Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
TUSGSAL està repartint llibretons amb els mapes detallats de cada una de les línies de la nova xarxa. Els distribueixen repartidors en diferents parades i també es poden agafar de l'interior dels busos (si en queden).
Un conductor de la B23 m'ha explicat que, cada matí, els busos de totes les línies s'omplen de llibretons informatius, però que de seguida s'esgoten.
Un conductor de la B23 m'ha explicat que, cada matí, els busos de totes les línies s'omplen de llibretons informatius, però que de seguida s'esgoten.
Salvem l'Estació de França!
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
I no hi ha per menys. I tot i així, ja veureu dilluns com tot estarà ple de gent que no s'assabentat de res, i més perduda que un pop en un garatge.
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Als llibretons apareix com a pròleg aquest text, publicat al web de Mobilitat de l'AMB:
DIRECTRIUS DE LA NOVA XARXA
La xarxa de transport de superfície del Barcelonès nord s’adapta a les noves circumstàncies que han modificat la mobilitat en l’àmbit de prestació del servei.
El marc dins del qual s’ha dissenyat la nova xarxa respon a les transformacions urbanes del territori del Barcelonès nord, a les Noves infraestructures de transport fix, a la realitat social i econòmica en què viuen immersos els ciutadans i a les necessitats creixents de mobilitat multidireccional de la població en general.
La nova xarxa s’orienta clarament vers el màxim aprofitament de les importants inversions realitzades en el sistema de transport públic i vers uns serveis econòmicament més sostenibles a través de la percepció del sistema de transport com un tot integrat.
Per tant, es prioritza la utilització de cada mode de transport en aquell segment de la mobilitat que li és més adient, mantenint uns paràmetres d’oferta que facin atractiva la utilització del servei de transport públic i facilitant l’accés de tots els ciutadans al sistema.
Així, les línies directrius que configuren la nova xarxa són les següents:
I. CREAR UNA AUTÈNTICA XARXA INTEGRADA DE TRANSPORT PÚBLIC
· racionalitzar la superposició de la xarxa d’autobusos amb la
· nova xarxa de metro
· crear línies d’aportació de bones prestacions als modes ferroviaris
· millorar la cobertura en les zones no servides pel Metro
· optimitzar la qualitat dels transbordaments
La inauguració de 10 noves estacions de metro a Badalona i a Santa Coloma de Gramenet ha modificat l’escenari de la mobilitat en el territori del Barcelonès nord, augmentant les alternatives de transport de la població i donant lloc a una redistribució de la demanda del transport públic.
Per adaptar-se a aquesta situació racionalitzar recursos, la nova proposta de xarxa d’autobusos corregeix les superposicions d’itineraris que actualment es produeixen entre els dos modes.
Les actuacions s’han orientat en gran mesura a fomentar la complementarietat de la xarxa d’autobús amb la de metro: s’ofereix una bona cobertura de les zones no servides pel metro i un sistema d’aportació des d’aquestes zones fins a les noves estacions recentment en funcionament.
Les línies d’aportació ofereixen unes bones prestacions quant a freqüència, temps de recorregut i condicions de transbordament, per tal d’optimitzar la cadena modal i fer atractiu el sistema de transport públic en el seu conjunt.
Tanmateix, l’aparició del metro no comporta que l’autobús abandoni les zones que estan servides per aquest mode. Les principals relacions intermunicipals i els desplaçaments a nivell de barri es reforcen per tenir un servei més proper i àgil.
II. PRIORITZAR LES NECESSITATS DE MOBILITAT INTERNA DEL BARCELONÈS NORD
· potenciar les relacions internes a l’àmbit natural de la concessió
· millorar el servei en les zones que no queden cobertes pel metro
· mantenir i fomentar els principals corredors interiors al Barcelonès nord
Atès que la naturalesa del servei que prestem se centra en els cinc municipis del Barcelonès nord (Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Montgat i Tiana), s’ha optat per prioritzar la relació interna d’aquest territori.
La relació amb Barcelona, també coberta pel transport públic (TMB, Metro i Rodalies) i millorada recentment amb l’ampliació de la xarxa de metro s’ha replantejat en benefici de la cohesió del Barcelonès nord.
Dins del Barcelonès nord, l’oferta s’ha millorat en les zones que continuen sense estar cobertes per la xarxa de metro i s’ha adequat l’oferta en aquelles zones on ara arriba el metro i ha afectat notablement a la demanda del transport de superfície.
Els principals corredors intermunicipals es mantenen o es reforcen:
Badalona - Santa Coloma de Gramenet, Badalona - Montgat/Tiana, Badalona - Sant Adrià de Besòs, Sant Adrià de Besòs - Santa Coloma de Gramenet.
