi determinarà exactament com queda el capital de Spanair després de l'entrada de Qatar Airways, el repartiment de representants al consell d'administració de la companyia, els compromisos d'aportació de capital per part dels socis i un mapa de rutes.
Repartiment d'accions
Ara la principal incògnita, al marge de la confirmació definitiva de la compra del 49% de les accions de Spanair per part de Qatar, és saber com quedarà l'accionariat de la companyia presidida per Ferran Soriano. Actualment el Govern n'és el soci majoritari, ja sigui de manera directa (a través de les empreses públiques Cimalsa i Avançsa, que en sumen un 28,5%) o indirecta (Catalana d'Iniciatives, Fira de Barcelona, que en concentren un 35,5%). La resta del capital es reparteix entre Volcat 2009 (que agrupa alguns empresaris de la fundació FemCat), amb un 20,8%; Turisme de Barcelona, amb un 15%, i l'aerolínia sueca SAS, amb un 11,6%.
El nou soci hauria d'aportar els recursos necessaris per sanejar els comptes de Spanair (la companyia va registrar unes pèrdues de 116 milions d'euros l'any passat) i poder desplegar un pla de vols intercontinentals des de l'aeroport del Prat. La xifra podria rondar els 150 milions d'euros, tot i que caldran més recursos en un futur.
Un 50% de Qatar Airways, amb seu a Doha, és propietat de la família reial d'aquest país àrab. L'altra meitat de les accions pertanyen a inversors privats. És una de les aerolínies que ha crescut més durant els últims anys. Té encarregats 200 avions per valor de 40.000 milions de dòlars (30.096 milions d'euros). El fons sobirà de Qatar, el braç inversor de la família reial, és propietari, entre d'altres, dels grans magatzems londinencs Harrods i d'Al Jazeera.
AEROLÍNIES
El protocol signat per les dues companyies marcava com a límit el 21 de desembre
Spanair té 15 dies per tancar la venda a Qatar
Spanair disposa de dues setmanes per tancar l'entrada de Qatar Airways al seu capital. El preacord signat entre els dos grups apunta al dia 21 com a data límit, però s'han donat una setmana més.
IGNASI PUJOL BARCELONA. | Actualitzada el 14/12/2011 00:00
Spanair i Qatar Airways s'han imposat silenci per acabar de tancar l'acord pel qual la companyia estatal de Qatar passarà a controlar el 49% de l'aerolínia catalana. Segons ha pogut saber l'ARA, les dues empreses han signat un protocol que marca el calendari d'aquestes negociacions.
Segons aquest full de ruta, Spanair i Qatar disposen de dues setmanes per tancar l'acord de compravenda. En principi la data que figura en el preacord és el 21 de desembre, però els advocats d'ambdues parts han demanat prorrogar les converses durant una setmana més per "les complexitats" de l'operació, segons han explicat fonts coneixedores de l'operació.
D'aquesta manera, el 28 de desembre podria estar tancada la incorporació de l'anhelat nou soci industrial de Spanair. No obstant, les mateixes fonts expliquen que el protocol és prou flexible per deixar encara, si cal, uns dies més per a l'acord.
Quin seria el pas següent? Si s'acabés confirmant l'operació, d'aquí uns dies s'haurien de conèixer alguns detalls rellevants. Un cop finalitzades les converses actuals, el següent pas és la signatura del contracte de compravenda.
En aquest document hi haurà un esborrany del pla de negoci per als pròxims anys, i a més s'hi determinarà exactament com queda el capital de Spanair després de l'entrada de Qatar Airways, el repartiment de representants al consell d'administració de la companyia, els compromisos d'aportació de capital per part dels socis i un mapa de rutes.
Repartiment d'accions
Ara la principal incògnita, al marge de la confirmació definitiva de la compra del 49% de les accions de Spanair per part de Qatar, és saber com quedarà l'accionariat de la companyia presidida per Ferran Soriano. Actualment el Govern n'és el soci majoritari, ja sigui de manera directa (a través de les empreses públiques Cimalsa i Avançsa, que en sumen un 28,5%) o indirecta (Catalana d'Iniciatives, Fira de Barcelona, que en concentren un 35,5%). La resta del capital es reparteix entre Volcat 2009 (que agrupa alguns empresaris de la fundació FemCat), amb un 20,8%; Turisme de Barcelona, amb un 15%, i l'aerolínia sueca SAS, amb un 11,6%.
El nou soci hauria d'aportar els recursos necessaris per sanejar els comptes de Spanair (la companyia va registrar unes pèrdues de 116 milions d'euros l'any passat) i poder desplegar un pla de vols intercontinentals des de l'aeroport del Prat. La xifra podria rondar els 150 milions d'euros, tot i que caldran més recursos en un futur.
Un 50% de Qatar Airways, amb seu a Doha, és propietat de la família reial d'aquest país àrab. L'altra meitat de les accions pertanyen a inversors privats. És una de les aerolínies que ha crescut més durant els últims anys. Té encarregats 200 avions per valor de 40.000 milions de dòlars (30.096 milions d'euros). El fons sobirà de Qatar, el braç inversor de la família reial, és propietari, entre d'altres, dels grans magatzems londinencs Harrods i d'Al Jazeera.
