Segons dades oficials, fins ara l'usuari pagava directament el 42,2% del cost i es pretén que passi a abonar el 47,1%. Amb aquestes dades es desprèn que l'augment mitjà ponderat és del 11,6%, gairebé 9 punts per sobre de l'IPC.wefer wrote:Comparat amb la utilització de la T-10, són titols gairebé marginals. Com he dit, el 70% dels títols venuts són T-10, representant només un escàs 30% tota la resta de títols. Per tant, i sense paliatius, podem dir que la pujada és BRUTAL.
Noves tarifes ATM Barcelona
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Ara una altra comparativa amb les pujades dels últims anys utilitzant el bitllet més venut (T-10 i zona). Font: http://ca.wikipedia.org/wiki/
Any/euros/Pujada/IPC
2006.... 6,65
2007.... 6,90. Pujada de +4% (IPC real 2,7%)
2008.... 7,20 Pujada de +4% (IPC real 4,2%)
2009.... 7,70 Pujada de +6,5% (IPC real 1,4%)
2010.... 7,85 Pujada de +2% (IPC real 0,8%)
2011.... 8,25 Pujada de +5% (IPC real 3,0%)
2012.... 9,25 Pujada de +12% (IPC real previst 2,9%)
En números rodons, podem dir que el preu del transport públic de l'àrea de Barcelona s'ha encarit un 15% per sobre dels preus reals. És a dir, aquest any que ve la T-10 d'1 zona hauria de costar 7,6 euros, i en canvi ja costarà 9,25 euros!!!! I això en només 6 anys.
Any/euros/Pujada/IPC
2006.... 6,65
2007.... 6,90. Pujada de +4% (IPC real 2,7%)
2008.... 7,20 Pujada de +4% (IPC real 4,2%)
2009.... 7,70 Pujada de +6,5% (IPC real 1,4%)
2010.... 7,85 Pujada de +2% (IPC real 0,8%)
2011.... 8,25 Pujada de +5% (IPC real 3,0%)
2012.... 9,25 Pujada de +12% (IPC real previst 2,9%)
En números rodons, podem dir que el preu del transport públic de l'àrea de Barcelona s'ha encarit un 15% per sobre dels preus reals. És a dir, aquest any que ve la T-10 d'1 zona hauria de costar 7,6 euros, i en canvi ja costarà 9,25 euros!!!! I això en només 6 anys.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Potser hauria de costar 7,60 euros si no haguessim fet ni l'L9, ni el metro del Carmel, ni l'L3 fins a Trinitat Nova, ni l'L2 a Badalona, ni adaptar totes les estacions a PMR, entre d'altres obres que poden ser més qüestionables com l'adquisició de nou material mòbil o l'L11... Totes aquestes prolongacions aporten molts usuaris nous al metro, però no tants al conjunt de sistema de transport públic i per tant, som els mateixos per cobrir un cost més alt...wefer wrote:Ara una altra comparativa amb les pujades dels últims anys utilitzant el bitllet més venut (T-10 i zona). Font: http://ca.wikipedia.org/wiki/
Any/euros/Pujada/IPC
2006.... 6,65
2007.... 6,90. Pujada de +4% (IPC real 2,7%)
2008.... 7,20 Pujada de +4% (IPC real 4,2%)
2009.... 7,70 Pujada de +6,5% (IPC real 1,4%)
2010.... 7,85 Pujada de +2% (IPC real 0,8%)
2011.... 8,25 Pujada de +5% (IPC real 3,0%)
2012.... 9,25 Pujada de +12% (IPC real previst 2,9%)
En números rodons, podem dir que el preu del transport públic de l'àrea de Barcelona s'ha encarit un 15% per sobre dels preus reals. És a dir, aquest any que ve la T-10 d'1 zona hauria de costar 7,6 euros, i en canvi ja costarà 9,25 euros!!!! I això en només 6 anys.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Preus 2012 d’ATM
Yo pienso que se han pasado tres pueblos subiendo el precio del billete del ATM, creo que están consiguiendo que la gente se cuele mas y pienso que en otros sitios como por ejemplo en Valencia una T-10 de tres zonas te cuesta unos 13.00 Euros y encima son tarjetas recargables.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
El llindar d'amortització de la T50/30 (quantitat de viatges a partir de la qual compensa comprar una T50/30 i no vàries T10) ara es queda just als 41 viatges mensuals (amb 40 viatges mensuals, 4x9,25 = 37, costen el mateix 4 T10 que 1 T50/30).