III. MILLORA DE L’EFICIÈNCIA DEL SERVEI
· racionalitzar els recorreguts de les línies
· incrementar la velocitat comercial
· coordinar horaris de les línies amb trams coincidents
· coordinar horaris del servei diürn i nocturn
Algunes línies s’han simplificat tot i mantenir els corredors i els orígens i finals. S’han creat recorreguts més directes i àgils per millorar la velocitat comercial i la regularitat del servei, en evitar punts conflictius.
Les noves línies (principalment de reforç) són curtes i amb una freqüència resultant superior a la que s’ofereix actualment.
Una part important dels serveis de la xarxa del Barcelonès nord tenen recorreguts coincidents. S’ha treballat per a què en els trams en els quals s’han mantingut els solapaments de línies, el pas de les mateixes es faci de manera coordinada, per oferir una freqüència cadenciada.
D’altra banda, per tal d’evitar la superposició o manca de servei entre la xarxa diürna i nocturna s’han revisat les primeres i últimes sortides amb l’objecte que el servei sigui constant durant tot el dia. Amb aquesta actuació s’han pogut estalviar expedicions.
IV. MILLORA GENERAL DE L’ACCESSIBILITAT EN TRANSPORT PÚBLIC ALS EQUIPAMENTS PÚBLICS SANITARIS, DOCENTS I MERCATS
· millorar les connexions per accedir als equipaments públics
· garantir la màxima cobertura territorial en transport públic dels equipaments municipals i metropolitans
S’ha prestat una especial atenció en millorar les condicions d’accés als equipaments públics, especialment als principals centres hospitalaris i sanitaris de Badalona i Santa Coloma de Gramenet, amb prolongacions de línies i millora de freqüències.
Atenent a aquestes directrius s’ha dissenyat la nova xarxa integrada per 33 línies (una funcionant únicament els dies festius), que segons les característiques de disseny es distribueixen de la manera següent.
Enllaços relacionats
http://www.novaxarxa.cat
DIRECTRIUS DE LA NOVA XARXA
La xarxa de transport de superfície del Barcelonès nord s’adapta a les noves circumstàncies que han modificat la mobilitat en l’àmbit de prestació del servei.
El marc dins del qual s’ha dissenyat la nova xarxa respon a les transformacions urbanes del territori del Barcelonès nord, a les Noves infraestructures de transport fix, a la realitat social i econòmica en què viuen immersos els ciutadans i a les necessitats creixents de mobilitat multidireccional de la població en general.
La nova xarxa s’orienta clarament vers el màxim aprofitament de les importants inversions realitzades en el sistema de transport públic i vers uns serveis econòmicament més sostenibles a través de la percepció del sistema de transport com un tot integrat.
Per tant, es prioritza la utilització de cada mode de transport en aquell segment de la mobilitat que li és més adient, mantenint uns paràmetres d’oferta que facin atractiva la utilització del servei de transport públic i facilitant l’accés de tots els ciutadans al sistema.
Així, les línies directrius que configuren la nova xarxa són les següents:
I. CREAR UNA AUTÈNTICA XARXA INTEGRADA DE TRANSPORT PÚBLIC
· racionalitzar la superposició de la xarxa d’autobusos amb la
· nova xarxa de metro
· crear línies d’aportació de bones prestacions als modes ferroviaris
· millorar la cobertura en les zones no servides pel Metro
· optimitzar la qualitat dels transbordaments
La inauguració de 10 noves estacions de metro a Badalona i a Santa Coloma de Gramenet ha modificat l’escenari de la mobilitat en el territori del Barcelonès nord, augmentant les alternatives de transport de la població i donant lloc a una redistribució de la demanda del transport públic.
Per adaptar-se a aquesta situació racionalitzar recursos, la nova proposta de xarxa d’autobusos corregeix les superposicions d’itineraris que actualment es produeixen entre els dos modes.
Les actuacions s’han orientat en gran mesura a fomentar la complementarietat de la xarxa d’autobús amb la de metro: s’ofereix una bona cobertura de les zones no servides pel metro i un sistema d’aportació des d’aquestes zones fins a les noves estacions recentment en funcionament.
Les línies d’aportació ofereixen unes bones prestacions quant a freqüència, temps de recorregut i condicions de transbordament, per tal d’optimitzar la cadena modal i fer atractiu el sistema de transport públic en el seu conjunt.
Tanmateix, l’aparició del metro no comporta que l’autobús abandoni les zones que estan servides per aquest mode. Les principals relacions intermunicipals i els desplaçaments a nivell de barri es reforcen per tenir un servei més proper i àgil.
II. PRIORITZAR LES NECESSITATS DE MOBILITAT INTERNA DEL BARCELONÈS NORD
· potenciar les relacions internes a l’àmbit natural de la concessió
· millorar el servei en les zones que no queden cobertes pel metro
· mantenir i fomentar els principals corredors interiors al Barcelonès nord
Atès que la naturalesa del servei que prestem se centra en els cinc municipis del Barcelonès nord (Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Montgat i Tiana), s’ha optat per prioritzar la relació interna d’aquest territori.
