Estació d'AV a l'aeroport de Girona
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Estació d'AV a l'aeroport de Girona
20/10/2011 EI.PB.PC. B-TX-11024 i TX-11024: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu, del projecte bàsic i del projecte constructiu de la nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa per a l'aeroport de Girona. Claus: EI-TX-11024, B-TX-11024 i TX-11024
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa
A veure si, al final, es construeix. Estaria molt bé, ja que així s'amplia l'hinterland de l'aeroport de Girona que ara, amb la marxa de Ryanair, serà més beneficiosa que mai. Tinc curiositat per saber com connectaran l'estació ferroviària i la terminal aeroportuària (uns 500-600 metres en línia recta).
De passada, també es podria construir un ramal o variant de la xarxa convencional per a connectar l'aeroport. Serien uns 15 km. de via nova entre Caldes i Fornells, si es va una variant amb una estació passant a l'aeroport. O bé uns 4 Km. si es fa un ramal en cul-de-sac des de Riudellots.
Salut !!
De passada, també es podria construir un ramal o variant de la xarxa convencional per a connectar l'aeroport. Serien uns 15 km. de via nova entre Caldes i Fornells, si es va una variant amb una estació passant a l'aeroport. O bé uns 4 Km. si es fa un ramal en cul-de-sac des de Riudellots.
Salut !!
122-042-132 wrote:20/10/2011 EI.PB.PC. B-TX-11024 i TX-11024: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu, del projecte bàsic i del projecte constructiu de la nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa per a l'aeroport de Girona. Claus: EI-TX-11024, B-TX-11024 i TX-11024
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
Em sembla que ho he dit més d'una vegada. L'aeroport té més de 40 anys i encara estic esperant a que es creï una línia d'autobús entre l'estació de Riudellots de la Selva i l'aeroport.
Re: LAV Barcelona-França
Si, la veritat és que tenint una estació de tren a 4 kilometres el més lògic seria que hi hagués un bus que ho connectes directament en comptes de fer pagar als viatgers 12 euros per sortir des de l'estació del nord. L'estrany és que ni renfe, ni l'aeroport de Girona, ni cap administració se n'hagi preocupat abans!Sagrerenc wrote:Em sembla que ho he dit més d'una vegada. L'aeroport té més de 40 anys i encara estic esperant a que es creï una línia d'autobús entre l'estació de Riudellots de la Selva i l'aeroport.
L'única excepció seria per els trajectes nocturns (quan no hi ha tren). Per la resta no es perdria gaire en temps de viatge, però suposaria previsiblement una gran millora en el preu! (i en l'aprofitament del transport públic existent)
Salut!
PD:aquesta és la meva primera intervenció després de presentar-me al fòrum.
Re: LAV Barcelona-França
Us recordo que hi ha una línia d'autobús que va de Girona ciutat a l'Aeroport de Girona, cada hora, integrada al sistema tarifari de l'ATM de Girona (això sí, al ser terme municipal de Vilobí d'Onyar per un Girona-Aeroport es cobren dues zones).
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa
Sí tens la paciència de llegir els diferents documents de GISA, això queda especificat i comentat. Salut!genissimon wrote: Tinc curiositat per saber com connectaran l'estació ferroviària i la terminal aeroportuària (uns 500-600 metres en línia recta).
122-042-132 wrote:20/10/2011 EI.PB.PC. B-TX-11024 i TX-11024: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu, del projecte bàsic i del projecte constructiu de la nova estació a la L.A.V. Barcelona-Frontera Francesa per a l'aeroport de Girona. Claus: EI-TX-11024, B-TX-11024 i TX-11024
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Re: LAV Barcelona-França
Aquesta línia és útil per qui ve des de Girona o del nord de Girona, però per la gent que ve des del Vallès Oriental o el Maresme estaria molt bé una línia des de l'estació de Riudellots, enllaçant amb el tren. Sóc incapaç d'entendre quin sentit tenen línies d'autobús amb menys de 5 serveis al dia o que només estan operatives en períodes ocasionals, com les que van de l'aeroport de Girona a Granollers, Mataró o Blanes.UT596001 wrote:Us recordo que hi ha una línia d'autobús que va de Girona ciutat a l'Aeroport de Girona, cada hora, integrada al sistema tarifari de l'ATM de Girona (això sí, al ser terme municipal de Vilobí d'Onyar per un Girona-Aeroport es cobren dues zones).