L'han pujat menys que la T10 (+10,5% per +12%), però tanmateix, comparat amb la baixada de -2% de la T-Mes, la cosa clama al cel.
Una mica millor que abans, però tanmateix, si no entenen la T50/30 com a títol a promocionar per usuaris habituals (2 viatges diaris cada laborable d'un mes), malament rai
L'han pujat menys que la T10 (+10,5% per +12%), però tanmateix, comparat amb la baixada de -2% de la T-Mes, la cosa clama al cel.
Una mica millor que abans, però tanmateix, si no entenen la T50/30 com a títol a promocionar per usuaris habituals (2 viatges diaris cada laborable d'un mes), malament rai
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
He trobat aquest document on, a la plana 6, s'explica quina és la participació de cada títol de transport:
http://www.ctescat.cat/doc/doc_57818928_1.pdf
Un petit resum:
T-10....... 70,2%
T-50/30... 16,9%
T-Mes...... 9,5%
Per tant, les dues targetes que han pujat més del 10%, acaparen el 87,1% de les validacions. Les baixades a la resta de títols és el que de tota la vida coneixem com "engañabobos", ja que no representen un pes real en el còmput total, però en canvi serveixen com a excusa perquè la gent es pensi que la idea no és extorsionar el viatger sinó premiar el viatger habitual... encara que al final, de viatger habitual tal com l'entenen ells resulta que no ho és gairebé ningú.
Però això és el que toca, gaudir del que s'ha votat en les eleccions dels últims anys: pagar els beneficis multimilionaris dels bancs que han fet rics a uns pocs, i ara les pèrdues les pagarem tots cada vegada que agafem el metro. Felicitats!!!
http://www.ctescat.cat/doc/doc_57818928_1.pdf
Un petit resum:
T-10....... 70,2%
T-50/30... 16,9%
T-Mes...... 9,5%
Per tant, les dues targetes que han pujat més del 10%, acaparen el 87,1% de les validacions. Les baixades a la resta de títols és el que de tota la vida coneixem com "engañabobos", ja que no representen un pes real en el còmput total, però en canvi serveixen com a excusa perquè la gent es pensi que la idea no és extorsionar el viatger sinó premiar el viatger habitual... encara que al final, de viatger habitual tal com l'entenen ells resulta que no ho és gairebé ningú.
Però això és el que toca, gaudir del que s'ha votat en les eleccions dels últims anys: pagar els beneficis multimilionaris dels bancs que han fet rics a uns pocs, i ara les pèrdues les pagarem tots cada vegada que agafem el metro. Felicitats!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Preus 2012 d’ATM
no se m'ocurreix res políticament correcte per a comentar
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Preus 2012 d’ATM
Indignant,amb l'excusa de les retallades i el deficit,pujin el transport públic una barbaritat.
Amb aixó aconseguirà que la gent agafi el cotxe,i col.lapsin les carreteres.I es que sortirà més és a compte anar amb cotxe.Una altra cosa que em veig que abans d'acabar l'any moltíssima gent comprarà unes quantes T-10 que les duri fins a febrer de 2012.D'aquesta manera les vendes de T-10 al gener i al febrer seràn mínimes.Així és pensaràn dos cops aquests senyors anomentas polítics en fer aquesta pujada de preu tant vergonyosa.
I sí,abans he dit amb l'excusa de les retallades i el dèficit,que és baixin els sous i facin retallades en cotxes oficials i telefónia móbils dels polítcis.La pujdada bestial del transport i les retallades en sanitat les fan per qué els hi dóna la gana amb l'excusa dèficit.
Perdoneu-me que em surti del tema,peró tinc la impressió que nosaltres cada vegada són més pobres,i ells(els polítics)cada vegada més rics.
Amb aixó aconseguirà que la gent agafi el cotxe,i col.lapsin les carreteres.I es que sortirà més és a compte anar amb cotxe.Una altra cosa que em veig que abans d'acabar l'any moltíssima gent comprarà unes quantes T-10 que les duri fins a febrer de 2012.D'aquesta manera les vendes de T-10 al gener i al febrer seràn mínimes.Així és pensaràn dos cops aquests senyors anomentas polítics en fer aquesta pujada de preu tant vergonyosa.