La relació amb Barcelona, també coberta pel transport públic (TMB, Metro i Rodalies) i millorada recentment amb l’ampliació de la xarxa de metro s’ha replantejat en benefici de la cohesió del Barcelonès nord.
Dins del Barcelonès nord, l’oferta s’ha millorat en les zones que continuen sense estar cobertes per la xarxa de metro i s’ha adequat l’oferta en aquelles zones on ara arriba el metro i ha afectat notablement a la demanda del transport de superfície.
Els principals corredors intermunicipals es mantenen o es reforcen:
Badalona - Santa Coloma de Gramenet, Badalona - Montgat/Tiana, Badalona - Sant Adrià de Besòs, Sant Adrià de Besòs - Santa Coloma de Gramenet.
III. MILLORA DE L’EFICIÈNCIA DEL SERVEI
· racionalitzar els recorreguts de les línies
· incrementar la velocitat comercial
· coordinar horaris de les línies amb trams coincidents
· coordinar horaris del servei diürn i nocturn
Algunes línies s’han simplificat tot i mantenir els corredors i els orígens i finals. S’han creat recorreguts més directes i àgils per millorar la velocitat comercial i la regularitat del servei, en evitar punts conflictius.
Les noves línies (principalment de reforç) són curtes i amb una freqüència resultant superior a la que s’ofereix actualment.
Una part important dels serveis de la xarxa del Barcelonès nord tenen recorreguts coincidents. S’ha treballat per a què en els trams en els quals s’han mantingut els solapaments de línies, el pas de les mateixes es faci de manera coordinada, per oferir una freqüència cadenciada.
D’altra banda, per tal d’evitar la superposició o manca de servei entre la xarxa diürna i nocturna s’han revisat les primeres i últimes sortides amb l’objecte que el servei sigui constant durant tot el dia. Amb aquesta actuació s’han pogut estalviar expedicions.
IV. MILLORA GENERAL DE L’ACCESSIBILITAT EN TRANSPORT PÚBLIC ALS EQUIPAMENTS PÚBLICS SANITARIS, DOCENTS I MERCATS
· millorar les connexions per accedir als equipaments públics
· garantir la màxima cobertura territorial en transport públic dels equipaments municipals i metropolitans
S’ha prestat una especial atenció en millorar les condicions d’accés als equipaments públics, especialment als principals centres hospitalaris i sanitaris de Badalona i Santa Coloma de Gramenet, amb prolongacions de línies i millora de freqüències.
Atenent a aquestes directrius s’ha dissenyat la nova xarxa integrada per 33 línies (una funcionant únicament els dies festius), que segons les característiques de disseny es distribueixen de la manera següent.
Enllaços relacionats
http://www.novaxarxa.cat
Salvem l'Estació de França!
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
A Sant Andreu comença a haber moguda contra aquestas retallades, sobre tot de la B22 que com molt bè s'ha dit tè un volum important de pasatge que quedará penjat i diguin lo que diguin sense Metro a algúns llocs.
A algunas parades ja habían enganxinas demanant que la gent es queixi als llocs adients, ATM, AAVV etcc.
Us paso la adressa de la AAVV perque denuncieu la supresió de la B22 sobre tot i actúin amb urgencia
es aquesta
info(a)avvsantandreu.cat
Com mès queixas tinguin molt millor per tots i a veure si es posan mana a l'obra
A algunas parades ja habían enganxinas demanant que la gent es queixi als llocs adients, ATM, AAVV etcc.
Us paso la adressa de la AAVV perque denuncieu la supresió de la B22 sobre tot i actúin amb urgencia
es aquesta
info(a)avvsantandreu.cat
Com mès queixas tinguin molt millor per tots i a veure si es posan mana a l'obra
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Tusgsal presenta la nova xarxa del transport de superficie del Barcelonès Nord
- La nova línia B20 connectarà el barri de La Catalana amb Barcelona i Santa Coloma de Gramenet
Aquest matí s’ha presentat a la seu de Tusgsal la nova xarxa d’autobusos de l’empresa badalonina Tusgsal, la concessionària del transport públic de superficie del Barcelonès Nord. La nova xarxa, que es posarà en funcionament el 19 de desembre, s’adapta a les noves circumstàncies que han modificat la mobilitat a la zona. En altres paraules, l’arribada del metro a zones de Badalona i Santa Coloma de Gramenet on no hi era present. A l’acte de presentació han participat Fermín Casquete, director de l’empresa, Marcos Casquete, director general de Tusgsal, Antonio Vilches, director de l’àrea d’explotació, i José María Parra, director de l’àmbit de serveis generals.
