Notícies de la línia Lleida-Manresa
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Em torno a mirar la guia d'horaris renfe a Catalunya de 1986 (gràcies altre cop, Wefer per escanejar-la i publicar-la) i veig algunes coses:
1.- «només» hi ha tres trens cada hora a Terrassa
2.- «només» hi ha un tren cada hora a Manresa
3.- de Manresa a Sants, 1h16' (parant només a Sant Vicenç de Castellet; Terrassa; Sabadell N,C i S i Barcelona)
4.- de Manresa a Lleida, poc més de dues hores.
Actualment,
1.- Quatre trens cada hora a Terrassa
2.- Dos trens cada hora a Manresa
3.- de Manresa a Sants, 1h17' (parant només a Sant Vicenç de Castellet, Terrassa i a totes fins a BCN)
4.- de Manresa a Lleida, poc més de dues hores.
Poc hem avançat en 25 anys. I hem perdut el TER de Salamanca.
Salut !!
1.- «només» hi ha tres trens cada hora a Terrassa
2.- «només» hi ha un tren cada hora a Manresa
3.- de Manresa a Sants, 1h16' (parant només a Sant Vicenç de Castellet; Terrassa; Sabadell N,C i S i Barcelona)
4.- de Manresa a Lleida, poc més de dues hores.
Actualment,
1.- Quatre trens cada hora a Terrassa
2.- Dos trens cada hora a Manresa
3.- de Manresa a Sants, 1h17' (parant només a Sant Vicenç de Castellet, Terrassa i a totes fins a BCN)
4.- de Manresa a Lleida, poc més de dues hores.
Poc hem avançat en 25 anys. I hem perdut el TER de Salamanca.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Va arribar a circular un Talgo III fins Madrid anar i tornar via Manresa....vaig ser testimoni al seu moment a part que tinc algún horari que surt aquet servei....i curiosament algún servei amb datas puntuals de Galicia i diria que fins i tot de Bilbao....tinc horaris que ho diuen!!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
L'any 1960, el meu pare va arribar a Barcelona (Nord) des de Galícia amb el Shanghai, a través de León, Valladolid, Ariza, Zaragoza, Lleida i Manresa. En aquella època, la Lleida-Manresa suportava bona part del trànsit entre Catalunya i el nord peninsular.Enric wrote:Va arribar a circular un Talgo III fins Madrid anar i tornar via Manresa....vaig ser testimoni al seu moment a part que tinc algún horari que surt aquet servei....i curiosament algún servei amb datas puntuals de Galicia i diria que fins i tot de Bilbao....tinc horaris que ho diuen!!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Vinga ara si, al final ho he fet en un notepad, i ho he copiat directament.
Reposo el missatge anterior:
Poso els temps de Viatge de la R12 entre Catalunya i Lleida, en el primer servei del dia, en 2 dies diferents (Ds 29-Nov i Dj 8-Des).
Amb horaris en mà, es nota molt que la 470 perd molt de temps entre Barcelona i Manresa, fins Terrassa, el perd parant a totes les estacions (cal parar a tantes, en especial a les 3 de Sabadell o Montcada?), de Terrassa fins Manresa, la velocitat es baixa d'arrel, i a sobre les infinites reduccions de velocitat per precaució acaben per matar els temps, suma-li que es una 470, i l'acceleració es pobre, com es veu, remuntar l'horari és impossible.
De Manresa a Calaf, hi ha un coixí de temps impressionant, tant que el tren recupera el retard, les velocitats del tram ja són bones, però no prou altes.
A Calaf, el primer dia vam perdre molt de temps per esperar creuament amb el de baixada, per horari, el de Barcelona hi arriba a '08, i i el de Lleida a i '11, 3 minuts, el que he notat, es que els maquinistes triguen massa en fer el canvi de tren.
De Calaf a Sant Martí hi han uns 3 minuts, per horari en marca 9, penso que si el de Lleida sortís uns minuts abans, no caldria gaire espera a Calaf, i ja podriem retallar uns minutets.
D'aquí fins Lleida, llevat d'alguna zona amb limitació, la velocitat es alta, desconec la velocitat màxima, i el tren si fa no fa, manté l'horari sense poder reduir el retard, o arribar abans.
