He estat uns dies a Hannover i tenen un sistema de transport urbà curiós, el Üstra, que es com un tren-tram, pel centre de la ciutat va soterrat i per la perifèria en superfície.
En general va molt be, l'unic problema que li veig es que els trens son molt alts, mes o menys com la nostra L8, i a la majoria de parades en superficie l'andana està a peu de carrer:
Ustra, el tren-tram de Hannover
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Ustra, el tren-tram de Hannover
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Ustra, el tren-tram de Hannover
Hola,
El que has vist els alemanys fan servir la paraula "Stadtbahn", que tot i que a priori la traducció literal podria ser com el tren de la ciutat (corregiu-me els que sàpiguen alemany) no és més que una sèrie de túnels per el centre de la ciutat que es van construir per soterrar les línies tramviàries existents, pensades perquè en un futur es puguin convertir en metro estàndard. Hi han ciutats que mantenen andanes altes als túnels i baixes fora (cas de Hannover), hi han ciutats que tenen doble altura d'andana (Colònia), hi han ciutats que tenen tot andanes altes (Sttutgart), tot i que en aquesta darrera hi han estacions amb seccions d'andana alta i andana baixa... a Karlsruhe també estan fent obres per soterrar la línia tramviaire per la Herrenstrasse, ja que té una densitat de trànsit tramviaire molt alta i tot i que el carrer és peatonal és molt difícil creuar d'un costat a l'altre -passa un tramvia cada minut, sense exagerar, i cal comptar els dos sentits-; un cop fet el túnel, el carrer quedarà cent per cent peatonal. Per tant, en tot cas no es pot calificar en cap cas de tram-tren, sinó d'un tramvia que al centre va sota terra.
A d'altres països també existeix aquest concepte, per exemple el Pre-métro de Brusel·les, algunes seccions del qual són ara trams del metro de Brusel·les. Em penso que a Viena també hi han seccions subterrànies de la xarxa de tramvies amb el mateix pròposit. Aquest article en anglès de la wikipèdia en fa referència
Per el que veig a l'article de la wikipèdia en anglès sobre l'Stadtbahn de Hannover, el funcionament és molt semblant al de Sttutgart, tot i que a Sttutgart es fa el servei amb vehicles semblants a les extintes UTA de FGV, les unitats més antigues amb esglaons rectàctils ja que a fora dels túnels originalment eren andanes baixes, encara hi ha una parada a la xarxa que és així.
El que has vist els alemanys fan servir la paraula "Stadtbahn", que tot i que a priori la traducció literal podria ser com el tren de la ciutat (corregiu-me els que sàpiguen alemany) no és més que una sèrie de túnels per el centre de la ciutat que es van construir per soterrar les línies tramviàries existents, pensades perquè en un futur es puguin convertir en metro estàndard. Hi han ciutats que mantenen andanes altes als túnels i baixes fora (cas de Hannover), hi han ciutats que tenen doble altura d'andana (Colònia), hi han ciutats que tenen tot andanes altes (Sttutgart), tot i que en aquesta darrera hi han estacions amb seccions d'andana alta i andana baixa... a Karlsruhe també estan fent obres per soterrar la línia tramviaire per la Herrenstrasse, ja que té una densitat de trànsit tramviaire molt alta i tot i que el carrer és peatonal és molt difícil creuar d'un costat a l'altre -passa un tramvia cada minut, sense exagerar, i cal comptar els dos sentits-; un cop fet el túnel, el carrer quedarà cent per cent peatonal. Per tant, en tot cas no es pot calificar en cap cas de tram-tren, sinó d'un tramvia que al centre va sota terra.
A d'altres països també existeix aquest concepte, per exemple el Pre-métro de Brusel·les, algunes seccions del qual són ara trams del metro de Brusel·les. Em penso que a Viena també hi han seccions subterrànies de la xarxa de tramvies amb el mateix pròposit. Aquest article en anglès de la wikipèdia en fa referència
Per el que veig a l'article de la wikipèdia en anglès sobre l'Stadtbahn de Hannover, el funcionament és molt semblant al de Sttutgart, tot i que a Sttutgart es fa el servei amb vehicles semblants a les extintes UTA de FGV, les unitats més antigues amb esglaons rectàctils ja que a fora dels túnels originalment eren andanes baixes, encara hi ha una parada a la xarxa que és així.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Viena
Correcte. Ara bé, s'ha usat més aviat en el sentit de metro. Per exemple, a Viena, la "Stadtbahn" era el metro elevat que ara cobreixen la U4 i la U6 en la majoria del seu traçat.UT596001 wrote:la traducció literal podria ser com el tren de la ciutat (corregiu-me els que sàpiguen alemany)
En efecte. Van ser unes obres fetes als anys 60, bàsicament per a agilitzar el trànsit del tramvia, en una època on el trànsit privat proliferava per tot Europa. A diferència d'altres ciutats, mai es va pensar per a fer-ne un ús futur com a metro. La prova, la veiem en algunes interseccions subterrànies amb corbes tancades i aptes únicament per als tramvies Siemens que hi han circulat tota la vida; dubto molt que un Citadis les pugui agafar.UT596001 wrote:Em penso que a Viena també hi han seccions subterrànies de la xarxa de tramvies amb el mateix pròposit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ustra, el tren-tram de Hannover
Impressionant aquest Tren-Tram! A veure si aquest tipus de tren prolifera per aquí Catalunya.
Salutacions des de Figueres.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tramvia, no tren-tram
Ja s'ha dit que no és un tren-tram...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tramvia, no tren-tram
Ah vale d'acord gràciesGuigui wrote:Ja s'ha dit que no és un tren-tram...
Salutacions des de Figueres.