Re: Nova Spanair
http://www.ara.cat/economia/Trias-noves ... 39121.html
AEROLÍNIES
Trias obre la porta a noves aportacions públiques a Spanair
La venda a Qatar Airways està "bastant avançada", segons l'alcalde
IGNASI PUJOL Barcelona | Actualitzada el 16/12/2011 14:15
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha obert aquest matí la porta a noves aportacions públiques a Spanair. "La participació de Qatar Airways a Spanair, si es produeix, és una notícia importantíssima", ha dit l'alcalde.
Trias ha dit que l'operació està "bastant avançada, però falta tancar-la". L'alcalde ha dit que "els socis de Spanair hauran de continuar aportant diners" a la companyia. La Generalitat és actualment el soci majoritari de l'aerolínia.
AEROLÍNIES
Trias obre la porta a noves aportacions públiques a Spanair
La venda a Qatar Airways està "bastant avançada", segons l'alcalde
IGNASI PUJOL Barcelona | Actualitzada el 16/12/2011 14:15
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha obert aquest matí la porta a noves aportacions públiques a Spanair. "La participació de Qatar Airways a Spanair, si es produeix, és una notícia importantíssima", ha dit l'alcalde.
Trias ha dit que l'operació està "bastant avançada, però falta tancar-la". L'alcalde ha dit que "els socis de Spanair hauran de continuar aportant diners" a la companyia. La Generalitat és actualment el soci majoritari de l'aerolínia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Negociacions amb Qatar
http://www.ara.cat/economia/Mas-qualifi ... 38027.html
Mas qualifica de "molt complexa" la negociació perquè Qatar compri Spanair
El president confirma que el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, es troba a Doha en converses amb l'aerolínia
EFE
Barcelona | Actualitzada el 03/01/2012 17:25
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha qualificat avui de "molt complexes" les negociacions perquè Qatar Airways entri en el capital de Spanair, en la roda de premsa per fer balanç del primer any del Govern que ha ofert avui.
"Efectivament, el conseller d'Economia avui és a Doha (Qatar) i està seguint les negociacions i converses que fa mesos que es van iniciar, que són complexes, molt complexes", ha manifestat Artur Mas.
Mas ha confirmat que el conseller d'Economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, es troba a Doha negociant l'entrada dels qatarians en el capital de l'aerolínia Spanair, en el qual la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona han estat injectant importants quantitats de diners públics que no han servit perquè la companyia deixi enrere les pèrdues.
El president de la Generalitat ha justificat avui que el seu govern en cap moment ha abaixat "el ritme i la pressió per intentar que Spanair acabi tirant endavant·.
Mas ha recordat que l'objectiu és que Barcelona sigui un "hub" de connexions internacionals, per reforçar la connectivitat de la capital catalana amb el món, i que en aquest objectiu "Spanair hi té un paper", encara que no l'únic.
En aquest sentit el president català s'ha mostrat esperançat que les converses perquè qatar Airwyas entri en el capital de Spanair fructifiquin.
Els actuals socis de Spanair estan sol·licitant a Qatar Airways, controlada per l'emirat de Qatar, que injectin 150 milions d'euros en l'aerolínia catalana.
Mas qualifica de "molt complexa" la negociació perquè Qatar compri Spanair
El president confirma que el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, es troba a Doha en converses amb l'aerolínia
EFE
Barcelona | Actualitzada el 03/01/2012 17:25
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha qualificat avui de "molt complexes" les negociacions perquè Qatar Airways entri en el capital de Spanair, en la roda de premsa per fer balanç del primer any del Govern que ha ofert avui.
"Efectivament, el conseller d'Economia avui és a Doha (Qatar) i està seguint les negociacions i converses que fa mesos que es van iniciar, que són complexes, molt complexes", ha manifestat Artur Mas.
Mas ha confirmat que el conseller d'Economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, es troba a Doha negociant l'entrada dels qatarians en el capital de l'aerolínia Spanair, en el qual la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona han estat injectant importants quantitats de diners públics que no han servit perquè la companyia deixi enrere les pèrdues.
El president de la Generalitat ha justificat avui que el seu govern en cap moment ha abaixat "el ritme i la pressió per intentar que Spanair acabi tirant endavant·.
Mas ha recordat que l'objectiu és que Barcelona sigui un "hub" de connexions internacionals, per reforçar la connectivitat de la capital catalana amb el món, i que en aquest objectiu "Spanair hi té un paper", encara que no l'únic.
En aquest sentit el president català s'ha mostrat esperançat que les converses perquè qatar Airwyas entri en el capital de Spanair fructifiquin.