Els quatre pilars d’aquesta nova xarxa han estat enumerats i explicats per Fermín Casquete i són: “crear una autèntica xarxa integrada de transport públic, prioritzar les necessitats de mobilitat interna del Barcelonès Nord, millorar l’eficiència del servei i facilitar l’accessibilitat als equipaments públics”. Segons Casquete, “aquesta nova xarxa, que s’ha redistribuit i optimitzat, és austera, conforme els temps que vivim, i reduirà recursos”. Pel màxim responsable de l’empresa, “és veritat que el metro absorbeix passatgers, però hi ha molts ciutadans del Barcelonès Nord que viuen lluny del metro. El nostre objectiu amb aquesta nova xarxa és apropar-los”. Ara el repte a llarg termini será “l’adequació de les freqüències”. Casquete va parlar també de la pèrdua de passatgers, per la crisi en general i per l’arribada del metro en particular, que en els darrers tres anys han suposat 4 milions menys de viatgers.
La noxa xarxa de Tusgsal pel Barcelonès Nord consta de 33 línies, cinc d’elles noves (B2 (Canyadó-Hospital Esperit Sant), B33 (Pomar-Av. Martí Pujol), B44 (Pomar-Av. Martí Pujol), B8 (Bonavista-Morera-Bufalà-Bonavista) i B9 (Bonavista-Bufalà-Morera-Bonavista). La creació d’aquestes noves línies tenen l’objectiu de millorar la comunicació entre barris (per exemple, Pomar i la Morera estaran connectats amb el centre amb una freqüència de 4 minuts) i arribar a les zones allunyades del metro. Els codis canviaran, i a partir d’ara totes les línies començaran amb una B, de Barcelonès Nord, seguida d’un o dos números.
A més, algunes línies s’han fusionat per acabar amb la idea d’alguns usuaris “que ens deien que semblava que féssim turisme”, ha comentat Antonio Vilches. Així, s’han fusionat alguns trams de la B21 i la B20, la B3 i la B5, la B12 i la B0, la B26 i la B6 i la B22 i la B2.
La redissenyada línia B20 connectarà el barri de La Catalana amb Barcelona i Santa Coloma de Gramenet. El seu recorregut anirà de l’avinguda de Ramon Berenguer (Santa Coloma de Gramenet) a la ronda de Sant Pere (Barcelona). A Sant Adrià, cal destacar que ampliarà la cobertura donant servei a la Catalana nova, amb una parada en cada sentit de l’avinguda Catalana.
Aquesta serà la primera línia d’autobús que connecti el nou barri amb els municipis veïns i amb els altres barris de Sant Adrià de Besòs (Sant Joan Baptista i Sant Adrià Nord). A banda de facilitar la comunicació amb el centre de Santa Coloma, de Sant Adrià i de Barcelona, també facilitarà l’accés a punts d’interès, serveis i equipaments com ara l’Hospital de l’Esperit Sant, el recinte Torribera, el CAP Doctor Barraquer, el complex d’habitatges i lleure Cúbics, el nou Camp Municipal d’Esports de Santa Coloma de Gramenet, les estacions de metro Santa Coloma (L1), Can Peixauet (L9) i Artigues-Sant Adrià (L2), el districte 22@ i l’Estació del Nord de Barcelona. També millorarà la freqüència de pas, que serà de 20 minuts en els dies feiners, de 25 a 30 minuts els dissabtes i de 30 minuts els festius.
En aquest terreny de les freqüències, també es reduirà a la meitat la de la línia B19, que uneix els centres hospitalaris de Can Ruti i Vall d’Hebron), que passarà de 30 a 15 minuts, a més de funcionar també els festius.
Tota la información sobre la nova xarxa del transport de superficie del Barcelonès Nord es pot consultar al web www.novaxarxa.cat.
FONT: Àrea Besòs
- La nova línia B20 connectarà el barri de La Catalana amb Barcelona i Santa Coloma de Gramenet
Aquest matí s’ha presentat a la seu de Tusgsal la nova xarxa d’autobusos de l’empresa badalonina Tusgsal, la concessionària del transport públic de superficie del Barcelonès Nord. La nova xarxa, que es posarà en funcionament el 19 de desembre, s’adapta a les noves circumstàncies que han modificat la mobilitat a la zona. En altres paraules, l’arribada del metro a zones de Badalona i Santa Coloma de Gramenet on no hi era present. A l’acte de presentació han participat Fermín Casquete, director de l’empresa, Marcos Casquete, director general de Tusgsal, Antonio Vilches, director de l’àrea d’explotació, i José María Parra, director de l’àmbit de serveis generals.
Els quatre pilars d’aquesta nova xarxa han estat enumerats i explicats per Fermín Casquete i són: “crear una autèntica xarxa integrada de transport públic, prioritzar les necessitats de mobilitat interna del Barcelonès Nord, millorar l’eficiència del servei i facilitar l’accessibilitat als equipaments públics”. Segons Casquete, “aquesta nova xarxa, que s’ha redistribuit i optimitzat, és austera, conforme els temps que vivim, i reduirà recursos”. Pel màxim responsable de l’empresa, “és veritat que el metro absorbeix passatgers, però hi ha molts ciutadans del Barcelonès Nord que viuen lluny del metro. El nostre objectiu amb aquesta nova xarxa és apropar-los”. Ara el repte a llarg termini será “l’adequació de les freqüències”. Casquete va parlar també de la pèrdua de passatgers, per la crisi en general i per l’arribada del metro en particular, que en els darrers tres anys han suposat 4 milions menys de viatgers.
