El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by faristol »

Fran-Ikarus wrote:Un excel·lent per tots tres organitzadors, per a Fundació TMB que en qüestió d'esdeveniments va posant-se molt bé les piles, i per a les moltes empreses i aficionats particulars (cada cop més!) que preserven.

Un "coscorrón" per qui va confeccionar les dues plaques de matrícula normalitzades amb el zero a la centena de millar (fins fa no res potser era la normativa estricta, però precisament fa un parell de mesos en Pere Navarro ens va donar una alegria tot explicitant l'autorització de reproduïr matrícules amb format de cada època respectiva, fins i tot en vehicles no matriculats com a VH)

Vaig tenir el plaer de tornar de Caldes de Montbui a Barcelona (Triangle) sols amb un company al segon pis de l'Aclo, i... què voleu que us digui :ok
Tens rao les plaques de matricula son horribles, amb lo bona que ha quedat la restauració!!!
Aquest detall de les plaques de matricula fa bastant mal a la vista.



Image



En teoria tindrien que anar pintades sobre la planxa o per epoca amb numeros "rematxats" si no fos posible doncs la B de Barcelona i les cinc xifres soles i amb guionet!!!, i si s'han de fer del tipus europeu doncs amb la banda blava, pero aquesta matricula es un "batiburrillo" de tipus.

Ja sabem que els zeros a la esquerra no valen per res ¿no? ja he vist varies matricules aixi i no crec que sigui per cap normativa alguna ni d'ara ni de abans, es per la persona que fa la matricula i que com la plantilla te sis numeros i la matricula cinc doncs es posa aquest "inutil" zero. Mai ha sigut obligarori fer-ho aixi, ni abans ni ara, que una matricula tenía cinc o quatre xifres nomes, doncs anava la B- els numeros mes o menys centrats, TOT depen de la gracia o paciencia que tingui qui ha fet la matricula.

Pero Aixo no desmereix amb absolut la bona restauració

ABANS


Image



Image


ARA



Image



Image




Image


Com podem veure a les fotos d'abans al davant la matricula sembla que anava pintada i no es distingeix, en la de abans per darrera si sembla que sigui de numeros "rematxats" i aquesta s'ha perdut ¿..?

Amb les normes habituals podríen anar amb les matricules originals sense problemes i mes en aquests casos.

Com a curiositat, no se s'hi s'ha dit, pero aquest vehícle va tindre una transformacio molt grossa de frens a l'any 1982 (suposso abans de fer de de ZooBus) a on en un conegut taller de Barcelona li varen acoplar uns frens Hidraulics modificant els originalas mecanics, aixi que Fran si no heguessin fet aquesta modificació la tornada hagues sigut encara mes "acollonante".^

Per cert et vaig veure en groc i negre....


PD. hi han varies empreses que refabriquen les matricules mes acords amb el vehicle aqui i a fora de Catalunya, (de numeros "rematxats" o altres), no posare els noms, pero si'hi algu ho vol que ho demani, li quedarien molt millor al ACLO.
Marcel Estadella
N6
N6
Posts: 311
Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
Location: Sabadell
Contact:

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by Marcel Estadella »

Esteu en tot. Efectivament, se li va fer una modificació de frens que van regularitzar correctament a la ITV i que figurava inscrita a la darrera documentació del vehicle.

Salutacions

Marcel
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by faristol »

Si les meves informacions son correctes es va fer aqui al any 1982:
http://www.atfrenos.com/

Tenen locals al carrer San Fructuos i al carrer Mandoni a la zona de la Gran Via en el troç de Plaça Espanya i Montjuich.

Sempre es bo descobrir...

Per cert vaig disfrutar molt del Ral.li encara que com a seguidor nomes, i vaig parlar amb uns quants propietaris i conductors com el del Prototip 6420, salutacions.
Marcel Estadella
N6
N6
Posts: 311
Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
Location: Sabadell
Contact:

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by Marcel Estadella »

Ben informat

Auto Taller Frenos (dirección : Miquel Sibina), amb domicili al carrer de San Fructuoso 11. El certificat de taller és de 27-5-1982, i el pas de inspecció extraordinària, el dia seguent.