Re: LAV Barcelona-França
Segons es desprèn del document de GISA, l'estació anirà al PAET de Viloví, un espai de la línia del TGV amb 4 vies situada a 500m al sud de l'aeroport de Girona. Molt bé, però ara caldrà una bona connexió, ràpida i eficaç, entre les terminals de l'aeroport i el l'estació de TGV, no?
Crec que podríem començar a fer propostes. La distància entre les terminals de l'aeroport i el PAET crec que és d'uns 800/900m?
La connexió podria ser:
1.- Nou vial directe i únic AEROPORT - ESTACIÓ TGV - AEROPORT i fer la connexió amb Bus o jardinera (tipus les de les pistes aeropport).
2.- People Mover: Veient el plànol i la zona, crec hauria d'anar elevat (com el de la foto de Birmingham). Hauria de sortir del sud de la terminal de l'aeroport, a nivell de carrer, res de pujar escales, ascensors, etc, s'elevaria amb una mica de rampa i aniria en direcció sud i paral.lel a la via del TGV i giraria a l'esquerra cap al PAET/futura estació TGV (potser massa €?).
3.- Passarel•les de connexió, adjunto exemple C. Real (potser massa distància?)
....
Crec que podríem començar a fer propostes. La distància entre les terminals de l'aeroport i el PAET crec que és d'uns 800/900m?
La connexió podria ser:
1.- Nou vial directe i únic AEROPORT - ESTACIÓ TGV - AEROPORT i fer la connexió amb Bus o jardinera (tipus les de les pistes aeropport).
2.- People Mover: Veient el plànol i la zona, crec hauria d'anar elevat (com el de la foto de Birmingham). Hauria de sortir del sud de la terminal de l'aeroport, a nivell de carrer, res de pujar escales, ascensors, etc, s'elevaria amb una mica de rampa i aniria en direcció sud i paral.lel a la via del TGV i giraria a l'esquerra cap al PAET/futura estació TGV (potser massa €?).
3.- Passarel•les de connexió, adjunto exemple C. Real (potser massa distància?)
....
- Attachments
-
- Birmingham_airport_people_mover.jpg (87.09 KiB) Viewed 9059 times
-
- ESTACIÓ TGV AEROPORT GIRONA.pdf
- (351.33 KiB) Downloaded 334 times
-
- CONNEXIÓ TVG-AEROPORT C.REAL.jpg (15.03 KiB) Viewed 9064 times
Re: LAV Barcelona-França
En el seu moment van dir per TV3 que es cobriria la relació amb un servei d'autobusos. Si no m'equivoco, parlaven de dos quilòmetres de distància i tardaria cinc minuts.
Re: LAV Barcelona-França
Cal tenir present que a Girona paren tots els trens, mentre que a Riudellots només para un tren cada dues hores, i m'agradaria saber com quedarà la cosa si s'arriba a implantar el servei de rodalia de Girona. Per tant, aquesta línia que surt de Girona ja és útil als que venen del Vallès Oriental (als del Maresme primer haurien de resoldre el tema dels enllaços a Maçanet, que és vergonyós).Sagrerenc wrote:Aquesta línia és útil per qui ve des de Girona o del nord de Girona, però per la gent que ve des del Vallès Oriental o el Maresme estaria molt bé una línia des de l'estació de Riudellots, enllaçant amb el tren. Sóc incapaç d'entendre quin sentit tenen línies d'autobús amb menys de 5 serveis al dia o que només estan operatives en períodes ocasionals, com les que van de l'aeroport de Girona a Granollers, Mataró o Blanes.
Encara que, mirant el google maps, no seria mala idea fer parar allà tots els trens (menys els de llarga distància), ja que veig per el google maps que l'accés per carretera és fàcil. De tota manera, seria molt més útil que aquesta línia no es quedés allà sinó que continués per la C-25 fins a Cassà de la Selva i continués fins almenys Sant Feliu de Guíxols.
