FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Això va de debó:
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rrils.html
Retallada en els Ferrocarrils
La companyia podria tancar el telefèric d'Olesa i reduir el servei del de Gelida
Demanarà a l'ATM què cal fer amb el servei urbà nocturn
29/11/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
La tisora de l'administració arriba a tot arreu, també al transport públic. La setmana passada el president del govern, Artur Mas, va advertir a la població que si volia mantenir determinats serveis públics com ara el transport havia de ser “coresponsable”. Darrere d'aquest anunci hi havia la certesa que s'incrementarien els preus dels bitllets. Però els que intenten fer quadrar la caixa de la Generalitat deuen haver vist que amb l'augment de les tarifes no n'hi ha prou i que cal suprimir els serveis que són deficitaris.
Fonts properes a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han explicat a aquest diari que la companyia s'està plantejant eliminar alguns transports minoritaris que li resulta massa costós mantenir en funcionament, com ara el telefèric que uneix Olesa amb Esparreguera i el funicular de Gelida. En aquest últim cas, l'operadora estaria disposada a oferir el servei els caps de setmana, que és quan hi ha més demanda.
Tot i que es tracta de transports que no són de masses –segons la memòria de FGC de 2010, el funicular de Gelida hauria fet 104.025 viatges–, la companyia estaria disposada a donar servei als pocs usuaris i a cobrir tots aquests trajectes amb microbús.
Però amb això no n'hi hauria prou. I en el consell d'administració d'ahir a la tarda també s'hauria plantejat la possibilitat de disminuir les freqüències de pas en hores vall, de menys demanda, a la línia Llobregat-Anoia. De fet, aquesta és una mesura que ja s'aplica a la línia Barcelona-Vallès.
Un altre tema que es va abordar en la reunió va ser el servei nocturn dels dissabtes de les línies urbanes de FGC. La companyia tindria clar que té una demanda mínima i, en canvi, els representa una despesa important, sobretot en matèria de seguretat. Però la decisió de deixar de prestar el servei nocturn no depèn exclusivament de Ferrocarrils, sinó també de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Per això, el consell d'administració de FGC hauria demanat a l'ATM disminuir la freqüència d'aquests trens nocturns o, fins i tot, suprimir-los.
El comitè d'empresa de FGC admetia que la companyia s'està plantejant aplicar retallades, tot i que encara no els han informat de quines. Els representants dels treballadors recordaven que quan s'hagin d'asseure a negociar vetllaran pels drets dels empleats.
LA DATA
29.11.11
Avui era el dia
que FGC havia convocat als mitjans per presentar les mesures d'estalvi i de reorganització del servei
LA XIFRA
104.025
Són els viatges
que va fer el funicular de Gelida durant el 2010, segons la memòria de Ferrocarrils de la Generalitat
La premsa, desconvocada a última hora
El departament de premsa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va convocar divendres de la setmana passada una roda de premsa per avui a la una del migdia en què el president de la companyia, Enric Ticó, havia de presentar “les mesures d'estalvi i de reorganització del servei previstes per FGC”. En la convocatòria, també s'explicava que les mesures que es presentarien “s'emmarquen dins la voluntat de la companyia d'ajustar al màxim l'oferta a la demanda existent i
racionalitzar les despeses”. L'enigma envoltava aquesta roda de premsa, perquè no se sabia a què es feia referència exactament quan es parlava de “racionalitzar despeses”, i de moment FGC no ho ha volgut aclarir. A hores d'ara, es desconeix quan es faran públics els plans de la companyia, fonts de la qual van evitar posar terminis en espera que el paquet de mesures hagi estat explicat als treballadors.
Retallada en els Ferrocarrils
La companyia podria tancar el telefèric d'Olesa i reduir el servei del de Gelida
Demanarà a l'ATM què cal fer amb el servei urbà nocturn
29/11/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
La tisora de l'administració arriba a tot arreu, també al transport públic. La setmana passada el president del govern, Artur Mas, va advertir a la població que si volia mantenir determinats serveis públics com ara el transport havia de ser “coresponsable”. Darrere d'aquest anunci hi havia la certesa que s'incrementarien els preus dels bitllets. Però els que intenten fer quadrar la caixa de la Generalitat deuen haver vist que amb l'augment de les tarifes no n'hi ha prou i que cal suprimir els serveis que són deficitaris.