La noxa xarxa de Tusgsal pel Barcelonès Nord consta de 33 línies, cinc d’elles noves (B2 (Canyadó-Hospital Esperit Sant), B33 (Pomar-Av. Martí Pujol), B44 (Pomar-Av. Martí Pujol), B8 (Bonavista-Morera-Bufalà-Bonavista) i B9 (Bonavista-Bufalà-Morera-Bonavista). La creació d’aquestes noves línies tenen l’objectiu de millorar la comunicació entre barris (per exemple, Pomar i la Morera estaran connectats amb el centre amb una freqüència de 4 minuts) i arribar a les zones allunyades del metro. Els codis canviaran, i a partir d’ara totes les línies començaran amb una B, de Barcelonès Nord, seguida d’un o dos números.
A més, algunes línies s’han fusionat per acabar amb la idea d’alguns usuaris “que ens deien que semblava que féssim turisme”, ha comentat Antonio Vilches. Així, s’han fusionat alguns trams de la B21 i la B20, la B3 i la B5, la B12 i la B0, la B26 i la B6 i la B22 i la B2.
La redissenyada línia B20 connectarà el barri de La Catalana amb Barcelona i Santa Coloma de Gramenet. El seu recorregut anirà de l’avinguda de Ramon Berenguer (Santa Coloma de Gramenet) a la ronda de Sant Pere (Barcelona). A Sant Adrià, cal destacar que ampliarà la cobertura donant servei a la Catalana nova, amb una parada en cada sentit de l’avinguda Catalana.
Aquesta serà la primera línia d’autobús que connecti el nou barri amb els municipis veïns i amb els altres barris de Sant Adrià de Besòs (Sant Joan Baptista i Sant Adrià Nord). A banda de facilitar la comunicació amb el centre de Santa Coloma, de Sant Adrià i de Barcelona, també facilitarà l’accés a punts d’interès, serveis i equipaments com ara l’Hospital de l’Esperit Sant, el recinte Torribera, el CAP Doctor Barraquer, el complex d’habitatges i lleure Cúbics, el nou Camp Municipal d’Esports de Santa Coloma de Gramenet, les estacions de metro Santa Coloma (L1), Can Peixauet (L9) i Artigues-Sant Adrià (L2), el districte 22@ i l’Estació del Nord de Barcelona. També millorarà la freqüència de pas, que serà de 20 minuts en els dies feiners, de 25 a 30 minuts els dissabtes i de 30 minuts els festius.
En aquest terreny de les freqüències, també es reduirà a la meitat la de la línia B19, que uneix els centres hospitalaris de Can Ruti i Vall d’Hebron), que passarà de 30 a 15 minuts, a més de funcionar també els festius.
Tota la información sobre la nova xarxa del transport de superficie del Barcelonès Nord es pot consultar al web www.novaxarxa.cat.
FONT: Àrea Besòs
Salvem l'Estació de França!
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Ahir, al programa "Ciutat Oberta", de Ràdio Ciutat Badalona, van entrevistar a dos dels responsables de TUSGSAL amb motiu de la nova xarxa: el director de l'àrea de serveis generals, José María Parra, i el director de l'àrea d'explotació, Antonio Vilches.
Si voleu escoltar l'entrevista sencera, aquí teniu el podcast:
Ciutat Oberta 14 de desembre de 2011 - Hora 1
Si voleu escoltar l'entrevista sencera, aquí teniu el podcast:
Ciutat Oberta 14 de desembre de 2011 - Hora 1
Salvem l'Estació de França!
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Gràcies per penjar-ho, bona idea!m.h.t. wrote:Ahir, al programa "Ciutat Oberta", de Ràdio Ciutat Badalona, van entrevistar a dos dels responsables de TUSGSAL amb motiu de la nova xarxa: el director de l'àrea de serveis generals, José María Parra, i el director de l'àrea d'explotació, Antonio Vilches.
