Segons l'article periodístic, la intenció és instal·lar tercer carril entre Martorell i Súria, juntament amb la construcció d'un petit ramal entre Martorell FGC i Castellbisbal per a permetre que trens de mercaderies en ample normal (1435mm) puguin arribar fins al carregador de les mines de Súria i d'allí, sense transbordaments, a tot Europa passant pel mateix recorregut que els trens de contenidors d'ample normal que connecten el Port de Barcelona amb la terminal de mercaderies de Perpinyà.REGIO-7 wrote:
REGIO-7, 11 d'octubre de 2011
http://www.regio7.cat/bages/2011/10/11/ ... 70342.html
FGC augmenta el transport de potassa cap al port un 62%
Els resultats reforcen els plans de la companyia de dur fins a Súria la via europea de mercaderies
DAVID BRICOLLÉ | MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) té cada cop més arguments damunt la taula per connectar les mines del Bages a la via europea de mercaderies.
[...]
Tal com ja va informar Regió7 el 19 de juny passat, la clau d'aquesta possibilitat és que des de final de l'any passat hi ha en servei una línia de mercaderies transfronterera d'ample europeu -propietat d'Adif- que enllaça el port de Barcelona amb Lió (França), passant pel Vallès, Girona i Figueres. L'existència d'aquest corredor de mercaderies obre una possibilitat molt important perquè la Catalunya central també tingui una porta directa ferroviària cap a Europa.
La idea -encara no definida en projecte- és allargar aquest ample europeu fins a Súria. Seria possible aprofitant la línia ja existent de Ferrocarrils de la Generalitat des de Súria fins a Martorell passant per Manresa. Per fer-ho possible caldrà instal·lar a tot aquest traçat un tercer rail. D'aquesta manera, amb tres rails -els dos ara existents i el que s'hi afegiria- es crearien i hi conviurien dos amples ferroviaris diferents: el de via estreta -d'1 metre d'amplada, que és l'actual dels Catalans- amb l'ample internacional, de 1.435 mil·límetres. A banda d'aquest tercer rail en el tram ja existent, el projecte s'hauria de completar amb un petit tram nou d'ample europeu fins al nus de Castellbisbal per entrar directament al corredor europeu.
[...]
Salut !!