Clica aquí per seguir llegint la notícia:La Vanguandia wrote:Aprovada la reducció de capacitat del metro per incentivar l'estalvi sostenible aprofitant la baixada d'usuaris
- També es planteja la reducció de costos en electricitat mitjançant innovadors sistemes d'il·luminació temporal.
- Fonts de TMB asseguren que es podran estalviar prop de 100 milions d'euros anuals
Retallades en els trens
El conseller de territori i sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat aquest mateix matí en una roda de premsa improvisada una de les mesures estrella per tal de disminuir l'insuportable dèficit que arrossega el sistema de transport metropolità, i més concretament la xarxa de metro barcelonina.
En primer lloc, després de veure l'evolució a la baixa en els passatgers transportats l'últim any degut a la crisi, s'ha decidit eliminar freqüències de pas a totes i cadascuna de les línies del suburbà. En general, es garantirà que, en hora punta, no es sobrepassin els 7 minuts d'espera en cap de les línies, podent arribar a un tren cada 5 minuts en casos d'aglomeració. Això, suposa que a partir de febrer (que és quan està previst que entrin en funcionament les noves mesures) hi haurà de mitjana la meitat de les freqüències actuals, si bé és possible que es vagin reduint progressivament fins aquella data. Només amb aquesta mesura ja es preveu reduir un 40% la factura elèctrica de la xarxa.
Com a segona mesura, en les línies amb menys passatgers (L3 i L4) es reduirà la llargada dels trens a 4 vagons. en aquestes línies, fa 20 anys ja era aquesta la llargada habitual, per la qual cosa no es planteja que pugui arribar a ser gaire problemàtic ja que només suposarà tornar a acostumar-se a uns vagons amb més afluència de viatgers. No obstant, el conseller ha afirmat que, en cas que es superi l'afluència de viatgers prevista, es podran estudiar altres mesures com la supressió de seients a tot el tren o reemplaçar-los per seients abatibles, entre d'altres mesures. Igualment, a les L9 i L10, amb molt poca afluència, està previst en una primera fase fer circular trens de dos cotxes, si bé ha advertit que si l'Estat espanyol continua sense pagar el que deu, s'hauran de tancar i substiruir-les per autobusos fins que millori la situació econòmica. Aquestes mesures poden suposar un 20% afegit de reducció de de despeses
Com a conseqüència de tot plegat, també es preveu vendre a altres ciutats l'excedent de trens, i incorporar-los els vagons que sobrin de les unitats que es quedin a Barcelona, la qual cosa aportarà una bona quantitat d'ingressos en forma de cancel·lació dels préstecs amb els que s'estan pagant aquests trens
Retallades també a les estacions
Segons Recoder, també es vol retallar la factura que s'ha de pagar per les estacions, basada en el manteniment i el cost elèctric. Per això, es proposen mesures altament innovadores com l'aplicació de la il·luminació intel·ligent presencial en totes les estacions, de manera que tots els llums dels passadissos i vestíbuls es mantindrien apagats a no ser que el sistema detectés presència d'alguna persona. Es tracta d'una mesura imprescindible per al manteniment del servei en hores de baixa afluència, com per exemple el metro nocturn de cap de setmana. A preguntes dels periodistes sobre el cost de la mesura, ha afirmat que el sistema intel·ligent s'aplicarà quan sigui pressupostàriament possible, per la qual cosa en una primera fase s'instal·laran, de forma provisional, interruptors convencionals que hauran d'accionar els usuaris.
