Cada cop que algú fa una comparació amb la sanitat i l'educació per comparar despeses, em salten les alarmes de la demagògia...Toni wrote:Atenció a crear línies i línies..... que cada tren costa moooooooooooooooooolts diners que paguem entre tots...... Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?. És aquesta la pregunta.... els diners no s´inventen, hi ha una bossa i si els gastem en una cosa no hi ha per l´altre. De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....
Futur de l'estació de França
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Futur de l'estació de França
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aquest és l'estat d'ànim que volen crear!
La possibilitat d'aquesta idea simplista ja s'ha debatut al fil corresponent. Tant parlar malament dels polítics, i resulta que els ajudes a fer la feina bruta. "Oh, és que no hi ha demanda!" "Oh, és que costa diners!" I què tal si augmentessin la freqüència de pas a mitja hora? I si els enllaços a Martorell i Cerdanyola-UAB fossin decents, en lloc de veure sortir el tren de la via del davant just quan el teu està entrant a l'estació?Toni wrote:De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur de l'estació de França
Perdona però no permete'm que dubti que hagis agafat l'R8 alguna vegada, jo vaig agafar-la la setmana passada i entre Cerdanyola-Universitat i Martorell anava força ple el tren, sobretot d'estudiants de la UAB.Toni wrote:Atenció a crear línies i línies..... que cada tren costa moooooooooooooooooolts diners que paguem entre tots...... Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?. És aquesta la pregunta.... els diners no s´inventen, hi ha una bossa i si els gastem en una cosa no hi ha per l´altre. De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....
Segons el teu raonament, per combatre els embussos a l'AP-7 caldria ampliar l'autopista, quan el que cal fer és tot el contrari, potenciar el ferrocarril, tant pel que fa a les freqüències de l'R8, a la construcció d'intercanviadors amb la S1, S2, R4 i R3 i a la creació d'una línia de MD Girona-Vallès-Reus.
Tornant al tema de l'Estació de França, és evident que l'estació no ocupa una posició central dins de la ciutat, i quan dic això no em refereixo a la distància del centre històric sinó a la ubicació geogràfica dins del continu urbà de Barcelona. Per aquest motiu, no és pràctic que hi hagi línies de Rodalies que vagin a l'Estació de França sense passar per Sants i Pg.Gràcia/Pl. Catalunya.
Crec que el rol de l'Estació de França no ha d'estar tan enfocat al viatger de rodalia sinó al propi sistema ferroviari, per això em sembla adequat que els R2Sud, R13, R14, R15 i R16 segueixin finalitzant allà, de la mateixa manera que ho podrien fer els Euromed, Alaris i Talgo amb destinació València, Alacant i Múrcia. En un futur, quan estigui feta la Sagrera, també es podrien enviar a l'EdF els trens de l'R11, i fins i tot l'R12 i els R3 a Puigcerdà/La Tor (via ramal de les Aigües). Així les estacions de Sants i la Sagrera només tindrien trens passants, amb la qual cosa s'optimitzaria la capacitat d'aquestes estacions.
Last edited by Sagrerenc on Saturday 26/11/2011 16:32, edited 1 time in total.
Re: Futur de l'estació de França
victorcasta wrote:Cada cop que algú fa una comparació amb la sanitat i l'educació per comparar despeses, em salten les alarmes de la demagògia...Toni wrote:Atenció a crear línies i línies..... que cada tren costa moooooooooooooooooolts diners que paguem entre tots...... Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?. És aquesta la pregunta.... els diners no s´inventen, hi ha una bossa i si els gastem en una cosa no hi ha per l´altre. De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....
Re: Futur de l'estació de França
No sé perquè us sembla tant demagògic... evidentment no hi han diners per tot. No hi ha ara i no hi havien fa un temps encara que ho semblés. Si s´han de posar més i més línies deficitaries, més metges, més mestres, netejar la ciutat i mantenir l´aeroport de Lleida, caldrà que paguem molts més impostos, tal i com fan a altres països dels que alguna vegada parlem aquí. Això és així, ja ho és avui i més ho serà als propers temps. Jo demano que no es generi ni un euro més de despesa inútil, ni un, ja que jo no puc pagar impostos com un suïs amb el meu sou d´aquí. Segurament això és demagògia... i que es tanqui ja l´aeroport de Lleida ja que parlàvem d´ell....jaezcurra wrote:victorcasta wrote:Cada cop que algú fa una comparació amb la sanitat i l'educació per comparar despeses, em salten les alarmes de la demagògia...Toni wrote:Atenció a crear línies i línies..... que cada tren costa moooooooooooooooooolts diners que paguem entre tots...... Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?. És aquesta la pregunta.... els diners no s´inventen, hi ha una bossa i si els gastem en una cosa no hi ha per l´altre. De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....
