Nous Busos de TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Nous Busos de TMB

Post by m.h.t. »

Irisbus IVECO va presentar un bus TMB amb la nova estètica RetBus a la FIAA (Feria Internacional del Autobús y del Autocar) de Madrid. La nova pintura del bus és vermella ataronjada al frontal i trasera, però completament blanca als laterals.

Una altra novetat és l'interior. Canvia el model de seients i el seu tapissat (no porten el model Eixample). I un gran canvi: els busos ja no ténen panell BKB per anunciar la propera parada, sinó que porten dues pantalles TFT a l'estil TUSGSAL.

El bus presentat era un Irisbus Citelis Castrosua Versus GNC estàndard de la nova sèrie 14XX, quasi idèntic als de la sèrie 13XX, que s'utilitzarà per als serveis RET que no portin articulats.

A part d'aquest bus, TMB també va presentar un Mercedes Indcar Cytios amb estètica Bus de Barri per a la sèrie 42XX.

A més, he llegit això a un altre fòrum sobre les noves partides de busos que estàn arribant a TMB:
10 Iveco Irisbus Citelis Hispano Tata GNC con numeros del 1200 al 1209, despues de muchos años habra hispanos habit en TMB.
15 Man Castrosua Versus Articulados GNC con numero del 6015 al 6030
12 Mercedes Benz Citaro Articulados GNC con numeros ????
Iveco Iirisbus Citelis Castrosua Versus GNC con numeros 1400 al 14??
Mercedes Benz Indcar GNC con numeros 4268 al 42??
Els Mercedes Benz Indcar 42XX no són GNC com diu el missatge (el de la FIAA no ho era) :!:
Salvem l'Estació de França!
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Nous Busos de TMB?

Post by liniadelRipollés »

Va disfrutar molt amb l'ECORAIL de Callús sobre via FGC...va venir en bici, va pujar al BICI-RAIL, i va tornar en bici. És un Senyor prou conegut arreu.

metring wrote:Pel nom no el coneix tanta gent, no et pensis, sí d'haver-lo vist. És que el veig a tot arreu, tot i que no sé si intervé al fòrum ;)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Nous Busos de TMB

Post by premixero »

Hola, cuando se pondran en marcha las nuevas lineas y por consiguiente los buses, no decian que seria en enero?
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Nous Busos de TMB

Post by m.h.t. »

Salvem l'Estació de França!
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Nous Busos de TMB

Post by sag470 »

Noticia de El Periodico de ayer:

TMB aumenta su flota de autobuses de gas natural

Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) presentará el lunes 31 nuevas unidades propulsadas por gas natural comprimido. De los cerca de 1.080 autobuses que circulan por la ciudad, alrededor de la mitad ya son híbridos, funcionan con gas o usan biodiésel. TMB confía en que todos sus vehículos sean ecológicos antes de que acabe el año.

Se suponen que seran los 12's y 14's, para el traspaso próximo, y algunos más. Alguien sabe donde será la presentación?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous Busos de TMB

Post by metring »

http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 6&idioma=C

TMB incorpora 31 nous autobusos de gas natural comprimit en substitució de vehicles dièsel

● Aquest any el 35% de la flota funcionarà amb motor de GNC, que
ajuda a reduir els òxids de nitrogen i les partícules a l’aire
● Avança el desenvolupament d’un prototip de bus híbrid amb
motors elèctrics i de gas natural, encara més net i econòmic
● S’estrenen les instal·lacions de Zona Franca - Port, per allotjar
l’increment de vehicles assignats a la cotxera de la Zona Franca
Avui s’han presentat 31 nous autobusos propulsats amb motor de gas natural
comprimit (GNC), amb els quals comença la renovació de la flota de Transports
Metropolitans de Barcelona prevista per a l’any 2011, i s’arriba al 30% en la
proporció de vehicles que utilitzen aquest combustible, menys contaminant que el
gasoil. A final d’any seran ja el 35%.