Per acabar, també ha anunciat que le escales mecàniques i els ascensors incorporaran un lector magnètic, de manera que no se'n pugui fer ús indiscriminat. La targeta per fer-los funcionar només es donarà a jubilats i persones amb necessitats especials
Noves retallades: metro de Barcelona (innocentada!)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Noves retallades: metro de Barcelona (innocentada!)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
Molt d'acordwefer wrote:La Vanguandia wrote:Aprovada la reducció de capacitat del metro per incentivar l'estalvi sostenible aprofitant la baixada d'usuaris
Retallades també a les estacions
Segons Recoder, també es vol retallar la factura que s'ha de pagar per les estacions, basada en el manteniment i el cost elèctric. Per això, es proposen mesures altament innovadores com l'aplicació de la il·luminació intel·ligent presencial en totes les estacions, de manera que tots els llums dels passadissos i vestíbuls es mantindrien apagats a no ser que el sistema detectés presència d'alguna persona. Es tracta d'una mesura imprescindible per al manteniment del servei en hores de baixa afluència, com per exemple el metro nocturn de cap de setmana. A preguntes dels periodistes sobre el cost de la mesura, ha afirmat que el sistema intel·ligent s'aplicarà quan sigui pressupostàriament possible, per la qual cosa en una primera fase s'instal·laran, de forma provisional, interruptors convencionals que hauran d'accionar els usuaris.
Per acabar, també ha anunciat que le escales mecàniques i els ascensors incorporaran un lector magnètic, de manera que no se'n pugui fer ús indiscriminat. La targeta per fer-los funcionar només es donarà a jubilats i persones amb necessitats especials
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
Molt bona noticia, ja era hora. Aquestes son les veritables retallades que tots esperavem. Aixó és un Govern valent!. Salut!
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
I tot això, per seguir mantenint la xarxa nocturna.
Si és cert, per L3 i L4 veuriem els trens sense cotxe remolc.
I 9000 de 2 cotxes a L9 i L10.
Si és cert, per L3 i L4 veuriem els trens sense cotxe remolc.
I 9000 de 2 cotxes a L9 i L10.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
y mientras con tanto recorte nadie se preocupa por la gente que se cuela que es el gran agujero de tmb
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
Això potser s'arregla amb un escuradents.wefer wrote: A preguntes dels periodistes sobre el cost de la mesura, ha afirmat que el sistema intel·ligent s'aplicarà quan sigui pressupostàriament possible, per la qual cosa en una primera fase s'instal·laran, de forma provisional, interruptors convencionals que hauran d'accionar els usuaris.
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
Tant de bo no sigui una Innocentada... seria una bona mesura...
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
Confio que sigui una inocentada perquè sino la notícia només diu bestieses una darrera l'altra, però per un moment m'ho he cregut.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
^^Sembla una innocentada total, no me la crec. Si fos veritat seria una bajanada...
Visca el metro!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Clamorós
He deixat de llegir la notícia al cap de poques línies, perquè es veu d'una hora lluny que és una innocentada. Ben trobada, per cert.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Clamorós
Bestieses més grosses s'han dit i s'han fet sense ser innocentada.Guigui wrote:He deixat de llegir la notícia al cap de poques línies, perquè es veu d'una hora lluny que és una innocentada. Ben trobada, per cert.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Innocentada clara
Però aquesta ho és. Hi poso la mà al foc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Innocentada clara
Pels vostres comentaris, veig que pocs li heu donat a l'enllaç "Clica aquí per seguir llegint la notícia:"josep_serre wrote:Bestieses més grosses s'han dit i s'han fet sense ser innocentada.Guigui wrote:He deixat de llegir la notícia al cap de poques línies, perquè es veu d'una hora lluny que és una innocentada. Ben trobada, per cert.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
Molt bona Wefer, l'has encertat de ple. Salut i Bon Any a tots.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
Gràcies, m'encanta que us hagi agradat la notícia de la VanguaNdia122-042-132 wrote:Molt bona Wefer, l'has encertat de ple. Salut i Bon Any a tots.
En un període normal tot el que he escrit no s'ho hagués cregut ningú. Però amb la paranoia de les retallades hem entrat en un temps de bogeria on sembla que qualsevol cosa és possible i defensable per tal de salvar "els mercats". Potser el problema és que aquest any 2011 ha tingut 365 dies dels innocents, i ja no sabem què és real i què no.
Esperem que el 2012 sigui l'any de la tornada al seny. Encara que de moment no pinta bé.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Noves retallades: metro de Barcelona
Doncs agafeu-vos, perquè el 2012 tindrà un dia addicional, probablement també dels innocents.wefer wrote:Potser el problema és que aquest any 2011 ha tingut 365 dies dels innocents, i ja no sabem què és real i què no.
I que consti que la idea dels seients abatibles m'agrada!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.