Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by Guigui »

http://www.ara.cat/societat/Recoder-sup ... 43666.html

RETALLADES AL TRANSPORT

Recoder defensa que mantenir busos deficitaris és "antieconòmic i antisocial"

El conseller defensa acabar amb les línies infrautilitzades i aposta pel transport a demanda, en què l'usuari sol·licita amb antel·lació el servei i el rep si hi ha prou peticions

ARA
Tàrrega | Actualitzada el 01/10/2011 16:06


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluis Recoder, ha defensat avui que la decisió d'eliminar línies d'autobús deficitàries respon a acabar amb una situació "antieconòmica i antisocial".

La supressió de línies, avançada avui per l'ARA, afecta a aquelles en que el cost per viatger a les arques públiques supera els 15 euros. El conseller ha defensat que no es poden tenir línies amb cinc usuaris al dia.

Recoder ha dit que el Govern és partidari, en canvi, del "transport a demanda" que implica que l'usuari ha d'avisar amb antel·lació que vol fer un desplaçament concret i, si hi ha prou demanda, es posa el servei en marxa.

Aquest sistema, que ja s'aplica en la línia Balaguer-Baronia, implicarà mobilitzar vehicles més petits que els busos i donarà vida als taxistes locals, segons ha defensat el conseller.

Podeu llegir la notícia sobre la supressió de línies l'ARA PREMIUM.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Post by Miquel »

Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Recoder-sup ... 43666.html

RETALLADES AL TRANSPORT

Recoder defensa que mantenir busos deficitaris és "antieconòmic i antisocial"

El conseller defensa acabar amb les línies infrautilitzades i aposta pel transport a demanda, en què l'usuari sol·licita amb antel·lació el servei i el rep si hi ha prou peticions

ARA
Tàrrega | Actualitzada el 01/10/2011 16:06


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluis Recoder, ha defensat avui que la decisió d'eliminar línies d'autobús deficitàries respon a acabar amb una situació "antieconòmica i antisocial".

La supressió de línies, avançada avui per l'ARA, afecta a aquelles en que el cost per viatger a les arques públiques supera els 15 euros. El conseller ha defensat que no es poden tenir línies amb cinc usuaris al dia.

Recoder ha dit que el Govern és partidari, en canvi, del "transport a demanda" que implica que l'usuari ha d'avisar amb antel·lació que vol fer un desplaçament concret i, si hi ha prou demanda, es posa el servei en marxa.

Aquest sistema, que ja s'aplica en la línia Balaguer-Baronia, implicarà mobilitzar vehicles més petits que els busos i donarà vida als taxistes locals, segons ha defensat el conseller.

Podeu llegir la notícia sobre la supressió de línies l'ARA PREMIUM.
En canvi, trencar-se el cap per re-dibuixar les línies adaptant-les a la demanda, estudiar uns horaris millors sense tenir la sensació de que si passa alguna cosa, et quedis "tirat", res de res, oi?
El metro de Barcelona amb motoristes!
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Post by josep_serre »

Jo penso que un servei d'autobús no pot ser un pou sense fons, però perquè això no sigui així la gent ha de ser la primera interessada en utilitzar-los sempre que sigui possible.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Post by liniadelRipollés »

Van més justos del que pensàvem.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Justíssims

Post by Guigui »

Doncs aneu-vos preparant, que això tot just acaba de començar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Post by m.h.t. »

Recoder: "El pitjor que hi ha és passejar ferro"

El conseller justifica la supressió d'algunes línies de servei de transport públic


El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha defensat aquest dimecres al Parlament la supressió d'alguns serveis deficitaris de transport públic per tirar endavant el pla de racionalització de viatgers. El Departament suprimirà les línies que transportin una mitjana inferior a cinc ocupants i que les que costin més de 15 euros. El diputat socialista, Roberto Lavandera, ha demanat explicacions al Govern per la supressió de la línia nocturna entre Sant Sadurní i Vilafranca i les 33 línies suprimides a Girona i Lleida.

"Ens hem proposat mesures de racionalització que afectin a viatges amb una mitjana inferior a 5 passatgers o a un preu inferior als 15 euros", ha respost Recoder al diputat del PSC, qui ha preguntat per la supressió d'algunes línies de transport de passatgers. "En els casos que suprimim línies -sempre en consens amb els ajuntaments- oferim alternatives que són igual de còmodes per als viatgers i que a nosaltres ens surten més barates", ha manifestat el dirigent, per concloure que "el pitjor que hi ha és passejar ferro". Recoder ha xifrat l'estalvi en 600.000 euros amb la supressió de les línies a Lleida, i en 400.000 euros la "racionalització" a Girona.