Re: Aquest és l'estat d'ànim que volen crear!
La qüestió de fet és bastant simple efectivament. No hi ha diners per gastar en coses no rendibles. Crec que és un gravissim error, moltes moltes vegades comès, pensar que fent infraestructures on no hi ha demanda aquestes la generaran. Gravíssim error, i car error. No es generen viatges a la línia de la Pobla de Segur (algú pensa que posant un metro cada 2 minuts aniria molta gent a Santa Linya?), no es generen viatges a l´aeroport de Lleida (genial el Follonero) i no es generen viatges a la R8. Clar, van estudiants. Evidentment que van, els que abans anaven en autocar des de Granollers ara van en tren. Millor per ells.... el problema és que al sistema li surt moltissim més car aquest tren infrautilitzat que un autobus. Simplement aquest és el problema. Ben simple.Guigui wrote:La possibilitat d'aquesta idea simplista ja s'ha debatut al fil corresponent. Tant parlar malament dels polítics, i resulta que els ajudes a fer la feina bruta. "Oh, és que no hi ha demanda!" "Oh, és que costa diners!" I què tal si augmentessin la freqüència de pas a mitja hora? I si els enllaços a Martorell i Cerdanyola-UAB fossin decents, en lloc de veure sortir el tren de la via del davant just quan el teu està entrant a l'estació?Toni wrote:De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....
Re: Futur de l'estació de França
Dir que els trens de la R8 van "força plens" és ser bastant optimista crec.... segurament no deu anar en hora punta ningú sense seure al Civia.... i ja sé que em criticareu per insinuar que per anar bé hauria d´anar gent sense seure però és així i jo no he inventat els Civia... Comparar la congestió de la AP-7 amb la R8 no té gaire sentit en la meva opinió. La AP-7 té un trànsit molt molt gran passant (d´un àmbit molt més gran que una zona de "rodalia") i té un trànsit molt gran que respon a mancances de la xarxa de comunicacions general (és la única possibilitat raonable d´anar de Sabadell a Mataró). Per tant, les solucions de la AP-7 no crec que tinguin molt a veure amb la R8. Pel que fa a la R8, evidentment que cal fer els intercanviadors que falten. Potser el que cal és plantejar una nova línia globalment, amb trens i estacions.... perquè si es fa amb trens però sense estacions ja veiem quin és el resultat.... un resultat que tots paguem, tots. Per últim, quan es posi en funcionament la línia d´alta velocitat (malgrat tot), les prestacions de la nova xarxa per a configurar trens de MD d´alta velocitat sobrepassaran amb molt qualsevol servei de MD llarg com aquest que tu planteges... no crec que les coses vagin per aquí....Sagrerenc wrote:Perdona però no permete'm que dubti que hagis agafat l'R8 alguna vegada, jo vaig agafar-la la setmana passada i entre Cerdanyola-Universitat i Martorell anava força ple el tren, sobretot d'estudiants de la UAB.Toni wrote:Atenció a crear línies i línies..... que cada tren costa moooooooooooooooooolts diners que paguem entre tots...... Què preferim, R7 i R10 i R36 o que hi hagi un metge més a urgències quan el necessitem?. És aquesta la pregunta.... els diners no s´inventen, hi ha una bossa i si els gastem en una cosa no hi ha per l´altre. De fet, caldria replantejar si treure la R8, que va buida.....
Segons el teu raonament, per combatre els embussos a l'AP-7 caldria ampliar l'autopista, quan el que cal fer és tot el contrari, potenciar el ferrocarril, tant pel que fa a les freqüències de l'R8, a la construcció d'intercanviadors amb la S1, S2, R4 i R3 i a la creació d'una línia de MD Girona-Vallès-Reus.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Si voleu debatre l'R8, feu-ho al fil corresponent, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Futur de l'estació de França
Jo només vull aportar un gra de sorra a la discussió sobre els mitjans a disposició de les administracions.