Vist això, penso, que si la línia para a totes estacions, hi han limitacions de velocitat constants i amb velocitats en gran part, inferiors a 120 Km/h. (potser, excepte l'últim tram), amb una 447 podriem guanyar d'entrada uns 10-15 minuts, i suposo que més, si no paréssim en tantes parades compartides amb la R4.
Reposo el missatge anterior:
Poso els temps de Viatge de la R12 entre Catalunya i Lleida, en el primer servei del dia, en 2 dies diferents (Ds 29-Nov i Dj 8-Des).
Amb horaris en mà, es nota molt que la 470 perd molt de temps entre Barcelona i Manresa, fins Terrassa, el perd parant a totes les estacions (cal parar a tantes, en especial a les 3 de Sabadell o Montcada?), de Terrassa fins Manresa, la velocitat es baixa d'arrel, i a sobre les infinites reduccions de velocitat per precaució acaben per matar els temps, suma-li que es una 470, i l'acceleració es pobre, com es veu, remuntar l'horari és impossible.
De Manresa a Calaf, hi ha un coixí de temps impressionant, tant que el tren recupera el retard, les velocitats del tram ja són bones, però no prou altes.
A Calaf, el primer dia vam perdre molt de temps per esperar creuament amb el de baixada, per horari, el de Barcelona hi arriba a '08, i i el de Lleida a i '11, 3 minuts, el que he notat, es que els maquinistes triguen massa en fer el canvi de tren.
De Calaf a Sant Martí hi han uns 3 minuts, per horari en marca 9, penso que si el de Lleida sortís uns minuts abans, no caldria gaire espera a Calaf, i ja podriem retallar uns minutets.
D'aquí fins Lleida, llevat d'alguna zona amb limitació, la velocitat es alta, desconec la velocitat màxima, i el tren si fa no fa, manté l'horari sense poder reduir el retard, o arribar abans.
Vist això, penso, que si la línia para a totes estacions, hi han limitacions de velocitat constants i amb velocitats en gran part, inferiors a 120 Km/h. (potser, excepte l'últim tram), amb una 447 podriem guanyar d'entrada uns 10-15 minuts, i suposo que més, si no paréssim en tantes parades compartides amb la R4.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
"Slow trains"
Vidal Vidal
La mateixa setmana que es complien vuit anys de l'arribada de l'alta velocitat ferroviària a la nostra ciutat i s'anunciava que els AVE entre Madrid i Barcelona assoliran els 310 km per hora, agafava el Regional cap a Sants de les 08.52 per Manresa i que ateny la seva destinació tres hores i mitja més tard. I no prou content a experimentar aquest rècord històric, tornava a casa amb un altre -sort que aquest és Regional Express- que surt a les 16.56 i mor ran de Segre pocs minuts abans de les 20.00, tres hores després. Per tant, sis hores i mitja en total per fer la volta completa, l'anada per l'antiga línia del Nord, el retorn pel litoral, via Tarragona i Picamoixons. El temps just per dinar i veure una exposició de pintura que comentaré aquí pròximament. Quan vaig acudir a comprar el bitllet d'anada (11 euros), l'home de la taquilla em va mirar sorprès, com si em faltés un bull, i em va advertir de l'eternitat que es pren aquell comboi per cobrir el trajecte. Sí, ja ho sé, gràcies, que li vaig respondre, sense poder evitar que m'adrecés un esguard commiseratiu.
Per què ho vaig fer, a banda del punt d'ebullició que probablement em falta? Doncs, per sentir la lentitud en una època de presses i reviure antics paisatges familiars des de la finestreta del vagó. Per dalt feia com a mínim vint anys que no hi passava, per la ruta que ressegueix la costa, cinc o sis. Em venia de gust travessar la plana d'Urgell, amb el Montsec al fons, enfilar els contraforts segarrencs fins a Sant Guim i tot seguit davallar entre pinedes solitàries, voltar Montserrat per darrere i entrar a la conurbació metropolitana pel Besòs. I em venia encara més de gust tornar a contemplar el mar a sota entre túnel i túnel del Garraf, contemplar les platges ara desertes fins a Tarragona, recuperar per a la memòria les velles estacions de la Conca de Barberà i les Garrigues que tantes vegades m'havien vist passar de jovenet. Un viatge en l'espai i en el temps, un exercici de nostàlgia sobre rails.
