Tramvia Blau nº1
- TramviaBlau
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Tramvia Blau nº1
Porto una setmana sense poder conectar-me i pensava que aquest tema s´havia tractat ja, pero no el trobo, demano disculpes si algú ja ho ha penjat i no ho se trobar.
El cas es que dimarts 13 a La Vanguardia i avui a les noticies de la nit de Tele5 ha sortit a la llum una noticia que portava mesos escoltant per boca d´una persona pero que volia comprobar personalment, i ja no cal que m´encaparri, perque el propietari del tramvia Blau nº1 de l´any 1901 que portava temps presentant- lo a familia i amics, Sr.Josep Maria Mas, advocat jubilat, ha sortit a aquest dos mitjans amb el tramvia restaurat per ell mateix al jardi de casa seva protegit en una especie de hivernacle.
Aquest senyor es mereix un reconeixement public, perque es sap de tramvies en mans privades (el 4 del Tibidabo, el 525, dos 1200, dos 1600, un 800....etc), pero que jo sapiga no estan restaurats i molt menys han sortit a la llum publica d´una manera tan clara. Sincerament espero que els propietaris d´aquests vehicles "es piquin" i els restaurin o presentin a la llum, perque d´alguns no en sabem res desde fa 20 anys.
Si algú tingués informació sobre aquest vehicles "perduts", pot ser amb l´ajuda de tot els del forum podriem seguir la pista i documentar l´estat em que es troben...que en penseu???
El cas es que dimarts 13 a La Vanguardia i avui a les noticies de la nit de Tele5 ha sortit a la llum una noticia que portava mesos escoltant per boca d´una persona pero que volia comprobar personalment, i ja no cal que m´encaparri, perque el propietari del tramvia Blau nº1 de l´any 1901 que portava temps presentant- lo a familia i amics, Sr.Josep Maria Mas, advocat jubilat, ha sortit a aquest dos mitjans amb el tramvia restaurat per ell mateix al jardi de casa seva protegit en una especie de hivernacle.
Aquest senyor es mereix un reconeixement public, perque es sap de tramvies en mans privades (el 4 del Tibidabo, el 525, dos 1200, dos 1600, un 800....etc), pero que jo sapiga no estan restaurats i molt menys han sortit a la llum publica d´una manera tan clara. Sincerament espero que els propietaris d´aquests vehicles "es piquin" i els restaurin o presentin a la llum, perque d´alguns no en sabem res desde fa 20 anys.
Si algú tingués informació sobre aquest vehicles "perduts", pot ser amb l´ajuda de tot els del forum podriem seguir la pista i documentar l´estat em que es troben...que en penseu???
Re: Tramvia Blau nº1
Si, de fet, algun missatge ha escrit en aquest fòrum Potser un dia podriem parlar amb ell.
Re: Tramvia Blau nº1
Et voilà:
Josep Maria Mas compró, restauró y guarda en su patio un modelo que estrenó la línea del Tibidabo en 1901
Tranvía acogido en casa
MIGUEL CARVALHO - Barcelona
Su dueño espera que el vehículo pueda exhibirse en el futuro Museu del Transport
Cada mañana se subía en la plaza Catalunya y se ponía de pie al lado del conductor. Un día, cuando este volvió la cabeza, mientras el tranvía estaba parado antes de un cruce, el estudiante de bachillerato quitó el freno y puso la primera marcha. "¿Qué haces?", le preguntó el maquinista. "Es que ¡ya sé cómo funciona todo!", le respondió el joven.
Así, Josep Maria Mas pudo maniobrar muchas veces el tranvía que le llevaba a la escuela, cerca de la plaza de Bonanova. Más de 50 años después, la pasión por este transporte movió a este abogado jubilado de 71 años a comprar y restaurar en el patio de su casa un tranvía de 1901. "Inauguró la línea azul - cuenta-,fue el primero en subir a la estación del funicular del Tibidabo, también abierto ese año".
Cuando lo encontró, llevaba 25 años postrado en el bosque de un coleccionador de vehículos, había perdido todo su color y estaba en bastante mal estado. Las fotos de Mas registraron además los tres camiones que trasladaron el tranvía a su casa en el Vallès, hace cuatro años. Cuando finalmente lo recibió en una marquesina construida en el patio, pasó "muchos días rascando y aflojando tornillos que tenían más de cien años". El abogado hizo el 60% de la restauración y contrató algunos colaboradores, como un carpintero de toda la vida, que con su buen oficio logró reproducir las piezas redondeadas de la plataforma del techo.
