Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Canviant de tema: a tranvia.org, es comenta que hi pot haver un problema amb la LAV degut a manca d´alimentació elèctrica que es deuria al retard de la MAT.
Algú en sap res més, d´això?
Algú en sap res més, d´això?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Barcelona i Perpinyà promouen conjuntament l'LAV
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... citat.html
Barcelona i Perpinyà s'uneixen per promocionar la connexió ferroviària d'alta velocitat
22:50 13.12.2011
Barcelona (ACN).- L'alcalde Xavier Trias s'ha reunit aquesta tarda a l'Ajuntament de Barcelona amb l'Alcalde Jean-Marc Pujol i el president de l'Aglomeració de Perpinyà, Jean-Paul Alduy, per analitzar les relacions entre ambdues ciutats i la seva participació en el Comitè de Ciutats per l'Alta Velocitat. Segons informa el consistori a través d'un comunicat, els tres mandataris han repassat la participació d'ambdues ciutats al Comitè de Ciutats per l'Alta Velocitat, així com de l'aprofitament del pla de màrqueting territorial que s'endegarà en breu entre Perpinyà i Girona per elaborar una estratègia de comunicació internacional conjunta sobre la futura connexió d'Alta Velocitat Barcelona-Perpinyà.
Barcelona i Perpinyà s'uneixen per promocionar la connexió ferroviària d'alta velocitat
22:50 13.12.2011
Barcelona (ACN).- L'alcalde Xavier Trias s'ha reunit aquesta tarda a l'Ajuntament de Barcelona amb l'Alcalde Jean-Marc Pujol i el president de l'Aglomeració de Perpinyà, Jean-Paul Alduy, per analitzar les relacions entre ambdues ciutats i la seva participació en el Comitè de Ciutats per l'Alta Velocitat. Segons informa el consistori a través d'un comunicat, els tres mandataris han repassat la participació d'ambdues ciutats al Comitè de Ciutats per l'Alta Velocitat, així com de l'aprofitament del pla de màrqueting territorial que s'endegarà en breu entre Perpinyà i Girona per elaborar una estratègia de comunicació internacional conjunta sobre la futura connexió d'Alta Velocitat Barcelona-Perpinyà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Croissanet
Ara l'anunci del tren de Figueres a París, és un croissant mossegat. Opinions?
Re: LAV Barcelona-França
Ni idea.
Avui he agafat un fulletó d´horaris del TGV i he vist que és possible fer Barcelona-Valence TGV i tornada el mateix dia, amb dues hores i mitja de temps a Valence TGV.
Llàstima que Valence TGV sigui una estació tipus Camp de Tarragona...
Però BCN-Nimes i tornada el mateix dia és perfectament possible, i tirant d´entrepà dóna perfectament temps de visitar la ciutat, i els seus dos principals monuments (l´amfiteatre romà -el més ben conservat de tots, per cert-, i la Maison Carrée -un dels temples romans més ben conservats que hi ha-).
Quatre hores per voltar per Nimes, a més l´amfiteatre està a quatre passes de l´estació.
Els senyors frikis faran bé d´apuntar-s´ho, si és que encara no ho saben.
Avui he agafat un fulletó d´horaris del TGV i he vist que és possible fer Barcelona-Valence TGV i tornada el mateix dia, amb dues hores i mitja de temps a Valence TGV.
Llàstima que Valence TGV sigui una estació tipus Camp de Tarragona...
Però BCN-Nimes i tornada el mateix dia és perfectament possible, i tirant d´entrepà dóna perfectament temps de visitar la ciutat, i els seus dos principals monuments (l´amfiteatre romà -el més ben conservat de tots, per cert-, i la Maison Carrée -un dels temples romans més ben conservats que hi ha-).
Quatre hores per voltar per Nimes, a més l´amfiteatre està a quatre passes de l´estació.