FONT: La Malla
Salvem l'Estació de França!
fcuevas27

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Post by fcuevas27 »

lo que es lamentable es que estos tarugos de la gene, que se dedican a recortar, se vayan paseando con coches oficiales, y con conductores multifuncion, a estos mendrugos les obligaba a ir con transporte publico, y lo unico que se les tendria que pagar es una t-trimestre de 6 zonas. Que ir con la tijera es facil, pero tendrian que vivirlo en carnes propias, o que mientras tuvieron cargo publico a la seguridad social como todo el mundo, nada de seguros privados, y los nenes tambien a centros publicos, sus hijos vamos.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

Post by josep_serre »

fcuevas27 wrote:lo que es lamentable es que estos tarugos de la gene, que se dedican a recortar, se vayan paseando con coches oficiales, y con conductores multifuncion, a estos mendrugos les obligaba a ir con transporte publico, y lo unico que se les tendria que pagar es una t-trimestre de 6 zonas. Que ir con la tijera es facil, pero tendrian que vivirlo en carnes propias, o que mientras tuvieron cargo publico a la seguridad social como todo el mundo, nada de seguros privados, y los nenes tambien a centros publicos, sus hijos vamos.
També en qüestió de cotxes oficials s'han fet retallades, per cert quan s'ha eliminat el bus nocturn entre Sant Sadurní i Vilafranca, per part meva primera notícia.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Retalls als autobusos per la crisi

Post by metring »

Aquest matí he sentit a la ràdio que en Lluís Recoder ha dit que es suprimiran les línies de bus que portin menys de 5 persones, com diu a dalt, però que també i que el mapa de Nitbus de Barcelona també es veurà afectat. Algú en sap més?

De pas, he fet un petit canvi de títol.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Retalls als autobusos per la crisi

Post by josep_serre »

metring wrote:Aquest matí he sentit a la ràdio que en Lluís Recoder ha dit que es suprimiran les línies de bus que portin menys de 5 persones, com diu a dalt, però que també i que el mapa de Nitbus de Barcelona també es veurà afectat. Algú en sap més?

De pas, he fet un petit canvi de títol.
És simplement la continuació de la notícia amb la que s'ha encapçalat aquest fil, personalment penso que com ja he dit no es poden mantenir línies d'autobús com un pou sense fons i si la gent no les agafa o simplement no hi ha demanda no es poden aguantar per transportar ferro, malgrat tot, s'han de prendre mesures encaminades a que la gent ho faci servir, potser més que suprimir seria més adequat en alguns casos restructurar.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Retalls als autobusos per la crisi

Post by Ferry1ac1 »

josep_serre wrote: si la gent no les agafa o simplement no hi ha demanda no es poden aguantar per transportar ferro, malgrat tot, s'han de prendre mesures encaminades a que la gent ho faci servir, potser més que suprimir seria més adequat en alguns casos restructurar.
Totalment d'acord! Però el 1er que s'ha de fer és publicar totes les dades de passatgers de totes les línies de Catalunya. Així es podran justificar les decisions que es prenguin i tothom podrà fer aportacions amb coneixement de causa. A mi per exemple fa molt temps que m'encurioseix el volum de passatge que té l'N7. Sempre veig els busos buits, menys per la Mercè o actes al fòrum. Crec que hauria de ser una ferma candidata a desaparèixer o a modificar-se radicalment!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Remodelar la xarxa del Nitbús per a crear més demanda

Post by Guigui »

El Nitbus segueix una lògica plaçacatalunyocèntrica que no té ni cap ni peus. D'acord que a prop hi ha algunes de les zones d'oci més importants de l'àrea metropolitana, però caldria més relacions transversals, ja que, al capdavall, la gent viu als barris. L'N0 és un primer pas en aquesta direcció, però en caldria més (per exemple, una relació Pl. Espanya-Vila Olímpica i més enllà que passi pel Pg. Colom).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by pau5321 »

En el fil de Tusgsal http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=4118&start=200 he comentat els retalls que es volen fer, supresió de la B16, B23 i no sé si alguna més, i la reducció de frequencies d'altres, sabeu algo?
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Retalls als autobusos per la crisi