I sí,abans he dit amb l'excusa de les retallades i el dèficit,que és baixin els sous i facin retallades en cotxes oficials i telefónia móbils dels polítcis.La pujdada bestial del transport i les retallades en sanitat les fan per qué els hi dóna la gana amb l'excusa dèficit.
Perdoneu-me que em surti del tema,peró tinc la impressió que nosaltres cada vegada són més pobres,i ells(els polítics)cada vegada més rics.
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Preus 2012 d’ATM
Bé, aniré a contracorrent, però nois i noies, ja era hora que els preus dels abonaments mensuals fossin atractius per als usuaris que agafin cada dia el transport públic, tot i que en la meva opinió haurien d'haver-lo reduït encara una mica mes (especialment el T50/30). Per tant en aquest sentit es una bona noticia, especialment per als que usem els transport public fora de la zona 1. Respecte als preus senill i T-10 que hauria d'estar pensat nomes per als usuaris ocasionals, em sembla be que pagui el transport public car, que voleu que us digui? Si volen fomentar el transport public, el que hem de fer es posar àrea verda a tota l'àrea metropolitana
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
Saps quant cobra cada membre del Parlament de Catalunya que visqui a Barcelona, només en concepte de desplaçaments?Mako448 wrote:Perdoneu-me que em surti del tema,peró tinc la impressió que nosaltres cada vegada són més pobres,i ells(els polítics)cada vegada més rics.
21.605,22€ a l'any
Això, per anar de Sarrià o l'Eixample fins al Parc de la Ciutadella un o dos cops a la setmana
Informació oficial (pàgina 5) http://www.parlament.cat/composicio/regim_economic.pdf
Agafo el transport públic cada dia. 22 dies de feina al mes de mitjana, per dos desplaçaments diaris, són 44 viatges. Per tant, utilitzo T-50/30 o T-10 segons les festes que hi hagi. Per tant, em pujaran més d'un 10% el bitllet. I com jo, es troben la majoria de treballadors.RodalinesCatalanes wrote:Bé, aniré a contracorrent, però nois i noies, ja era hora que els preus dels abonaments mensuals fossin atractius per als usuaris que agafin cada dia el transport públic
Per tant, NO es promociona el viatger habitual, de cap manera. Només beneficia aquells que fan com a mínim 3 o 4 viatges diaris, que són una minoria al voltant del 10%.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Preus 2012 d’ATM
Aquí teniu un PowerPoint de presentació de les mesures tarifàries de l'ATM (i dels peatges).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
És una llàstima que no tinguem un apartat d'humor negre, perquè el document de l'ATM hi encaixaria de meravella.victorcasta wrote:Aquí teniu un PowerPoint de presentació de les mesures tarifàries de l'ATM (i dels peatges).
Algunes perles:
- "Descompte per a persones en situació d’atur: Aquests usuaris gaudiran d’un descompte a partir del 50% de la targeta trimestral.": a les persones que, per desgràcia, no tenen cap necessitat d'anar a la feina cada dia i que per tant faran només viatges ocasionals, els descompten el 50% si agafen un bitllet que només surt a compte si fas 2 o 3 viatges al dia. BRUTAL. No sé si riure o plorar.
- "La multa per viatjar sense bitllet passa de 50 a 100 euros": ara que la gent està patint la crisi, ara que hi ha més necessitat que mai, just ara després d'anys de reclamar-ho, es decideixen a doblar de cop la multa i a pujar les tarifes del transport més que mai. Ara, que és el pitjor moment. Quadrats, els tenen.
- La única rebaixa interessant és la T-Jove. Al cap i a la fi, aquesta rebaixa la pagaran multiplicada per 10 els pares d'aquests joves, o sigui que això i res és el mateix.
- Després de riure-se'ns a la cara, encara inclouen un apartat on diuen que així es potencien les tarifes socials.
- A sobre, el document es titula "Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat". Jo, actualment cada vegada que llegeixo la paraula sostenibilitat en algun lloc, em poso la mà a la cartera.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?