Els senyors frikis faran bé d´apuntar-s´ho, si és que encara no ho saben.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: LAV Barcelona-França
Voldràs dir els seus dos ÚNICS monuments, a part de lo macos que són els carrerons del centre!!437.001 wrote:Ni idea.
Però BCN-Nimes i tornada el mateix dia és perfectament possible, i tirant d´entrepà dóna perfectament temps de visitar la ciutat, i els seus dos principals monuments (l´amfiteatre romà -el més ben conservat de tots, per cert-, i la Maison Carrée -un dels temples romans més ben conservats que hi ha-).
Quatre hores per voltar per Nimes, a més l´amfiteatre està a quatre passes de l´estació.
Re: LAV Barcelona-França
Hi ha altres coses, tot i que òbviament no són tant impactants...victorcasta wrote:Voldràs dir els seus dos ÚNICS monuments, a part de lo macos que són els carrerons del centre!!437.001 wrote:Ni idea.
Però BCN-Nimes i tornada el mateix dia és perfectament possible, i tirant d´entrepà dóna perfectament temps de visitar la ciutat, i els seus dos principals monuments (l´amfiteatre romà -el més ben conservat de tots, per cert-, i la Maison Carrée -un dels temples romans més ben conservats que hi ha-).
Quatre hores per voltar per Nimes, a més l´amfiteatre està a quatre passes de l´estació.
Re: LAV Barcelona-França
I la Tour Magne, i el Temple de Diane als Jardins de la Fontaine, i els canals i basses d'aquest parc, i la Catedral... El que passa és que si els vols veure ja no tens temps en el que dura un entrepà. De fet, la Maison Carrée es veu per fora, ja que a dins només hi ha una mena d'audiovisual en 3D.victorcasta wrote:Voldràs dir els seus dos ÚNICS monuments, a part de lo macos que són els carrerons del centre!!437.001 wrote:Ni idea.
Però BCN-Nimes i tornada el mateix dia és perfectament possible, i tirant d´entrepà dóna perfectament temps de visitar la ciutat, i els seus dos principals monuments (l´amfiteatre romà -el més ben conservat de tots, per cert-, i la Maison Carrée -un dels temples romans més ben conservats que hi ha-).
Quatre hores per voltar per Nimes, a més l´amfiteatre està a quatre passes de l´estació.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: LAV Barcelona-França
Família.
Qui subscriu està força acollonidet. Espero que la retallada al Ministerio de Fomento no afecti aquesat línia, que al meu entendre i ja que està gairebé enllestida s'ha de obrir sí o sí.
Espero que les presions per fer bondat que venen des de fora també serveixin per que imperi una mica de seny al Paseo de la Castellana...
Bona entrada d'any 2012...
Qui subscriu està força acollonidet. Espero que la retallada al Ministerio de Fomento no afecti aquesat línia, que al meu entendre i ja que està gairebé enllestida s'ha de obrir sí o sí.
Espero que les presions per fer bondat que venen des de fora també serveixin per que imperi una mica de seny al Paseo de la Castellana...
Bona entrada d'any 2012...
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: LAV Barcelona-França
jo no ho crec que estigui afectada,ja que la infraestructura ja esta feta i sols falta ficar la infraestructura en pocs quilometres i apart hi han fons europeus per el mig,jo crec que les retallades afectaran a les obres projectades o que estiguin en obres pero molt verdes...suposo que com va passar fa uns mesos es ralentizarant..........
Re: LAV Barcelona-França
El que crec que quedarà aturada serà la estació de la Sagrera, pero almenys hi haura TGV a Sants.
Crec que actualment esta la infraestructura acabada excepte:
- Retocs finals tunels de Girona, Montmeló, Montcada i Barcelona.
- Plataforma en el tram Trinitat - Estació de Sagrera.
Pendent d'instalvar vies, catenaries, senyalització:
- Mollet - Barcelona, tunel de Girona
- Acabar el Girona Figueres, on la via i catenaria esta instalada o en procès.
Pel que queda acabar costaria mes les indeminitzacions a TPFerro que acabar el que queda.