Si voleu escoltar l'entrevista sencera, aquí teniu el podcast:
Ciutat Oberta 14 de desembre de 2011 - Hora 1
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
A google maps, avui dia 17 ja surt com si existis la nova xarxa
http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... xarxa.png/
I no només això sino que a més surten les 2 xarxes superposades
http://imageshack.us/f/804/novaxarxasuperposadaaan.png/
A més les línies que no mantenen canvis, hi han moments que passen 2 casi seguits
http://imageshack.us/f/607/b29a.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... xarxa.png/
I no només això sino que a més surten les 2 xarxes superposades
http://imageshack.us/f/804/novaxarxasuperposadaaan.png/
A més les línies que no mantenen canvis, hi han moments que passen 2 casi seguits
http://imageshack.us/f/607/b29a.png/
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Des del passat dijous 15, s'està procedint a la renovació de les tires d'informació i els plànols de parada, així com a la instal·lació/substitució de les enganxines de línia. La sorpresa: l'AMB ha redissenyat les tires d'informació de línia. :festa
Les noves tires han adoptat l'estil TMB, i ja indiquen cadascuna de les parades (en comptes d'esmentar només els carrers a on paren), i l'horari de pas aproximat per les més destacades. També s'ha de dir que el disseny és molt més modern i actual que les antigues, que ja s'havien quedat desfasades.
L'AMB també ha redissenyat el plànol general (el que apareix darrere de les parades), i també ha adoptat el disseny TMB, més entenedor, on es distingeixen les diferents línies amb color diferent.
Les noves tires han adoptat l'estil TMB, i ja indiquen cadascuna de les parades (en comptes d'esmentar només els carrers a on paren), i l'horari de pas aproximat per les més destacades. També s'ha de dir que el disseny és molt més modern i actual que les antigues, que ja s'havien quedat desfasades.
L'AMB també ha redissenyat el plànol general (el que apareix darrere de les parades), i també ha adoptat el disseny TMB, més entenedor, on es distingeixen les diferents línies amb color diferent.
Salvem l'Estació de França!
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
m.h.t. wrote:Des del passat dijous 15, s'està procedint a la renovació de les tires d'informació i els plànols de parada, així com a la instal·lació/substitució de les enganxines de línia. La sorpresa: l'AMB ha redissenyat les tires d'informació de línia. :festa
Les noves tires han adoptat l'estil TMB, i ja indiquen cadascuna de les parades (en comptes d'esmentar només els carrers a on paren), i l'horari de pas aproximat per les més destacades. També s'ha de dir que el disseny és molt més modern i actual que les antigues, que ja s'havien quedat desfasades.
L'AMB també ha redissenyat el plànol general (el que apareix darrere de les parades), i també ha adoptat el disseny TMB, més entenedor, on es distingeixen les diferents línies amb color diferent.
Doncs em sembla molt bé perquè les tires d'abans eren una porqueria, no s'entenia molt bé per on passaven. I des del divendres, han eliminat totes les parades de la B22 (abans de temps), per exemple a les marquesines del carrer sant adrià ja no està l'enganxina de la B22.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Doncs em sembla molt bé perquè les tires d'abans eren una porqueria, no s'entenia molt bé per on passaven. I des del divendres, han eliminat totes les parades de la B22 (abans de temps), per exemple a les marquesines del carrer sant adrià ja no està l'enganxina.
--------------------------------------
Home, tan dolentes no és que siguin diguem que són classiques; jo sóc usurari de Baixbus concretament els dels L70as de St. Boi i especifiquen tots els carrers i avingudes per on van passant, amb icones dels punts d'enllaç; a més de totes les sortides detallades dels diferents horaris de l'any.
TMB té algunes de les seves tiretas de molt de disseny... però amb una mida de lletra que cal una lupa per veure el trajecte.
--------------------------------------
Home, tan dolentes no és que siguin diguem que són classiques; jo sóc usurari de Baixbus concretament els dels L70as de St. Boi i especifiquen tots els carrers i avingudes per on van passant, amb icones dels punts d'enllaç; a més de totes les sortides detallades dels diferents horaris de l'any.
TMB té algunes de les seves tiretas de molt de disseny... però amb una mida de lletra que cal una lupa per veure el trajecte.
Last edited by Eduardo on Sunday 18/12/2011 21:22, edited 1 time in total.
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
En això estic d'acord, els horaris EH (els que et diu l'hora exacta), com tinguis la vista una mica malament ja no ho pots veure, doncs imagina't a una iaia intentant mirar els horarisEduardo wrote:Doncs em sembla molt bé perquè les tires d'abans eren una porqueria, no s'entenia molt bé per on passaven. I des del divendres, han eliminat totes les parades de la B22 (abans de temps), per exemple a les marquesines del carrer sant adrià ja no està l'enganxina.
Home, tan dolentes no és que siguin, jo sóc usurari de Baixbus concretament els dels L70as de St Boi i especifiquen tots els carrers i avingudes per on va passant, amb icones dels punts d'interès; a més de totes les sortides detallades dels diferents horaris de l'any.
TMB té algunes de les seves tiretas molt de disseny però amb una mida de lletra que cal una lupa.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Les primeres reaccions de les AA.VV. no s'han fet esperar:
Els veïns de Sant Andreu qualifiquen de "despropòsit" els canvis en els busos de Tusgsal
L'Associació de Veïns de Sant Andreu de Palomar ha denunciat que el canvi de recorregut de la línia B22 i l'anul·lació de la B20, de l'empresa Tusgsal, acceptat per l'Autoritat del Transport Metropolità, "és molt perjudicial" per al barri. Els veïns consideren un "despropòsit" aquestes modificacions i se sumen a la petició realitzada per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic de plantejar una moratòria dels itineraris de les línies B20 i B22 fins que aquest tram urbà de la ciutat sigui assumit per Transports Metropolitans de Barcelona.