Dos años después, luciendo su característico color azul, con el número uno pintado y una corona de laureles en la parte delantera, además de las auténticas lámparas encendidas en el interior y la imprescindible campana, el tranvía pudo celebrar su primera fiesta.
Tapas, platos variados y cava han engalanado las mesas colocadas a lo largo del pasillo del tranvía, aprovechando los bancos corridos, durante las cenas organizadas por Mas, con explicaciones a la postre, sobre el recorrido de los antiguos tranvías de Barcelona y algunos recuerdos: los tickets de 15, 25 y 50 céntimos de peseta, entre otros.
Este apasionado de los tranvías también recibió el agradecimiento de Assumpta Escarp, la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), con una invitación para sumarse al Consell Assessor de Patrimoni Històric de Catalunya. "He conocido muchas ciudades viajando en tren y la primera cosa que hago cuando llego es conocer el museo del transporte", afirma Mas. Asimismo, el futuro Museu del Transport de Catalunya, que "podrá tardar mucho en llegar, una dejadez cuando tenemos tranvías, autobuses, trolebuses y metros transversales durmiendo el sueño de los justos en los túneles", sería la casa que a Mas le gustaría que un día acogiera su recuperado tranvía. Una pequeña muestra con siete vehículos antiguos restaurados que algún día se exhibirán en este centro pudo verse el pasado 8 de julio en las cocheras del Triangle de TMB.
Aunque defiende que Barcelona recupere su extensa red de tranvías de antaño, este abogado está en contra de que pase por la Diagonal: "¿La reformaremos para poner un tranvía o pondremos un tranvía para remodelar la avenida?", se pregunta. A su juicio, este transporte debería entrar más en la ciudad, por ejemplo por Urgell hasta el Paral · lel y desde ahí hasta el puerto o Montjuïc."En algunas ciudades de Suiza y Francia el autobús no penetra en el centro histórico, lo hace el tranvía, que no contamina".
Josep Maria Mas compró, restauró y guarda en su patio un modelo que estrenó la línea del Tibidabo en 1901
Tranvía acogido en casa
MIGUEL CARVALHO - Barcelona
Su dueño espera que el vehículo pueda exhibirse en el futuro Museu del Transport
Cada mañana se subía en la plaza Catalunya y se ponía de pie al lado del conductor. Un día, cuando este volvió la cabeza, mientras el tranvía estaba parado antes de un cruce, el estudiante de bachillerato quitó el freno y puso la primera marcha. "¿Qué haces?", le preguntó el maquinista. "Es que ¡ya sé cómo funciona todo!", le respondió el joven.
Así, Josep Maria Mas pudo maniobrar muchas veces el tranvía que le llevaba a la escuela, cerca de la plaza de Bonanova. Más de 50 años después, la pasión por este transporte movió a este abogado jubilado de 71 años a comprar y restaurar en el patio de su casa un tranvía de 1901. "Inauguró la línea azul - cuenta-,fue el primero en subir a la estación del funicular del Tibidabo, también abierto ese año".
Cuando lo encontró, llevaba 25 años postrado en el bosque de un coleccionador de vehículos, había perdido todo su color y estaba en bastante mal estado. Las fotos de Mas registraron además los tres camiones que trasladaron el tranvía a su casa en el Vallès, hace cuatro años. Cuando finalmente lo recibió en una marquesina construida en el patio, pasó "muchos días rascando y aflojando tornillos que tenían más de cien años". El abogado hizo el 60% de la restauración y contrató algunos colaboradores, como un carpintero de toda la vida, que con su buen oficio logró reproducir las piezas redondeadas de la plataforma del techo.
Dos años después, luciendo su característico color azul, con el número uno pintado y una corona de laureles en la parte delantera, además de las auténticas lámparas encendidas en el interior y la imprescindible campana, el tranvía pudo celebrar su primera fiesta.
Tapas, platos variados y cava han engalanado las mesas colocadas a lo largo del pasillo del tranvía, aprovechando los bancos corridos, durante las cenas organizadas por Mas, con explicaciones a la postre, sobre el recorrido de los antiguos tranvías de Barcelona y algunos recuerdos: los tickets de 15, 25 y 50 céntimos de peseta, entre otros.