Que segur que aplacen el primer es Camp de Tarragona - Vandellos. Tots sabem que es el tram de AV menys necesari d'Espanya.
Crec que actualment esta la infraestructura acabada excepte:
- Retocs finals tunels de Girona, Montmeló, Montcada i Barcelona.
- Plataforma en el tram Trinitat - Estació de Sagrera.
Pendent d'instalvar vies, catenaries, senyalització:
- Mollet - Barcelona, tunel de Girona
- Acabar el Girona Figueres, on la via i catenaria esta instalada o en procès.
Pel que queda acabar costaria mes les indeminitzacions a TPFerro que acabar el que queda.
Que segur que aplacen el primer es Camp de Tarragona - Vandellos. Tots sabem que es el tram de AV menys necesari d'Espanya.
Re: LAV Barcelona-França
Bauvilla wrote:Família.
Qui subscriu està força acollonidet. Espero que la retallada al Ministerio de Fomento no afecti aquesat línia, que al meu entendre i ja que està gairebé enllestida s'ha de obrir sí o sí.
Espero que les presions per fer bondat que venen des de fora també serveixin per que imperi una mica de seny al Paseo de la Castellana...
Bona entrada d'any 2012...
Tens tota la raó, d´estar acollonit, s´ espera una retallada que deixarà la de 1985 en un petit detall.
Per començar, crec que bona part del personal de Feve s´hauria de començar a buscar feina aviadet... només això ja us dóna la idea.
Sobre Catalunya, Valls i Móra tindran molta sort si l´any que ve segueixen tenint tren de viatgers.
Re: LAV Barcelona-França
Jo no posaria la mà al foc que s´inauguri BCN-Figueres aquest any.davida wrote:Que segur que aplacen el primer es Camp de Tarragona - Vandellos. Tots sabem que es el tram de AV menys necesari d'Espanya.
Penseu que és possible que fins i tot es tanquin línies de rodalies, o que almenys se´n redueixi la freqüència de manera dràstica, i no parlo de rodalies Saragossa, xarxa que ara mateix ja podeu donar per suprimida. Parlo de Vic o Maçanet, per exemple.
La retallada serà bíblica.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En rescat uns i altres
Només cal mirar què estan fent a Portugal per a començar a pensar en el que passarà aquí. Per cert, hi ha un fil obert sobre el tema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: LAV Barcelona-França
Esperarem per on van els "tiros"........yo crec que com he dit abans sera per obra per començar o licitar, la linia cap a França no crec que la toquin li sotiria molt car,a Portugal s´ho han repensat lo de la linia d'alta velocitat i la faran de via unica ja que en sembla que era mès car suspendrel.la amb el pagament de les indemnitzacions........
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Em sembla que he de ser més explícit:
Back to topic!
Back to topic!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: LAV Barcelona-França
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocumentAdif finaliza las obras de montaje de vía entre Sant Julià de Ramis y Figueres (Girona)
• El presupuesto de los trabajos de este tramo, que tiene una longitud de 30,7 km, supera los 9,6 millones de euros • En la ejecución se han utilizado más de 136.000 m de carril, cerca de 101.000 traviesas y más de 321.000 Tn de balasto
Foto de la noticia21/12/2011. - Adif ha finalizado las obras de montaje de vía en el tramo Sant Julià de Ramis-Figueres de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa, que han supuesto una inversión superior a los 9,6 millones de euros.
Este tramo tiene una longitud de vía doble de 30,7 km y discurre por los términos municipales de Sant Julià de Ramis, Cornellà del Terri, Vilademuls, Bàscara, Pontós, Garrigàs, Borrassà, Santa Llogaia d’Alguema, Vilafant y Figueres.
Sus principales infraestructuras son 19 viaductos que suman más de 4,5 km, entre los que destaca el que salva el río Fluvià, que con 835 m es el más largo del tramo Barcelona-Figueres, y 6 túneles, con una longitud de 9,1 km, siendo el de Les Cavorques el de mayor longitud con 2,9 km, además de la estación de Figueres-Vilafant.
