Notícies linies FGC Manresa-Suria i Manresa-Sallent

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by genissimon »

REGIO-7 wrote:
REGIO-7, 11 d'octubre de 2011

http://www.regio7.cat/bages/2011/10/11/ ... 70342.html

FGC augmenta el transport de potassa cap al port un 62%

Els resultats reforcen els plans de la companyia de dur fins a Súria la via europea de mercaderies

DAVID BRICOLLÉ | MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) té cada cop més arguments damunt la taula per connectar les mines del Bages a la via europea de mercaderies.

[...]
Tal com ja va informar Regió7 el 19 de juny passat, la clau d'aquesta possibilitat és que des de final de l'any passat hi ha en servei una línia de mercaderies transfronterera d'ample europeu -propietat d'Adif- que enllaça el port de Barcelona amb Lió (França), passant pel Vallès, Girona i Figueres. L'existència d'aquest corredor de mercaderies obre una possibilitat molt important perquè la Catalunya central també tingui una porta directa ferroviària cap a Europa.

La idea -encara no definida en projecte- és allargar aquest ample europeu fins a Súria. Seria possible aprofitant la línia ja existent de Ferrocarrils de la Generalitat des de Súria fins a Martorell passant per Manresa. Per fer-ho possible caldrà instal·lar a tot aquest traçat un tercer rail. D'aquesta manera, amb tres rails -els dos ara existents i el que s'hi afegiria- es crearien i hi conviurien dos amples ferroviaris diferents: el de via estreta -d'1 metre d'amplada, que és l'actual dels Catalans- amb l'ample internacional, de 1.435 mil·límetres. A banda d'aquest tercer rail en el tram ja existent, el projecte s'hauria de completar amb un petit tram nou d'ample europeu fins al nus de Castellbisbal per entrar directament al corredor europeu.
[...]
Segons l'article periodístic, la intenció és instal·lar tercer carril entre Martorell i Súria, juntament amb la construcció d'un petit ramal entre Martorell FGC i Castellbisbal per a permetre que trens de mercaderies en ample normal (1435mm) puguin arribar fins al carregador de les mines de Súria i d'allí, sense transbordaments, a tot Europa passant pel mateix recorregut que els trens de contenidors d'ample normal que connecten el Port de Barcelona amb la terminal de mercaderies de Perpinyà.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by Trenscat »

No és gens fàcil instal·lar un tercer carril de Súria i Sallent fins a Martorell-Vila (on connectaria amb la xarxa d'adif). Caldria veure si el gàlib és suficient en alçada per la catenària (que ho dubto) i sobretot per molts radis de corba que són massa tancats per a ample UIC. A més, també caldria eixamplar alguns túnels (com el de la Puda). No és posar un carril més i llestos, ni molt menys.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by genissimon »

Efectivament, el tram Martorell-Manresa és el més conflictiu per adaptar-lo a l'ample normal degut als radis de corba, gàlib dels túnels i, potser, límit de càrrega d'alguns ponts. Els trams nous (des del 198x) que hi ha al nord de Manresa (sobretot a la sortida de Manresa Alta i de Santpedor a Sallent), en teoria tenen la plataforma apta per a ample normal (1435mm, UIC o estàndar) i l'adaptació només seria a nivell de superestructura (via). Cal remarcar, però, que l'article parla només del ramal de Súria, no de Sallent. I, tot i que l'article parla de tercer carril, crec tècnicament més factible la via estotjada (4 carrils), amb els carrils d'ample mètric per dintre dels dos carrils d'ample UIC com ja s'ha dit en aquest fil.

Salut !!
Trenscat wrote:No és gens fàcil instal·lar un tercer carril de Súria i Sallent fins a Martorell-Vila (on connectaria amb la xarxa d'adif). Caldria veure si el gàlib és suficient en alçada per la catenària (que ho dubto) i sobretot per molts radis de corba que són massa tancats per a ample UIC. A més, també caldria eixamplar alguns túnels (com el de la Puda). No és posar un carril més i llestos, ni molt menys.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by Platanito »

Esteu dient que les 213 (que sempre hem dit que són de gàlib UIC) en realitat no són de gàlib UIC? O és només en alçada que hi hauria problemes?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by genissimon »

No ho sé. Només aplicava el sentit comú i la història constructiva de les línies. La Martorell-Manresa data dels anys 20 del segle XX i es tractava d'unificar les xarxes de les empreses que es van fusionar en la CGFC (TFEMB, NEE, FCC). A partir de 1985 la Generalitat aplica el (bon) criteri de que qualsevol cosa que es construeix a la Llobregat/Anoia sigui apta per ample UIC. D'aquí els meus dubtes/especulacions.