Fonts properes a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han explicat a aquest diari que la companyia s'està plantejant eliminar alguns transports minoritaris que li resulta massa costós mantenir en funcionament, com ara el telefèric que uneix Olesa amb Esparreguera i el funicular de Gelida. En aquest últim cas, l'operadora estaria disposada a oferir el servei els caps de setmana, que és quan hi ha més demanda.
Tot i que es tracta de transports que no són de masses –segons la memòria de FGC de 2010, el funicular de Gelida hauria fet 104.025 viatges–, la companyia estaria disposada a donar servei als pocs usuaris i a cobrir tots aquests trajectes amb microbús.
Però amb això no n'hi hauria prou. I en el consell d'administració d'ahir a la tarda també s'hauria plantejat la possibilitat de disminuir les freqüències de pas en hores vall, de menys demanda, a la línia Llobregat-Anoia. De fet, aquesta és una mesura que ja s'aplica a la línia Barcelona-Vallès.
Un altre tema que es va abordar en la reunió va ser el servei nocturn dels dissabtes de les línies urbanes de FGC. La companyia tindria clar que té una demanda mínima i, en canvi, els representa una despesa important, sobretot en matèria de seguretat. Però la decisió de deixar de prestar el servei nocturn no depèn exclusivament de Ferrocarrils, sinó també de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Per això, el consell d'administració de FGC hauria demanat a l'ATM disminuir la freqüència d'aquests trens nocturns o, fins i tot, suprimir-los.
El comitè d'empresa de FGC admetia que la companyia s'està plantejant aplicar retallades, tot i que encara no els han informat de quines. Els representants dels treballadors recordaven que quan s'hagin d'asseure a negociar vetllaran pels drets dels empleats.
LA DATA
29.11.11
Avui era el dia
que FGC havia convocat als mitjans per presentar les mesures d'estalvi i de reorganització del servei
LA XIFRA
104.025
Són els viatges
que va fer el funicular de Gelida durant el 2010, segons la memòria de Ferrocarrils de la Generalitat
La premsa, desconvocada a última hora
El departament de premsa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va convocar divendres de la setmana passada una roda de premsa per avui a la una del migdia en què el president de la companyia, Enric Ticó, havia de presentar “les mesures d'estalvi i de reorganització del servei previstes per FGC”. En la convocatòria, també s'explicava que les mesures que es presentarien “s'emmarquen dins la voluntat de la companyia d'ajustar al màxim l'oferta a la demanda existent i
racionalitzar les despeses”. L'enigma envoltava aquesta roda de premsa, perquè no se sabia a què es feia referència exactament quan es parlava de “racionalitzar despeses”, i de moment FGC no ho ha volgut aclarir. A hores d'ara, es desconeix quan es faran públics els plans de la companyia, fonts de la qual van evitar posar terminis en espera que el paquet de mesures hagi estat explicat als treballadors.
