Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
De tota manera, entrant a fons al tema, jo posaria un cremallera entre Vielha i Baqueira. Amb enllaç amb la futura línia de La Pobla de Segur a Marignac (França).
Salut !!
liniadelRipollés wrote:Això és massa hobbytren...
genissimon wrote:[ironic=ON]
Millor un velcro, que la cremallera ja està molt passada de moda.
[ironi=OFF]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Més aviat, un cremallera de Salardú a Vaquèira. Perquè crec que l'opció socialment més rendible per a connectar la línia de la Pobla amb la Vall d'Aran i França és pel Pallars Sobirà, no per l'Alta Ribagorça.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Si mires aquesta entrada meva del passat 28 de juny de 2006, el meu plantejament de prolongació de la línia de La Pobla de Segur ja passa pel Pallars Sobirà i la Vall d'Aran camí de França.
Salut !!
Guigui wrote:Més aviat, un cremallera de Salardú a Vaquèira. Perquè crec que l'opció socialment més rendible per a connectar la línia de la Pobla amb la Vall d'Aran i França és pel Pallars Sobirà, no per l'Alta Ribagorça.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
L'havia posat des de Vielha per segregar el trànsit "local" a la neu (cremallera via mètrica) del regional i/o internacional (ample normal UIC). Perquè crec que la infraestructura hotelera de Vielha és molt notable i la seva ocupació a l'hivern és a base d'esquiadors que han d'anar per carretera cap a Baqueira. També crec que el cremallera des de Vielha fins a Salardú podria compartir plataforma amb la línia ferroviària convencional d'ample normal UIC. No estic parlant de vies de doble ample, estic parlant d'almenys una via de cada ample i sistema d'electrificació i senyalització separat.
Evidentment, tant a Vielha com a Salardú caldria construir un potent intercanviador entre el cremallera i el tren normal. El cremallera podria funcionar més com un tren local.
Inicialment, si no es construís la línia ferroviària des de La Pobla de Segur, si s'implantés el cremallera des de Vielha tindria viabilitat. Si primer es construeix la línia UIC, potser el cremallera es podria restringir al tram Salardú-Baqueira.
No sé si m'explico la idea.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.