A Espanya en general i Catalunya en particular tothom parla que per reequilibrar els comptes i reduir o eliminar el dèficit cal gastar menys. O sigui, cal reduir el pressupost de despeses. No vull dir que no hi hagi despeses supèrflues o prescindibles. Tampoc que, amb una reorganització dels serveis de l'Administració, no es pugui reduir molt la despesa sense afectar o, fins i tot, millorar la qualitat dels serveis que es presten al ciutadà.
Doncs jo trenco una llança a favor d'equilibrar els comptes a partir d'incrementar els ingressos. I no vull dir incrementar la pressió fiscal que gairebé tots tenim. No vull pas dir apujar els impostos. Estic dient, com ja va fer un col·lectiu d'inspectors de l'Agència Tributària cap al 2008 o 2009, treballar per eliminar la bossa de frau fiscal i acabar fent que paguem tots el que ens toca pagar. Aquí hi ha molt la causa del problema del desequilibri pressupostari de les administracions espanyoles.
Salut !!
PD: perdoneu l'off-tòpic. Però algú ho havia de dir.
A Espanya en general i Catalunya en particular tothom parla que per reequilibrar els comptes i reduir o eliminar el dèficit cal gastar menys. O sigui, cal reduir el pressupost de despeses. No vull dir que no hi hagi despeses supèrflues o prescindibles. Tampoc que, amb una reorganització dels serveis de l'Administració, no es pugui reduir molt la despesa sense afectar o, fins i tot, millorar la qualitat dels serveis que es presten al ciutadà.
Doncs jo trenco una llança a favor d'equilibrar els comptes a partir d'incrementar els ingressos. I no vull dir incrementar la pressió fiscal que gairebé tots tenim. No vull pas dir apujar els impostos. Estic dient, com ja va fer un col·lectiu d'inspectors de l'Agència Tributària cap al 2008 o 2009, treballar per eliminar la bossa de frau fiscal i acabar fent que paguem tots el que ens toca pagar. Aquí hi ha molt la causa del problema del desequilibri pressupostari de les administracions espanyoles.
Salut !!
PD: perdoneu l'off-tòpic. Però algú ho havia de dir.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aquest és el problema
Totalment cert. El gran problema és que els principals responsables d'aquest monumental frau fiscal (uns quants milers de milions per part de les grans fortunes) deuen tenir ben agafats pels dallonses els polítics que haurien de desbloquejar les corresponents inspeccions. Per exemple, s'ha tornat a sentir a parlar dels diners que ha birlat en Millet? Com si aquí no hagués passat res...genissimon wrote:Doncs jo trenco una llança a favor d'equilibrar els comptes a partir d'incrementar els ingressos. I no vull dir incrementar la pressió fiscal que gairebé tots tenim. No vull pas dir apujar els impostos. Estic dient, com ja va fer un col·lectiu d'inspectors de l'Agència Tributària cap al 2008 o 2009, treballar per eliminar la bossa de frau fiscal i acabar fent que paguem tots el que ens toca pagar. Aquí hi ha molt la causa del problema del desequilibri pressupostari de les administracions espanyoles.
Ara, tenir diners no vol dir posar-los al servei d'uns dubtosos interessos particulars, perquè a hores d'ara queda meridianament clar que l'Estació de França és imprescindible com a element de compensació en l'estranguladíssima xarxa ferroviària a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur de l'estació de França
Crec que ja s'ha dit alguna vegada, però connectant el túnel de Meridiana amb l'EdF, aquest faria de 3r túnel de rodalies, ja que creuaria mitja ciutat i tindria parades a llocs molt ben connectats com l'estació de Sagrera-Merdiana i ja no diguem si es construís l'intercanviador de Glòries. D'aquesta manera molts serveis es podrien desviar fins a l'EdF (R3, R7...) sense perjudicar massa als usuaris i beneficiant a la resta de línies de Rodalies.
Re: Futur de l'estació de França
En relació a la necessitat d´eliminar el immens frau que limita la recaptació de les hisendes públiques, jo també crec que cal posar tots els mitjans per tal de que no hi hagi ningú que no contribueixi el que li toca. Sobre això unes reflexions:
1) Cal una política fiscal europea d´una vegada, perquè si aquí s´apreta més el capital podria marxar a altres països (al menys que no canviïn a un altre pais europeu).
2) Cal eliminar el frau progressivament i si és possible de forma incentivada. Si demà s´elimina l´economia submergida, moltissima gent no podria sobreviure.