Per cert que les estacions de les dues línies que havia conegut de menut plenes de vida i moviment, ara estan tancades o abandonades o derruïdes, algunes amb un aspecte fantasmal, llastimós. Un sentiment de pena i un rampell d'indignació per tanta descurança oficial. Em preguntaran si se'm va fer llarg. Doncs, no gaire. Una altra cosa és que hi estigués obligat cada setmana...
http://www.segre.com/dia-de-reg/article/slow-trains/
Vidal Vidal
La mateixa setmana que es complien vuit anys de l'arribada de l'alta velocitat ferroviària a la nostra ciutat i s'anunciava que els AVE entre Madrid i Barcelona assoliran els 310 km per hora, agafava el Regional cap a Sants de les 08.52 per Manresa i que ateny la seva destinació tres hores i mitja més tard. I no prou content a experimentar aquest rècord històric, tornava a casa amb un altre -sort que aquest és Regional Express- que surt a les 16.56 i mor ran de Segre pocs minuts abans de les 20.00, tres hores després. Per tant, sis hores i mitja en total per fer la volta completa, l'anada per l'antiga línia del Nord, el retorn pel litoral, via Tarragona i Picamoixons. El temps just per dinar i veure una exposició de pintura que comentaré aquí pròximament. Quan vaig acudir a comprar el bitllet d'anada (11 euros), l'home de la taquilla em va mirar sorprès, com si em faltés un bull, i em va advertir de l'eternitat que es pren aquell comboi per cobrir el trajecte. Sí, ja ho sé, gràcies, que li vaig respondre, sense poder evitar que m'adrecés un esguard commiseratiu.
Per què ho vaig fer, a banda del punt d'ebullició que probablement em falta? Doncs, per sentir la lentitud en una època de presses i reviure antics paisatges familiars des de la finestreta del vagó. Per dalt feia com a mínim vint anys que no hi passava, per la ruta que ressegueix la costa, cinc o sis. Em venia de gust travessar la plana d'Urgell, amb el Montsec al fons, enfilar els contraforts segarrencs fins a Sant Guim i tot seguit davallar entre pinedes solitàries, voltar Montserrat per darrere i entrar a la conurbació metropolitana pel Besòs. I em venia encara més de gust tornar a contemplar el mar a sota entre túnel i túnel del Garraf, contemplar les platges ara desertes fins a Tarragona, recuperar per a la memòria les velles estacions de la Conca de Barberà i les Garrigues que tantes vegades m'havien vist passar de jovenet. Un viatge en l'espai i en el temps, un exercici de nostàlgia sobre rails.
Per cert que les estacions de les dues línies que havia conegut de menut plenes de vida i moviment, ara estan tancades o abandonades o derruïdes, algunes amb un aspecte fantasmal, llastimós. Un sentiment de pena i un rampell d'indignació per tanta descurança oficial. Em preguntaran si se'm va fer llarg. Doncs, no gaire. Una altra cosa és que hi estigués obligat cada setmana...
http://www.segre.com/dia-de-reg/article/slow-trains/
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Renfe substitueix un tren dièsel pel soroll que ocasionava als veïns de Cervera
La companyia ferroviària Renfe ha hagut de substituir el tren dièsel que pernoctava a l'estació de Cervera per un elèctric a causa de les molèsties que causava als veïns. El tren, conegut popularment com a 'El Cerverí', cobreix el trajecte Cervera-Lleida al matí i la ruta inversa a la nit, de manera que la locomotora pernocta a l'estació de la capital de la Segarra.
El tren dièsel, explica l'Ajuntament de Cervera en un comunicat, feia molt soroll abans de sortir de l'estació, a les 06.55 hores, la qual cosa havia provocat nombroses queixes de persones que viuen a la zona. Després de múltiples gestions amb Renfe, la Delegació de la Generalitat a Lleida i la Subdelegació del Govern, el consistori ha aconseguit que se substitueixi la locomotora dièsel per una elèctrica i més silenciosa que al posar-se en marxa no genera amb prou feines soroll.