Gran, gran veritat, sobretot sobre aquests que es passen el dia amb el Twitter, i no sol·lucionen els problemes de la gentRodalies1i3 wrote:A veure es què es veritat! Si la gent reclamés més i ens tiressim més a sobre dels poltics es pensarien més les coses abans de fer-les! Però com pujen els preus i no passa res! Doncs ho continuaràn fent...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Preus 2012 d’ATM
No ténen necessitat d'anar a la feina cada dia, però potser sí que ténen necessitat d'anar-la a buscar cada dia...wefer wrote:[*]"Descompte per a persones en situació d’atur: Aquests usuaris gaudiran d’un descompte a partir del 50% de la targeta trimestral.": a les persones que, per desgràcia, no tenen cap necessitat d'anar a la feina cada dia i que per tant faran només viatges ocasionals, els descompten el 50% si agafen un bitllet que només surt a compte si fas 2 o 3 viatges al dia. BRUTAL. No sé si riure o plorar.
Re: Preus 2012 d’ATM
Llavors si compro 2 T-10 abans de l'1 de gener, em caduquen el febrer del 2012 el dia 1 de febrer o el dia 29 de febrer del 2012?Mako448 wrote:Una altra cosa que em veig que abans d'acabar l'any moltíssima gent comprarà unes quantes T-10 que les duri fins a febrer de 2012.D'aquesta manera les vendes de T-10 al gener i al febrer seràn mínimes.
Re: Preus 2012 d’ATM
El 29 de febrer per tots els títols, i el 31 de Març pels trimestrals.albert28 wrote:Llavors si compro 2 T-10 abans de l'1 de gener, em caduquen el febrer del 2012 el dia 1 de febrer o el dia 29 de febrer del 2012?Mako448 wrote:Una altra cosa que em veig que abans d'acabar l'any moltíssima gent comprarà unes quantes T-10 que les duri fins a febrer de 2012.D'aquesta manera les vendes de T-10 al gener i al febrer seràn mínimes.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reaccions
http://www.ara.cat/societat/Rebuig-poli ... 38868.html
Rebuig polític i social a l'augment de les tarifes de TMB
L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) considera que l'encariment penalitza els usuaris habituals i no fidelitza els viatgers. La Síndic de Greuges veu l'increment “excessiu” i “desproporcionat”. ICV critica l'afavoriment del transport privat
ARA
Barcelona | Actualitzada el 20/12/2011 16:22
L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) considera que l'encariment dels bitllets de metro i autobús aprovat aquest dilluns per la Generalitat penalitza els usuaris habituals i no fidelitza els viatgers, reclama un sistema de finançament per al transport públic.
El president de PTP, Ricard Riol, ha explicat en una roda de premsa que la seva entitat va presentar el novembre passat al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, una proposta de nova tarifació amb la creació d'una T-Ambiental –una T-Mes modificada–, un sistema rendible per als usuaris que realitzen més viatges. Riol ha explicat que la proposta, que funciona amb èxit en moltes ciutats europees, va ser rebutjada per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i ha ressaltat que, en contra, s'ha aprovat una pujada "rècord" en la història i per primera vegada acompanyada de retallades en els serveis. Riol també ha lamentat que l'usuari no tingui un títol individual de “fidelització”.
L'associació ha elaborat un estudi en el qual subratlla l'encariment d'un 74% de la T-10 en els últims deu anys. La PTP considera que l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat "dissuadeixen" la demanda de transport públic aplicant encariments més elevats en el transport públic que al privat.
La Síndic de Greuges qualifica l'increment “d'excessiu” i “desproporcionat”
La Síndic de Greuges de l'Ajuntament de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, considera "espectacular, excessiva i desproporcionada" la pujada del preu dels bitllets de metro i autobús. En declaracions a Efe, Vilà ha denunciat que aquest augment de les tarifes fomentarà les “desigualtats socials” perquè afecta directament les economies familiars.
Vilà recomana a l'Ajuntament que creï una targeta de transport subvencionada per a les persones en risc d'exclusió social, i alerta que l'encariment pot “afavorir” que la gent no pagui.
ICV acusa Trias de falta de lideratge i de prioritzar el transport privat
El president del grup municipal d'ICV-EUiA, Ricard Gomà, acusa l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, de falta de lideratge i de prioritzar el transport privat per damunt del públic. En una roda de premsa, Gomà ha subratllat que CiU ha fet retallades en “sanitat, educació i serveis socials” i “ara li ha tocat al transport públic”.