Però, efectivament, si les 213 són gàlib UIC és que la línia deu ser apta per a gàlib UIC.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
ROBINETE
N4
N4
Posts: 52
Joined: Saturday 19/03/2011 21:14

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by ROBINETE »

FGC a firmado un convenio con IBERPOTASH y ya se ha aprobado el estudio para poner un tercer carril entre las minas y martorell central.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I de Martorell enllà?

Post by Guigui »

I un cop arribats a Martorell, què? Pensen fer un enllaç amb l'LAV? Perquè suposo que el tercer carril serà en ample UIC...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: I de Martorell enllà?

Post by genissimon »

Guigui wrote:I un cop arribats a Martorell, què? Pensen fer un enllaç amb l'LAV? Perquè suposo que el tercer carril serà en ample UIC...
No. Ramal nou fins al nus de Castellbisbal per entrar a la línia de Mollet.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Inseparables, però com si fossin dues coses diferents

Post by Guigui »

I l'estudi i la construcció, seran independents? Els veig ben capaços, sempre que hi hagi diners, és clar...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Inseparables, però com si fossin dues coses diferents

Post by genissimon »

Guigui wrote:I l'estudi i la construcció, seran independents? Els veig ben capaços, sempre que hi hagi diners, és clar...
Mira la cita de l'article del Regió-7 del meu missatge del 14 d'octubre passat a les 11:31.

Si vols l'article sencer, està citat en aquest missatge de l'11 d'octubre a les 8:15.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
ROBINETE
N4
N4
Posts: 52
Joined: Saturday 19/03/2011 21:14

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by ROBINETE »

a ver si me acuerdo y cojo la circular interna y lo explico bien.pero lo que es seguro es que el proyecto de estudio ya esta en marcha y al final sera un tercer carril.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by liniadelRipollés »

Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by genissimon »

liniadelRipollés wrote:Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Desgraciadament, no crec que ADIF permeti trens de rodalia circulant a 100-140 Km/h barrejats amb els AVE i AVANT a 200-300 Km/h.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by liniadelRipollés »

Mira't les velocitats de la LAV entre Barcelona i Martorell. És just en aquest punt quan comencen a córrer i en sentit Lleida. Entre Barcelona i Martorell no s'acceleren massa, hi ha massa infraestructures per sobre el traçat i per tant massa riscos de caiguda d'objectes i vehicles al traçat, tot i que això està previst i controlat.

Respecte els trens, home està clar que haurien de ser nous, aptes per a LAV i per a xarxa convencional. De fet, no fa gaire vaig fer arribar a l'Adif una proposta de reconversió de la línia Xàtiva Alcoi a ample UIC per tal de revitalitzar la línia. Atès que ho han de renovar tot (trens, blocatge i via) és util pensar en estructurar un servei competitiu en temps amb el vehicle particular per arribar a València.

El que sí que esta clar que posar un tercer carril en un tram de rodalies d'FGC és tenir problemes d'explotació segur.


genissimon wrote:
liniadelRipollés wrote:Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Desgraciadament, no crec que ADIF permeti trens de rodalia circulant a 100-140 Km/h barrejats amb els AVE i AVANT a 200-300 Km/h.

Salut !!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by Sagrerenc »

liniadelRipollés wrote:Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Un hipotètic tren entre Barcelona i Martorell inutilitzaria un solc a la LAV entre Martorell i Saragossa/València. És el mateix que passa a la sortida sud d'Atocha, per culpa de l'Avant Madrid-Toledo. Per aquest motiu a França (on pensen una miqueta més les coses que no pas aquí) no hi ha trens Avant.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by liniadelRipollés »