"D'aquesta manera se soluciona una queixa que els veïns afectats havien fet arribar a la Paeria", ha subratllat l'Ajuntament, que dóna d'aquesta manera per solucionat el problema veïnal.
http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... id=1016606
La companyia ferroviària Renfe ha hagut de substituir el tren dièsel que pernoctava a l'estació de Cervera per un elèctric a causa de les molèsties que causava als veïns. El tren, conegut popularment com a 'El Cerverí', cobreix el trajecte Cervera-Lleida al matí i la ruta inversa a la nit, de manera que la locomotora pernocta a l'estació de la capital de la Segarra.
El tren dièsel, explica l'Ajuntament de Cervera en un comunicat, feia molt soroll abans de sortir de l'estació, a les 06.55 hores, la qual cosa havia provocat nombroses queixes de persones que viuen a la zona. Després de múltiples gestions amb Renfe, la Delegació de la Generalitat a Lleida i la Subdelegació del Govern, el consistori ha aconseguit que se substitueixi la locomotora dièsel per una elèctrica i més silenciosa que al posar-se en marxa no genera amb prou feines soroll.
"D'aquesta manera se soluciona una queixa que els veïns afectats havien fet arribar a la Paeria", ha subratllat l'Ajuntament, que dóna d'aquesta manera per solucionat el problema veïnal.
http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... id=1016606
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Mira on enviava ara la Renfe algun camell de la línia de la Pobla per donar-li feina. Però si es veritat que fan bastant soroll en posar-se en marxa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Dos dels 592 amb logos de FGC han anat a parar a Valencia a fer rodalies i a la linia de Cuenca-Ocaña, aquí deixo un parell de fotos:albe6 wrote:Mira on enviava ara la Renfe algun camell de la línia de la Pobla per donar-li feina. Però si es veritat que fan bastant soroll en posar-se en marxa
http://www.flickr.com/photos/adriancot/6785878482
http://www.flickr.com/photos/fotos_ferr ... 6897564975
Salutacions des de Figueres.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Ja... I els cotxes, i els busos, i els camions i els tractors no fan soroll, oi? Jo també estic fart del soroll dels cotxes, dels camions, i demés maquinària que passa per sota casa meva, m'he queixat a l'ajuntament i no els han tret...Sky wrote:Renfe substitueix un tren dièsel pel soroll que ocasionava als veïns de Cervera
http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... id=1016606
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per què dièsel en via electificada?
El tema és: què feia un tren dièsel cobrint una relació que circula íntegrament per via electrificada? La no disponibilitat de material no serà, vista la substitució per una unitat elèctrica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Fa molts anys que sobretot l'ultim Lleida - Cervera i el primer Cervera -Lleida es fa amb material diesel, suposo que per rotació amb el material de la linia de la Pobla i per evitar una unitat mes nomes per fer un servei al dia.
Precisament els ultims serveis del camells 593 eren els Lleida - Cervera quan ja els havien tret de la linia de la Pobla. Jo vaig arribar a fer en 593 un Lleida Calaf, on es va fer un intercanvi amb un 440 que procedia de Barcelona.
Precisament els ultims serveis del camells 593 eren els Lleida - Cervera quan ja els havien tret de la linia de la Pobla. Jo vaig arribar a fer en 593 un Lleida Calaf, on es va fer un intercanvi amb un 440 que procedia de Barcelona.
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
També hauríen d'aturar-se a Sant Vicenç de Castellet, per a qui volgués fer transbord a FGC, i perqué de la meva experiència és una de les estacions amb més moviment de la línia, sobretot la relació Manresa-Sant Vicenç.
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Tots els trens que circulen cap a Manresa (Rodalies), Lleida (Regionals) i de baixada a Martorell/Vilafranca/Coma-ruga (Rodalies), L'Hospitalet (Regionals) s'aturen a St. Vicenç de CastelletAyerbe-Zuera wrote:També hauríen d'aturar-se a Sant Vicenç de Castellet, per a qui volgués fer transbord a FGC, i perqué de la meva experiència és una de les estacions amb més moviment de la línia, sobretot la relació Manresa-Sant Vicenç.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
La Paeria vol eradicar actes vandàlics com l'obertura de la tanca de seguretat de la via del tren
La Paeria porta a terme diverses actuacions per sensibilitzar la població del perill que suposa creuar la via del tren a l’altura del carrer Canós, per informar que el creuament de la via s’ha de fer pel pas soterrat de vianants i per identificar els autors dels actes vandàlics d’obertura de la tanca de seguretat.