14 de febrer de 2011

Aposta conjunta per la reducció d’emissions

L’adquisició dels cotxes presentats avui, del tipus estàndard, s’emmarca en el
conveni entre TMB i Gas Natural Fenosa que conté diverses mesures per reduir les
emissions dels autobusos de l’àrea metropolitana substituint una part de la flota i
modernitzant-ne la resta.
Amb la incorporació dels 31 autobusos, TMB referma la seva aposta pel gas natural
comprimit (GNC) com a combustible alternatiu i més respectuós amb el medi
ambient pel seu baix nivell d’emissions, per sota del que marca la norma Euro 6,
que entrarà en vigor el 2015. Per aquest motiu, els vehicles de GNC són considerats
vehicles ambientalment millorats, EEV en la terminologia europea.
Exterior i detalls de l’interior dels autobusos Iveco de GNC carrossats per Castrosua i Tata Hispano

Els 31 cotxes són part de la renovació de flota prevista per al 2010, 80 vehicles en
total, tots de gas natural comprimit, en part estàndards i en part articulats. Al mateix
temps es retiraran 80 autobusos dièsel de 14 anys d’antiguitat, amb la qual cosa
s’aconseguirà una reducció d’emissions de 346 tones de diòxids de nitrogen anuals.

Aquest és un dels objectius immediats del conveni subscrit l’abril del 2010 per TMB i
Gas Natural Fenosa, per a la millora de la qualitat de l’aire a Barcelona i l’entorn
metropolità. El conveni preveu un creixement en l’horitzó del 2015 de la flota de gas
natural comprimit en 204 unitats, fins a les 500, gairebé la meitat del total, que és de
1.080.

Els principals avantatges dels motors de GNC són:
· Redueixen en un 90% les emissions d’òxids de nitrogen, gairebé el 100% les
de partícules i un 20% les de monòxid de carboni.
· Gasos d’escapament pràcticament inodors.
· Baix nivell d’emissió de soroll.
· No generen cendres ni residus sòlids.

Els nous vehicles, del model Citelis, han estat fabricats en la part mecànica per la
firma Irisbus Iveco i carrossats per Castrosua i Tata Hispano. Les seves
característiques principals són les següents:
Castrosua Tata Hispano
Nombre d’unitats 21 10
Places totals / seients 92 / 24 89 / 24
Places per a PMR 2 2
Potència motor 213 kW 213 kW
Longitud total 12 m 12 m
Portes 3 3


Facilitats per a persones amb mobilitat reduïda
Com totes les unitats que s’incorporen a TMB, els nous Iveco GNC són de
plataforma baixa i compten amb facilitats per a persones amb mobilitat reduïda, a
més de terra antilliscant per facilitar l’accés i el desplaçament per l’interior. Disposen
de rampa retràctil a la porta central per a l’entrada i sortida de cadires de rodes, i
d’elements de confort com ara la climatització i renovació d’aire, els seients
ergonòmics i la suspensió pneumàtica integral. A més s’hi han habilitat dues places
específiques per a cadires de rodes i tenen seients reservats per a persones grans i
dones embarassades.

Els pròxims dies seran equipats amb els dispositius que porten tots els autobusos
que ingressen a la flota de TMB: validadores, ràdio digital per a les comunicacions
entre el conductor i el centre de regulació, i Sistema d’Informació Embarcat, que
millora les funcions de localització, seguiment i regulació de les línies des del Centre
de Regulació de Trànsit, a través del Sistema d’Ajuda a l’Explotació, així com la
informació i el servei al client. Seguidament s’incorporaran al servei comercial a les
línies 50 (Parc Montjuïc - Trinitat Nova) i 55 (Plaça Catalana - Parc Montjuïc).