Re: LAV Barcelona-França
Evidentment, seria necessari implantar el servei de rodalia de Girona, perquè un enllaç Riudellots de la Selva-aeroport de Girona tingués sentit. Però de totes maneres, crec que la construcció d'una estació d'Alta Velocitat a l'aeroport de Girona hauria de ser una prioritat secundària, ja que els principals usuaris d'aquest aeroport són, o bé de les comarques de Girona, Maresme i Vallès Oriental, o bé turistes de la Costa Brava, o bé usuaris amb origen o destí Barcelona a qui no els importa anar a Girona per tal d'estalviar. M'agradaria saber si hi ha algun estudi on s'indiqui el nombre d'usuaris que podria tenir aquesta estació d'AV.UT596001 wrote:Cal tenir present que a Girona paren tots els trens, mentre que a Riudellots només para un tren cada dues hores, i m'agradaria saber com quedarà la cosa si s'arriba a implantar el servei de rodalia de Girona. Per tant, aquesta línia que surt de Girona ja és útil als que venen del Vallès Oriental (als del Maresme primer haurien de resoldre el tema dels enllaços a Maçanet, que és vergonyós).Sagrerenc wrote:Aquesta línia és útil per qui ve des de Girona o del nord de Girona, però per la gent que ve des del Vallès Oriental o el Maresme estaria molt bé una línia des de l'estació de Riudellots, enllaçant amb el tren. Sóc incapaç d'entendre quin sentit tenen línies d'autobús amb menys de 5 serveis al dia o que només estan operatives en períodes ocasionals, com les que van de l'aeroport de Girona a Granollers, Mataró o Blanes.
Re: LAV Barcelona-França
Un dels objectius de l'estació - TGV Aeroport de Girona - és fer més competitiu i atractiu l'aeroport, pertant, no hem de mirar el passatger d'avui en dia, si no el del futur. El futur de l'aeroport de Girona és que sigui el 2n aeroport de BCN, no ens enganyem.
Respecte la connexió de la línia de tren convencional (Riudellots, per exemple) amb l'aeroport de Girona amb bus, la veig imprescindible i factible, què serien 10 min.? crec recordar que un dels aeroports de Londres té un "shuttle bus" que connecta l'estació de tren, una mica allunyada, amb l'aeroport. Sense anar més lluny, a l'aeroport del Prat, existeix una bona la connexió entre la T1 i l'estació de Rodalies de l'aeroport.
Respecte la connexió de la línia de tren convencional (Riudellots, per exemple) amb l'aeroport de Girona amb bus, la veig imprescindible i factible, què serien 10 min.? crec recordar que un dels aeroports de Londres té un "shuttle bus" que connecta l'estació de tren, una mica allunyada, amb l'aeroport. Sense anar més lluny, a l'aeroport del Prat, existeix una bona la connexió entre la T1 i l'estació de Rodalies de l'aeroport.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rodalia-T1 del Prat
Existeix una connexió. Deixem-ho així.xevi wrote:Sense anar més lluny, a l'aeroport del Prat, existeix una bona la connexió entre la T1 i l'estació de Rodalies de l'aeroport.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Jo l'he utilitzat per anar de Sants a la T1 i quan arribes a l'estació de l'aeroport tens 3 o 4 busos esperant-te, a mi sempre m'ha anat bé.
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: LAV Barcelona-França
I l'has agafat per fer-ho al revés? Perque es bastant pesat, sobretot tenint en compte que quan no hi havia la T1 el tren et deixaba ben a prop...a mes que el bus cap a la T1 fa un munt de voltes...xevi wrote:Jo l'he utilitzat per anar de Sants a la T1 i quan arribes a l'estació de l'aeroport tens 3 o 4 busos esperant-te, a mi sempre m'ha anat bé.
Re: LAV Barcelona-França
Només dir dues cosesxevi wrote:Un dels objectius de l'estació - TGV Aeroport de Girona - és fer més competitiu i atractiu l'aeroport, pertant, no hem de mirar el passatger d'avui en dia, si no el del futur. El futur de l'aeroport de Girona és que sigui el 2n aeroport de BCN, no ens enganyem.
1ra, l'aeroport de Barcelona avui en dia i després d'acabar la terminal nova, està bastant infrautilitzat (només cal passejar per la T2 un dia normal), així que anar potenciant altres aeroports com a "auxiliars" o d'ajuda no té sentit i menys si calen subvencions públiques.
2na, Els transports en TAV, TGV o AVE no són per anar de cantonada en cantonada donada l'alta sol·licitació energètica que tenen. Amb una bona connexió de rodalies i de regionals a Riudellots i amb un bus llançadora ja faríem via. A sobre viatjar en TAV ens pujaria bastant el preu (de ben segur) i això no faria tan atractiu un aeroport que ho és, donat el baix preu que tenen normalment els bitllets dels seus vols.