Re: Això va de debó:
Aviam si és veritat! En el cas d'FGC el servei nocturn és TOTALMENT prescindible. Amb el tema del funicular de Gelida i l'aeri d'Esparreguera no hi estic tan d'acord. És tan car mantenir l'aeri? I això del funicular els caps de setmana... no m'acaba de convèncer!metring wrote: Un altre tema que es va abordar en la reunió va ser el servei nocturn dels dissabtes de les línies urbanes de FGC. La companyia tindria clar que té una demanda mínima i, en canvi, els representa una despesa important, sobretot en matèria de seguretat. Però la decisió de deixar de prestar el servei nocturn no depèn exclusivament de Ferrocarrils, sinó també de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Per això, el consell d'administració de FGC hauria demanat a l'ATM disminuir la freqüència d'aquests trens nocturns o, fins i tot, suprimir-los.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
I serveis exprés com abans! També cal! Aturar tots els trens a El Palau, Quatre Camins, Pallejà, i Europa Fira és un crim, i més que en diria del tram urbà però encara dirien que té demanda... bàsicament per la densitat de població però tot plegat ha estat fa anys una trava per tota la gent que podria fer servir el tren de Sant Vicenç dels Horts en amunt. La gent a Sant Andreu, els que han d'arribar fins a Barcelona, prefereix el bus de Soler i Sauret que passa cada una hora que no pas el tren.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
El que seria increïble fóra que tanquéssin el telefèric d'Esparraguera que no té crec ni sis anys. Podríem començar a fer un recull de infrastructures del transport construïdes i mai inaugurades o tancades després d'un temps ridícul. Em venen al cap els tranvies de Jaén, Parla, Vélez Málaga. Aviat sembla ser que també l'aeri d'Esparraguera.
Pel que fa al funicular de Gelida, no s'acaba d'entendre que deixi de ser rendible, després d'una pila d'anys de ser-ho i amb l'augment notabilíssim de la població resident a Gelida.
Em sembla que venen temps de patiment per als amants del transport públic ferroviari.
Pel que fa al funicular de Gelida, no s'acaba d'entendre que deixi de ser rendible, després d'una pila d'anys de ser-ho i amb l'augment notabilíssim de la població resident a Gelida.
Em sembla que venen temps de patiment per als amants del transport públic ferroviari.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
.....
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Efectivament, l'aeri d'Olesa-Esparraguera va ser inaugurat l'any 2005, és a dir, té tot just 6 anys. Va ser un caprici de la Generalitat de l'any 2000, és a dir, un caprici del govern de Convergència i Unió. De fet, els socialistes s'hi negaven i també bona part de la població, tot i que com que ja se'l van trobar fet, el van inaugurar i mantenir. A més, la pròpia Generalitat tenia estudis que demostraven que era econòmicament molt deficitari:Ayerbe-Zuera wrote:El que seria increïble fóra que tanquéssin el telefèric d'Esparraguera que no té crec ni sis anys.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Telefèric_ ... parreguera
(copieu i enganxeu l'enllaç perquè l'accent no l'accepta el fòrum)
Ara, els mateixos que el van inaugurar i es van gastar prop de 10 milions d'euros dels nostres impostos, el volen tancar.
Espero que els pocavergonyes que ens governen tinguin encara una mica d'aquesta vergonya, i al final es facin enrera... perquè això de les retallades cremant els diners públics ja passa de taca d'oli.
Més informació de quan es va inaugurar, aquí: http://www.mobilitatsostenible.org/mobsost/mss36.pdf
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Això va de debó:
Dades del 2010, extretes del blog Aeri Esparreguera:Ferry1ac1 wrote:Amb el tema del funicular de Gelida i l'aeri d'Esparreguera no hi estic tan d'acord. És tan car mantenir l'aeri?
Cost explotació: 266.945,40 € (extrapolació proporció anual licitació)
Núm de validacions: 91.862
Dividint les xifres, obtenim un cost d'explotació de 2,91 €/viatger. Crec que sortiria més barat traslladar els passatgers en taxis, de quatre en quatre.
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
El número de la revista mobilitatsostenible que ha enllaçat wefer es d'esfereïdora lectura.
A l'aeri d'Esparraguera, per exemple, s'afirma que s'ha calculat una afluència anual de 250.000 viatgers. Segons les dades recollides pel mateix wefer, el 2010 hi viatgaren unes 91.000 persones. Amb la crisi i la disminució de desplaçaments cal suposar que les xifres hauran anat a la baixa. No estem parlant d'una desviació menor de les previsions. Estem parlant de que només viatja el 36,4% dels viatgers previstos. Convindria saber qui n'és el responsable i quines explicacions dóna. La realitat, però, és que, un cop feta bullir l'olla, ningú n'assumirà el resultat.
La resta de la publicació ens retrotrau als anys de vi i roses de les promeses. Ara és arribada l'hora de la penitència.
A l'aeri d'Esparraguera, per exemple, s'afirma que s'ha calculat una afluència anual de 250.000 viatgers. Segons les dades recollides pel mateix wefer, el 2010 hi viatgaren unes 91.000 persones. Amb la crisi i la disminució de desplaçaments cal suposar que les xifres hauran anat a la baixa. No estem parlant d'una desviació menor de les previsions. Estem parlant de que només viatja el 36,4% dels viatgers previstos. Convindria saber qui n'és el responsable i quines explicacions dóna. La realitat, però, és que, un cop feta bullir l'olla, ningú n'assumirà el resultat.
La resta de la publicació ens retrotrau als anys de vi i roses de les promeses. Ara és arribada l'hora de la penitència.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
L'Aeri d'Esparreguera podria tenir cert sentit si en comptes d'haver-se fet anar fins a un extrem del poble s'hagués fet anar fins al centre del poble, antiga carretera, a Olesa on les distàncies no són tan grans tot i no estar al centre, tampoc hagués estat malament haver-lo fet fins a l'altra banda de l'estació, permet l'enllaç amb FGC, que cada cop el deu fer menys gent degut a l'increment de temps de viatge de FGC en sentit Barcelona, a més a més el telefèric s'ha fet mantenint l'autobús.
Jo penso que abans de tancar s'hauria de plantejar si no hi ha cap alternativa per donar-li algun tipus d'utilitat com ara fer arribar el telefèric al centre d'Esparreguera.
Pel que fa al funicular de Gelida el funicular es pot mantenir sense un cost d'explotació gaire més car que el d'un autobús, intentant que la seva explotació sigui el menys costosa possible.
I pel que fa a reduir servei a la L-A fora de l'hora punta és una cosa que cau pel seu propi pes ja que a determinades hores i trajectes es manté una freqüència que serveix perquè els trens passegin ferro
Jo penso que abans de tancar s'hauria de plantejar si no hi ha cap alternativa per donar-li algun tipus d'utilitat com ara fer arribar el telefèric al centre d'Esparreguera.
Pel que fa al funicular de Gelida el funicular es pot mantenir sense un cost d'explotació gaire més car que el d'un autobús, intentant que la seva explotació sigui el menys costosa possible.
I pel que fa a reduir servei a la L-A fora de l'hora punta és una cosa que cau pel seu propi pes ja que a determinades hores i trajectes es manté una freqüència que serveix perquè els trens passegin ferro
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Perdó??josep_serre wrote:Jo penso que abans de tancar s'hauria de plantejar si no hi ha cap alternativa per donar-li algun tipus d'utilitat com ara fer arribar el telefèric al centre d'Esparreguera.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Doncs que el telefèric té l'estació d'Esparreguera a un lloc allunyat del centre per un mal plantejament del telefèric i possiblement el bon lloc per haver-lo fet era a la cruïlla amb la carretera.
jEiiK0b wrote:Perdó??josep_serre wrote:Jo penso que abans de tancar s'hauria de plantejar si no hi ha cap alternativa per donar-li algun tipus d'utilitat com ara fer arribar el telefèric al centre d'Esparreguera.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Va costar 10 milions d'euros, va ser un mal gastament, ara bé no exagerem, em sembla més escandalós el tema de l'aeroport d'Alguaire, o el dèficit de la CCMA els quals s'inclouen els 20 milions per retransmetre la formula 1 i els 30 milions per retransmetre la lliga.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Ja però et recordo que un polític que en aquest cas va ser del PP, però que podria haver estat d'un altre va dir un cop que el Futbol i en concret un Barça-Madrid era d'interès general.TBF wrote:Va costar 10 milions d'euros, va ser un mal gastament, ara bé no exagerem, em sembla més escandalós el tema de l'aeroport d'Alguaire, o el dèficit de la CCMA els quals s'inclouen els 20 milions per retransmetre la formula 1 i els 30 milions per retransmetre la lliga.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
A mi em semblen més escandaloses les guerres dels EEUU contra el món àrab, o les lapidacions dels talibans... però i què tenen a veure amb el que parlem?TBF wrote:Va costar 10 milions d'euros, va ser un mal gastament, ara bé no exagerem, em sembla més escandalós el tema de l'aeroport d'Alguaire, o el dèficit de la CCMA els quals s'inclouen els 20 milions per retransmetre la formula 1 i els 30 milions per retransmetre la lliga.
Una cosa no treu l'altra. El cas d'Esparraguera, que és el que ara ens ocupa, és escandalós, i és evident que els responsables haurien de ser imputats en casos de malbaratament de diners públics.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Si, em sembla molt bé demanar responsabilitats.
Ara contemplem la següent gràfica que està lligada amb el tema principal del fil:
Deute de la Generalitat en Milions d'Euros segons any.
La Generalitat té un deute de 30.000 milions d'euros. Una xifra que costa molt de reunir però de gastar no costa gaire.
L'escandalós deute ha portat a fer aquestes retallades a FGC que és un organisme de la Generalitat. Si el President Montilla no hagués malgastat 15.000 milions d'euros en 4 anys, ara potser no hauríen de retallar res.
Perquè no demanes el processament immediat del President Montilla,màxim responsable qui ens ha portat a la ruïna? o potser ell ens cau simpàtic i li perdonem tot?
Em sembla molt bé demanar responsabilitats per 10 milions d'euros tirats inútilment. Però pitjor és malgastar 15.000 milions d'euros en 4 anys.
Si em dius que la causa de l'increment del deute és causa de la crisi, és veritat en part però fixa't en coses: el 2007 no estàvem en crisi i es van malgastar quasi 4.000 milions. L'any 2000 també estàvem en crisi i no va augmentar tant.
Ara contemplem la següent gràfica que està lligada amb el tema principal del fil:
Deute de la Generalitat en Milions d'Euros segons any.
La Generalitat té un deute de 30.000 milions d'euros. Una xifra que costa molt de reunir però de gastar no costa gaire.
L'escandalós deute ha portat a fer aquestes retallades a FGC que és un organisme de la Generalitat. Si el President Montilla no hagués malgastat 15.000 milions d'euros en 4 anys, ara potser no hauríen de retallar res.
Perquè no demanes el processament immediat del President Montilla,màxim responsable qui ens ha portat a la ruïna? o potser ell ens cau simpàtic i li perdonem tot?
Em sembla molt bé demanar responsabilitats per 10 milions d'euros tirats inútilment. Però pitjor és malgastar 15.000 milions d'euros en 4 anys.
Si em dius que la causa de l'increment del deute és causa de la crisi, és veritat en part però fixa't en coses: el 2007 no estàvem en crisi i es van malgastar quasi 4.000 milions. L'any 2000 també estàvem en crisi i no va augmentar tant.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Centrem-nos
Em sembla que ha quedat prou clar que, qui més, qui menys, tothom en aquest fòrum està per damunt dels partits. Per tant, criticar uns no significa de cap manera defensar altres. I, en el cas que ens ocupa en aquest fil, la paternitat queda prou clara. Si vols parlar del PSC i els seus comptes de la lletera, pots fer-ho per exemple al fil de l'L9 (encara que uns altres també van preparar el terreny).TBF wrote:Perquè no demanes el processament immediat del President Montilla,màxim responsable qui ens ha portat a la ruïna? o potser ell ens cau simpàtic i li perdonem tot?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
Interessant la gràfica, pero pensa que ara la situació pot ser dramàtica gràcies els polítics que vam deixar enrere fa un any, però a final dels 90 la situació ja era preocupant.
I estic d'acord amb el que suposo que vols dir que la opinió pública, la premsa no tracta amb la mateixa vara de mesura aquells fets d'uns i dels altres però això no en fa d'uns uns angelets, un altre exemple és que mentre es posa a parir un canal con Intereconomia per tendenciós (que ho és), però que en el fons simplement és una caverna de bojos, ens intenten fer creure que Público o La Sexta són un exemple d'objectivitat, és trist però és així, tothom es posa les mans el cap quan algú pot ser favorable als partits com ara CiU i PP i llepar al cul a partits com ara PSC i ICV es considera normal i democràtic, i que consti que no me n'agrada cap.