Amb aquests 31 busos nous, ja seran 327 els vehicles de TMB que utilitzen GNC,
tots els de la cotxera de la Zona Franca, que des del 2001 –quan van arribar les
primeres 35 unitats– s’ha anat especialitzant en aquest combustible. Dins del
recinte de la cotxera hi ha l’estació de compressió propietat de Gas Natural Fenosa,
que rep el gas directament de la xarxa i el comprimeix perquè sigui carregat als
dipòsits dels autobusos.

Els punts de recarrega s’estan ampliant per atendre l’increment de flota i també
s’amplia l’espai d’estacionament, a les instal·lacions annexes de Zona Franca - Port.
Es tracta d’una primera porció d’un terreny de 50.000 metres quadrats situat al
carrer 3, entre els carrers A i Z, al costat de la cotxera de la Zona Franca, que
ocupava la indústria Foret i que un cop buit assegura la disponibilitat d’espai per
continuar l’aposta pels combustibles nets en el transport de superfície.

En el marc del mateix conveni, Gas Natural Fenosa i TMB estan desenvolupant un
projecte pioner de recerca per hibridar autobusos de gas natural, amb la
incorporació de motors de tracció elèctrics. Actualment se n’està construint el
prototip, sobre la base d’un bus existent, per contrastar les solucions tècniques
adoptades, la reducció d’emissions i, en especial, l’estalvi en el consum de combustible que suposaria el nou model, identificant la viabilitat de promoure’n l’ús
en el futur. La presumpció és que la combinació d’un motor de baixes emissions,
com és el de GNC, amb els motors elèctrics, eficients i sense emissions directes, ha
de donar com a resultat un vehicle de la màxima qualitat ambiental.
D’altra banda, també s’està executant l’acord per introduir filtres d’alta eficiència de
retenció de contaminants als tubs d’escapament del voltant de 500 autobusos dièsel
de la flota per reduir-ne les emissions. Fins ara els filtres s’han instal·lat en 130
unitats. Amb aquesta mesura, es reduiran prop de 200 tones d’emissions anuals de
NOx.

Innovació per a la millora de la qualitat de l’aire

Gas Natural Fenosa i TMB treballen conjuntament des del 1994 per introduir el gas
natural a la flota d’autobusos urbans i millorar d’aquesta manera la qualitat de l’aire
a l’àrea metropolitana de Barcelona.
La protecció del medi es un dels eixos vertebradors de les polítiques estratègiques
de TMB, com es desprèn del seu Pla Director de Sostenibilitat Ambiental, que
aposta per l’ecoeficiència, la lluita contra la contaminació i el canvi climàtic, i la
promoció de la cultura de la sostenibilitat.
Voyager
N4
N4
Posts: 69
Joined: Tuesday 15/12/2009 18:37

Re: Nous Busos de TMB

Post by Voyager »

Hola ;)

pongo un link de YOUTUBE de la presentacion de los nuevos autobuses de TMB
Esta en el portal de TMB

http://www.youtube.com/watch?v=85FreYDiphU

Saludos
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Nous Busos de TMB

Post by m.h.t. »

Confirmen a un altre fòrum que ahir dijous es va estrenar la nova sèrie 1200 (Irisbus Tata-Hispano Habit GNC) a la línia 16. :plas De moment les primeres unitats s'han assignat a aquesta línia.

La 16 es des d'ahir, llavors, la línia amb la flota més jove de TMB (plena de 12XX i 14XX). ;)
Salvem l'Estació de França!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous Busos de TMB

Post by metring »

http://www.arca-bus.org/estacioautobuso ... per-a-tmb/

21 autobusos Man NL273F GNC Noge Cittour per a TMB.