Las obras se han dividido en varias fases, la primera de ellas consistente en la realización de trabajos de topografía, para, posteriormente, llevar a cabo operaciones de tratamiento de la plataforma de forma previa a la colocación de la superestructura.
Para el montaje de vía, se han instalado 136.350 m de carril tipo UIC de 60 kg/m, 100.532 traviesas de hormigón del tipo AI-04 y se han extendido 321.240 Tn de balasto. De forma paralela, se han realizado 1.195 soldaduras aluminotérmicas y se han instalado un total 22 aparatos de dilatación y 28 aparatos de vía en la estación de Figueres-Vilafant.
Estos trabajos se han centralizado desde la base de montaje situada en Sant Feliu de Buixalleu, y para el extendido de balasto a lo largo de la traza se han utilizado tres acopios situados en Sant Llogaia d’Àlguema, Pontós y Palol de Revardit.
Una vez finalizado el ensamblaje de la superestructura de vía, la última fase de las obras ha consistido en la realización de las operaciones técnicas de nivelación, alineación y perfiladora para adecuar la geometría de las instalaciones, definiendo, entre otros parámetros, la cota de la superficie de rodadura, la recta, transición o curva de los carriles y las dimensiones de la capa de balasto.
Paralelamente, en el tramo Sarriá de Ter-Sant Julià de Ramis, Adif ha iniciado las operaciones previas de montaje de vía, consistentes en el hormigonado de la losa de la vía en placa en el túnel de Sarriá de Ter.
Por otro lado, entre Sant Julià de Ramis y Figueres, Adif está ejecutando los trabajos de instalación de los sistemas de electrificación. El avance de las operaciones ha permitido ejecutar cerca de 1.900 cimentaciones y colocar casi 1.400 postes.
También se han tendido más de 230 km de cableado, 61 de ellos de catenaria y 170 km de alimentación, y se han instalado cerca de 130 sistemas de compensación y 1.200 ménsulas.
Financiación europea
La Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa ha sido cofinanciada por el Fondo de Cohesión, en las obras de plataforma del tramo Madrid-Barcelona, así como el suministro y montaje de vía del tramo Madrid-Vilafranca del Penedès e instalaciones de electrificación, señalización y comunicaciones del tramo Madrid-Lleida, con una ayuda que asciende a 3.389,3 millones de euros.
Las Ayudas RTE-T (Redes Transeuropeas de Transporte) en el mismo periodo han financiado los estudios y proyectos, así como las obras de la plataforma del tramo Maçanet-Sils, con una ayuda que asciende a 70,9 millones de euros.
En el periodo 2007-2013 serán cofinanciadas por las ayudas RTE-T la implementación del ERTMS (Sistema de Gestión de Tráfico Ferroviario Europeo) del tramo Barcelona-Figueres, con una ayuda de 10,6 millones de euros.
El Banco Europeo de Inversiones (BEI) participa también en la financiación de este proyecto.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Curiositats del finançament europeu
És a dir, la plataforma del tram Barcelona-frontera francesa (i és de suposar que més enllà), excepte el tram Maçanet-Sils, el subministrament i muntatge de via del tram Vilafranca-frontera francesa (i és de suposar que més enllà), i les instal·lacions d'electrificació, senyalització i comunicacions del tram Lleida-frontera francesa (i és de suposar que més enllà) són menys dignes de finançament europeu que tot el que toca més de la banda de Madrid.La Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa ha sido cofinanciada por el Fondo de Cohesión, en las obras de plataforma del tramo Madrid-Barcelona, así como el suministro y montaje de vía del tramo Madrid-Vilafranca del Penedès e instalaciones de electrificación, señalización y comunicaciones del tramo Madrid-Lleida, con una ayuda que asciende a 3.389,3 millones de euros.