I tornant al tema, el que està fet està fet, de res serveix lamentar-se pel que està fet, altres coses fetes com l'Aeroport d'Alguaire no tenen justificació però un cop s'han fet, es tracta d'intentar-ne treure un mínim rendiment.
I estic d'acord amb el que suposo que vols dir que la opinió pública, la premsa no tracta amb la mateixa vara de mesura aquells fets d'uns i dels altres però això no en fa d'uns uns angelets, un altre exemple és que mentre es posa a parir un canal con Intereconomia per tendenciós (que ho és), però que en el fons simplement és una caverna de bojos, ens intenten fer creure que Público o La Sexta són un exemple d'objectivitat, és trist però és així, tothom es posa les mans el cap quan algú pot ser favorable als partits com ara CiU i PP i llepar al cul a partits com ara PSC i ICV es considera normal i democràtic, i que consti que no me n'agrada cap.
I tornant al tema, el que està fet està fet, de res serveix lamentar-se pel que està fet, altres coses fetes com l'Aeroport d'Alguaire no tenen justificació però un cop s'han fet, es tracta d'intentar-ne treure un mínim rendiment.
TBF wrote:Si, em sembla molt bé demanar responsabilitats.
Ara contemplem la següent gràfica que està lligada amb el tema principal del fil:
Deute de la Generalitat en Milions d'Euros segons any.
La Generalitat té un deute de 30.000 milions d'euros. Una xifra que costa molt de reunir però de gastar no costa gaire.
L'escandalós deute ha portat a fer aquestes retallades a FGC que és un organisme de la Generalitat. Si el President Montilla no hagués malgastat 15.000 milions d'euros en 4 anys, ara potser no hauríen de retallar res.
Perquè no demanes el processament immediat del President Montilla,màxim responsable qui ens ha portat a la ruïna? o potser ell ens cau simpàtic i li perdonem tot?
Em sembla molt bé demanar responsabilitats per 10 milions d'euros tirats inútilment. Però pitjor és malgastar 15.000 milions d'euros en 4 anys.
Si em dius que la causa de l'increment del deute és causa de la crisi, és veritat en part però fixa't en coses: el 2007 no estàvem en crisi i es van malgastar quasi 4.000 milions. L'any 2000 també estàvem en crisi i no va augmentar tant.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mirar endavant, però per a tot
Evidentment que sí. Però això tampoc no impedeix de depurar responsabilitats, i no per pura venjança, sinó perquè serveixi d'exemple per a futures actuacions.josep_serre wrote:I tornant al tema, el que està fet està fet, de res serveix lamentar-se pel que està fet, altres coses fetes com l'Aeroport d'Alguaire no tenen justificació però un cop s'han fet, es tracta d'intentar-ne treure un mínim rendiment.
Ara, prou sabem que la voluntat de la casta política i la judicatura van massa de bracet en aquest país.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Mirar endavant, però per a tot
Està clar que si els que fan aquestes coses anessin a la presó s'ho pensarien dos cops.Guigui wrote:Evidentment que sí. Però això tampoc no impedeix de depurar responsabilitats, i no per pura venjança, sinó perquè serveixi d'exemple per a futures actuacions.josep_serre wrote:I tornant al tema, el que està fet està fet, de res serveix lamentar-se pel que està fet, altres coses fetes com l'Aeroport d'Alguaire no tenen justificació però un cop s'han fet, es tracta d'intentar-ne treure un mínim rendiment.
Ara, prou sabem que la voluntat de la casta política i la judicatura van massa de bracet en aquest país.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics
jejejejjejej
podeu anar criticant el passat,.. podria i hauria d'haver estat millor..,i per això ja l'hauríem d'haver criticat abans (i no només del tripartit eh) però el present segueix amb la dinàmica, i les coses pinten per un futur negre (Vull dir que tan li fot que governi CiU o PSC) al final el resultat no és tan diferent...
