http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... WAYBCN.pdf
El Metro de Londres i FGC col·laboren per millorar el sistema d’evacuació d’estacions
· La reunió inicial de l’anomenat projecte Getaway de la Unió Europea s’ha celebrat a la seu d’FGC a Barcelona
· El projecte té com a finalitat la millora del sistema d’evacuació d’estacions mitjançant la utilització de càmeres de TV intel·ligents i d’altres automatismes activats a partir de sistemes avançats de detecció
d’incendis o d’aglomeracions
· Les instal·lacions d’FGC, així com també les del Metro de Londres,
serviran de banc de proves per validar el sistema desenvolupat
Barcelona, 16 de novembre de 2011
Els integrants del Projecte Getaway de la Unió Europea orientat a la millora dels sistemes
d’evacuació en el transport públic s’han reunit durant dos dies a la seu d’FGC a
Barcelona per celebrar la reunió inicial del grup de treball.
El projecte, que té un calendari previst de 3 anys i un pressupost global de 3 milions
d’euros, està liderat per la consultora britànica British Maritime Technology, i compta amb
la participació del Metro de Londres i la Universitat de Greenwich entre els impulsors.
Objectiu
L’objectiu d’aquest estudi és el de millorar l’encaminament en l’evacuació d’estacions,
tant de superfície com soterrades. Es tracta de superar les limitacions de la senyalització
d’evacuació estàtica arran d’uns estudis recents que certifiquen que aquest tipus de
senyalització resulta invisible per més del 60% dels usuaris.
El projecte té la finalitat de treballar en la construcció d’un sistema més dinàmic que
aprofiti la tecnologia punta per regular l’evacuació a les estacions afectades. Això serà
possible mitjançant l’aplicació de sistemes intel·ligents de càmeres de TV i d’altres
automatismes activats a partir de sistemes avançats de detecció d’incendis o
d’aglomeracions.
Compromisos
Durant aquestes dues primeres jornades de treball a Barcelona, els integrants del
projecte han consensuat el calendari d’actuació dels propers sis mesos. En aquesta fase
inicial, la prioritat passa per determinar les condicions en les quals es realitzaran les
proves a escala real i establir les especificacions tècniques dels equipaments que
s’utilitzaran.
Les instal·lacions d’FGC, així com també les del Metro de Londres, serviran de banc de
proves per validar el sistema desenvolupat. Es tracta de comprovar sobre el terreny, i en
xarxes ferroviàries reals, l’efectivitat del projecte comparant comportaments entre els
sistemes actuals i els prototips del futur.
Subvenció de la Unió Europea
El projecte ‘Getaway’ està subvencionat amb un total 2.161.722 euros per la Unió
Europea, uns diners que es distribueixen entre les diferents empreses participants.
D’aquests, la subvenció que correspondrà a FGC serà concretament de 215 mil euros,
una quantitat que cobreix el 75% de la inversió de la companyia en el projecte.
Comunicació
Projecte Getaway FGC- Metro de Londres
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró