El tramvia 525
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El tramvia 525
Una imatge dels primers anys del 525, en estat original. Aquesta seria la finalitat de la seva restauració. salut!
- Attachments
-
- El 525 a la Plaça Catalunya
- tram525.jpeg (37.26 KiB) Viewed 11585 times
Re: El tramvia 525
Más bien creo lo van a restaurar de rojo y crema, como circulo antes de que lo pintaran con los colores de porcioles, si no ver como han dejado el 58 y el 870
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: El tramvia 525
Pero encara es a NUTREXPA o ja al Triangle??...es per veure´l durant el transport......
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El tramvia 525
Va arribar a Triangle ahir a la tarda o al vespre, pel que diuen. Avui al matí hi havia previstes maniobres (a l'interior de la cotxera) per ubicar-lo.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: El tramvia 525
Us passo en dos missatges algunes de les fotos que vaig fer ahir durant la descàrrega del 525 de la gòndola, a les cotxeres del Triangle.
- Attachments
-
- 525 (5).JPG (84.03 KiB) Viewed 11437 times
-
- 525 (4).JPG (74.92 KiB) Viewed 11437 times
-
- 525 (3).JPG (72.77 KiB) Viewed 11437 times
-
- 525 (2).JPG (70.11 KiB) Viewed 11437 times
-
- 525.JPG (77.49 KiB) Viewed 11437 times
Què és alló??
Re: El tramvia 525
Les fotos restants.
- Attachments
-
- Marca de la casa enganxada en un dels testers.
- 525 (8).JPG (74.79 KiB) Viewed 11438 times
-
- 525 (7).JPG (86.81 KiB) Viewed 11438 times
-
- 525 (6).JPG (69.04 KiB) Viewed 11438 times
Què és alló??
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: El tramvia 525
I, vist això, encara eres molt optimistametring wrote:Pel què sabem està més aviat cascat
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: El tramvia 525
Pel que sembla tampoc es van endur cap perla al seu dia, però evidentment tampoc estava així. Us passo una foto que no sé qui la va fer (crec que es de J.A. Solsona però no ho sé segur, si hi ha problemes amb el propietari es retira) i que jo la tinc classificada com una de les darreres fotos que se li van fer abans del període Nutrexpa. Pel que sembla seria del 1984 i correspondria precisament a quan va ser retirat de les cotxeres de Sant Martí per endur-se'l a nutrexpa. Des de llavors fins ara, només conec a una persona que el va poder veure i llavors encara estava en un estat similar al de la foto d'aquest post.Fran-Ikarus wrote:I, vist això, encara eres molt optimista
- Attachments
-
- 525 stmarti 1984 (1).JPG (37.64 KiB) Viewed 11431 times
Què és alló??
Re: El tramvia 525
Seamos optimistas,esta muy mal,pero creo es recuperable.Los he visto en malas condiciones,y reconstruidos en Sarria y creo que este no va se menos. Espero volver a verlo completamenete restaurado.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El tramvia 525
Gràcies Alemany per les fotografies; evidenment que està força malament el pobre, però és perfectament recuperable. Tal com diu el company Andres, cal ser optimistes!; pitjor estaven els de La Pobla de Lillet i mireu el 1631. Salut!
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: El tramvia 525
Moltes gracies per les fotos Alemany, quina sort que hagis documentat tant bé el seu estat actual. Felicitats!!!!!
- josep_maria_mas
- N1
- Posts: 5
- Joined: Tuesday 30/06/2009 19:14
Re: El tramvia 525
Molt agrait per les fotografies Alemany, excepcionals.
La comparativa amb la del any 1984 es tambè prou reveladora.
Salutacions Josep Mª Mas
La comparativa amb la del any 1984 es tambè prou reveladora.
Salutacions Josep Mª Mas
Re: El tramvia 525
Gràcies per les vostres paraules, però no crec que fes res que no hagués fet ningú de vosaltres en tenir la oportunitat. Jo també penso que és recuperable en la mida en què s'han pogut restaurar la majoria dels vehicles enllestits: remplaçant els elements desapareguts i substituïnt tots aquells materials malmesos irremeiablement, especialment les fustes. Arribats al punt que estàn els vehicles, penso que el que importa és preservar el màxim possible, la regeneració amb peces el màxim originals en la mida que sigui possible, i conferir-li al vehicle l'aspecte més exacte possible que va lluïr en qualsevol de les seves etapes en servei. Evidentment, aquesta manera de fer és segons la meva opinió.
Què és alló??
Re: El tramvia 525
Hola,
El que passa quan tragines amb un grapat d'informació sense contrastar i amb llacunes de memòria: pel que veig, al posar la foto del 525 i l'any 1984, em vaig confondre i vaig posar que es tractava de la maniobra per endur-se el vehicle a nutrexpa, però probablement es tractava de la operació de trasllat de tota la flota de vehicles des de Diputació fins a Sant Martí, que correspon precisament al 1984. Jo vaig arribar a ser-hi a les cotxeres als darres 80s i no recordo si hi era el 525 pel senzill motiu que jo llavors ni controlava les sèries, ni vaig memoritzar les calques ni els anuncis dels cotxes, però sembla el 1989 el 525 encara hi era a Sant Martí, segons atestigua una foto de Francesc Xandri feta en aquest any a les cotxeres.
http://www.tramvia.org/galeria/890218-tb.htm
Els vehicles van ser "transferits" al museu al 1990 o 1991, i ja llavors amb prous feines conservaven un o dos vidres sencers cadascun (això si que ho recordo perfectament). També afegir, dit sigui de pas, que l'únic vehicle que recordo que va ser retirat d'allà abans del trasllat general va ser un washington amb un anunci de philishave -penso que era el 1664- i que va romandre abandonat uns dies a la platja de la Marbella, per desprès tornar a desaparèixer definitivament.
Salutacions i perdó per l'error.
El que passa quan tragines amb un grapat d'informació sense contrastar i amb llacunes de memòria: pel que veig, al posar la foto del 525 i l'any 1984, em vaig confondre i vaig posar que es tractava de la maniobra per endur-se el vehicle a nutrexpa, però probablement es tractava de la operació de trasllat de tota la flota de vehicles des de Diputació fins a Sant Martí, que correspon precisament al 1984. Jo vaig arribar a ser-hi a les cotxeres als darres 80s i no recordo si hi era el 525 pel senzill motiu que jo llavors ni controlava les sèries, ni vaig memoritzar les calques ni els anuncis dels cotxes, però sembla el 1989 el 525 encara hi era a Sant Martí, segons atestigua una foto de Francesc Xandri feta en aquest any a les cotxeres.
http://www.tramvia.org/galeria/890218-tb.htm
Els vehicles van ser "transferits" al museu al 1990 o 1991, i ja llavors amb prous feines conservaven un o dos vidres sencers cadascun (això si que ho recordo perfectament). També afegir, dit sigui de pas, que l'únic vehicle que recordo que va ser retirat d'allà abans del trasllat general va ser un washington amb un anunci de philishave -penso que era el 1664- i que va romandre abandonat uns dies a la platja de la Marbella, per desprès tornar a desaparèixer definitivament.
Salutacions i perdó per l'error.
Què és alló??
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El tramvia 525
Puc donar fé de què el 525 va romandre a les cotxeres de Diputació com a mínim fins el 1984, quan és va traslladar tota la flota cap a Sant Martí, doncs tinc inventariat tot el material que hi estava estacionat. A part de que hi havia pujat un munt de vegades, tot i que ja presentava un cert estat de deixadesa.
Petita història de les cotxeres de Diputació:
La cotxera del carrer Diputació, tenia una capacitat per a 90 tramvies i es va construir en el solar delimitat pels carrers de Diputació, Vilamarí i Entença. El terreny que ocupava era de gairebé 7.000 metres quadrats dels quals se'n van edificar 5.0000, repartits entre un pavelló destinat a oficines i un altre destinat a dipòsit per als vehicles, dividit per columnes de ferro en quatre seccions de quatre vies amb fossat cadascuna.
