Problemes amb cancel·ladores

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Problemes amb cancel·ladores

Post by josep_serre »

593Dromedario wrote:Quan, ara fa uns 10 dies, vaig comprar una T-50/30 ja amb l'holograma, vaig pensar precisament en aquest canvi que haurien de fer (era més còmode tant per usuaris com per revisors com estava escrit abans, però en un altre fil ja vaig comentar que, si en 10 anys no m'he trobat cap bitllet d'euros fals, la banda aquesta era una ximpleria, així que deixem-ho córrer).

Ara la meva pregunta és: Per què no separen més les impressions de la T-10 per evitar sobreimpressions? L'excusa de que costaria molt reprogramar les màquines ja no val, perquè en dues setmanes bona part d'elles ja han adoptat aquest canvi.

No caldria ni separar-ho, n'hi hauria prou amb que totes les validadores estiguessin ajustades igual, no hiha sobreimpressions si només viatges a Renfe, només a FGC, només al metro o només al bus de TMB.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Manera de tallar els títols

Post by Guigui »

I si tots els títols estiguessin tallats de la mateixa manera. A TMB, la informació legal sovint no deixa veure la data de caducitat de la T50/30. A FGC, sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Manera de tallar els títols

Post by josep_serre »

Guigui wrote:I si tots els títols estiguessin tallats de la mateixa manera. A TMB, la informació legal sovint no deixa veure la data de caducitat de la T50/30. A FGC, sí.
Potser seria qüestió que no hi hagués res escrit al revers de la targeta més que al marge al costat de la banda magnètica i la resta tot a l'anvers.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Problemes amb cancel·ladores

Post by MZA_1600 »

Parlant de problemes, existeix un problema generalitzat amb totes les cancel·ladores i alguns títols comprats a partir d'any nou. S'està treballant per sol·lucinar-ho.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Problemes amb cancel·ladores

Post by mikado »

mikado wrote:En el dia d'avui 09/12/2011 m'he dispossat a fer unes compres nadalenques.
He agafat el BUS a les 18.10 amb una T-10 d'una zona, per tant tenia intercanvis modals fins les 19.25. La tornada a casa meva l'he fet en Rodalies Catalunya a ARC DE TRIOMF a les 19.12 (estava en hora i em sobraven 15 min). Doncs bé en arribar a les validadores que donen a la VIA 2 m'ha descomptat un viatge i m'ha marcat les 19.28. No he pogut fer la reclamació a ARC TRIOMF perque no hi havia personal. En arribar a L'Hospitalet 19.31 faig reclamació a guixeta i li faig veure l'errada i que en 3 min no he pogut arribar desde ARC DE TRIOMF amb el regional que ve de Lleida Pirineus (Unitat 470) en 3 min i em diuen que ells no poden fer res i que he de fer reclamació a ARC DE TRIOMF. Li torno a dir que no hi havia ningú i em diuen que no poden fer res.
Em sembla un atracament que les validadores vagin 16' avançades i em descomptin un viatge i que Rodalies es desentengui del tema fent-me donar voltes i un "vuelva usted mañana" en to funcionaril.
Un mes després m'arriba resposta (pa mear y no echar gota). No tenen personal a les estacions on poder reclamar al moment i ara em fan fer una carta (segell+sobre) per reclamar un viatge descomptat erròniament a les seves validadores i ho de fer mitjançant correu postal o anar personalment a SANTS i perdre dos viatges més el que ja vaig perdre en el seu dia. Encara perdré diners.

Us adjunto resposta:

Data/Fecha/Date: 10/01/2012
Codi identificador/Código identificador/Identification Code:

Benvolgut senyor,

De primer, us demanem disculpes per les molèsties ocasionades.

Per poder retornar-vos el viatge que la cancel·ladora us va marcar erròniament cal que ens feu arribar a l'adreça ressenyada més avall la T-10 original, indicant el vostre nom i cognoms i número de l'ID.

Atentament,


Departament Comercial
Direcció de Rodalies de Catalunya
Estació de Barcelona Sants
Pl. Països Catalans, s/n
08014 BARCELONA
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Més una curiositat que no pas un problema

Post by Fran-Ikarus »

https://noticies.tmb.cat/historia/que-a ... t-esquerre

Per què en algunes estacions de metro s’ha de validar la targeta pel costat esquerre?

No són validadores per a esquerrans. Hi ha un motiu històric pel qual en les línies de peatge més antigues la ranura per on fem passar el bitllet no és a la dreta com a la majoria.
Hem de retrocedir més de 25 anys, fins al 1990, per trobar l'origen de les validadores de torniquet del metro, les que tenen el mecanisme de lectura a la banda esquerra segons el sentit de la marxa. Llavors es va implantar el bitlletatge amb banda magnètica, tota una innovació en contrast amb les targetes resistives (com la popular T-1 de cartolina, que la cancel·ladora anava menjant-se viatge a viatge) que s'estaven fent servir.