Salutacions

Marcel
User avatar
andres
N5
N5
Posts: 86
Joined: Thursday 04/12/2008 21:50
Location: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by andres »

Me han dicho que el 1631, está ya restaurado en el triangle, es cierto? y si es asi alguien tiene alguna fotografía para poder ver como ha quedado.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by 122-042-132 »

andres wrote:Me han dicho que el 1631, está ya restaurado en el triangle, es cierto? y si es asi alguien tiene alguna fotografía para poder ver como ha quedado.
Tenim el PCC 1631 més ó menys reconstruit, al Triangle, molt bé, però quan el podrem veure?, i mentrestant hi ha alguna ó algunes fotos per poder veure´l. Merci i Salut!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Premi Bonaplata per restauració l'Aclo 410

Post by metring »

Des de TMB:

Benvolguts / des,

Ens plau informar-vos que, des de la Coordinadora de l'AMCTAIC ens han comunicat que, ens ha estat concedit el:

Premi Rehabilitació. Categoria Béns Mobles dels Premis Bonaplata 2011, per la "Reconstrucció de l'autobús ACLO Regent III, número 410"
Jordi Ibanez
N1
N1
Posts: 1
Joined: Saturday 26/11/2011 23:23

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by Jordi Ibanez »

El 1631 ha quedat bé però lamentablement no pot funcionar, potser més endavant dons se tractat aquest tema, però els problemes tècnics i sobre tot econòmics manen, jo distingeixo amb xarxes antigues i noves dons les característiques són diferents, naturalment tot es pot arreglar, s'ha recuperat el 525, quan tinguem uns quants tramvies restaurats potser es podrà començar a pensar si algun es pot arreglar per funcionar.
User avatar
andres
N5
N5
Posts: 86
Joined: Thursday 04/12/2008 21:50
Location: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by andres »

EN FORO TRENES HE ENCONTRADO ESTA FOTO DEL 1631 RECONSTRUIDO
Attachments
IMG_0081 [640x480].jpg
IMG_0081 [640x480].jpg (76.55 KiB) Viewed 9611 times
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by 122-042-132 »

Al final una foto del 1631. Moltes gràcies Andres!.
A primera vista i sense entrar en detalls, el carenat de les resistències del sostre està molt mal dissenyat (no té res a veure amb l'original), i és una de les característiques més destacades dels PCC; de la resta, aparenment, s'el veu bé. Caldrà poder fer una visita o esperar una exposició per poder apreciar el nivell de la restauració. Salut!
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by genissimon »

He de dir el mateix que amb el 525: felicitats per la restauració i a veure quan se'l veu «alternant» amb els citadis de TramMet.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by Fran-Ikarus »

Del Facebook "Autobuses BCN":

Noticia de última hora, para cazadores fotográficos Los días 20 y 21 podremos ver al Aclo de TMB paseando por el Pº de Gracia 49 en la inauguración de la tienda Hacket of London, vinilado con anuncios de esta tienda.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
TramviaBlau
N6
N6
Posts: 238
Joined: Friday 30/09/2005 8:55

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by TramviaBlau »

Fran-Ikarus wrote:Del Facebook "Autobuses BCN":

Noticia de última hora, para cazadores fotográficos Los días 20 y 21 podremos ver al Aclo de TMB paseando por el Pº de Gracia 49 en la inauguración de la tienda Hacket of London, vinilado con anuncios de esta tienda.
L' Aclo de bus publicitari, el tramvia n°6 en un anunci......http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=228973#p228973a mi em sembla be, aixi es coneix el patrimoni....pero que dediquin els diners guanyats a la Fundacio de TMB no??
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by metring »

És que precisament això és el que es fa...
User avatar
TramviaBlau
N6
N6
Posts: 238
Joined: Friday 30/09/2005 8:55