Este apasionado de los tranvías también recibió el agradecimiento de Assumpta Escarp, la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), con una invitación para sumarse al Consell Assessor de Patrimoni Històric de Catalunya. "He conocido muchas ciudades viajando en tren y la primera cosa que hago cuando llego es conocer el museo del transporte", afirma Mas. Asimismo, el futuro Museu del Transport de Catalunya, que "podrá tardar mucho en llegar, una dejadez cuando tenemos tranvías, autobuses, trolebuses y metros transversales durmiendo el sueño de los justos en los túneles", sería la casa que a Mas le gustaría que un día acogiera su recuperado tranvía. Una pequeña muestra con siete vehículos antiguos restaurados que algún día se exhibirán en este centro pudo verse el pasado 8 de julio en las cocheras del Triangle de TMB.
Aunque defiende que Barcelona recupere su extensa red de tranvías de antaño, este abogado está en contra de que pase por la Diagonal: "¿La reformaremos para poner un tranvía o pondremos un tranvía para remodelar la avenida?", se pregunta. A su juicio, este transporte debería entrar más en la ciudad, por ejemplo por Urgell hasta el Paral · lel y desde ahí hasta el puerto o Montjuïc."En algunas ciudades de Suiza y Francia el autobús no penetra en el centro histórico, lo hace el tranvía, que no contamina".
- Fran-Ikarus
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Re: Tramvia Blau nº1
Déu n'hi do amb la història! I amb la bona fe de l'home, tenint com a prioritat que el seu estimat tramvia acabi en el Museu del Transport, vistos els precedents (o potser no els coneix massa)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Tramvia Blau nº1
Home, si que el coneixia...Es deuen referir al de la Mobilitat.
- TramviaBlau
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Re: Tramvia Blau nº1
Mentre el numero 2 propietat de l´Ajuntament llanguideix amagat a les cotxeres del Tramvia Blau, aquest senyor protegeix, restaura i sobre tot deixa veure el seu.....em trec el barret. Aquest senyor a fet el que en 25 anys no ha fet cap administració pública ni cap altre col-lecionista d´aquest vehicles. Des d´aqui el meu reconeixement, admiració....i enveja!!!
Re: Tramvia Blau nº1
aquest senyor es com qualsevol de nosaltre, però.... amb moltíssims més diners!!!!
- lauria1226
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Re: Tramvia Blau nº1
Em consta que pel que fa al 525, propietat de Nutrexpa-Cola Cao, i dipositat en les dependències que l'empresa té a Parets del Vallès, hi ha dues coses a tenir en compte; 1ª que ningú, aparentment, l'ha vist i 2ª que fa cosa de 3 anys, arrel de la tornada del material de Castellar i de l'inici de la reparació del 800 i el "cadenero" hi hagué contatctes amb l'esmentada empresa dels que no se n'ha sabut mai més res. Per malament que estigui, (ja l'any 1973 a Diputació li faltaven peces, entre les quals la controla. Jo no l'he tornat a veure de d'aleshores) sempre estarà millor que el malaguanyat 547.
I molt de compte i poca broma amb TMB que tot aquest material en mans privades, per precari que sigui el seu estat, està molt més segur que el que hi ha al Triàngle. Adhuc el mateix tramvia Blau.
Tot el que no siguin Autobusos (i encara) està permanentment en perill per la senzilla raó del pànic malaltís per l'espai disponible que existeix, sobretot, a Metro que s'ha contagiat, amb els anys a la resta del col.lectiu. I mai se sap en quina situació ens podrem trobar en el futur. L'ombra del 547, 131, 1250, trasllat a Castellar, etc. planarà sobre aquest material, mentre estigui emmagatzemat en depenències de la companyia.
Aqui us poso unes fotos de finals del 1973 i una del 1937
I molt de compte i poca broma amb TMB que tot aquest material en mans privades, per precari que sigui el seu estat, està molt més segur que el que hi ha al Triàngle. Adhuc el mateix tramvia Blau.
Tot el que no siguin Autobusos (i encara) està permanentment en perill per la senzilla raó del pànic malaltís per l'espai disponible que existeix, sobretot, a Metro que s'ha contagiat, amb els anys a la resta del col.lectiu. I mai se sap en quina situació ens podrem trobar en el futur. L'ombra del 547, 131, 1250, trasllat a Castellar, etc. planarà sobre aquest material, mentre estigui emmagatzemat en depenències de la companyia.
