metro3001 wrote:El mateix problema hi ha amb les 449, que degut a la seva llargada, per la zona de Tarragona (Reus, Cambrils Tortosa) dubto que els hi veiem, ja que per norma han d´anar en doble i tampoc hi caben a segons quines andanes.
En el mateix apartat, els cotxes son molt alts, que semblen la Cordillera de els Andes, que fins i tot per una persona jove, costa de pujar-hi. Tornem a gastar una quantitat ingent de diners en fer les andanes mes altes perque els activies, puguin circular i meravellar a la gent amb la seva presencia.
En el tema de fiabilitat, segons m´han dit varies persones que estan treballant amb aquests "pots de disseny", deixen molt que dessitjar, ja que cada dos per tres, estant donant... només que feina a tallers i a Alstom. Aqui algú podra dir, que es una tecnologia nova i que es normal tenir algun problema. La realitat, es que amb els anys que fa que circulen, encara no tenen uns index de fiabilitat com per exemple les 447.
Per resumir i no fer-ho més llarg: Els cibelles aquestos, no deixen de ser un tren de disseny, pensat de cara a la galeria i per guanyar algun premi de disseny internacional, mentre que la funcionalitat, la utilitat i el sentit comu, en aquest pais no es fan servir gaire, i menys en els cibelles...
Salutacions
metro3001
1. S'estan fent proves amb els 449 per la zona Sud, i no han d'anar per normativa en doble, ja què anteriorment els Regionals a Cervera de la Marenda es realitzaven en 449 simple, un gran avantatge vers ficar una 470 o 447 simple.
2. El tema de l'accessibilitat, és cert que els esglaons són massa alts, no sé per què, però dedueixo que és per qüestió de comoditat a l'interior del tren, ja què a l'estar el pis més alt, les vibracions procedents de sota el tren, disminueixen
3. Tot tren té els seus problemes, igual què tots tenen els seus avantatges i inconvenients, alguns més que altres, no ho negaré, però tampoc anem a fer aquí un tema de quin tren és millor o pitjor, i/o deixar-ne pel terra alguna unitat. Una 447 es pot quedar tirada igual què un Civia, 470, 448, 449, 450, 440, 444, 432 (etc...)
4. Cert què els Civies han tingut molts i molts problemes (sobretot els Civies III, els IV no molts), però com tot, se soluciona. Si han donat tants maldecaps, o bé Alstom els ha fet com no tocava, o els plànols estaven malament fets en alguns casos...