David Arriola, 7 de novembre de 2011

TMB 1800 20110808 6 Diagonal Pg. Gràcia

Segons ens ha arribat a la redacció, TMB ha rebut 21 autobusos Man NL273F carrosats per Noge sota el model Cittour propulsats amb GNC i que han sigut numerats dins de la nova sèrie 1800. Els nous autobusos tenen les següents matrícules:

1800: 5947-HFJ

1801: 2262-HFK

1802: 2291-HFK

1803: 2336-HFK

1804: 2387-HFK

1805: 2412-HFK

1806: 2440-HFK

1807: 0206-HGG

1808: 0271-HGG

1809: 0214-HGG

1810: 0191-HGG

1811: 4791-HGN

1812: 0762-HGN

1813: 0738-HGN

1814: 0715-HGN

1815: 9952-HGP

1816: 0115-HGR

1817: 0097-HGR

1818: 0064-HGR

1819: 0020-HGR

1820: 9982-HGP

A la foto adjunta d’Albert Obiols, veiem l’autobús 1800, el primer de la sèrie en entrar en servei, en el seu primer dia de circulació a la línia 6.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Nous Busos de TMB

Post by m.h.t. »

Els busos de gas natural augmenten a 376 unitats, el 35% de la flota de TMB

El nombre d'autobusos de gas natural comprimit (GNC) ha arribat aquest mes a les 376 unitats, el 35% del total de vehicles de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que donen servei a les línies de la ciutat i deu municipis de l'entorn. Ha culminat així la incorporació dels 80 cotxes moguts per aquest combustible, més net que el gasoil, prevista per aquest any d'acord amb el conveni entre TMB i Gas Natural Fenosa per reduir les emissions del transport públic de superfície i millorar la qualitat de l'aire a l'àrea metropolitana.

Amb la incorporació dels 80 cotxes, TMB referma la seva aposta, iniciada el 2001, pel GNC com a combustible alternatiu i més respectuós amb el medi ambient pel seu baix nivell d’emissions, per sota del que marca la norma Euro 6, que entrarà en vigor el 2015. Per aquest motiu, els vehicles de GNC són considerats vehicles ambientalment millorats, EEV en la terminologia europea.

Image

52 estàndards i 28 articulats

L'entrada dels 80 autobusos s'ha produït de manera progressiva, en compliment dels diversos contractes de fabricació. Al febrer van arribar 31 estàndards Iveco, 21 dels quals carrossats per Castrosua i 10 per Tata Hispano. Pels volts de l'estiu es van posar en servei 28 articulats, 16 de la firma MAN carrossats per Castrosua i 12 Evobus del model Citaro. I més recentment s'han incorporat 21 estàndards MAN carrossats per Noge. Tots tenen base a la cotxera de la Zona Franca, especialitzada en GNC.

Al mateix temps, s'han retirat 80 autobusos dièsel de 14 anys d’antiguitat, amb la qual cosa s’ha aconseguit una reducció d’emissions de 346 tones de diòxids de nitrogen anuals. Aquest era un dels objectius del conveni subscrit l’abril del 2010 per TMB i Gas Natural Fenosa, per a la millora de la qualitat de l’aire a Barcelona i l’entorn metropolità. El conveni preveu un creixement en l’horitzó del 2015 de la flota de gas natural comprimit en 204 unitats més, fins a les 500, gairebé la meitat del total de la flota, que és de 1.080.

Image

Prototip de bus híbrid en proves

En el marc del mateix conveni, Gas Natural Fenosa i TMB estan desenvolupant un projecte pioner de recerca per hibridar autobusos de gas natural, amb la incorporació de motors elèctrics de tracció. La presumpció és que la combinació d’un motor de baixes emissions, com és el de GNC, amb els motors elèctrics, eficients i sense emissions directes, ha de donar com a resultat un vehicle de la màxima qualitat ambiental.

El prototip, construït sobre la base d’un bus existent, està en proves per contrastar les solucions tècniques adoptades, la reducció d’emissions i, en especial, l’estalvi en el consum de combustible. Al final d'aquest període de proves, que s'allargarà fins a principis del 2012, es valorarà la viabilitat de promoure’n la fabricació en sèrie.

D’altra banda, també s’està executant l’acord per introduir filtres d’alta eficiència de retenció de contaminants als tubs d’escapament a 460 autobusos dièsel de la flota per reduir-ne les emissions. Fins ara els filtres s’han instal·lat en 340 unitats. Amb aquesta mesura, es redueixen prop de 200 tones d’emissions anuals de NOx.