Mentre hi hagi dues úniques vies d'ample UIC entrant a Barcelona, és dificil sí. Però és que quan penso en un tercer carril a la línia de Manresa m'estresso. A més hi ha el cremallera de Montserrat pel mig...en ample mètric i orientat exclusivament cap a Barcelona. Molt mala solució té l'assumpte.
Sagrerenc wrote:
liniadelRipollés wrote:Si han de fer això, que passin directament a UIC i trens de passatgers i de mercaderies en aquest ample. Això també solucionaria les queixes dels habitants del Bages pel que fa a temps del viatge: xarxa connectada a LAV i per tant trens Manresa-Baixador a Barcelona Sants amb un punt d'intercanvi a Martorell Enllaç.
Un hipotètic tren entre Barcelona i Martorell inutilitzaria un solc a la LAV entre Martorell i Saragossa/València. És el mateix que passa a la sortida sud d'Atocha, per culpa de l'Avant Madrid-Toledo. Per aquest motiu a França (on pensen una miqueta més les coses que no pas aquí) no hi ha trens Avant.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by 437.001 »

Canviar d´ample o posar tercer rail entre Martorell i Sallent/Súria és ara mateix una bestiesa: la factura no seria gens barata, i ara com ara, FGC té coses més importants en què pensar (Sabadell, Terrassa, que prou pena té).
I si ens n´anem a la Generalitat/GISA, la L9/L10 que ja són paraules majors.
No, no pot ser de cap de les maneres, no hi ha calers.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by liniadelRipollés »

Doncs publicat està.
437.001 wrote:Canviar d´ample o posar tercer rail entre Martorell i Sallent/Súria és ara mateix una bestiesa: la factura no seria gens barata, i ara com ara, FGC té coses més importants en què pensar (Sabadell, Terrassa, que prou pena té).
I si ens n´anem a la Generalitat/GISA, la L9/L10 que ja són paraules majors.
No, no pot ser de cap de les maneres, no hi ha calers.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by wefer »

genissimon wrote:Desgraciadament, no crec que ADIF permeti trens de rodalia circulant a 100-140 Km/h barrejats amb els AVE i AVANT a 200-300 Km/h.
Jo només apunto una cosa: R8 Granollers-Manresa. :D
Totalment viable si es canviés l'ample entre Martorell i Manresa, ja que la resta ja és tercer carril. I les connexions amb BCN no quedarien compromeses perquè hi hauria transbordament a Martorell, Vullpalleres i Santa Perpètua, com a mínim.
437.001 wrote:No, no pot ser de cap de les maneres, no hi ha calers.
Aquesta manera de fer, tant estesa últimament, és la que està portant el país al primer lloc de la OCDE en aturi a una economia en caiguda lliure.
El que cal no és estalviar/retallar (eufemismes de privatitzar i suprimir drets dels treballadors), sinó optimitzar el que tenim i invertir en allò que faci les empreses i el país en general més competitius. El canvi a UIC de línies fa exactament aquestes dues coses, per la qual cosa crec que no només no és una bestiesa, sinó que ara mateix és una prioritat.

O comencem a fer coses, o el país se'n va a fer punyetes (encara que en el camí alguns es faran d'or).
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Ample UIC a ramals de mercaderies de Sallent i Súria

Post by 122-042-132 »

wefer wrote: Jo només apunto una cosa: R8 Granollers-Manresa. :D
Totalment viable si es canviés l'ample entre Martorell i Manresa, ja que la resta ja és tercer carril. I les connexions amb BCN no quedarien compromeses perquè hi hauria transbordament a Martorell, Vullpalleres i Santa Perpètua, com a mínim.
437.001 wrote:No, no pot ser de cap de les maneres, no hi ha calers.
Aquesta manera de fer, tant estesa últimament, és la que està portant el país al primer lloc de la OCDE en aturi a una economia en caiguda lliure.
El que cal no és estalviar/retallar (eufemismes de privatitzar i suprimir drets dels treballadors), sinó optimitzar el que tenim i invertir en allò que faci les empreses i el país en general més competitius. El canvi a UIC de línies fa exactament aquestes dues coses, per la qual cosa crec que no només no és una bestiesa, sinó que ara mateix és una prioritat.

O comencem a fer coses, o el país se'n va a fer punyetes (encara que en el camí alguns es faran d'or).
Completament d'acord Wefer, completament.

El tema del tercer carril va endavant, més per interessos de la explotadora de les Mines, que en pagarà una part important, l'altre la pagarà GISA ( o sigui, entre tots); però també FGC n'està interessada; la factura del transport de trens miners pujarà i serà una bona entrada de diners per FGC. Hem de ser positius, i fer les inversions amb rendibilitat. Salut!
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”