Pregunta reflexiva: Algú de vosaltres s'ha llegit mai els programes electorals dels dos partits?
bé...
Segueixo amb l'off-topic, ja què toca parlar de política de país... i us enganxo un parell d'enllaços :
> "La Generalitat admite que los ajustes inciden en el aumento del paro"
http://www.elpais.com/articulo/espana/G ... unac_7/Tes
i
> "El Govern abre la vía para privatizar líneas de Rodalies"
aquest segon titular es mereixeria un TÒPIC PROPI en el fòrum:
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... alies.html
"Renfe mantendrá el servicio cuatro años más pero deberá gestionar los corredores por separado, según establece la Generalitat ..."
Molt interessant, i l'aprofitaré per comentar que si les transferències han de servir per a privatitzar línies, millor que s'ho hagués quedat el govern central. Per sort, per ara només s'aplana el camí perquè això pugui arribar a passar en un futur proper.
i en quant al que comenteu d'enviar els polítics corruptes a la presó....jejejejjejej... si així passes ja no hi hauria polítics en aquest país! ni empresaris! i és que vivim en un país de lladres! qui no és lladre és tonto aquí. On és en Millet eh? a la presó pot ser???? jajajajaj i en Montull? jejeej en Nuñez i Navarro va arribar mai a la presó?? ah no que el seu procés s'ha eternitzat tan que s'ha fet tan vell! que per motius de salut no ha calgut que hi vagi... auuu vaaaaaa
jejejejej, ho sento però això és el que he viscut i vist quan he estat a l'estranger. Els compatriotes (o no) espanyols eren els que robaven, i clar, quan la cultura que t'envolta no és la mateixa te n'adonés de l'evidencia.
preneu-vos aquest últim comentari amb (una mica de) conya eh! jejejej
Salut!
podeu anar criticant el passat,.. podria i hauria d'haver estat millor..,i per això ja l'hauríem d'haver criticat abans (i no només del tripartit eh) però el present segueix amb la dinàmica, i les coses pinten per un futur negre (Vull dir que tan li fot que governi CiU o PSC) al final el resultat no és tan diferent...
Pregunta reflexiva: Algú de vosaltres s'ha llegit mai els programes electorals dels dos partits?
bé...
Segueixo amb l'off-topic, ja què toca parlar de política de país... i us enganxo un parell d'enllaços :
> "La Generalitat admite que los ajustes inciden en el aumento del paro"
http://www.elpais.com/articulo/espana/G ... unac_7/Tes
i
> "El Govern abre la vía para privatizar líneas de Rodalies"
aquest segon titular es mereixeria un TÒPIC PROPI en el fòrum:
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... alies.html
"Renfe mantendrá el servicio cuatro años más pero deberá gestionar los corredores por separado, según establece la Generalitat ..."
Molt interessant, i l'aprofitaré per comentar que si les transferències han de servir per a privatitzar línies, millor que s'ho hagués quedat el govern central. Per sort, per ara només s'aplana el camí perquè això pugui arribar a passar en un futur proper.
i en quant al que comenteu d'enviar els polítics corruptes a la presó....jejejejjejej... si així passes ja no hi hauria polítics en aquest país! ni empresaris! i és que vivim en un país de lladres! qui no és lladre és tonto aquí. On és en Millet eh? a la presó pot ser???? jajajajaj i en Montull? jejeej en Nuñez i Navarro va arribar mai a la presó?? ah no que el seu procés s'ha eternitzat tan que s'ha fet tan vell! que per motius de salut no ha calgut que hi vagi... auuu vaaaaaa
jejejejej, ho sento però això és el que he viscut i vist quan he estat a l'estranger. Els compatriotes (o no) espanyols eren els que robaven, i clar, quan la cultura que t'envolta no és la mateixa te n'adonés de l'evidencia.
preneu-vos aquest últim comentari amb (una mica de) conya eh! jejejej
Salut!