Però els dos sistemes van haver de conviure durant un temps, i per tant la maquinària havia de ser compatible. De fet les validadores van continuar sent les mateixes, amb la part sòlida del moble situada a l’esquerra, de la qual sortia el torniquet giratori. La superfície plana del moble servia de suport a les primeres màquines d'autovenda, que estaven situades a l'esquerra perquè era la posició més natural per a l'usuari dretà. Es pagava l'import amb monedes, la màquina expedia el bitllet i s'empenyia el torniquet amb la mà dreta per passar.

Als anys 80 les línies de peatge del metro eren d'un color groc llampant, el mateix groc de les màquines d'autovenda que van començar a equipar els autobusos i de les cancel·ladores. Amb la introducció de la validació magnètica, els passos grocs van conviure amb els grisos, com es pot veure a la fotografia de més avall, fins que van migrar del tot. El canvi va ser de tecnologia, no de mobiliari. En comptes de la màquina d'autovenda o la cancel·ladora de targetes resistives, s'hi va acoblar el lector de bandes magnètiques.

A les portes lliscants, per la dreta

Les validadores de portes lliscants, internament conegudes com a portes PAR, en canvi, van ser dissenyades des de zero i, per lògica, tenen la ranura per introduir el títol de viatge a la dreta. Actualment són majoritàries a la xarxa de metro, ja que n'hi ha en tres de cada quatre vestíbuls.

Amb cada reforma o dins del programa anual d'inversions de Metro, els torniquets esquerrans van desapareixent i són substituïts per portes lliscants, que inclouen un pas per a persones amb mobilitat reduïda i són més efectives contra el frau. Mentrestant, i per contrarestar la desorientació que causa l'alternança dels dos sistemes, els passos de torniquets s'han hagut d'equipar amb barres separadores i senyalitzar-los específicament per remarcar que la ranura de l'esquerra correspon al pas de la dreta, senyalització que aquests dies s'està renovant.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Més una curiositat que no pas un problema

Post by wefer »

Fran-Ikarus wrote: els torniquets esquerrans van desapareixent i són substituïts per portes lliscants,
Quina llàstima. Així ja no podrem veure aquella bonica estampa del guiri passant 10 vegades seguides la T-10 perquè el seu torniquet no gira (perquè en realitat està passant la targeta per la del torniquet del costat).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Guiris... i polítics

Post by Guigui »

... o del Montilla en campanya electoral. Pobre home, tan acostumat com estava a anar en el seu merescudíssim cotxe oficial, i van i el fan passar pel tràngol de fer-se passar per plebeu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Problemes amb cancel·ladores

Post by fgc113 »

No sé si aquest fil es limita a Barcelona o Catalunya, però fa unes setmanes van tornar llevar-me quatre viatges de Bonotren de més així perquè sí.

Quan arribe a l'estació de Borriana, consulte els viatges que tinc i, al vore que en tinc quatre, valide. No s'obren les portes. Torne a mirar els viatges i em diu que el Bonotren està esgotat! Com que l'estació no té personal des de les 10 del matí, cride per l'intèrfon i no em solucionen res. Decidisc comprar un altre Bonotren, a l'arribar a Castelló, parle amb l'interventor i, després de consultar les validacions, em diu que vaja a les taquilles i que m'ho solucionaran. Després de vint minuts de cua, un dels antipàtics taquillers de Castelló (qualsevol, són tots igual) em respon "si venís cuatro personas es normal que te quite cuatro viajes". Li demane el llibre de reclamacions i es posa a cridar-me, dient-me que està fart de la gent com jo que es vol aprofitar i no sé què més. Acaba donant-me'l (més bé llançant-me'l) el seu company i escric una reclamació.

Ahir em va arribar a casa la resposta en la qual em donaven la raó i un val perquè em carreguen quatre viatges. No sé si anar a Castelló i que m'atenga el mateix home. :D
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Més una curiositat que no pas un problema

Post by Miquel »

Fran-Ikarus wrote:Per què en algunes estacions de metro s’ha de validar la targeta pel costat esquerre?
Doncs fins fa quatre dies comptats, la pregunta seria "Per què en algunes estacions de metro s'ha de validar per la dreta?". :)

Fran-Ikarus wrote:Mentrestant, i per contrarestar la desorientació que causa l'alternança dels dos sistemes, els passos de torniquets s'han hagut d'equipar amb barres separadores i senyalitzar-los específicament per remarcar que la ranura de l'esquerra correspon al pas de la dreta, senyalització que aquests dies s'està renovant.
Veritat a mitges. S'està renovant aquests dies ja que fa quatre dies se la van carregar per posar la rucada de la karma. Com que el vinil de la karma ha durat en la majoria d'estacions 2 dies. Al final les validadores no tenien ni l'absurd vinil, ni per suposat, l'indicatiu de direcció que hi havia des de fa uns bons anys.

Total, han fet un nou disseny més petit i de color blanc i els estan tornant a reposar, amb el conseqüent sobrecost que ha ocasionat tota la collonada de la karma.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”