D'ara endavant la línia B20 deixarà de passar per Sant Andreu, tot i ser una de les poques que travessa aquest antic poble i arriba al centre de Barcelona, mentre la B22 deixarà de ser una comunicació ràpida amb l'Hospital de Sant Pau i el Guinardó a més de no creuar el riu Besòs.
Aquesta limitació dels autobusos de Tsgsal al seu pas per Sant Andreu no té una substitució àgil amb el servei de metro, opinen des de l'associació de veïns.
FONT: La Malla
Primeres polèmiques per la nova xarxa
Tot i que encara no s’han estrenat les noves línies, alguns veïns ja han aixecat la seva veu a la nova xarxa de Tusgsal. Es el cas dels usuaris de la línia BD7, que travessa la façana marítima de Badalona i el port. A partir de dilluns allargarà el seu interval de pas fins als 35 minuts. Ara mateix es de 20. L’entitat veïnal de la façana marítima també s’ha mostrat en contra d’aquests canvia a la BD7.
FONT: El TOT Badalona
Els veïns de Sant Andreu qualifiquen de "despropòsit" els canvis en els busos de Tusgsal
L'Associació de Veïns de Sant Andreu de Palomar ha denunciat que el canvi de recorregut de la línia B22 i l'anul·lació de la B20, de l'empresa Tusgsal, acceptat per l'Autoritat del Transport Metropolità, "és molt perjudicial" per al barri. Els veïns consideren un "despropòsit" aquestes modificacions i se sumen a la petició realitzada per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic de plantejar una moratòria dels itineraris de les línies B20 i B22 fins que aquest tram urbà de la ciutat sigui assumit per Transports Metropolitans de Barcelona.
D'ara endavant la línia B20 deixarà de passar per Sant Andreu, tot i ser una de les poques que travessa aquest antic poble i arriba al centre de Barcelona, mentre la B22 deixarà de ser una comunicació ràpida amb l'Hospital de Sant Pau i el Guinardó a més de no creuar el riu Besòs.
Aquesta limitació dels autobusos de Tsgsal al seu pas per Sant Andreu no té una substitució àgil amb el servei de metro, opinen des de l'associació de veïns.
FONT: La Malla
Primeres polèmiques per la nova xarxa
Tot i que encara no s’han estrenat les noves línies, alguns veïns ja han aixecat la seva veu a la nova xarxa de Tusgsal. Es el cas dels usuaris de la línia BD7, que travessa la façana marítima de Badalona i el port. A partir de dilluns allargarà el seu interval de pas fins als 35 minuts. Ara mateix es de 20. L’entitat veïnal de la façana marítima també s’ha mostrat en contra d’aquests canvia a la BD7.
FONT: El TOT Badalona
Salvem l'Estació de França!
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Interessant carta d'un lector, ahir, a El Periódico de Catalunya:
Xavier Segura Ortega, a [url=http://www.elperiodico.cat/ca/cartas/lectors/supressio-linia-b22-dautobus/41860.shtml]El Periódico[/url] wrote: Supressió de la línia B22 d'autobús
¿Optimitzar o guillotinar? Aquesta és el dilema que s'hauria de plantejar als responsables de Tusgsal que han decidit suprimir des del 19 de desembre la línia B22, que comunica Badalona amb el nou Hospital de Sant Pau. I ho dic perquè la línia passarà a ser la B2 i farà el mateix recorregut, però sense travessar el riu Besòs ni entrar a Barcelona. Tusgsal s'excusa dient que el tram queda cobert pel metro (que, recordem, també existeix a Badalona). Com a conseqüència, un mínim de 800 usuaris diaris (especialment de Sant Andreu) es quedaran sense una comunicació directa i ràpida i es veuran obligats a fer llargues caminades i a perdre molt de temps fent transbords innecessaris (Sagrera - Guinardó i Hospital Sant Pau per Urquinaona), quan amb l'autobús s'arriba en 15 minuts. Els veïns de Sant Andreu voldríem una explicació com més aviat millor tant per part del regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona com de l'Àrea Metropolitana Barcelona (que és qui ho ha autoritzat). Tant hi fa que la línia sigui la B2, la B22 o la 15 o el color dels autobusos: el que Sant Andreu vol és que es rectifiqui com més aviat millor i seguir disposant d'una connexió ràpida, àgil i sostenible com fins ara.
Salvem l'Estació de França!