Els actuals socis de Spanair estan sol·licitant a Qatar Airways, controlada per l'emirat de Qatar, que injectin 150 milions d'euros en l'aerolínia catalana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comencen a esgotar-se les opcions
http://www.ara.cat/economia/Spanair-alt ... 38048.html
Spanair es queda sense alternativa si fracassa la venda a Qatar Airways
El grup xinès HNA, que era la segona opció, es retira de la negociació per l'aerolínia
IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 04/01/2012 00:29
Tot o res. Els socis de Spanair, liderats per la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, s’ho juguen tot a una carta. Si falla la venda del 49% del capital de l’aerolínia a Qatar Airways, s’ha esfumat el pla B que tenia la companyia: la venda del 100% de Spanair al grup xinès HNA, propietari de Hainan Airlines i Hong Kong Airlines. Així ho van confirmar ahir a l’ARA fonts properes a l’operació. HNA era la segona opció proposada pel banc de negocis Lazard, que els socis de Spanair van contractar a l’estiu per identificar potencials compradors.
Spanair es queda sense alternativa si fracassa la venda a Qatar Airways
El grup xinès HNA, que era la segona opció, es retira de la negociació per l'aerolínia
IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 04/01/2012 00:29
Tot o res. Els socis de Spanair, liderats per la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, s’ho juguen tot a una carta. Si falla la venda del 49% del capital de l’aerolínia a Qatar Airways, s’ha esfumat el pla B que tenia la companyia: la venda del 100% de Spanair al grup xinès HNA, propietari de Hainan Airlines i Hong Kong Airlines. Així ho van confirmar ahir a l’ARA fonts properes a l’operació. HNA era la segona opció proposada pel banc de negocis Lazard, que els socis de Spanair van contractar a l’estiu per identificar potencials compradors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense injecció de diners públics, res de res
http://www.ara.cat/economia/Qatar-Airwa ... 37991.html
Qatar Airways demana més diners públic per entrar en el capital de Spanair
Les negociacions segueixen estancades després de la reunió entre les autoritats qatarianes i el conseller d'economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, a Doha
EFE
Barcelona | Actualitzada el 04/01/2012 22:59
Qatar Airways ha demanat més diners públics a la Generalitat per formalitzar la seva entrada a Spanair, el que està dificultant en extrem l'operació. Les autoritats qatarianes van manifestar aquesta petició al conseller d'economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, en el seu recent viatge a Doha. Aquesta reunió, que ha servit per evitar que es trenquin les converses, no ha suposat cap avanç en les negociacions ja que el Govern no ha pogut comprometre més suport de fons públics a Spanair en un moment tan delicat com l'actual.
Portaveus del departament d'economia de la Generalitat no han volgut confirmar aquests extrems i només han assenyalat que mai es va dir que aquesta reunió fos definitiva i que se seguiran mantenint contactes per tancar l'acord.
La compra del 49% de Spanair per part de Qatar Airways s'havia d'haver formalitzat el passat 31 de desembre, però no ha estat possible tancar-la davant les peticions de la línia aèria dels Emirats. Per tant, Spanair, que ha estat vivint en els últims mesos d'injeccions de capital de diners públics tant de l'Ajuntament de Barcelona com de la pròpia Generalitat, es troba en una situació molt complicada.
Spanair fa temps que busca un soci estratègic per assegurar la viabilitat de la companyia, que va tancar el 2010 amb unes pèrdues de 115,72 milions d'euros. A més, la companyia deu al seu soci, l'aerolínia sueca SAS (que té una participació minoritària) 149 milions d'euros que ha d'abonar abans del 2014, i té un primer termini pendent de 27 milions, que va vèncer el passat 31 de desembre.
Qatar Airways demana més diners públic per entrar en el capital de Spanair
Les negociacions segueixen estancades després de la reunió entre les autoritats qatarianes i el conseller d'economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, a Doha
EFE
Barcelona | Actualitzada el 04/01/2012 22:59
Qatar Airways ha demanat més diners públics a la Generalitat per formalitzar la seva entrada a Spanair, el que està dificultant en extrem l'operació. Les autoritats qatarianes van manifestar aquesta petició al conseller d'economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, en el seu recent viatge a Doha. Aquesta reunió, que ha servit per evitar que es trenquin les converses, no ha suposat cap avanç en les negociacions ja que el Govern no ha pogut comprometre més suport de fons públics a Spanair en un moment tan delicat com l'actual.
Portaveus del departament d'economia de la Generalitat no han volgut confirmar aquests extrems i només han assenyalat que mai es va dir que aquesta reunió fos definitiva i que se seguiran mantenint contactes per tancar l'acord.
La compra del 49% de Spanair per part de Qatar Airways s'havia d'haver formalitzat el passat 31 de desembre, però no ha estat possible tancar-la davant les peticions de la línia aèria dels Emirats. Per tant, Spanair, que ha estat vivint en els últims mesos d'injeccions de capital de diners públics tant de l'Ajuntament de Barcelona com de la pròpia Generalitat, es troba en una situació molt complicada.
