Sistema tarifari integrat ATM

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Sistema tarifari integrat ATM

Post by sequera »

Com veig que hi ha alguns dubtes en quant al tema de les zones, obro aquest tema per afegir informació.

Hem de tenir en compte que cada operador de transport te les seves tarifes i organització de zones. Al temps pot acollir-se al sistema tarifari integrat de la ATM, que permet adquirir diversos productes, com la T-10, etc.. Això , com he comentat, no invalida els titol que poden tenir el propis operadors, però que només serveixen per cadascun d'ells.

La gràcia del sistema integrat es que podem utilitzar gairabé tots els operadors de transport amb un unic titol de transport.

Texte estret de la ATM:


Característiques del sistema tarifari integrat.

Ø Què és un desplaçament?
Ø Nombre de transbordaments
Ø Limitació horària dels transbordaments


Què és un desplaçament?

Es el trajecte que realitza un usuari des d’un origen a un destinació, permetent la utilització de diferents modes de transport (Metro, Autobús, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Rodalies Renfe).

Nombre de transbordaments

Ø Les Targetes T-Mes, T-Jove, T-Trimestre i T-Dia no tenen cap tipus de limitació pel que fa al nombre de transbordaments.
Ø Les targetes T-10 i T-50/30 i T-Familiar (70/30) permeten utilitzar un màxim de 4 mitjans de transport en un mateix desplaçament.

Temps de transbordament

El període de temps en el qual el transbordament està despenalitzat en els títols integrats, és d’1h 15 min (entre la primera i la darrera validació) per a títols d’1 zona, incrementant-se en 15 min per cada zona addicional.

Relació de temps de transbordament segons les zones:

Zona 1 Zona 2 Zona 3 Zona 4 Zona 5 Zona 6
Temps de transbordament 75 min 90 min 105 min 120 min 135 min 150 min[/i]


Com no puc penjar mes imatges, os adjunto el pdf on apareix la distribució de zones.

http://www.atm-transmet.es/pdfs_cat/tar ... onific.pdf
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Post by UT440_132M »

Per a Renfe Rodalies son uns cabrons, perdo per la paraula pero no se com definirlos, en la R3 si et veuen amb una T10 ja diuen que no serveix... Et fan pagar si o si. Ho trobo injust, per anar de La Garriga a Vic son 3 zones, portava T10 de 3 zones, el revisor em diu que no serveix i per tant em fa pagar el trajecte de nou :evil:
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

UT440_132M wrote:Per a Renfe Rodalies son uns cabrons, perdo per la paraula pero no se com definirlos, en la R3 si et veuen amb una T10 ja diuen que no serveix... Et fan pagar si o si. Ho trobo injust, per anar de La Garriga a Vic son 3 zones, portava T10 de 3 zones, el revisor em diu que no serveix i per tant em fa pagar el trajecte de nou :evil:
Fins a Vic, com a la resta de xarxa de rodalies, una T10 és plenament vàlida, sempre i quant sigui de les zones que corresponen i estigui correctament validada abans de pujar al tren. Si tu tens la seguretat de viatjar amb el títol correcte, el revisor ja et pot dir missa. Si vol, que et posi una multa, però el que hauràs de fer amb aquesta multa és presentar-la junt amb el full de reclamació que hauries d'omplir a l'arribar a l'estació de destinació.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Post by Miquel »

sequera wrote:Què és un desplaçament?

Es el trajecte que realitza un usuari des d’un origen a un destinació, permetent la utilització de diferents modes de transport (Metro, Autobús, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Rodalies Renfe).
I el Tram qué, també està integrat i no apareix.
El metro de Barcelona amb motoristes!
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Post by josep_serre »

Aquest text prové d'una redacció anterior a l'inauguració del TRAM.
Miquel wrote:
sequera wrote:Què és un desplaçament?

Es el trajecte que realitza un usuari des d’un origen a un destinació, permetent la utilització de diferents modes de transport (Metro, Autobús, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Rodalies Renfe).
I el Tram qué, també està integrat i no apareix.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Post by UT440_132M »

Jo diria que si esta integrat, almenys a la T10 que jo tinc hi surt.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Post by entfe001 »

A veure, estem partint d'un missatge que es va escriure al cap de dues setmanes d'inaugurar-se el fòrum, així que els comentaris respecte la inclusió o no del TRAM estan fora de lloc, tal com bé apunta en josep_serre.