Gomà ha defensat un model de tarifació social i fidelització amb la implantació d'una T-jove i una T-any "amb preus d'accés contingut", i la creació d'una targeta rosa gratuïta per al conjunt de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
El regidor ecosocialista ha acusat l'alcalde de fomentar el transport privat per damunt del públic i li ha recordat que ha apujat un 25% el preu del Bicing, mentre que fa “incentius espectaculars” desgravant l'ús del cotxe, rebaixant un 4 o 5% l'impost de circulació, congelant l'àrea blava i “fent gratis la verda”.
L'Ajuntament ho veu “injust” però “necessari”
El primer tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, ha reconegut que la pujada de tarifes del transport no és justa, però entra en el terreny del que és “absolutament necessari” per fer sostenible la xarxa de transport públic en el futur, davant la possibilitat que “entri en fallida". Forns ha justificat l'increment en l'augment dels costos d'un servei que ha "millorat molt" els últims anys, tant en qualitat com en longitud de la xarxa i horaris.
Forn també ha anunciat que s'ha iniciat una negociació amb els treballadors de metro i autobús per a una congelació salarial per a l'any vinent, sense que hi hagi afectació del nombre d'ocupacions.
El tinent d'alcalde ha demanat als partits polítics de l'oposició que "facin menys tacticisme" i que no converteixin "el transport públic en una picabaralla política".
Rebuig polític i social a l'augment de les tarifes de TMB
L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) considera que l'encariment penalitza els usuaris habituals i no fidelitza els viatgers. La Síndic de Greuges veu l'increment “excessiu” i “desproporcionat”. ICV critica l'afavoriment del transport privat
ARA
Barcelona | Actualitzada el 20/12/2011 16:22
L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) considera que l'encariment dels bitllets de metro i autobús aprovat aquest dilluns per la Generalitat penalitza els usuaris habituals i no fidelitza els viatgers, reclama un sistema de finançament per al transport públic.
El president de PTP, Ricard Riol, ha explicat en una roda de premsa que la seva entitat va presentar el novembre passat al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, una proposta de nova tarifació amb la creació d'una T-Ambiental –una T-Mes modificada–, un sistema rendible per als usuaris que realitzen més viatges. Riol ha explicat que la proposta, que funciona amb èxit en moltes ciutats europees, va ser rebutjada per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i ha ressaltat que, en contra, s'ha aprovat una pujada "rècord" en la història i per primera vegada acompanyada de retallades en els serveis. Riol també ha lamentat que l'usuari no tingui un títol individual de “fidelització”.
L'associació ha elaborat un estudi en el qual subratlla l'encariment d'un 74% de la T-10 en els últims deu anys. La PTP considera que l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat "dissuadeixen" la demanda de transport públic aplicant encariments més elevats en el transport públic que al privat.
La Síndic de Greuges qualifica l'increment “d'excessiu” i “desproporcionat”
La Síndic de Greuges de l'Ajuntament de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, considera "espectacular, excessiva i desproporcionada" la pujada del preu dels bitllets de metro i autobús. En declaracions a Efe, Vilà ha denunciat que aquest augment de les tarifes fomentarà les “desigualtats socials” perquè afecta directament les economies familiars.
Vilà recomana a l'Ajuntament que creï una targeta de transport subvencionada per a les persones en risc d'exclusió social, i alerta que l'encariment pot “afavorir” que la gent no pagui.
ICV acusa Trias de falta de lideratge i de prioritzar el transport privat
El president del grup municipal d'ICV-EUiA, Ricard Gomà, acusa l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, de falta de lideratge i de prioritzar el transport privat per damunt del públic. En una roda de premsa, Gomà ha subratllat que CiU ha fet retallades en “sanitat, educació i serveis socials” i “ara li ha tocat al transport públic”.
Gomà ha defensat un model de tarifació social i fidelització amb la implantació d'una T-jove i una T-any "amb preus d'accés contingut", i la creació d'una targeta rosa gratuïta per al conjunt de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
El regidor ecosocialista ha acusat l'alcalde de fomentar el transport privat per damunt del públic i li ha recordat que ha apujat un 25% el preu del Bicing, mentre que fa “incentius espectaculars” desgravant l'ús del cotxe, rebaixant un 4 o 5% l'impost de circulació, congelant l'àrea blava i “fent gratis la verda”.
L'Ajuntament ho veu “injust” però “necessari”
El primer tinent d'alcalde i president de TMB, Joaquim Forn, ha reconegut que la pujada de tarifes del transport no és justa, però entra en el terreny del que és “absolutament necessari” per fer sostenible la xarxa de transport públic en el futur, davant la possibilitat que “entri en fallida". Forns ha justificat l'increment en l'augment dels costos d'un servei que ha "millorat molt" els últims anys, tant en qualitat com en longitud de la xarxa i horaris.