Spanair fa temps que busca un soci estratègic per assegurar la viabilitat de la companyia, que va tancar el 2010 amb unes pèrdues de 115,72 milions d'euros. A més, la companyia deu al seu soci, l'aerolínia sueca SAS (que té una participació minoritària) 149 milions d'euros que ha d'abonar abans del 2014, i té un primer termini pendent de 27 milions, que va vèncer el passat 31 de desembre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova Spanair
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ur-1347161
DESPRÉS DE LES AJUDES REBUDES
Iberia diu que el model de Spanair "no té cap futur"
Vázquez anuncia que la filial de baix cost Iberia Express s'estrenarà el 25 de març
Dilluns, 23 de gener del 2012 - 12:05h. AGÈNCIES / Madrid
El president d'Iberia, Antonio Vázquez, ha assegurat aquest dilluns que un model com el de Spanair, de curt i mig radi, amb costos similars a Air Europa o Iberia i sense operació de llarg radi que la complementi "no té cap futur".
"No veiem aquest model", ha dit Vázquez durant la seva intervenció a Nueva Economía Forum, quan li han preguntat per les advertències de la Comissió Europea a les ajudes rebudes per l'aerolínia catalana per part de la Generalitat. Per Vázquez, amb independència del que digui Europa, "que diu el que ha de dir", una companyia d'àmbit regional sense operació de llarg radi que la complementi "no té cap futur i això ho sap tothom".
El president d'Iberia ha assegurat que "és una qüestió estadística", ja que "la major part de les rutes que a Europa han nascut amb subsidis per crear tràfics artificials no han funcionat".
"No hi ha cap ruta subsidiada que a l'aixecar el subsidi s'hagi mantingut. A Espanya estem plens d'exemples", ha incidit. En aquesta línia, ha apuntat que en el cas de Spanair no es tracta de llançar rutes amb subsidis sinó de desenvolupar una línia aèria en un àmbit regional.
...
DESPRÉS DE LES AJUDES REBUDES
Iberia diu que el model de Spanair "no té cap futur"
Vázquez anuncia que la filial de baix cost Iberia Express s'estrenarà el 25 de març
Dilluns, 23 de gener del 2012 - 12:05h. AGÈNCIES / Madrid
El president d'Iberia, Antonio Vázquez, ha assegurat aquest dilluns que un model com el de Spanair, de curt i mig radi, amb costos similars a Air Europa o Iberia i sense operació de llarg radi que la complementi "no té cap futur".
"No veiem aquest model", ha dit Vázquez durant la seva intervenció a Nueva Economía Forum, quan li han preguntat per les advertències de la Comissió Europea a les ajudes rebudes per l'aerolínia catalana per part de la Generalitat. Per Vázquez, amb independència del que digui Europa, "que diu el que ha de dir", una companyia d'àmbit regional sense operació de llarg radi que la complementi "no té cap futur i això ho sap tothom".
El president d'Iberia ha assegurat que "és una qüestió estadística", ja que "la major part de les rutes que a Europa han nascut amb subsidis per crear tràfics artificials no han funcionat".
"No hi ha cap ruta subsidiada que a l'aixecar el subsidi s'hagi mantingut. A Espanya estem plens d'exemples", ha incidit. En aquesta línia, ha apuntat que en el cas de Spanair no es tracta de llançar rutes amb subsidis sinó de desenvolupar una línia aèria en un àmbit regional.
...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Té nassos
I això ho diu en nom de l'empresa a la qual al seu dia van regalar tota una macroterminal a Barajas.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova Spanair
http://www.ara.cat/economia/Spanair-Bei ... 36869.html
Spanair connectarà Barcelona amb Beirut i Moscou a partir de l'estiu
L'aerolínia catalana reforçarà els seus vols a Alemanya, França, Sèrbia i Croàcia
ARA Barcelona | Actualitzada el 23/01/2012 19:40
Spanair operarà un enllaç directe i sense escales entre Barcelona i Beirut i un altre entre Barcelona i Moscou a partir del proper estiu, i es convertirà en la primera companyia que oferirà una connexió entre l'estat espanyol i el Líban. La primera ruta entrarà en funcionament a partir del 5 de maig, i a partir del 24 d'abril la connexió amb Rússia. Alhora, l'aerolínia catalana reforçarà els seus vols cap als mercats d'Alemanya, França, Sèrbia i Croàcia.
Així, la freqüència entre Barcelona i Beirut serà de dos vols setmanals, els dimecres i els dissabtes, en horari nocturn i, d'altra banda, de dos vols setmanals amb els aeroports del Prat i de Moscou, que durant l'estiu passaran a ser quatre. En aquest cas, Spanair oferirà poder enllaçar la ruta amb altres connexions amb els aeroports de Tenerife Nord, Màlaga, Palma de Mallorca, València, Gran Canària, Eivissa, Alacant, Bilbao i Niça.
Les noves connexions formen part de la programació que la companyia ha traçat per a la temporada d'estiu del 2012. Un pla de creixement que té com a objectiu "oferir més destinacions internacionals des de l'aeroport de Barcelona, on el 2009 va decidir ubicar el seu hub i anar concentrant la seva capacitat operativa per consolidar el seu posicionament en el mercat internacional".