Va estar activa fins a mitjans de la dècada dels seixanta i posteriorment fou destinada a dipòsit dels tramvies fora de servei que s'havien de desballestar. Amb la progressiva eliminació dels tramvies, la cotxera va quedar desconnectada de la xarxa el 1970 i només un any després va concentrar tots els tramvies de l'última sèrie que va circular(bàsicament 1200 i 1600), els quals hi van ser traslladats amb un camió grua des de la plaça Tetuán. Un cop desapareguts els tramvies, hi varen restar únicament els que anaven destinats a Museu. A partir del 1972 entraren a la cotxera una locomotora de Montserrat i diverses unitats del metro, així com alguns autobusos de les sèries Seida i Chausson. Tenint en compte que l'any 1968 hi havien estat guardades varies unitats de troleibusos a l'espera de ser venuts a València, podem dir que la cotxera de Diputació fou l'única que ha acollit gairebé tots els tipus de transports. ( extret del bloc Barcelofília)
Petita història de les cotxeres de Sant Martí:
Construides per la Companyia de Tramvies de Barcelona a Sant Andreu i Extensions, la cotxera de Sant Martí va estarubicada al carrer de Pere IV número 400, amb una superfície de 4.300 m2. El 1926 va ser remodelada a la fi d’albergar més cotxes, perquè el terreny era molt estret de boca, però en canvi tenia molts metres de fondària. Acabades les obres, el dipòsit de la cotxera va quedar dividit per sis vies per a tramvies de via estreta, repartides a parts
iguals sota dues cobertes. El 1958, la Companyia de Tramvies de Barcelona li atorgava una capacitat per a 54 cotxes. Dins de la cotxera i pel cantó que tocava amb el carrer de Pere IV, s’aixecava un edifici de planta baixa i pis, destinat a oficines i habitatge, i darrere d’aquest edifici n’hi haviaun altre que acollia la subcentral elèctrica. En aquest dipòsit es van tancar primordialment els tramvies de les línies del Poblenou, Sant Martí, Sant Adrià i Badalona. Inicialment, els cotxes que hi estaven adscrits van ser de les sèries 400 i 900. Amb la supressió de les línies de via estreta que tingué lloc durant la postguerra, va quedar com l’única cotxera per als vagons d'aquest tipus. En els seus darrers anys va acollir les línies 41, 42, 44, 70 i 71, servides pels tramvies anomenats “tancs”. Finalment, quan el 15 de maig de 1965 va ser suprimit el servei de tramvies pel carrer Pere IV, la cotxera es va convertir en un magatzem. (Barcelona Informació. Sant Martí. Febrer 2006). Tot i que l'article transcrit no en parla, del 1984 fins aproximadament el 1990, les cotxeres de Sant Martí van recuperar la seva funció original.
Petita història de les cotxeres de Diputació:
La cotxera del carrer Diputació, tenia una capacitat per a 90 tramvies i es va construir en el solar delimitat pels carrers de Diputació, Vilamarí i Entença. El terreny que ocupava era de gairebé 7.000 metres quadrats dels quals se'n van edificar 5.0000, repartits entre un pavelló destinat a oficines i un altre destinat a dipòsit per als vehicles, dividit per columnes de ferro en quatre seccions de quatre vies amb fossat cadascuna.