Per altra banda, els interventors de Rodalies tenen tendència a assumir que tot desplaçament realitzat amb un abonament integrat en sentit Barcelona té per destinació la ciutat comtal. Ja he tingut alguna enganxada amb un interventor de la C1 que em deia que la T-10 d'una zona no valia per anar de Cabrera al Masnou.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Problema plantejat per la pròpia ATM

Post by Guigui »

Vegeu què em van comentar des de l'ATM, en el context d'una reclamació que vaig fer per un altre tema:
les targetes integrades no són vàlides per utilitzar tots els transports sense limitació durant un periode horari (en el cas d'una targeta d'1 zona, 1:15h.), sinó per desplaçar-se des d'un punt inicial utilitzar diferents modes de transport (fins a 3 transbordaments) per arribar a la seva destinació. No es pot repetir un mateix transport: en el cas de canvi de línia de metro únicament es pot fer en aquelles estacions en que tinguin correspondència; si es tracta d'una línia d'autobús, el transbordament ha de ser a una altra línia diferent.
Li comentem això perquè si surt del metro, o dels FGC i després torna a entrar, se li descomptarà un altre viatge a la targeta; o si utilitza una línia d'autobús per arribar a un lloc,fer una gestió i tornar, la tornada és un nou viatge encara que estigui dins del límit horari permès. I aquest funcionament és el correcte.
Entenc perfectament l'esperit de la idea, però en determinats casos, és materialment impossible validar un viatge "correctament". Per exemple, si jo baixo de casa meva al centre de Barcelona en metro i torno de seguida en autobús amb una T-50/30, aleshores validaré a la tornada i no em descomptarà un nou viatge. Si vull cenyir-me estrictament a les normes, hauria de tornar a passar el títol per la cancel·ladora, però aleshores, la màquina entendrà que valido per a una segona persona que se suma al viatge en aquest segon trajecte, i no em deixarà fer-ho en tractar-se d'un títol unipersonal. És més, si tingués un control a l'autobús, dubto molt que em diguin res perquè he validat el viatge correctament.

Aleshores, el problema rau més aviat en la pròpia concepció del sistema i els seus efectes indesitjats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Problema plantejat per la pròpia ATM

Post by josep_serre »

Guigui wrote:Vegeu què em van comentar des de l'ATM, en el context d'una reclamació que vaig fer per un altre tema:
les targetes integrades no són vàlides per utilitzar tots els transports sense limitació durant un periode horari (en el cas d'una targeta d'1 zona, 1:15h.), sinó per desplaçar-se des d'un punt inicial utilitzar diferents modes de transport (fins a 3 transbordaments) per arribar a la seva destinació. No es pot repetir un mateix transport: en el cas de canvi de línia de metro únicament es pot fer en aquelles estacions en que tinguin correspondència; si es tracta d'una línia d'autobús, el transbordament ha de ser a una altra línia diferent.
Li comentem això perquè si surt del metro, o dels FGC i després torna a entrar, se li descomptarà un altre viatge a la targeta; o si utilitza una línia d'autobús per arribar a un lloc,fer una gestió i tornar, la tornada és un nou viatge encara que estigui dins del límit horari permès. I aquest funcionament és el correcte.
Entenc perfectament l'esperit de la idea, però en determinats casos, és materialment impossible validar un viatge "correctament". Per exemple, si jo baixo de casa meva al centre de Barcelona en metro i torno de seguida en autobús amb una T-50/30, aleshores validaré a la tornada i no em descomptarà un nou viatge. Si vull cenyir-me estrictament a les normes, hauria de tornar a passar el títol per la cancel·ladora, però aleshores, la màquina entendrà que valido per a una segona persona que se suma al viatge en aquest segon trajecte, i no em deixarà fer-ho en tractar-se d'un títol unipersonal. És més, si tingués un control a l'autobús, dubto molt que em diguin res perquè he validat el viatge correctament.

Aleshores, el problema rau més aviat en la pròpia concepció del sistema i els seus efectes indesitjats.

