Nou cremallera a Catalunya, on el posaríeu?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Nou cremallera a Catalunya

Post by genissimon »

No sé que vols dir...

De tota manera, entrant a fons al tema, jo posaria un cremallera entre Vielha i Baqueira. Amb enllaç amb la futura línia de La Pobla de Segur a Marignac (França).

Salut !!
liniadelRipollés wrote:Això és massa hobbytren...
genissimon wrote:[ironic=ON]
Millor un velcro, que la cremallera ja està molt passada de moda.
[ironi=OFF]

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cremallera a Vaquèira i connexió amb la línia de la Pobla

Post by Guigui »

Més aviat, un cremallera de Salardú a Vaquèira. Perquè crec que l'opció socialment més rendible per a connectar la línia de la Pobla amb la Vall d'Aran i França és pel Pallars Sobirà, no per l'Alta Ribagorça.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Cremallera a Vaquèira i connexió amb la línia de la Pobl

Post by genissimon »

Si mires aquesta entrada meva del passat 28 de juny de 2006, el meu plantejament de prolongació de la línia de La Pobla de Segur ja passa pel Pallars Sobirà i la Vall d'Aran camí de França.

Salut !!
Guigui wrote:Més aviat, un cremallera de Salardú a Vaquèira. Perquè crec que l'opció socialment més rendible per a connectar la línia de la Pobla amb la Vall d'Aran i França és pel Pallars Sobirà, no per l'Alta Ribagorça.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Deducció

Post by Guigui »

El fet que volguessis posar el cremallera des de Vielha m'havia fet pensar el contrari...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Nou cremallera a Catalunya, on el posaríeu?

Post by genissimon »

L'havia posat des de Vielha per segregar el trànsit "local" a la neu (cremallera via mètrica) del regional i/o internacional (ample normal UIC). Perquè crec que la infraestructura hotelera de Vielha és molt notable i la seva ocupació a l'hivern és a base d'esquiadors que han d'anar per carretera cap a Baqueira. També crec que el cremallera des de Vielha fins a Salardú podria compartir plataforma amb la línia ferroviària convencional d'ample normal UIC. No estic parlant de vies de doble ample, estic parlant d'almenys una via de cada ample i sistema d'electrificació i senyalització separat.

Evidentment, tant a Vielha com a Salardú caldria construir un potent intercanviador entre el cremallera i el tren normal. El cremallera podria funcionar més com un tren local.

Inicialment, si no es construís la línia ferroviària des de La Pobla de Segur, si s'implantés el cremallera des de Vielha tindria viabilitat. Si primer es construeix la línia UIC, potser el cremallera es podria restringir al tram Salardú-Baqueira.

No sé si m'explico la idea.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”