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by TramviaBlau »

Doncs tots contents llavors ;)
User avatar
lauria1226
N7
N7
Posts: 325
Joined: Sunday 04/10/2009 10:28
Location: Barcelona i Pallars Jussà

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by lauria1226 »

Jordi Ibanez wrote:El 1631 ha quedat bé però lamentablement no pot funcionar, potser més endavant dons se tractat aquest tema, però els problemes tècnics i sobre tot econòmics manen, jo distingeixo amb xarxes antigues i noves dons les característiques són diferents, naturalment tot es pot arreglar, s'ha recuperat el 525, quan tinguem uns quants tramvies restaurats potser es podrà començar a pensar si algun es pot arreglar per funcionar.
Distingir entre xarxes nova i vella o antiga no penso que sigui adequat. Son els vehícles els que s'adapten a la xarxa. El canvis soferts al llarg del temps, obliguen lògicament a adaptar el material històric a les característiques de la infraestructura que han de fer servir. Això no necessariament ha de suposar de fer actuacions irreversibles. Per exemple: es pot fixar el trolley a fi d'evitar els desplaçaments laterals mitjançant peces substituíbles, mentre al mateix temps es pot instal·lar un fregador, també substituíble, a l'altre extrem del trolley a fi de pòder utilitzar la catenària actual. Pel que fa als rodaments, canviar llantes o adaptar-ne de noves ni és pecat ni és cap problema irresoluble ni el preu de tal operació té la mínima rellevància. És voler-ho fer.

Clar que hi ha altres variables, com poden ser l'elecció del cotxe a restaurar operativament i els tallers que hauran de fer la feina, que poden determinar decisivament el preu de l'operació i la seva viabilitat.

En definitiva que la infraestructura no afecta per res el conjunt del projecte, com es pot demostrar a Sttutgard i altres ciutats.

Salutacions cordials.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by Euromed »

lauria1226 wrote:
Jordi Ibanez wrote:El 1631 ha quedat bé però lamentablement no pot funcionar, potser més endavant dons se tractat aquest tema, però els problemes tècnics i sobre tot econòmics manen, jo distingeixo amb xarxes antigues i noves dons les característiques són diferents, naturalment tot es pot arreglar, s'ha recuperat el 525, quan tinguem uns quants tramvies restaurats potser es podrà començar a pensar si algun es pot arreglar per funcionar.
Distingir entre xarxes nova i vella o antiga no penso que sigui adequat. Son els vehícles els que s'adapten a la xarxa. El canvis soferts al llarg del temps, obliguen lògicament a adaptar el material històric a les característiques de la infraestructura que han de fer servir. Això no necessariament ha de suposar de fer actuacions irreversibles. Per exemple: es pot fixar el trolley a fi d'evitar els desplaçaments laterals mitjançant peces substituíbles, mentre al mateix temps es pot instal·lar un fregador, també substituíble, a l'altre extrem del trolley a fi de pòder utilitzar la catenària actual. Pel que fa als rodaments, canviar llantes o adaptar-ne de noves ni és pecat ni és cap problema irresoluble ni el preu de tal operació té la mínima rellevància. És voler-ho fer.

Clar que hi ha altres variables, com poden ser l'elecció del cotxe a restaurar operativament i els tallers que hauran de fer la feina, que poden determinar decisivament el preu de l'operació i la seva viabilitat.

En definitiva que la infraestructura no afecta per res el conjunt del projecte, com es pot demostrar a Sttutgard i altres ciutats.

Salutacions cordials.
Hola Lauria 1226:

Per recolzar el teu comentari vull pujar una foto (treta de la xarxa) d´un tramvia antic de Melbourne, en el que es veu que li han possat un pantograf modern, i també conserva la part inferior del antic trolley, per si es dona el cas de circular per una zona adecuada per anar amb trolley. Com es pot veure el vehicle en si no perd caracter.