Entenc que enlloc t'han dit que si vas de Sarrià a Plaça Catalunya amb FGC i tornes amb el 66 utilitzant el transbord gratuït estiguis anant incorrectament, que realment no és l'esperit del sistema però està perfectament dintre de les normes.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Post by davida »

A mi em pasa un cosa similar, pero el sistema informatic falla:
Visc a Barcelona i vaig a buscar el meu fill a l'escola a Santa Perpetua:
Amb una T-10 de 2 zones:
- Agafo el tren a Barcelona fins a Santa Perpetua, em valida 1 viatge
- A vegades agafo el bus urba de l'estació a l'escola. Transbord gratuit
- Torno caminant 15min a l'estació perque el bus urbà dona la volta sencera al poble i per horaris tinc que esperar quasi 20 min.
- Torno a agafar el tren (ha passat menys de 1h30 de la primera validació). Si no he agafat el bus urbà, tot correcte em valida el 2viatge. Pero si he agafat el bus urbà es fa un lio i em valida el bitllet com transbord :o :o i no descompte el segon viatge. Al arribar a Barcelona la maquina de Renfe no m'obre les portes al sortir, al punt de control. On el personal de Renfe es pensa que he fet algo raro, posa el bitllet a la validadora de la taquilla i veu que fa 20 min he valida el bitllet a Santa Perpetua i em deixa sortir sense problemes.
Tinc la queixa oberta a Renfe, on em van dir que ho escalaven per revisar el sistema informàtic.

Segons normativa ATM, un segon viatge amb Renfe em tindria que descomptar un segon viatge. Pero no soc jo, sino la màquina que no fa bé la seva feina.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Post by josep_serre »

Aquesta mateixa situació es produïa a FGC i es va començar a detectar massivament quan va començar el control de sortida, informàticament ja s'ha resolt.
davida wrote:A mi em pasa un cosa similar, pero el sistema informatic falla:
Visc a Barcelona i vaig a buscar el meu fill a l'escola a Santa Perpetua:
Amb una T-10 de 2 zones:
- Agafo el tren a Barcelona fins a Santa Perpetua, em valida 1 viatge
- A vegades agafo el bus urba de l'estació a l'escola. Transbord gratuit
- Torno caminant 15min a l'estació perque el bus urbà dona la volta sencera al poble i per horaris tinc que esperar quasi 20 min.
- Torno a agafar el tren (ha passat menys de 1h30 de la primera validació). Si no he agafat el bus urbà, tot correcte em valida el 2viatge. Pero si he agafat el bus urbà es fa un lio i em valida el bitllet com transbord :o :o i no descompte el segon viatge. Al arribar a Barcelona la maquina de Renfe no m'obre les portes al sortir, al punt de control. On el personal de Renfe es pensa que he fet algo raro, posa el bitllet a la validadora de la taquilla i veu que fa 20 min he valida el bitllet a Santa Perpetua i em deixa sortir sense problemes.
Tinc la queixa oberta a Renfe, on em van dir que ho escalaven per revisar el sistema informàtic.

Segons normativa ATM, un segon viatge amb Renfe em tindria que descomptar un segon viatge. Pero no soc jo, sino la màquina que no fa bé la seva feina.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Dubtes tarifaris

Post by França451 »

Buenas noches.

Con el tema de las dudas tarifarias, tras mi reciente visita a Vic, pude ver en la estación de Rodalies, nada más y nada menos que el plano de la ATM con sus correspondientes códigos de zona, el cual tuve tiempo más que suficiente para capturar en una serie de imágenes que os adjunto (si es posible, porque lo del tema de las imágenes aquí no me acabé de enterar de cómo iba) y con él, pude elaborar todo el listado de los 60 códigos de ATM, y sus correspondientes colores, siendo el Rojo para Renfe y Metro, el morado para buses urbanos, el verde para buses interurbanos, el azul para FGC y el crema para buses entre municipios (o algo así decía, ya que cometí el error de no echar foto a los colores y sus significados, si bien recuerdo perfectamente que los 4 primeros eran así).

Adjunto imágenes del plano.


https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/

Un saludo.

En la imagen que tengo editada como "número 3", se han lucido.
Viladecans en vez de Viladecavalls. Y en la zona 4E aparece dos veces Rellinars. Eso es correcto o es otra metedura de pata????
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Granolleri

Re: Dubtes tarifaris

Post by Granolleri »

França451 wrote:Y en la zona 4E aparece dos veces Rellinars. Eso es correcto o es otra metedura de pata????
Al de baix hauria de posar Vacarisses.

Per cert, aquest plànol no està a l'estació de RENFE sinó a la d'autobusos.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”