Va estar activa fins a mitjans de la dècada dels seixanta i posteriorment fou destinada a dipòsit dels tramvies fora de servei que s'havien de desballestar. Amb la progressiva eliminació dels tramvies, la cotxera va quedar desconnectada de la xarxa el 1970 i només un any després va concentrar tots els tramvies de l'última sèrie que va circular(bàsicament 1200 i 1600), els quals hi van ser traslladats amb un camió grua des de la plaça Tetuán. Un cop desapareguts els tramvies, hi varen restar únicament els que anaven destinats a Museu. A partir del 1972 entraren a la cotxera una locomotora de Montserrat i diverses unitats del metro, així com alguns autobusos de les sèries Seida i Chausson. Tenint en compte que l'any 1968 hi havien estat guardades varies unitats de troleibusos a l'espera de ser venuts a València, podem dir que la cotxera de Diputació fou l'única que ha acollit gairebé tots els tipus de transports. ( extret del bloc Barcelofília)
Petita història de les cotxeres de Sant Martí:
Construides per la Companyia de Tramvies de Barcelona a Sant Andreu i Extensions, la cotxera de Sant Martí va estarubicada al carrer de Pere IV número 400, amb una superfície de 4.300 m2. El 1926 va ser remodelada a la fi d’albergar més cotxes, perquè el terreny era molt estret de boca, però en canvi tenia molts metres de fondària. Acabades les obres, el dipòsit de la cotxera va quedar dividit per sis vies per a tramvies de via estreta, repartides a parts
iguals sota dues cobertes. El 1958, la Companyia de Tramvies de Barcelona li atorgava una capacitat per a 54 cotxes. Dins de la cotxera i pel cantó que tocava amb el carrer de Pere IV, s’aixecava un edifici de planta baixa i pis, destinat a oficines i habitatge, i darrere d’aquest edifici n’hi haviaun altre que acollia la subcentral elèctrica. En aquest dipòsit es van tancar primordialment els tramvies de les línies del Poblenou, Sant Martí, Sant Adrià i Badalona. Inicialment, els cotxes que hi estaven adscrits van ser de les sèries 400 i 900. Amb la supressió de les línies de via estreta que tingué lloc durant la postguerra, va quedar com l’única cotxera per als vagons d'aquest tipus. En els seus darrers anys va acollir les línies 41, 42, 44, 70 i 71, servides pels tramvies anomenats “tancs”. Finalment, quan el 15 de maig de 1965 va ser suprimit el servei de tramvies pel carrer Pere IV, la cotxera es va convertir en un magatzem. (Barcelona Informació. Sant Martí. Febrer 2006). Tot i que l'article transcrit no en parla, del 1984 fins aproximadament el 1990, les cotxeres de Sant Martí van recuperar la seva funció original.
Re: El tramvia 525
Si San Martin es propiedad de TMB, y la tienen solo para guardar autobuses, pues hay tenemos un buen lugar para el Museo de la mobilidad, tanto buscar y y tienen una cochera de tranvías semiabandonada que serviria para el museo solo con adecuarla un poco, ya esta se podrían trasladar los tranvias reconstruidos y todos los vehiculos conforme se vayan reconstruyendo.
Re: El tramvia 525
Excel·lent resum de les cotxeres, 122-042-132. La de Pere IV també va servir com a magatzem i lloc de desballestament d'autobusos donats de baixa, per tal d'aprofitar recanvis.
Andrés, el espacio de las cocheras de Pere IV está destinado a desaparecer por cuestiones urbanísticas, quizás retrasado por la crisis. De ahí que no se utilice al 100% ni sea objeto de proyectos futuros.
Andrés, el espacio de las cocheras de Pere IV está destinado a desaparecer por cuestiones urbanísticas, quizás retrasado por la crisis. De ahí que no se utilice al 100% ni sea objeto de proyectos futuros.
Què és alló??
Re: El tramvia 525
Gracias, por tu información Alemany, pèro para mi como hijo y nieto de tranviarios es una pena que la ultima cocheras de tranvias que quedaba tenga ese fin.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El tramvia 525
El llistat de material existent a Les Cotxeres de Diputacidó, que us comentava l'altre dia, i que va ser traslladat en part a Les Cotxeres de Sant Martí l'any 1984 és el següent:
Via 1 : 525
Via 5 : 1236, 1242
Via 6 : (2663 bus), 872, 870, 58, 1625, 1627
Via 7 : (2714 bus), ViO 66, LV 2, ViO 2O, 861, ViO 103, ViO T-1, 1631 (el recuperat d'enguany)
Via 8 : (2600 bus), (R321 metro), (R322 metro), ViO 36
Via 9 : (2550, 2548, 2549, 2598, 2500 bus)
Via 10: 1664, 1683
Via 11: (bus no identificat de la sèrie 400), 1270, 1252, 1653, 1204
Via 12: (2526, 2503, 2540, 2535 bus)
Via 13: (bus no identificat de la sèrie 400), (819, 813, 812 bus)
Via 14: 358, (479, 492 bus)
Tramvies arribats a Les Cotxeres de Sant Martí:
525, 872, 870, 58, ViO 66, LV 2, 861, 1631 (el recuperat d'enguany), ViO 36, 1664, 1683, 1270, 1252, 358
A aquest llistat cal afegir en aquell moment i encara sota propietat de TMB el 547 i el 1250 i el remolc jardinera 1754, aquest dos darrers van arribar a Les Cotxeres de Sant Martí el 27-02-1986. Cal també comptar amb el tramvia de cavalls nº 2, el 887, el 129 i el 547, que en aquells moments ja estaven a Les Cotxeres del Tibidabo.