Las Ayudas RTE-T (Redes Transeuropeas de Transporte) en el mismo periodo han financiado los estudios y proyectos, así como las obras de la plataforma del tramo Maçanet-Sils, con una ayuda que asciende a 70,9 millones de euros.
En el periodo 2007-2013 serán cofinanciadas por las ayudas RTE-T la implementación del ERTMS (Sistema de Gestión de Tráfico Ferroviario Europeo) del tramo Barcelona-Figueres, con una ayuda de 10,6 millones de euros.
Curiosa manera de demanar fons i/o d'adjudicar-los.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
http://w110.bcn.cat/portal/site/SantAnd ... lang=ca_ES
Obres al tram La Sagrera – Nus de la Trinitat
Publicat el 07/02/2012
Els propers dies 13 i 14 de febrer, es faran treballs per a la construcció d'estructures de la Línia d'Alta Velocitat en el sector comprès entre el carrer Josep Soldevila entre el carrer Parellada i el Pont de Sant Adrià
Per la proximitat a la plataforma ferroviària i amb l'objectiu de no afectar la circulació de trens, les operacions es duran a terme entre les 23.30 i les 06.00 hores.
Preguem que disculpin les molèsties i agraïm la seva col·laboració.
Més informació:
Punt d'Informació i Atenció al Ciutadà d'ADIF
Baixada de la Sagrera. 2 baixos
Barcelona
Telèfon: 93 351 08 21
Obres al tram La Sagrera – Nus de la Trinitat
Publicat el 07/02/2012
Els propers dies 13 i 14 de febrer, es faran treballs per a la construcció d'estructures de la Línia d'Alta Velocitat en el sector comprès entre el carrer Josep Soldevila entre el carrer Parellada i el Pont de Sant Adrià
Per la proximitat a la plataforma ferroviària i amb l'objectiu de no afectar la circulació de trens, les operacions es duran a terme entre les 23.30 i les 06.00 hores.
Preguem que disculpin les molèsties i agraïm la seva col·laboració.
Més informació:
Punt d'Informació i Atenció al Ciutadà d'ADIF
Baixada de la Sagrera. 2 baixos
Barcelona
Telèfon: 93 351 08 21
Re: LAV Barcelona-França
http://www.lamalla.cat/infolocal/girona ... id=1012187
L'AVE circularà pel túnel de Girona a partir del juliol
L'Ajuntament gironí aprova una moció per reclamar a la Generalitat el deute de 19 milions i s'adhereix als Municipis per la Independència
LAMALLA.CAT
L'AVE començarà a circular pel túnel de Girona en fase de proves a partir del juliol vinent, segons ha anunciat aquest dilluns l'alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, en el ple municipal. Igualment, l'Ajuntament gironí reclamarà al Govern central que el túnel de l'alta velocitat serveixi també per soterrar el tren convencional. El plenari també ha aprovat una moció que reclama a la Generalitat el pagament del deute de 19 milions d'euros contret amb el consistori. D'altra banda, el canvi de parer d'Unió ha permès que la capital gironina s'adhereixi a l'Associació Catalana de Municipis per la Independència.
imatge
EFE / Robin Townsend
Ple carregat aquest dilluns a Girona. Un cop anunciada la posada en marxa de la circulació de trens pel túnel de l'alta velocitat, l'alcalde Puigdemont ha afirmat que l'Ajuntament ha encarregat un projecte per estudiar la viabilitat que el tren convencional pugui passar també pel túnel de l'AVE, afegint-hi només un tercer raïl. La intenció del Ministeri de Foment sempre ha estat construir un segon túnel per soterrar el tren convencional, però aquest projecte encara no té data ni ni finançament assignat.
Puigdemont ha confirmat que la previsió "és que circulin trens a partir de l'1 de juliol en fase de proves". Per a això, abans haurà d'estar acabada la construcció de la via, que en principi no preveu afegir un tercer carril. En qualsevol cas, l'alcalde ha assenyalat que la col·locació "d'un hipotètic futur tercer raïl seguirà sent possible".