Aqui us poso unes fotos de finals del 1973 i una del 1937
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- Darrera el 547 hi havia el cotxe saló de l'antic cremallera de Montserrat i al costat, a la dreta de la imatge el Brill 18, ja propietat, per donació, de l'AAFCB.
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- Darrera del 58 hi havia, infotografiable amb el material del que disposava llavors, el 525.
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- Sarrià 1937 532.jpg (185.15 KiB) Viewed 6085 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
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- Guigui
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- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
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Un honorable ciutadà vs. una deshonrada administració
Segur que aquest admirable senyor no té un bloc que li costa 800 euros al dia ni encarrega informes de 14.000 euros per conèixer els "usos del temps" dels seus conciutadans, entre d'altres extravagàncies.TramviaBlau wrote:Mentre el numero 2 propietat de l´Ajuntament llanguideix amagat a les cotxeres del Tramvia Blau, aquest senyor protegeix, restaura i sobre tot deixa veure el seu.....em trec el barret. Aquest senyor a fet el que en 25 anys no ha fet cap administració pública ni cap altre col-lecionista d´aquest vehicles. Des d´aqui el meu reconeixement, admiració....i enveja!!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- josep_maria_mas
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- Joined: Tuesday 30/06/2009 19:14
Re: Tramvia Blau nº1
Bon dia,
En primer lloc agrair-vos les lloances que he pogut llegir. No entro sovint al foro i ha estat una agradable sorpresa que el Tramvia nº 1 hagi estat objecte d’aquest fil.
D’entrada que dir-vos que per contra del que opina el company “El Llop” els diners no han estat el principal impuls de la restauració. De fet el tramvia no es va comprar si no que va ser un obsequi del seu anterior propietari. Evidentment que la restauració ha costat alguns diners, però sobretot dos anys, a estones, de treball personal amb la inestimable col•laboració de alguns amics i industrials.
Les Administracions, com molt be dieu, no son gaire conseqüents en la creació del possible Museu del Transport per tal de preservar el patrimoni històric i potser jo ja no hi seré a temps de veure’l. Aixó sí mantenen encara amagats en magatzems els pocs elements que ja podrien ser objecte d'exposició per tota la ciutadania. A la resta d'Europa no fan el mateix.
Aprofito l’avinentesa per oferir la possibilitat de ensenyar-vos personalment el Tramvia nº 1, això si, previ us organitzeu una mica per tal de trobar un dia que sigui adient per a tothom.
Novament gràcies i salutacions a tots.
Josep Mª Mas
En primer lloc agrair-vos les lloances que he pogut llegir. No entro sovint al foro i ha estat una agradable sorpresa que el Tramvia nº 1 hagi estat objecte d’aquest fil.
D’entrada que dir-vos que per contra del que opina el company “El Llop” els diners no han estat el principal impuls de la restauració. De fet el tramvia no es va comprar si no que va ser un obsequi del seu anterior propietari. Evidentment que la restauració ha costat alguns diners, però sobretot dos anys, a estones, de treball personal amb la inestimable col•laboració de alguns amics i industrials.
Les Administracions, com molt be dieu, no son gaire conseqüents en la creació del possible Museu del Transport per tal de preservar el patrimoni històric i potser jo ja no hi seré a temps de veure’l. Aixó sí mantenen encara amagats en magatzems els pocs elements que ja podrien ser objecte d'exposició per tota la ciutadania. A la resta d'Europa no fan el mateix.
Aprofito l’avinentesa per oferir la possibilitat de ensenyar-vos personalment el Tramvia nº 1, això si, previ us organitzeu una mica per tal de trobar un dia que sigui adient per a tothom.
Novament gràcies i salutacions a tots.
Josep Mª Mas
Re: Tramvia Blau nº1
Gràcies per la seva intervenció i per la invitació
- TramviaBlau
- N6
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- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Tramvia Blau nº1
Poques lloances son quan vosté fa el que l´ajuntament no i es exposar un vehicle de la primera serie del Tibidabo, mentre el nº2 roman tancat i amagat a cotxeres. Moltes gracies per convidar-nos senyor Mas, de fet se m´ha avançat per que la visita al seu tramvia era a la meva agenda, administradors, fem una llista???
Re: Tramvia Blau nº1
Tu mateix, que el Sr. Mas ens digui data, i obres fil a Trobades
Re: Tramvia Blau nº1
La llista la trobareu a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 03#p199603