Post by m.h.t. »

metring wrote:Aquest matí he sentit a la ràdio [...] que el mapa de Nitbus de Barcelona també es veurà afectat.
Por em fa. :miedo El contracte actual expira al 2014, però potser reformen la xarxa abans degut a l'onada de retallades.
Guigui wrote:El Nitbus segueix una lògica plaçacatalunyocèntrica que no té ni cap ni peus.
La raó principal d'això és el fàcil transbord amb tota la xarxa, en un únic punt. El problema es presenta en trajectes perifèrics, on en molts casos no existeix connexió entre sí sense passar pel centre de la ciutat.
Guigui wrote:L'N0 és un primer pas en aquesta direcció, però en caldria més (per exemple, una relació Pl. Espanya-Vila Olímpica i més enllà que passi pel Pg. Colom).
El propi N0 fa aquesta relació. ;) :D Però només de baixada, ja que en sentit contrari puja per Entença. :?
Ferry1ac1 wrote:A mi per exemple fa molt temps que m'encurioseix el volum de passatge que té l'N7. Sempre veig els busos buits, menys per la Mercè o actes al fòrum. Crec que hauria de ser una ferma candidata a desaparèixer o a modificar-se radicalment!
L'N7 té el Record Guiness de modificacions. A cada contracte de NitBus s'ha remodelat íntegrament, sense prou èxit. Tot i això, ara es troba al seu millor moment.
Ferry1ac1 wrote:Però el 1er que s'ha de fer és publicar totes les dades de passatgers de totes les línies de Catalunya.
Completament d'acord. I no només això. S'haurien de promocionar totes les línies de Catalunya. No serveix de res posar serveis que no coneix ningú. :|
pau5321 wrote:En el fil de Tusgsal http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=4118&start=200 he comentat els retalls que es volen fer, supresió de la B16, B23 i no sé si alguna més, i la reducció de frequencies d'altres, sabeu algo?
Contestat al seu fil. ;)
Salvem l'Estació de França!
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Retalls als autobusos per la crisi

Post by josep_serre »

El que s'hauria de fer és publicar l'existència de moltes d'aquestes línies i no em valen els buscadors del portal mobilitat, el que cal és un mapa amb un esquema de les línies de transport per carretera que operen a Catalunya, tant si són competència del MInisteri de Foment com si són competència de la Generalitat, al buscador del portal de la mobilitat no surten algunes línies de les Terres de l'Ebre que continuen a l'Aragó o al País Valencià ni l'autobús de Lleida a Viella que circula en gran part per l'Aragó ja que depén del Ministeri, surt la línia però sense informació, a partir d'aquest moment quan ja partim de la base de saber ben bé quins són els serveis existents amb una guia a part d'un buscador que permet fer pdf d'horaris complets inintel·ligibles determinem què s'ha de mantenir i què no perquè amb les condicions actuals de deixadesa generalitzada d'aquest servei tampoc podem dir objectivament què s'ha de mantenir i què no.
Ferry1ac1 wrote:
josep_serre wrote: si la gent no les agafa o simplement no hi ha demanda no es poden aguantar per transportar ferro, malgrat tot, s'han de prendre mesures encaminades a que la gent ho faci servir, potser més que suprimir seria més adequat en alguns casos restructurar.
Totalment d'acord! Però el 1er que s'ha de fer és publicar totes les dades de passatgers de totes les línies de Catalunya. Així es podran justificar les decisions que es prenguin i tothom podrà fer aportacions amb coneixement de causa. A mi per exemple fa molt temps que m'encurioseix el volum de passatge que té l'N7. Sempre veig els busos buits, menys per la Mercè o actes al fòrum. Crec que hauria de ser una ferma candidata a desaparèixer o a modificar-se radicalment!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by Ecomobisostrans »

Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Recoder-sup ... 43666.html

RETALLADES AL TRANSPORT

Recoder defensa que mantenir busos deficitaris és "antieconòmic i antisocial"

El conseller defensa acabar amb les línies infrautilitzades i aposta pel transport a demanda, en què l'usuari sol·licita amb antel·lació el servei i el rep si hi ha prou peticions
Vamos que ara es tindran que posar d'acord uns quants veins del poble per agar junts el bus, o que?
Amb lo be que va que ara als pobles més petits del Berguedà, com per exemple Castellar de n'Hug, La Nou de Berguedà o Sant Jaume de Frontanyà, tenen servei a la demanda i si no hi ha prou gent per un autobus el servei el fa un turisme de 4 o 7 places.
User avatar
JPlanas
N6
N6
Posts: 224
Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contact:

