Per què hi ha tants embussos quan plou?

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
Guigui
Administrador

Per què hi ha tants embussos quan plou?

Post by Guigui »

Cada vegada que hi ha pluges de certa consideració, es formen grans embussos. Cal deduir que gent que normalment utilitza el transport públic o altres mitjans (a peu, bicicleta, moto) es passa al cotxe. L'únic cas justificat el veuria en els motoristes i ciclistes habituals, perquè sí que es quedarien xops. Per tant, la resta obeeix a una por irracional d'encongir-se o desfer-se? No escarmenten prou amb haver de trigar molt més per a arribar a destinació? O potser confien encara menys en el transport públic (especialment Renfe)?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Mortadel·lo
N9
N9

Re: Per què hi ha tants embussos quan plou?

Post by Mortadel·lo »

jo de fet quan plou em passo de la moto al transport públic
ES PELIGROSO ASOMARSE
Sky
N9
N9

Re: Per què hi ha tants embussos quan plou?

Post by Sky »

Aquí a Lleida diria que passa el contrari i que quan plou tots els autobusos van a rebentar de gent que no es vol mullar i que normalment va a peu.
Guigui
Administrador

Sociopsicologia del cotxe privat

Post by Guigui »

Aquest és un altre efecte, però a mi, el que més em sorprèn és aquest rampell col·lectiu d'agafar el cotxe així que cau alguna coseta més que quatre gotes, sabent tothom que es trobarà en un bon cacau de trànsit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
genissimon
N10
N10

Re: Sociopsicologia del cotxe privat

Post by genissimon »

Estic d'acord amb aquesta teva apreciació. Però també cal tenir en compte que molta, molta gent està escaldada de que, quan cauen tres gotes el transport públic (*) se'n va a fer punyetes. I els dispositius alternatius en cas d'incidència no són, precisament, ni d'implantació immediata ni massa eficaços.

Molta gent prefereix llevar-se una hora abans, passar-se una hora més al cotxe, però tenir una mínima garantia que arriba a destí, ni que sigui tard, a aventurar-se al transport públic (*) i jugar a la ruleta russa a veure si avui arriba a destí o no.

* Cas crític és el de Rodalies_de_Catalunya_operat_per_renfe.

Salut !!
Guigui wrote:Aquest és un altre efecte, però a mi, el que més em sorprèn és aquest rampell col·lectiu d'agafar el cotxe així que cau alguna coseta més que quatre gotes, sabent tothom que es trobarà en un bon cacau de trànsit.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”