http://www.ara.cat/economia/ABERTIS-TUN ... 38264.html
Abertis ven el 37% del túnel del Cadí a la Generalitat per 45 milions
La idea del Govern és fer-se amb el 100% de l'empresa per unir-la a Tabasa, companyia que explota els túnels de Vallvidrera, i privatitzar-ne la concessió
EFE
Barcelona | Actualitzada el 30/12/2011 19:04
Abertis i la Generalitat han signat avui divendres la venda del 37,2% que el grup català té al Túnel del Cadí per un import de 45 milions d'euros, amb la qual cosa l'administració catalana obté el 100% de l'empresa. La idea de la Generalitat és fer-se amb el 100% de l'empresa per unir-la a Tabasa, companyia que explota els túnels de Vallvidrera, i privatitzar-ne la concessió. L'operació s'emmarca dins del pla que té la Generalitat per aconseguir ingressos i reduir el dèficit mitjançant la venda d'immobles i la privatització d'empreses públiques, com Tabasa o Aigües del Ter. Amb aquestes gestions espera aconseguir uns 1.600 milions d'euros.
La Generalitat no desemborsarà els diners ara, sinó que s'utilitzarà la fórmula del pagament ajornat, la qual cosa significa que abonarà l'import en el moment en el qual es realitzi la concessió.
La Generalitat es fa amb el 100% del Túnel del Cadí
- Guigui
- Administrador
La Generalitat es fa amb el 100% del Túnel del Cadí
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Rodalies1i3
- N3
Re: La Generalitat es fa amb el 100% del Túnel del Cadí
Al final acabarem pagant el tunel de Bracons... Què té la concessió la mateixa empresa
- Guigui
- Administrador
Qui paga
Entre peatges a l'ombra, que vol dir que paguem tots, tant si utilitzem el tram en qüestió com si no, i peatges de tota la vida, on només paga qui utilitza la infraestructura, em decanto clarament pel segon.
-
- N9
Re: Qui paga
+1
Guigui wrote:Entre peatges a l'ombra, que vol dir que paguem tots, tant si utilitzem el tram en qüestió com si no, i peatges de tota la vida, on només paga qui utilitza la infraestructura, em decanto clarament pel segon.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Qui paga
Suposo que és com moltes altres coses. Si ho utilitzes i es paga entre tots, sembla bé que els altres també contibueixin. Si no ho utilitzes però te'n toca pagar una part, no sembla bé pagar per allò que no empres. Jo que fa anys i panys que no agafo un tren també estic pagant subvencions a Rodalies, Regionals -no tots- i Avant... i no me'n queixo, prefereixo ésser comprensiu. Total, emprenyat o no, em tocarà pagar-ho igualmentGuigui wrote:Entre peatges a l'ombra, que vol dir que paguem tots, tant si utilitzem el tram en qüestió com si no, i peatges de tota la vida, on només paga qui utilitza la infraestructura, em decanto clarament pel segon.
-
- N10
No només això. FGC ha de pagar a Tabasa la concessió de l'estació de Volpelleres per un període de 54 anys...Rodalies1i3 wrote:Al final acabarem pagant el tunel de Bracons... Què té la concessió la mateixa empresa
- Guigui
- Administrador
Dret a tot?
Com sempre, és una qüestió de proporcionalitat. Per què hem de canviar patrons de vida històrics, senzillament perquè ara tenim una "tecnologia" que ens permet foradar muntanyes i cobrir distàncies llunyanes a la velocitat del so? Significa això que cal posar-ho a disposició de tothom, costi el que costi?awe wrote:Suposo que és com moltes altres coses. Si ho utilitzes i es paga entre tots, sembla bé que els altres també contibueixin. Si no ho utilitzes però te'n toca pagar una part, no sembla bé pagar per allò que no empres. Jo que fa anys i panys que no agafo un tren també estic pagant subvencions a Rodalies, Regionals -no tots- i Avant... i no me'n queixo, prefereixo ésser comprensiu. Total, emprenyat o no, em tocarà pagar-ho igualment
Si la població o les empreses d'una zona reclamen la implantació d'una infraestructura "perquè altres la tenen", potser que s'ho facin mirar. Si volen aportar-hi ells mateixos els diners, endavant. Una altra cosa és que hi hagi un interès general raonable. En ferrocarril, un cas semblant serien els soterraments.
I estic d'acord, és una estupidesa subvencionar l'Avant, perquè no entra en cap ment normal voler creure que tothom pot treballar o estudiar a més de cent quilòmetres de casa i desplaçar-s'hi a diari. Alguna cosa falla de valent en la política laboral i d'habitatge (i moltes més, és clar...).
@Guigui: totalment d'acord!
-
- N9
En el cas dels AVANT, en la pràctica, està subvencionat el viatger de targeta plus, no pas el viatger de bitllet senzill.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van