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
No sé si ja s'ha comentat en aquest o en un altre fil, però avui he escoltat a un conductor explicant a un passatger que, a partir de dilluns dia 9, la línia 35 de TMB deixa de circular. DEP a una línia històrica.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Busman wrote:No sé si ja s'ha comentat en aquest o en un altre fil, però avui he escoltat a un conductor explicant a un passatger que, a partir de dilluns dia 9, la línia 35 de TMB deixa de circular. DEP a una línia històrica.
Si et fixes a la web de TMB, tant el trajecte com els horaris del 35 ja no apareixen, enlloc de la mateixa manera el 31, 105 i 158; fa anys que no recordo supressions de línies de manera tan radical, com han fet amb el B22 i ara sembla que amb el 35. No hi ha cap dubte que estem travessant una crisi molt forta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El cercador no mossega
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=201337#p201337Busman wrote:No sé si ja s'ha comentat en aquest o en un altre fil, però avui he escoltat a un conductor explicant a un passatger que, a partir de dilluns dia 9, la línia 35 de TMB deixa de circular. DEP a una línia històrica.
S'agraeix l'ús del cercador.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
Potser no us heu fixat, però amb l'estrena de la nova xarxa s'han modificat els horaris de les línies parelles de TUSGSAL. I l'han pifiada grossa.
M'explico. Fins ara, els tàndems B17-B27 i B30-B31 circulaven sincronitzats per tenir una freqüència de pas conjunta en el tram coincident. Doncs bé, amb els nous horaris, això s'ha perdut. El nou criteri d'horaris és que la línia més curta passi inmediatament abans de la línia més llarga. Resultat: passen les dos juntes.
Per exemple, fins al desembre, la B30 i B31 tenien una freqüència de pas conjunta de 10 minuts al tram coincident. Ara, passen les dues juntes cada 20 minuts. Als horaris, podem veure com la B31 circula 3 minuts abans de la B30 a cada parada.
En el cas de la B17 i B27, fins al desembre, tenien una freqüència de pas conjunta de 6-7 minuts. Ara, passen ambdues solapades cada 10. I això que la B27 ha augmentat freqüència i nombre de busos Als horaris, podem veure que la B17 circula 2 minuts abans que la B27 per cada parada.
Però això no és tot. Recordem que s'han creat dues línies noves, B33 i B44, per complementar les línies B3 i B4 entre el centre de Badalona i Pomar. Heu vist els horaris de la B33? Circula alhora que la B3! Podeu veure als horaris com circulen al mateix minut de cada hora per les parades. Només les línies B4 i B44 estan més o menys sincronitzades.
Per tant, conclueixo:
De què serveixen ara les línies complementàries B17, B31 i B33? Perquè les línies B27, B30 i B3, respectivament, duguin els busos quasi-buits? Per això s'han retallat/modificat/eliminat les antigues línies B16, B20, B21 i B22? Per crear línies complementàries que no complementen res?
M'explico. Fins ara, els tàndems B17-B27 i B30-B31 circulaven sincronitzats per tenir una freqüència de pas conjunta en el tram coincident. Doncs bé, amb els nous horaris, això s'ha perdut. El nou criteri d'horaris és que la línia més curta passi inmediatament abans de la línia més llarga. Resultat: passen les dos juntes.
Per exemple, fins al desembre, la B30 i B31 tenien una freqüència de pas conjunta de 10 minuts al tram coincident. Ara, passen les dues juntes cada 20 minuts. Als horaris, podem veure com la B31 circula 3 minuts abans de la B30 a cada parada.
En el cas de la B17 i B27, fins al desembre, tenien una freqüència de pas conjunta de 6-7 minuts. Ara, passen ambdues solapades cada 10. I això que la B27 ha augmentat freqüència i nombre de busos Als horaris, podem veure que la B17 circula 2 minuts abans que la B27 per cada parada.
Però això no és tot. Recordem que s'han creat dues línies noves, B33 i B44, per complementar les línies B3 i B4 entre el centre de Badalona i Pomar. Heu vist els horaris de la B33? Circula alhora que la B3! Podeu veure als horaris com circulen al mateix minut de cada hora per les parades. Només les línies B4 i B44 estan més o menys sincronitzades.
Per tant, conclueixo:
De què serveixen ara les línies complementàries B17, B31 i B33? Perquè les línies B27, B30 i B3, respectivament, duguin els busos quasi-buits? Per això s'han retallat/modificat/eliminat les antigues línies B16, B20, B21 i B22? Per crear línies complementàries que no complementen res?
Last edited by m.h.t. on Saturday 28/01/2012 21:13, edited 1 time in total.
Salvem l'Estació de França!
Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal
T'equivoques!! Això és gestió eficient dels recursos i un reclam per agafar el transport públic. Només queda la frase APM: mira que es de ser inútiles!m.h.t. wrote:Potser no us heu fixat, però amb l'estrena de la nova xarxa s'han modificat els horaris de les línies parelles de TUSGSAL. I l'han pifiada grossa.