3) Cal que la política fiscal afavoreixi l´inversió productiva, i insisteixo en productiva, amb un anàlisi solvent de rendibilitat. Invertir a l´aeroport de Lleida no és invertir, és llençar uns diners que no tenim.
4) Cal fer una feina "cultural" profunda per tal de tots pensem que defraudar no és de ser molt llest, és de ser molt insolidari. Qui no coneix a algú, o molts, que van explicant quant han deixat de pagar fent no sé què.... a Grècia ningú paga impostos i mira com els va....
Un cop recaptem bé, cal gastar bé, prioritzant les polítiques més rendibles i no les que ens demana qualsevol alcalde que té una visió totalment local i de curta volada.
1) Cal una política fiscal europea d´una vegada, perquè si aquí s´apreta més el capital podria marxar a altres països (al menys que no canviïn a un altre pais europeu).
2) Cal eliminar el frau progressivament i si és possible de forma incentivada. Si demà s´elimina l´economia submergida, moltissima gent no podria sobreviure.
3) Cal que la política fiscal afavoreixi l´inversió productiva, i insisteixo en productiva, amb un anàlisi solvent de rendibilitat. Invertir a l´aeroport de Lleida no és invertir, és llençar uns diners que no tenim.
4) Cal fer una feina "cultural" profunda per tal de tots pensem que defraudar no és de ser molt llest, és de ser molt insolidari. Qui no coneix a algú, o molts, que van explicant quant han deixat de pagar fent no sé què.... a Grècia ningú paga impostos i mira com els va....
Un cop recaptem bé, cal gastar bé, prioritzant les polítiques més rendibles i no les que ens demana qualsevol alcalde que té una visió totalment local i de curta volada.
Re: Futur de l'estació de França
Aquesta connexió seria una obra molt complicada i a que no sabeu a on..... sí, a la plaça de les Glòries. Per tant, comptaria amb tota l´oposició de l´Ajuntament. Jo tinc una idea millor: FGC està intentant fer una cua de maniobres a la plaça de Catalunya. Doncs bé, fent un túnel una miqueta més llarg arribarien a l´estació de França, on hi ha tot l´espai per fer la cua, i a més això obriria un món de possibilitats. Per començar, ja tindriem el tercer túnel passant de Barcelona, amb una inversió relativament petita. L´ample de la R1 es pot canviar sense cap problema ja que el seu trànsit és "captiu" i només caldria adaptar tensió i senyalització per unificar el corredor Maçanet - Mataró - Barcelona - Sabadell/Terrassa. Caldria veure la part de FGC en relació als gàlibs i longituds d´andana (a les estacions urbanes tindrien problemes suposo). Una sortida més que decent tant per la R1 com per FGC.xevi wrote:Crec que ja s'ha dit alguna vegada, però connectant el túnel de Meridiana amb l'EdF, aquest faria de 3r túnel de rodalies, ja que creuaria mitja ciutat i tindria parades a llocs molt ben connectats com l'estació de Sagrera-Merdiana i ja no diguem si es construís l'intercanviador de Glòries. D'aquesta manera molts serveis es podrien desviar fins a l'EdF (R3, R7...) sense perjudicar massa als usuaris i beneficiant a la resta de línies de Rodalies.
Re: Futur de l'estació de França
Òndia! Una miqueta???? Hi ha més o menys un kilòmetre i mig!!!! I ja que hi som, aquest túnel, a un preu aproximat de 30 milions d'euros el kilòmetre, sortiria a 45 milions d'euros, més 1 milions d'euros del CTC i instal·lacions de seguretat, sóm a 46 milions d'euros, més la via en sí i l'electrificació que pòdrien venir a ser un milió d'euros més...Toni wrote:xevi wrote:FGC està intentant fer una cua de maniobres a la plaça de Catalunya. Doncs bé, fent un túnel una miqueta més llarg arribarien a l´estació de França
Jo no en diria, "total, fem el túnel una miqueta més llarg"... Ep! que no dic que sigui mala idea, però crec que la idea ha estat dita sense pensar-s'hi gaire.
Re: Futur de l'estació de França
Hi ha un tema que vull comentar... El tram soterrat entre l'EDF i fins a Passeig de Gràcia, sobretot el que hem refereixo es el que va de Glòries cap a passeig de gràcia abans d'arribar al túnel compartit amb els que venen de Clot. Tot aquest tram si es carreguessin l'estacio de frança que farien amb aquest tunel? Jo crec que encara beneficía el futu de l' EDF que aquest tram estigui soterrat perque ja esta construit!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses que l'Ajuntament vol perpetrar
Si et llegeixes aquest fil a partir de la pàgina redirigida, veuràs que en política, els somnis eròtics mouen muntanyes.