A cada bogada és per un llençol
En el trasllat de Diputació a Sant Martí, es van perdre:
1236 (de primer, convertit en bar, a Mollet, desprès perdut)
1242 (Madrid, col·lecció particular, Sr. Tortajada)
1625 (Diputació-desballestat)
1627 (Madrid, col.lecció particular, Sr. Tortajada)
ViO 20 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
ViO 103 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
ViO T1 (desballestat, enviat el truck a una associació anglesa)
1653 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
1204 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
861 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
Com podeu veure, en hi ha uns quants que no estan encara perduts, doncs hi ha particulars que han tingut cura de la seva supervivència, però fins quan?
Sí hi trobeu algún error, m'ho comuniqueu, per la seva correcció. Espero que aquesta informació us pugi ser útil. Salut!
Via 1 : 525
Via 5 : 1236, 1242
Via 6 : (2663 bus), 872, 870, 58, 1625, 1627
Via 7 : (2714 bus), ViO 66, LV 2, ViO 2O, 861, ViO 103, ViO T-1, 1631 (el recuperat d'enguany)
Via 8 : (2600 bus), (R321 metro), (R322 metro), ViO 36
Via 9 : (2550, 2548, 2549, 2598, 2500 bus)
Via 10: 1664, 1683
Via 11: (bus no identificat de la sèrie 400), 1270, 1252, 1653, 1204
Via 12: (2526, 2503, 2540, 2535 bus)
Via 13: (bus no identificat de la sèrie 400), (819, 813, 812 bus)
Via 14: 358, (479, 492 bus)
Tramvies arribats a Les Cotxeres de Sant Martí:
525, 872, 870, 58, ViO 66, LV 2, 861, 1631 (el recuperat d'enguany), ViO 36, 1664, 1683, 1270, 1252, 358
A aquest llistat cal afegir en aquell moment i encara sota propietat de TMB el 547 i el 1250 i el remolc jardinera 1754, aquest dos darrers van arribar a Les Cotxeres de Sant Martí el 27-02-1986. Cal també comptar amb el tramvia de cavalls nº 2, el 887, el 129 i el 547, que en aquells moments ja estaven a Les Cotxeres del Tibidabo.
A cada bogada és per un llençol
En el trasllat de Diputació a Sant Martí, es van perdre:
1236 (de primer, convertit en bar, a Mollet, desprès perdut)
1242 (Madrid, col·lecció particular, Sr. Tortajada)
1625 (Diputació-desballestat)
1627 (Madrid, col.lecció particular, Sr. Tortajada)
ViO 20 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
ViO 103 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
ViO T1 (desballestat, enviat el truck a una associació anglesa)
1653 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
1204 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
861 (Ejea de Los Caballeros, col·lecció particular, Srs. Valero i Ibañez)
Com podeu veure, en hi ha uns quants que no estan encara perduts, doncs hi ha particulars que han tingut cura de la seva supervivència, però fins quan?
Sí hi trobeu algún error, m'ho comuniqueu, per la seva correcció. Espero que aquesta informació us pugi ser útil. Salut!
Re: El tramvia 525
Joder yo que restauro Vespas que estan podridas me traen una en ese estado y se va al rio de cabeza