Finalment, dir que en la situació econòmica actual, esperar que l'aeroport de Girona estigui connectat per TAV és com condemnar-lo a que mai hi arribi aquest i de rebot aparcar altres projectes més realistes. En canvi posar busos on toca i alguns serveis de rodalia en infraestructura que ja existeix són projectes més creïbles i segur que molt més viables econòmicament. (D'entrada no necessiten cap inversió en infraestructura)
au, gracies per llegir-me
Roger
Re: Estació d'AV a l'aeroport de Girona
Totalment amb el comentari anterior. Seria demencial que des de la futura estació de la Sagrera es tardés menys en anar a l'aeroport de Girona que en anar a la T1 del Prat.
És cert que hem de mirar el passatger del futur però, ja el coneixem prou? Tal com està l'economia, dubto que l'any 2020 viatgi molta més gent en avió de la que ho fa actualment.
És cert que hem de mirar el passatger del futur però, ja el coneixem prou? Tal com està l'economia, dubto que l'any 2020 viatgi molta més gent en avió de la que ho fa actualment.
Re: Estació d'AV a l'aeroport de Girona
Si el TGV no és per anar a la cantonada, entenc que sou partidaris d'eliminar els serveis AVANT?
La connexió BCN - Aeroport de Girona - Girona, serà només pels AVANT, ho diu ben clar a la info. No hem d'oblidar que fins ara un 10% dels passatgers de l'aeroport de Girona venen de la Catalunya Nord, per aquests també serviria aquesta estació. Per cert, i què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN? També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?
La connexió BCN - Aeroport de Girona - Girona, serà només pels AVANT, ho diu ben clar a la info. No hem d'oblidar que fins ara un 10% dels passatgers de l'aeroport de Girona venen de la Catalunya Nord, per aquests també serviria aquesta estació. Per cert, i què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN? També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No va de centralisme pixapí
Com deia en Sagrerenc, seria demencial. Ni més ni menys. I ho seria per la lentitud de determinades connexions, no per la rapidesa d'altres.xevi wrote:Per cert, i què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN? També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació d'AV a l'aeroport de Girona
xevi wrote:Si el TGV no és per anar a la cantonada, entenc que sou partidaris d'eliminar els serveis AVANT?
La connexió BCN - Aeroport de Girona - Girona, serà només pels AVANT, ho diu ben clar a la info. No hem d'oblidar que fins ara un 10% dels passatgers de l'aeroport de Girona venen de la Catalunya Nord, per aquests també serviria aquesta estació. Per cert, i què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN? També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?
1era pregunta, "Si el TGV no és per anar a la cantonada, entenc que sou partidaris d'eliminar els serveis AVANT? "
El servei AVANT a l'aeroport de Girona encara no existeix, i posats a posar-hi un servei de transport... et respondré seguint el meu comentari anterior... abans que posar-hi AVANT, seria més obvi arreglar una bona connexió de rodalies i regionals a Riudellots i des d'allà un bus llançadora. Igualment no, en opinió personal no hi posaria AVANT, trobo que "sempre" hi haurà actuacions més importants a fer abans que aquesta.
En quant a la pregunta... no em ficaré molt en el detall.... simplement no compararia, per exemple, un servei AVANT Barcelona- Lleida (que ja està fet i pot tenir unes justificacions) amb un Barcelona-Aeroport de Girona (que encara s'hauria de fer i personalment les justificacions que em surten són per a no fer-lo).
2na pregunta, "què passa si és més ràpid anar a l'aeroport de Girona que El Prat des de BCN?"
Si el govern és capaç de crear connexions més ràpides des de Barcelona a l'Aeroport de Girona, que des de Barcelona a l'Aeroport del Prat... és que se'ns estan pixant a la cara per el que respecta la planificació d'infraestructures de transport de passatgers (per arribar a aquest punt, alguns del govern s'haurien de passar els projectes de viabilitat econòmica i ambiental pels c... i no dic que no ho hagin fet i no ho estiguin fent actualment) .
3era pregunta, "També és més ràpid anar a Madrid que a Puigcerdà, no?"
Et convido a pensar en la comparació que has fet que crec que no és la més adequada...
Salutacions!