I ja posats, crec que el tema d'aquesta monumental bajanada s'hauria de debatre aquí, perquè afecta directament l'EdF, mentre que el tema de l'intercanviador de Glòries queda clar que ha quedat mort i enterrat.
I ja posats, crec que el tema d'aquesta monumental bajanada s'hauria de debatre aquí, perquè afecta directament l'EdF, mentre que el tema de l'intercanviador de Glòries queda clar que ha quedat mort i enterrat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur de l'estació de França
Avui estat a l'EDF i he parlat amb un maquinista de una 470 que es la que he agafat de PDG ja que estava grabant videos al Apeadero per agafar el Tren Estrella Costa Brava que passa a les 22h, el maquinista l'he vist optimista sobre el futur de l'EDF per el que hem notat no ens ha volgut dir moltes coses i en tenia més ganes de dir-nos algo més que s'ha notat que s'ha callat. Per les deduccions del que ens ha dit es pot deduir que ni l'Ajuntament, ni el Trias, ni Ciu, ni la Generalitat pintan res en el futur de l'EDF que això està en mans de ADIF i que Adif no vol tancar l'EDF. No se que opineu sou més optimistes kirant-lo d'aquests punt de vista?
El Bloc de pisos qiue volen fer al costat per que després es queixin els veïns i tancar l'estació pot ser un signe de debilitat de l'Ajuntament peruqe veu que Adif no els fa cas de tancar l'estació i proven maneres més indirectes. Per molt que es queixin aquells veïns poc podràn fer. De totes maneres hem d'estar alerta. S'hauria de denunciar qualsevol maniobra rara encontra l'EDF si els pillem per algun lloc.
El Bloc de pisos qiue volen fer al costat per que després es queixin els veïns i tancar l'estació pot ser un signe de debilitat de l'Ajuntament peruqe veu que Adif no els fa cas de tancar l'estació i proven maneres més indirectes. Per molt que es queixin aquells veïns poc podràn fer. De totes maneres hem d'estar alerta. S'hauria de denunciar qualsevol maniobra rara encontra l'EDF si els pillem per algun lloc.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No la tocaran
Permeteu-me deixar ben clara una cosa, que darrerament ho dic sempre que es presenta l'ocasió: Espanya està intervinguda de facto per la Unió Europea i el Fons Monetari Internacional. No han demanat rescat oficial, com Grècia, Irlanda i Portugal, però aquests dos organismes hi estan injectant milers i milers de milions d'euros, com també a Itàlia (i properament a França). A canvi, exigeixen rigor pressupostari i una intervenció directa dels pressuposts. Per tant, podem quedar tranquils pel que fa a l'Estació de França i qualsevol tripijoc perquè uns pocs s'omplin les butxaques, disfressant-ho d'operació urbanística i manà social, perquè no hi ha cap mena de marge per a fer d'aprenent de bruixot, per part de l'administració que sigui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur de l'estació de França
Per sort per a tothom, ni l'Ajuntament, ni el Trias, ni CiU ni la Gencat pinten res en el futur de l'EDF... Sort de l'ADIF...!rangqiang wrote: Per les deduccions del que ens ha dit es pot deduir que ni l'Ajuntament, ni el Trias, ni Ciu, ni la Generalitat pintan res en el futur de l'EDF que això està en mans de ADIF i que Adif no vol tancar l'EDF. No se que opineu sou més optimistes kirant-lo d'aquests punt de vista?
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
Aparta de ADIF está Fomento, y yo hago una pregunta: Ahora que el señor Pepe Leches ha salido zumbando del mando de Fomento, qué opina el nuevo líder, si es que ya ha llegado, de Fomento, acerca de los proyectos de Avestruces depredadores de líneas convencionales y de la EdF?
Y el túnel subterráneo de Barceloneta a EdF, entonces, existía o era una salida de metro de Barceloneta mucho más próxima a la estación? ¿Qué pasa con eso?
Y el túnel subterráneo de Barceloneta a EdF, entonces, existía o era una salida de metro de Barceloneta mucho más próxima a la estación? ¿Qué pasa con eso?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...