Forn també ha anunciat que s'ha iniciat una negociació amb els treballadors de metro i autobús per a una congelació salarial per a l'any vinent, sense que hi hagi afectació del nombre d'ocupacions.
El tinent d'alcalde ha demanat als partits polítics de l'oposició que "facin menys tacticisme" i que no converteixin "el transport públic en una picabaralla política".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Preus 2012 d’ATM
Mirant-ho bé, si haguessin mantingut el preu o baixat el de la T50-30, potser no hi hauria tanta gresca.
Amb els preus nous, bàsicament, comprar una T-50/30 equival a comprar exactament 5 T-10, amb la diferència, que ""en regalen 1"" (el preu de 1 t-50, és el mateix que el de 4 T-10).
Per compensar el comprar una T-MES i no una T-50, són 69 viatges.
Sobre que la més usada és la T-10 amb un 70%, no m'empasso que el 70% dels usuaris de l'ATM, gasti menys de 50 viatges/mes.
Crec que un problema que també tenim, és la desinformació general de l'usuari i de la societat en general (només cal mirar el títol de la notícia que ha posat en Guigui), ja que només es pensa que existeix la T-10, i aquesta es compra per norma general independentment del nombre de viatges a realitzar al mes, també conec altres motius, com que es més senzill gastar 8,25 (la més barata a l'hora de comprar) que 32 o 51.
Crec que l'ATM hauria d'explicar "el secret" del sistema.
Amb tot això, no justifico ni de bon tros, l'augment de preus, no obstant, per a mi, aquest cop m'ha deixat un gust agredolç, ja que m'han reduït el preu de la T-Mes i la T-Jove, i ja fa uns anys que si puc, evito comprar T-10.
Amb els preus nous, bàsicament, comprar una T-50/30 equival a comprar exactament 5 T-10, amb la diferència, que ""en regalen 1"" (el preu de 1 t-50, és el mateix que el de 4 T-10).
Per compensar el comprar una T-MES i no una T-50, són 69 viatges.
Sobre que la més usada és la T-10 amb un 70%, no m'empasso que el 70% dels usuaris de l'ATM, gasti menys de 50 viatges/mes.
Crec que un problema que també tenim, és la desinformació general de l'usuari i de la societat en general (només cal mirar el títol de la notícia que ha posat en Guigui), ja que només es pensa que existeix la T-10, i aquesta es compra per norma general independentment del nombre de viatges a realitzar al mes, també conec altres motius, com que es més senzill gastar 8,25 (la més barata a l'hora de comprar) que 32 o 51.
Crec que l'ATM hauria d'explicar "el secret" del sistema.
Amb tot això, no justifico ni de bon tros, l'augment de preus, no obstant, per a mi, aquest cop m'ha deixat un gust agredolç, ja que m'han reduït el preu de la T-Mes i la T-Jove, i ja fa uns anys que si puc, evito comprar T-10.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Preus 2012 d’ATM
SENYORS DE L'ATM: AMB LES TARIFES.....CIVISME SI US PLAU!!!
Estic fins la pebr....da de sentirme com un escut huma per que altres aconsegueixin coses i pagar tot els que altres fan malament, patint jo, es clar.
Estic fins la pebro...da de que si algu no fa be la feina posi excuses banals i no es pugui fer fora com en els treballs normals ( si un cobrador no cobra dels clients el fan fora obviament)
I per acabar ni jo ni molts mes que conec no farem res per presionar Madrid, ni ens "aixecarem de la cadira" no es la nostra feina, per aixo es varen escollir uns.... perque fessin aqueta feina i si no la fan al carrer!!!
I a mes cobren de nosaltres, o sigui que compte!!
EStic fins la pebr...a que ens facin servir com a xantatge per aconseguir diners de Madrid, per despres amb aquests diners...be millor no dic el que penso.Ferry1ac1 wrote:Recoder nega que la T-10 pugi a 9 euros, però subratlla que l'increment tarifari dependrà de les aportacions de l'Estat espanyol
Estic fins la pebr....da de sentirme com un escut huma per que altres aconsegueixin coses i pagar tot els que altres fan malament, patint jo, es clar.