En aquest sentit, la Paeria ha informat els veïns que resta absolutament prohibida l’entrada o accés als espais reservats a la circulació del trànsit ferroviari, la qual cosa pot implicar faltes o delictes tipificats en el Codi Penal.
El trencament de la tanca de seguretat suposa un greu perill per als ciutadans i també per als infants de diverses edats que juguen a una plaça situada a una distància de 50 metres. Situacions similars en d’altres poblacions han provocat accidents fatals. Per això, els Mossos d’Esquadra i Policia Local intensificaran la vigilància a la zona i no es descarta la col•locació de càmeres de seguretat.
Els Serveis Jurídics de la Paeria informen que el fet de tombar, arrencar, sacsejar o sostreure la tanca de protecció de la via fèrria és una infracció qualificada com a GREU per article 61 de l’Ordenança municipal reguladora de convivència cívica de la ciutat de Cervera i pot ser sancionat per l’autoritat amb imports que van des de 241 fins a 600 euros. A més a més, el deteriorament de la tanca de protecció de la via fèrria que estigui directament relacionat amb la seguretat del trànsit ferroviari és una infracció MOLT GREU per l’article 88 de la Llei del sector ferroviari, sancionada per l’autoritat amb imports des de 30.001 fins a 300.000 euros.
http://www.cerverapaeria.cat/noticies-c ... a-del-tren
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
La construcció d'un port sec entre Vilagrassa i Anglesola crearà 2.300 llocs de treball
La construcció del port sec de Les Coves entre Vilagrassa i Anglesola (Lleida), promogut pel propietari de Sió Logística, Alejandro Silvestre, comportarà la creació de 2.300 llocs de treball, dels quals 1.500 seran directes i 800 indirectes.
En declaracions a Europa Press, Silvestre ha explicat que el projecte requereix una inversió de deu milions d'euros, per al que s'està treballant en una possible col·laboració públic-privada, si bé també és possible que el gruix de la inversió procedeixi del sector privat.
De fet, trobar aquest finançament és l'únic escull que perdura perquè el port sec pugui ser una realitat, ja que tots els tràmits administratius estan aprovats: "Si trobéssim el finançament necessari, les instal·lacions podrien estar operatives en un any perquè només s'haurien d'executar les obres".
Els terrenys tenen una superfície de 45 hectàrees --Silvestre les va adquirir el 2005 per 15 milions--, i les instal·lacions comptaran amb set pavellons d'uns 12.000 metres quadrats i una estació intermodal, situada en paral·lel al llarg d'uns 1.300 metres en la línia Lleida-Manresa.
L'estació i els sistemes associats ocuparan 12 hectàrees, i la terminal ferroviària inclourà, segons Silvestre, sis vies de càrrega que connectaran la línia Lleida-Manresa amb el parc logístic, dos en direcció al port de Barcelona i quatre en direcció Madrid.
Així es recuperaria la línia Lleida-Manresa per al tràfic de mercaderies, ja que actualment s'utilitza per al transport de passatgers.
L'objectiu, segons Silvestre, és que les instal·lacions aportin valor afegit als contenidors mitjançant el manipulat --envasament i etiquetatge en funció del client--, i es converteixin en un punt clau de distribució de mercaderies per al sud d'Europa i la Península Ibèrica.
http://www.europapress.cat/economia/not ... 20102.html
http://www.transfer.cat/cat/proyecto.php?id=1
La construcció del port sec de Les Coves entre Vilagrassa i Anglesola (Lleida), promogut pel propietari de Sió Logística, Alejandro Silvestre, comportarà la creació de 2.300 llocs de treball, dels quals 1.500 seran directes i 800 indirectes.
En declaracions a Europa Press, Silvestre ha explicat que el projecte requereix una inversió de deu milions d'euros, per al que s'està treballant en una possible col·laboració públic-privada, si bé també és possible que el gruix de la inversió procedeixi del sector privat.