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by JPlanas »

Ecomobisostrans wrote:
Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Recoder-sup ... 43666.html

RETALLADES AL TRANSPORT

Recoder defensa que mantenir busos deficitaris és "antieconòmic i antisocial"

El conseller defensa acabar amb les línies infrautilitzades i aposta pel transport a demanda, en què l'usuari sol·licita amb antel·lació el servei i el rep si hi ha prou peticions
Vamos que ara es tindran que posar d'acord uns quants veins del poble per agar junts el bus, o que?
Amb lo be que va que ara als pobles més petits del Berguedà, com per exemple Castellar de n'Hug, La Nou de Berguedà o Sant Jaume de Frontanyà, tenen servei a la demanda i si no hi ha prou gent per un autobus el servei el fa un turisme de 4 o 7 places.
Em sembla que ningú hi pensa en la gent gran ni amb la gent amb discapacitat que NO TE CAP ALTERNATIVA!
Que fem, els tanquem a casa!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by m.h.t. »

El govern elimina l'1% de viatges de bus

Aclareix que no eliminarà busos de nit a la primera corona barcelonina


El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat assegura que només ha suprimit l'1% del total de viatges diaris de busos que subvenciona i que només ha eliminat integralment dues línies entre Lleida i els municipis de Corbins i la Portella. La raó és la baixa ocupació i el sobrecost que aquest fet implica. En el cas de la línia de Corbins, el govern explica que la mitjana de passatgers per viatge era de 0,62 i el cost de la subvenció s'incrementava fins als 108 euros per passatger. Tot i que el departament no dóna la xifra global de viatges diaris que fan els seus busos, assegura que només s'han suprimit l'1% de freqüències. Per exemple, en la línia entre Lleida i Balaguer, amb 0,81 passatgers per viatge, s'han reduït les expedicions de 39 a 35 o de 8 a 4 de Balaguer a Mollerussa, on l'ocupació mitjana és de 2,08 passatgers per servei. Des del departament s'especifica que no es preveuen suprimir freqüències als busos nocturns que gestiona l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), a la primera corona barcelonina, però sí a la segona, on ja s'ha contactat amb els ajuntaments per buscar alternatives als serveis retallats.

FONT: El Punt Avui
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Post by m.h.t. »

josep_serre wrote:[...] per cert quan s'ha eliminat el bus nocturn entre Sant Sadurní i Vilafranca, per part meva primera notícia.
Hi haurà la meitat de busos nocturns entre Vilafranca i Barcelona

Reordenació del Pla de Transports de Viatgers a l'Alt Penedès


El servei de bus nocturn entre Vilafranca del Penedès i Barcelona es retallarà un 50%, de tal manera que es passarà dels 8 autobusos actuals (4 d'anada i 4 de tornada) a 4, dos en cada sentit. Així queda recollit en la revisió del Pla de Transports de Viatgers que ha presentat la Generalitat. El PSC demanarà al govern racionalitat en la revisió del Pla de Transport de Viatgers i lluitarà perquè es mantingui la línia Vilafranca-Sant Sadurní, incorporant Gelida.

A més, segons el diputat socialista Roberto Labandera, es suprimiria el servei entre Sant Sadurní i Vilafranca. Diu el diputat vilafranquí que aquesta mesura ja ha estat comunicada als ajuntaments afectats. Els socialistes estan molt preocupats amb aquest anunci i demanaran no només que no se suprimeixi el servei entre Vilafranca i Sant Sadurní, sinó que hi introdueixin Gelida; aprofitant que ara disposa d'accés sud a l'AP-7.

Segons informa Ràdio Vilafranca, un dels arguments que el PSC farà valer per reclamar que no desaparegui el servei entre Vilafranca i Sant Sadurní és la concentració de serveis sanitaris nocturns. I és que com recorda Labandera, actualment el CAP de Sant Sadurní tanca de nit i els els veïns han de desplaçar-se fins a l'Hospital de Vilafranca.

FONT: La Malla
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Un cop més, els polítics ens prenen per beneits

Post by Guigui »

I és que com recorda Labandera, actualment el CAP de Sant Sadurní tanca de nit i els els veïns han de desplaçar-se fins a l'Hospital de Vilafranca.
Qualsevol persona que tingui una urgència (perquè de nit, no es va a cap metge perquè sí), s'esperarà ni que sigui una hora perquè passi l'autobús?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”