FONT: TMB
Salvem l'Estació de França!
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Nous Busos de TMB

Post by res_publica »

m.h.t. wrote:Prototip de bus híbrid en proves

En el marc del mateix conveni, Gas Natural Fenosa i TMB estan desenvolupant un projecte pioner de recerca per hibridar autobusos de gas natural, amb la incorporació de motors elèctrics de tracció. La presumpció és que la combinació d’un motor de baixes emissions, com és el de GNC, amb els motors elèctrics, eficients i sense emissions directes, ha de donar com a resultat un vehicle de la màxima qualitat ambiental.

El prototip, construït sobre la base d’un bus existent, està en proves per contrastar les solucions tècniques adoptades, la reducció d’emissions i, en especial, l’estalvi en el consum de combustible. Al final d'aquest període de proves, que s'allargarà fins a principis del 2012, es valorarà la viabilitat de promoure’n la fabricació en sèrie.

D’altra banda, també s’està executant l’acord per introduir filtres d’alta eficiència de retenció de contaminants als tubs d’escapament a 460 autobusos dièsel de la flota per reduir-ne les emissions. Fins ara els filtres s’han instal·lat en 340 unitats. Amb aquesta mesura, es redueixen prop de 200 tones d’emissions anuals de NOx.
Pot ser que sigui el cotxe 1365 ¿? Fa unes setmanes el vaig veure pel Passeig Sant Joan. Al sostre no en portava pas carcassa i als vidres hi era una engaxina de publicitat de Gas Natural.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Nous Busos de TMB

Post by premixero »

Exacto es el 1365, tambien hay ahora circulando un Tata hispano hibrido (creo que diesel/electrico) que ya estubo por zaragoza de pruebas
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Nous Busos de TMB

Post by res_publica »

premixero wrote:Exacto es el 1365, tambien hay ahora circulando un Tata hispano hibrido (creo que diesel/electrico) que ya estubo por zaragoza de pruebas
Efectivament, ho vaig veure durant les darreres festes del Pilar a la linia 40. Portava els diodes leds blaus.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
alex0405gn(álex)
N1
N1
Posts: 3
Joined: Sunday 08/01/2012 21:57

Re: Nous Busos de TMB

Post by alex0405gn(álex) »

entre aquwest primer semestre de lany, començaran a vindre un total de 25 vehicles carrossats per tatahispano sobre chasis alexander dennis/irisbus, tots ells de g.n.c
despres de 16 t.m.b torna a comfiar en tatahispano jeje ;) .tinq un dubte, la retbus quan començara??
User avatar
res_publica
N6
N6
Posts: 253
Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Re: Nous Busos de TMB

Post by res_publica »

Esta tarde circula en la línea 56 el bus 6215, Mercedes Benz, no me ha dado tiempo de comprobar si había otros 621x. Alguien sabe ¿cuantos vehículos vienen en este lote?
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Nous Busos de TMB

Post by premixero »

hola, segun mis noticias son 6 del 6212 al 6217
tambien estarian los man del 6031 al 6034
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous Busos de TMB

Post by metring »

Es tracta d'un bus nou, o d'un avistament curiós?
premixero
N8
N8
Posts: 783
Joined: Monday 20/02/2006 10:58

Re: Nous Busos de TMB

Post by premixero »

nuevos
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous Busos de TMB

Post by metring »

Vull pensar que fa un temps que el van comprar, perquè amb la que cau de crisi i retallades...
fcuevas27

Re: Nous Busos de TMB

Post by fcuevas27 »

Sábado por la tarde, cogí el 41 en diagonal mar, matricula hhr, novísimo… es un gusto ver como TMB se preocupa por renovar su parque de buses. Por otro lado, TUS parece que también tiene previsto invertir en vehículos a gas ¿Moventis también?
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”