Spanair connectarà Barcelona amb Beirut i Moscou a partir de l'estiu
L'aerolínia catalana reforçarà els seus vols a Alemanya, França, Sèrbia i Croàcia
ARA Barcelona | Actualitzada el 23/01/2012 19:40
Spanair operarà un enllaç directe i sense escales entre Barcelona i Beirut i un altre entre Barcelona i Moscou a partir del proper estiu, i es convertirà en la primera companyia que oferirà una connexió entre l'estat espanyol i el Líban. La primera ruta entrarà en funcionament a partir del 5 de maig, i a partir del 24 d'abril la connexió amb Rússia. Alhora, l'aerolínia catalana reforçarà els seus vols cap als mercats d'Alemanya, França, Sèrbia i Croàcia.
Així, la freqüència entre Barcelona i Beirut serà de dos vols setmanals, els dimecres i els dissabtes, en horari nocturn i, d'altra banda, de dos vols setmanals amb els aeroports del Prat i de Moscou, que durant l'estiu passaran a ser quatre. En aquest cas, Spanair oferirà poder enllaçar la ruta amb altres connexions amb els aeroports de Tenerife Nord, Màlaga, Palma de Mallorca, València, Gran Canària, Eivissa, Alacant, Bilbao i Niça.
Les noves connexions formen part de la programació que la companyia ha traçat per a la temporada d'estiu del 2012. Un pla de creixement que té com a objectiu "oferir més destinacions internacionals des de l'aeroport de Barcelona, on el 2009 va decidir ubicar el seu hub i anar concentrant la seva capacitat operativa per consolidar el seu posicionament en el mercat internacional".
Re: Nova Spanair
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... ineas.html
Spanair no descarta abrir su capital a otras aerolíneas al margen de Qatar Airways
El presidente de Spanair, Ferran Soriano, ha asegurado que la negociación con Qatar Airways está en la "recta final"
Economía | 25/01/2012 - 12:24h
Barcelona (Europa Press).- El presidente de Spanair, Ferran Soriano, ha asegurado que la negociación con Qatar Airways está en la "recta final", aunque ha advertido de que no se trata de la única opción de la aerolínea catalana.
Ha afirmado que se trata de una operación compleja y de gran valor para Cataluña y Qatar, y que "puede acabar cualquier día", lo cual puede ser en los próximos días o semanas, ha asegurado en declaraciones a Rac1 recogidas por Europa Press.
"No sé si habrá acuerdo, pero sí que hemos avanzado mucho", ha remarcado, añadiendo que existen otras opciones y otras aerolíneas interesadas en Spanair, lo cual ha dicho que contrasta con el poco interés de Madrid con Barcelona.
Ha considerado "muy desafortunado" que el presidente de Iberia, Antonio Vázquez, criticara el modelo de Spanair y dijera que "no tiene ningún futuro".
Ha asegurado que no entiende a Vázquez porque Iberia "se sienta sobre inversiones billonarias del Estado", y ha recordado que Iberia decidió hacer el 'hub' en Madrid y no en Barcelona.
Ha afirmado que actualmente hay 200 vuelos cada semana de Iberia desde Madrid, y en Barcelona hay dos: "Es una falta de interés que no nos va bien, y hemos tenido que comprar una compañía para mejorar este resultado. Y esto merece respeto".
Soriano ha afirmado que el número de pasajeros de Madrid y Barcelona son idénticos, y espera que el Gobierno central recapacite: "Si la potencialidad de Barcelona como 'hub' no la ven allí, ya lo verán en otros sitios".
Ha afirmado también que a Barcelona no le interesa una visión del Estado "radial y centralista".
Para él, "nadie piensa que el Mobile World Congress o el Congreso de cardiología se mantendrá en Barcelona sin vuelos internacionales".
Ha asegurado que sería bueno que El Prat trabajase con el Aeropuerto de Girona, y ha abogado por que el aeropuerto grande sea intercontinental y las compañías de bajo coste vayan a los periféricos.
"Aquí el problema es que las compañías de bajo coste ya han entrado en Barcelona marchando de los otros", ha lamentado.
Respecto a su futuro en la compañía, ha asegurado que el proyecto de la aerolínea le ocupa "todo el día y toda la noche" y que no marchará hasta que acabe. Ferran Soriano admite que ha recibido ofertas, pero que hasta este momento siempre ha dado la misma respuesta: "Ahora, no".
Spanair no descarta abrir su capital a otras aerolíneas al margen de Qatar Airways
El presidente de Spanair, Ferran Soriano, ha asegurado que la negociación con Qatar Airways está en la "recta final"
Economía | 25/01/2012 - 12:24h
Barcelona (Europa Press).- El presidente de Spanair, Ferran Soriano, ha asegurado que la negociación con Qatar Airways está en la "recta final", aunque ha advertido de que no se trata de la única opción de la aerolínea catalana.
Ha afirmado que se trata de una operación compleja y de gran valor para Cataluña y Qatar, y que "puede acabar cualquier día", lo cual puede ser en los próximos días o semanas, ha asegurado en declaraciones a Rac1 recogidas por Europa Press.
"No sé si habrá acuerdo, pero sí que hemos avanzado mucho", ha remarcado, añadiendo que existen otras opciones y otras aerolíneas interesadas en Spanair, lo cual ha dicho que contrasta con el poco interés de Madrid con Barcelona.