De fet, trobar aquest finançament és l'únic escull que perdura perquè el port sec pugui ser una realitat, ja que tots els tràmits administratius estan aprovats: "Si trobéssim el finançament necessari, les instal·lacions podrien estar operatives en un any perquè només s'haurien d'executar les obres".
Els terrenys tenen una superfície de 45 hectàrees --Silvestre les va adquirir el 2005 per 15 milions--, i les instal·lacions comptaran amb set pavellons d'uns 12.000 metres quadrats i una estació intermodal, situada en paral·lel al llarg d'uns 1.300 metres en la línia Lleida-Manresa.
L'estació i els sistemes associats ocuparan 12 hectàrees, i la terminal ferroviària inclourà, segons Silvestre, sis vies de càrrega que connectaran la línia Lleida-Manresa amb el parc logístic, dos en direcció al port de Barcelona i quatre en direcció Madrid.
Així es recuperaria la línia Lleida-Manresa per al tràfic de mercaderies, ja que actualment s'utilitza per al transport de passatgers.
L'objectiu, segons Silvestre, és que les instal·lacions aportin valor afegit als contenidors mitjançant el manipulat --envasament i etiquetatge en funció del client--, i es converteixin en un punt clau de distribució de mercaderies per al sud d'Europa i la Península Ibèrica.
http://www.europapress.cat/economia/not ... 20102.html
http://www.transfer.cat/cat/proyecto.php?id=1
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Una de les notícies més interessants que s´hagi llegit sobre la línia Lleida-Manresa en molts anys...
Tot i que caldrà fer-la servir, la plataforma en qüestió.
No seria bo que passéssim d´una bombolla a una altra...
Tot i que caldrà fer-la servir, la plataforma en qüestió.
No seria bo que passéssim d´una bombolla a una altra...
-
- N1
- Posts: 2
- Joined: Friday 13/04/2012 18:41
- Location: Burgos
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Tant de bó: El Shangai procedent de Galícia, remolcat per una Bonita, fa parada a Mollerussa i el Talgo III de Barcelona a Madrid passa a bona marxa (sense exagerar) cap a Lleida.Sagrerenc wrote:L'any 1960, el meu pare va arribar a Barcelona (Nord) des de Galícia amb el Shanghai, a través de León, Valladolid, Ariza, Zaragoza, Lleida i Manresa. En aquella època, la Lleida-Manresa suportava bona part del trànsit entre Catalunya i el nord peninsular.Enric wrote:Va arribar a circular un Talgo III fins Madrid anar i tornar via Manresa....vaig ser testimoni al seu moment a part que tinc algún horari que surt aquet servei....i curiosament algún servei amb datas puntuals de Galicia i diria que fins i tot de Bilbao....tinc horaris que ho diuen!!
Saludt,
Tono Melón
- Attachments
-
- Creuament del Talgo BCN>MAD amb el Shangai procedent de Galícia, a Mollerussa.
- TalgoReyesMollerussaTCat.jpg (70.44 KiB) Viewed 7894 times
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Quina foto més maca !!!
I benvingut, Tono.
Salut !!
I benvingut, Tono.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Gràcies Tono per pujar una foto tant bona com aquesta del Shangai i el TIII.
-
- N1
- Posts: 2
- Joined: Friday 13/04/2012 18:41
- Location: Burgos
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
De res!. Si ha agradat, magnífic.
Em falta dir, aproximadament, l´any que vaig fer la foto. El Talgo només va circular unas quants messos per Manresa, no recordo si poc més d´un any.
Algú deia, també, que si als anys 60 circulava un exprés a Irún: Sí, amb sortida de l´estació del Nord (Vilanova). El de Bilbao anava per Casp.
Abraçades!
Tono.
Em falta dir, aproximadament, l´any que vaig fer la foto. El Talgo només va circular unas quants messos per Manresa, no recordo si poc més d´un any.
Algú deia, també, que si als anys 60 circulava un exprés a Irún: Sí, amb sortida de l´estació del Nord (Vilanova). El de Bilbao anava per Casp.
Abraçades!
Tono.