Reclamació del deute a la Generalitat
En segon terme, tots els grups municipals han donat suport a la moció per reclamar al Govern "amb caràcter d'urgència" els 19,1 milions pendents excepte la CUP, que ha optat per l'abstenció. En el debat, els grups han coincidit que, a causa de la crisi, l'Ajuntament s'ha vist obligat a prestar serveis que no els corresponen per satisfer les necessitats de la ciutadania. Entre els imports impagats, hi ha des de deutes tributaris com projectes no abonats de diversos àmbits.
Unió canvia de parer i Girona s'adhereix als municipis independentistes
Finalment, l'Ajuntament s'ha adherit a l'Associació Catalana de Municipis per la Independència, després que els quatre regidors d'Unió hagin votat a favor. Els representants d'UDC han canviat així el seu vot respecte a la mateixa votació realitzada al desembre passat, quan es van abstenir i van impedir la inscripció de Girona a l'entitat municipalista, ja que calia una majoria absoluta que només s'ha assolit aquest dilluns.
L'AVE circularà pel túnel de Girona a partir del juliol
L'Ajuntament gironí aprova una moció per reclamar a la Generalitat el deute de 19 milions i s'adhereix als Municipis per la Independència
LAMALLA.CAT
L'AVE començarà a circular pel túnel de Girona en fase de proves a partir del juliol vinent, segons ha anunciat aquest dilluns l'alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, en el ple municipal. Igualment, l'Ajuntament gironí reclamarà al Govern central que el túnel de l'alta velocitat serveixi també per soterrar el tren convencional. El plenari també ha aprovat una moció que reclama a la Generalitat el pagament del deute de 19 milions d'euros contret amb el consistori. D'altra banda, el canvi de parer d'Unió ha permès que la capital gironina s'adhereixi a l'Associació Catalana de Municipis per la Independència.
imatge
EFE / Robin Townsend
Ple carregat aquest dilluns a Girona. Un cop anunciada la posada en marxa de la circulació de trens pel túnel de l'alta velocitat, l'alcalde Puigdemont ha afirmat que l'Ajuntament ha encarregat un projecte per estudiar la viabilitat que el tren convencional pugui passar també pel túnel de l'AVE, afegint-hi només un tercer raïl. La intenció del Ministeri de Foment sempre ha estat construir un segon túnel per soterrar el tren convencional, però aquest projecte encara no té data ni ni finançament assignat.
Puigdemont ha confirmat que la previsió "és que circulin trens a partir de l'1 de juliol en fase de proves". Per a això, abans haurà d'estar acabada la construcció de la via, que en principi no preveu afegir un tercer carril. En qualsevol cas, l'alcalde ha assenyalat que la col·locació "d'un hipotètic futur tercer raïl seguirà sent possible".
Reclamació del deute a la Generalitat
En segon terme, tots els grups municipals han donat suport a la moció per reclamar al Govern "amb caràcter d'urgència" els 19,1 milions pendents excepte la CUP, que ha optat per l'abstenció. En el debat, els grups han coincidit que, a causa de la crisi, l'Ajuntament s'ha vist obligat a prestar serveis que no els corresponen per satisfer les necessitats de la ciutadania. Entre els imports impagats, hi ha des de deutes tributaris com projectes no abonats de diversos àmbits.
Unió canvia de parer i Girona s'adhereix als municipis independentistes
Finalment, l'Ajuntament s'ha adherit a l'Associació Catalana de Municipis per la Independència, després que els quatre regidors d'Unió hagin votat a favor. Els representants d'UDC han canviat així el seu vot respecte a la mateixa votació realitzada al desembre passat, quan es van abstenir i van impedir la inscripció de Girona a l'entitat municipalista, ja que calia una majoria absoluta que només s'ha assolit aquest dilluns.
Re: LAV Barcelona-França
http://www.directe.cat/acn/573090/l-est ... na-acabada
L'estructura subterrània de la nova estació de Girona, acabada
L'estructura subterrània de la nova estació de Girona, acabada