Ha considerado "muy desafortunado" que el presidente de Iberia, Antonio Vázquez, criticara el modelo de Spanair y dijera que "no tiene ningún futuro".
Ha asegurado que no entiende a Vázquez porque Iberia "se sienta sobre inversiones billonarias del Estado", y ha recordado que Iberia decidió hacer el 'hub' en Madrid y no en Barcelona.
Ha afirmado que actualmente hay 200 vuelos cada semana de Iberia desde Madrid, y en Barcelona hay dos: "Es una falta de interés que no nos va bien, y hemos tenido que comprar una compañía para mejorar este resultado. Y esto merece respeto".
Soriano ha afirmado que el número de pasajeros de Madrid y Barcelona son idénticos, y espera que el Gobierno central recapacite: "Si la potencialidad de Barcelona como 'hub' no la ven allí, ya lo verán en otros sitios".
Ha afirmado también que a Barcelona no le interesa una visión del Estado "radial y centralista".
Para él, "nadie piensa que el Mobile World Congress o el Congreso de cardiología se mantendrá en Barcelona sin vuelos internacionales".
Ha asegurado que sería bueno que El Prat trabajase con el Aeropuerto de Girona, y ha abogado por que el aeropuerto grande sea intercontinental y las compañías de bajo coste vayan a los periféricos.
"Aquí el problema es que las compañías de bajo coste ya han entrado en Barcelona marchando de los otros", ha lamentado.
Respecto a su futuro en la compañía, ha asegurado que el proyecto de la aerolínea le ocupa "todo el día y toda la noche" y que no marchará hasta que acabe. Ferran Soriano admite que ha recibido ofertas, pero que hasta este momento siempre ha dado la misma respuesta: "Ahora, no".
Re: Nova Spanair
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... anair.html
Qatar Airways abandona la negociación para invertir en Spanair
La aerolínea árabe no quiere asumir el riesgo de sanción por las subvenciones
Economía | 27/01/2012 - 03:07h AINTZANE GASTESI Barcelona
Qatar Airways ha abandonado las negociaciones con la aerolínea catalana Spanair. Tras meses de duras reuniones e intercambio de información, la aerolínea qatarí ha desestimado invertir en Spanair, según han manifestado fuentes próximas a Qatar Airways. De esta manera, se esfuma la primera opción que tenía la aerolínea que preside Ferran Soriano para incorporar un socio estratégico que permita su viabilidad y la deja en una situación crítica.
A pesar de que ayer mismo el propio Soriano aseguraba en una entrevista a RAC1 que "hay otras opciones y otras aerolíneas que se han interesado por Spanair", la de Qatar Airways era la opción más avanzada. Una vez descartada esta opción, se podría reactivar la operación con una aerolínea china. Según fuentes próximas a las negociaciones, éstas estaban estancadas en la fase de intercambio de información y había cuestiones que los responsables de la aerolínea qatarí no veían claras. Entre ellas, la principal era el riesgo de sanción por parte de la Comisión Europea por las subvenciones recibidas por parte de las administraciones públicas.
De hecho, el principal interés de Qatar Airways en Spanair era utilizarla como trampolín europeo para dar el salto a Latinoamérica, pero la gran inversión y los riesgos legales ha frenado el interés. Varias aerolíneas europeas han llamado a la puerta de la compañía qatarí para ofrecerse como puente hacia América del Sur.
La negativa de Qatar Airways deja a Spanair en una situación financiera delicada, aunque ahora encara la temporada de verano, en la que las aerolíneas cuentan con mayores ingresos. Aún así, Spanair debe seguir buscando un socio que aporte un mínimo de 150 millones de euros que, según el plan estratégico de la compañía, precisa para empezar a operar vuelos de larga distancia.
El fin de las negociaciones también abre dudas sobre el futuro de Ferran Soriano, que esta misma semana, tras hacerse pública una oferta para dirigir el Manchester City, aseguró que no dejaría la compañía hasta cerrar el acuerdo con Qatar. Un nuevo proceso de negociación pone en duda su continuidad.
La aerolínea ha contado con el apoyo expreso del gobierno de Artur Mas desde su llegada a la Generalitat, en noviembre del 2010. El Govern considera estratégica la compañía para impulsar los vuelos intercontinentales desde El Prat y para garantizar la competitividad empresarial. Y, mientras durante el periodo del tripartito el gobierno era reacio a reconocer la participación pública en la compañía, el actual se presenta como "principal inversor de la aerolínea", ha actuado como líder en las negociaciones para incorporar un socio estratégico y salvar la compañía.
La compañía, que cerró el 2010 con unas pérdidas de 115,72 millones de euros, también perdió dinero en el 2011 (aunque todavía no hay datos cerrados) y, desde su compra por un grupo de empresarios catalanes con financiación del Institut Català de Finances, las instituciones públicas catalanas han aportado más de 100 millones de euros a través de sociedades de participación pública. También avaló un crédito de 50 millones de euros con varias entidades financieras. Las deudas de la compañía con entidades de crédito ascienden a 39,44 millones. La principal deuda que tiene Spanair es un crédito participativo con la escandinava SAS, su antigua propietaria, por valor de 158,8 millones y que vence en febrero del 2014.