Salutacions
User avatar
alf_
N9
N9
Posts: 1651
Joined: Saturday 16/02/2013 22:23

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by alf_ »

Está claro que se pueden adaptar rodadura, sistema eléctrico y sistema de toma de corriente para circular en la red de tranvía actual, unos bucles para los tranvías unidireccionales y tiramos millas. Es más bien cosa de voluntad y de sacarse la calderilla necesaria. Sobre todo en el tema del PCC hay poco problema, en EE.UU. se consiguen sin problemas piezas de repuesto ya que hay infinidad de tranvías PCC circulando o desguazados para piezas. Se podría incluso comprar algún PCC más y reformarlo al estilo de Porcioles, para tener dos. Se podría montar una flota histórica muy potente: un o dos PCC que son de los años 60 (aunque fabricado en los 30), el 525, el 867 y el Mataró-Argentona que son de los años 20, el 58 de principios de siglo y se podría incluso ver de trasladar la jardinera para usarla con su remolque. Sumarían seis o siete tranvías históricos, más que suficiente para establecer una línea de tranvía histórico. Sería bonito si, por ejemplo, se hiciera finalmente el trazado de tranvía por la Diagonal, y hacer un bucle en Z. Universitaria y otro en el Fòrum para hacer circular entre esos puntos una línea histórica compuesta de todos los tranvías esmentados, que recorra toda la Diagonal. Se me hace agua la boca solo imaginarme algo así...

Vamos, que no es cosa de que no haya vías (jeje) de hacer posible la circulación de tranvías históricos, es simplemente cosa de que no hay la voluntad ni la calderilla. Ahora, en San Francisco por ejemplo, una referencia en el tema, esto lo llevan un montón de voluntarios, no es que venga toda la iniciativa ni mano de obra del servicio municipal, aunque seguramente ayudan en la operación y eso. En otras ciudades como Zurich o Viena el transporte municipal mantiene un museo de transporte público, pero también hacen pocas salidas los vehículos históricos.
Me pregunto yo si aquí faltarían voluntarios dispuestos a ayudar a restaurar los tranvías, o si más bien sería cosa de que TMB no se abre a que vengan a ayudar. Como sea, la opacidad y cerrazón incesable de TMB no ayuda en lo más mínimo. El ciudadano de a pie ni siquiera sabe de que existen tranvías preciosamente restaurados que coleccionan polvo en Can TMB, y eso si es que sabe que en Barcelona solía haber tranvías por doquier. Yo no entiendo por qué TMB no proclama a los cuatro vientos de que tienen algunos tranvías y que les encantaría poder hacer algo con ellos, para ver si consiguen más apoyo popular. Parece que todo lo que son vehículos históricos (excepto buses) se intenta mantener en el perfil más bajo posible, llamar lo menos la atención, no fuera a ser que al ciudadano le gusta lo que ve y tengamos que hacer un esfuerzo en acercarle al tema.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by Fran-Ikarus »

Sé que es muy arriesgado generalizar, pero aun así arriesgo a opinar que en la situación actual es muy posible que una opinión mayoritaria de la ciudadanía barcelonesa no fuese muy favorable a que se gaste (o invierta, vale) dinero en restaurar vehículos antiguos. Y, dentro de eso, todavía peor si se dice que se hace sin que puedan circular (aunque parte de la "contención del gasto" consista precisamente en que se estén restaurando así y en que no se adecúen las infraestructuras que harían falta para la circulación)

De hecho, las referencias inmediatas "al precio del billete" aparecen como salidas de la nada cada vez que TMB hace publicidad de la salida anual de primavera del tren del Gran Metro. Da igual que tengan algo que ver o no el precio del billete con el coste de dicha actividad (y del mantenimiento asociado del vehículo en cuestión): la percepción de mucha gente va siendo ésa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Post by sagrering »

por favor... Al aclo que tengan el detalle de quitar la ridiculez del 0 de priner numero de la matricula. Esa placa era de 5 numeros, no de 6 :martell1 :martell1 :avall
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”