Estic fins la pebro...da de que si algu no fa be la feina posi excuses banals i no es pugui fer fora com en els treballs normals ( si un cobrador no cobra dels clients el fan fora obviament)
I per acabar ni jo ni molts mes que conec no farem res per presionar Madrid, ni ens "aixecarem de la cadira" no es la nostra feina, per aixo es varen escollir uns.... perque fessin aqueta feina i si no la fan al carrer!!!
I a mes cobren de nosaltres, o sigui que compte!!
Last edited by faristol on Tuesday 20/12/2011 20:17, edited 2 times in total.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Preus 2012 d’ATM
He intentat digerir la notícia un parell de dies abans de comentar, però ho sento, no puc més.
NO A L'ABÚS DE PREUS DEL TRANSPORT PÚBLIC!!!
És a dir, que aquells que fem servir el TP dos cops al dia 5 dies a la setmana, i per tant, som usuaris de la T-50/30, no devem ser usuaris habituals. Ens devem poder permetre una pujada d'un 10% perquè, al capdavall, devem fer servir entre 40 i 50 cops el TP al mes però uns 200 cops al mes el cotxe oficial. És clar, devem ser usuaris ocasionals, només 40 cops al mes.
[mode irònic off]
Fa 3 anys (2008 a 2009) van pujar el preu de la T-10 de 7,20 a 7,70€, i augmentà molt el frau. Què es pensen, que perquè apugin les sancions, no pujarà el frau aquest cop? Està clar que es dispararà.
Si coneixeu algú que s'hi dedica, potser hauria de tractar de contactar-hi... oops!, se m'ha escapat.
NO A L'ABÚS DE PREUS DEL TRANSPORT PÚBLIC!!!
Mentida: Pugen els peatges de la Generalitat entre el 5% i el 7% (i això que diuen que s'incorpora la recuperació de l'IVA), però el transport públic, molt més. Això és fomentar el transport privat.Nota de premsa wrote:El transport públic com a prioritat
Per si no fos prou alta, tampoc és certa:Presentació mesures tarifàries ATM i peatges wrote:Increment tarifa mitjana ponderada sistema de transport públic: 7,9 %
Amb les pujades respectives a la zona 1 del 12,12%, 10,45% i -1,96%, suposant congelació de la resta de tarifes (o el que és el mateix, si la pujada del bitllet senzill compensa la baixada de la T-Jove) em surt un 10,08% de pujada. Tenint en compte que les T-10s de més d'una zona també pugen un 12%, realment està difícil la cosa per fer-ho baixar al 7,9%.wefer wrote:He trobat aquest document on, a la plana 6, s'explica quina és la participació de cada títol de transport:
http://www.ctescat.cat/doc/doc_57818928_1.pdf
Un petit resum:
T-10....... 70,2%
T-50/30... 16,9%
T-Mes...... 9,5%
[mode irònic on]Nota de premsa wrote:D’altra banda, la revisió de tarifes per al 2012 que ha aprovat avui el Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), bonificarà els usuaris més habituals del sistema.
És a dir, que aquells que fem servir el TP dos cops al dia 5 dies a la setmana, i per tant, som usuaris de la T-50/30, no devem ser usuaris habituals. Ens devem poder permetre una pujada d'un 10% perquè, al capdavall, devem fer servir entre 40 i 50 cops el TP al mes però uns 200 cops al mes el cotxe oficial. És clar, devem ser usuaris ocasionals, només 40 cops al mes.
[mode irònic off]
Fa 3 anys (2008 a 2009) van pujar el preu de la T-10 de 7,20 a 7,70€, i augmentà molt el frau. Què es pensen, que perquè apugin les sancions, no pujarà el frau aquest cop? Està clar que es dispararà.
A veure: una cosa és falsificar bitllets d'entre 5 i 50 euros, que utilitzen milions de persones a mitja Europa per fer qualsevol cosa, i una altra, falsificar bitllets ATM, que tenen com a clients potencials un milió o dos de persones per una funció molt específica. Quanta gent es pot estar dedicant a falsificar títols ATM?Una altra línia d’actuació important serà la de la lluita contra el frau,
amb l’adopció de mesures com la incorporació d’un holograma per dificultar la
falsificació dels títols integrats
Si coneixeu algú que s'hi dedica, potser hauria de tractar de contactar-hi... oops!, se m'ha escapat.