Qatar Airways abandona la negociación para invertir en Spanair
La aerolínea árabe no quiere asumir el riesgo de sanción por las subvenciones
Economía | 27/01/2012 - 03:07h AINTZANE GASTESI Barcelona
Qatar Airways ha abandonado las negociaciones con la aerolínea catalana Spanair. Tras meses de duras reuniones e intercambio de información, la aerolínea qatarí ha desestimado invertir en Spanair, según han manifestado fuentes próximas a Qatar Airways. De esta manera, se esfuma la primera opción que tenía la aerolínea que preside Ferran Soriano para incorporar un socio estratégico que permita su viabilidad y la deja en una situación crítica.
A pesar de que ayer mismo el propio Soriano aseguraba en una entrevista a RAC1 que "hay otras opciones y otras aerolíneas que se han interesado por Spanair", la de Qatar Airways era la opción más avanzada. Una vez descartada esta opción, se podría reactivar la operación con una aerolínea china. Según fuentes próximas a las negociaciones, éstas estaban estancadas en la fase de intercambio de información y había cuestiones que los responsables de la aerolínea qatarí no veían claras. Entre ellas, la principal era el riesgo de sanción por parte de la Comisión Europea por las subvenciones recibidas por parte de las administraciones públicas.
De hecho, el principal interés de Qatar Airways en Spanair era utilizarla como trampolín europeo para dar el salto a Latinoamérica, pero la gran inversión y los riesgos legales ha frenado el interés. Varias aerolíneas europeas han llamado a la puerta de la compañía qatarí para ofrecerse como puente hacia América del Sur.
La negativa de Qatar Airways deja a Spanair en una situación financiera delicada, aunque ahora encara la temporada de verano, en la que las aerolíneas cuentan con mayores ingresos. Aún así, Spanair debe seguir buscando un socio que aporte un mínimo de 150 millones de euros que, según el plan estratégico de la compañía, precisa para empezar a operar vuelos de larga distancia.
El fin de las negociaciones también abre dudas sobre el futuro de Ferran Soriano, que esta misma semana, tras hacerse pública una oferta para dirigir el Manchester City, aseguró que no dejaría la compañía hasta cerrar el acuerdo con Qatar. Un nuevo proceso de negociación pone en duda su continuidad.
La aerolínea ha contado con el apoyo expreso del gobierno de Artur Mas desde su llegada a la Generalitat, en noviembre del 2010. El Govern considera estratégica la compañía para impulsar los vuelos intercontinentales desde El Prat y para garantizar la competitividad empresarial. Y, mientras durante el periodo del tripartito el gobierno era reacio a reconocer la participación pública en la compañía, el actual se presenta como "principal inversor de la aerolínea", ha actuado como líder en las negociaciones para incorporar un socio estratégico y salvar la compañía.
La compañía, que cerró el 2010 con unas pérdidas de 115,72 millones de euros, también perdió dinero en el 2011 (aunque todavía no hay datos cerrados) y, desde su compra por un grupo de empresarios catalanes con financiación del Institut Català de Finances, las instituciones públicas catalanas han aportado más de 100 millones de euros a través de sociedades de participación pública. También avaló un crédito de 50 millones de euros con varias entidades financieras. Las deudas de la compañía con entidades de crédito ascienden a 39,44 millones. La principal deuda que tiene Spanair es un crédito participativo con la escandinava SAS, su antigua propietaria, por valor de 158,8 millones y que vence en febrero del 2014.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Generalitat tanca l'aixeta
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ir-1359287
La Generalitat deixarà d'invertir a Spanair
La decisió política es pren després del 'no' de Qatar Airways a entrar en el capital de l'aerolínia
Divendres, 27 de gener del 2012 - 09:27h
CRISTINA BUESA / Barcelona
La Generalitat deixarà d'invertir fons a Spanair. Així l'hi comunicaran aquest divendres els responsables del Govern al president de la companyia, Ferran Soriano. L'operació per a l'entrada de Qatar Airways en el 49% de l'accionariat de l'aerolínia catalana ha fracassat, i el Govern ha decidit no forçar més les delmades arques de l'Administració catalana després d'anys d'injeccions milionàries, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO de fonts pròximes al procés. Spanair haurà de decidir aquesta mateixa tarda el seu futur.
Qatar Airways ha rebutjat entrar en el capital de Spanair perquè volia garanties que Brussel·les no qüestionaria les subvencions, garanties que no ha aconseguit.
La Generalitat deixarà d'invertir a Spanair
La decisió política es pren després del 'no' de Qatar Airways a entrar en el capital de l'aerolínia
Divendres, 27 de gener del 2012 - 09:27h
CRISTINA BUESA / Barcelona
La Generalitat deixarà d'invertir fons a Spanair. Així l'hi comunicaran aquest divendres els responsables del Govern al president de la companyia, Ferran Soriano. L'operació per a l'entrada de Qatar Airways en el 49% de l'accionariat de l'aerolínia catalana ha fracassat, i el Govern ha decidit no forçar més les delmades arques de l'Administració catalana després d'anys d'injeccions milionàries, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO de fonts pròximes al procés. Spanair haurà de decidir aquesta mateixa tarda el seu futur.
Qatar Airways ha rebutjat entrar en el capital de Spanair perquè volia garanties que Brussel·les no qüestionaria les subvencions, garanties que no ha aconseguit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova Spanair
http://www.ara.cat/economia/Spanair-Qat ... 36560.html
Spanair assegura que Qatar Airways no els ha comunicat que abandoni la negociació
Tampoc ha rebut cap comunicació oficial de la Generalitat anunciant-los que deixi d'invertir fons públics a l'aerolínia. No obstant, fonts del departament d'Economia de la Generalitat han assegurat a l'ACN la de decisió de Qatar
ACN Barcelona | Actualitzada el 27/01/2012 11:23
Fonts de la companyia Spanair han assegurat a l'ACN que Qatar Airways no els ha comunicat que vulgui abandonar la negociació per entrar a formar part de l'aerolínia. Responen així a les informacions que publiquen aquest divendres La Vanguardia i El Periódico, en les quals es donen per fet les dues accions.
No obstant, el Departament d'Economia de la Generalitat ha confirmat a l'ACN que la companyia qatariana ha pres aquesta decisió. El que no han confirmat és que l'executiu català deixi d'invertir a Spanair després de la marxa dels qatarians. Spanair assegura que tampoc ha rebut cap comunicació al respecte.
Pel que fa a la presumpta decisió de la Generalitat, des d'Spanair afegeixen que esperen que els responsables del Govern català es posin en contacte amb ells per comunicar-los les seves decisions.
Més enllà d'això, els responsables de l'aerolínia catalana indiquen que Spanair opera amb normalitat tots els vols.
Spanair assegura que Qatar Airways no els ha comunicat que abandoni la negociació
Tampoc ha rebut cap comunicació oficial de la Generalitat anunciant-los que deixi d'invertir fons públics a l'aerolínia. No obstant, fonts del departament d'Economia de la Generalitat han assegurat a l'ACN la de decisió de Qatar
ACN Barcelona | Actualitzada el 27/01/2012 11:23
Fonts de la companyia Spanair han assegurat a l'ACN que Qatar Airways no els ha comunicat que vulgui abandonar la negociació per entrar a formar part de l'aerolínia. Responen així a les informacions que publiquen aquest divendres La Vanguardia i El Periódico, en les quals es donen per fet les dues accions.
No obstant, el Departament d'Economia de la Generalitat ha confirmat a l'ACN que la companyia qatariana ha pres aquesta decisió. El que no han confirmat és que l'executiu català deixi d'invertir a Spanair després de la marxa dels qatarians. Spanair assegura que tampoc ha rebut cap comunicació al respecte.
Pel que fa a la presumpta decisió de la Generalitat, des d'Spanair afegeixen que esperen que els responsables del Govern català es posin en contacte amb ells per comunicar-los les seves decisions.
Més enllà d'això, els responsables de l'aerolínia catalana indiquen que Spanair opera amb normalitat tots els vols.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Spanair deixarà de volar
http://www.ara.cat/economia/Spanair-dei ... 36624.html
Spanair deixarà de volar aquesta mitjanit
AENA està preparant l'operatiu especial perquè la resta de companyies es facin càrrec dels vols
EFE
Barcelona | Actualitzada el 27/01/2012 18:21
El cessament de l'activitat de Spanair es produirà aquesta mateixa mitjanit, segons han confirmat a Efe fonts del sector aeri, que han detallat que el consorci aeroportuari AENA ja està preparant un operatiu especial perquè la resta de línies aèries puguin fer-se càrrec dels vols de Spanair.
La intenció és que la suspensió d'activitat de l'empresa que presideix Ferran Soriano perjudiqui el mínim nombre de clients possible.
L'anunci arriba després que diverses informacions periodístiques apuntessin a una negativa de Qatar Airways a assumir el control de la companyia i una reunió del president de Spanair, Ferran Soriano, amb el president Artur Mas per mirar de trobar una solució a la situació. Una reunió en què la Generalitat ha descartat seguir aportant fons a l'aerolínia.
Spanair deixarà de volar aquesta mitjanit
AENA està preparant l'operatiu especial perquè la resta de companyies es facin càrrec dels vols
EFE
Barcelona | Actualitzada el 27/01/2012 18:21
El cessament de l'activitat de Spanair es produirà aquesta mateixa mitjanit, segons han confirmat a Efe fonts del sector aeri, que han detallat que el consorci aeroportuari AENA ja està preparant un operatiu especial perquè la resta de línies aèries puguin fer-se càrrec dels vols de Spanair.
La intenció és que la suspensió d'activitat de l'empresa que presideix Ferran Soriano perjudiqui el mínim nombre de clients possible.
L'anunci arriba després que diverses informacions periodístiques apuntessin a una negativa de Qatar Airways a assumir el control de la companyia i una reunió del president de Spanair, Ferran Soriano, amb el president Artur Mas per mirar de trobar una solució a la situació. Una reunió en què la Generalitat ha descartat seguir aportant fons a l'aerolínia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.