Remodelació d'estacions de metro
Re: Remodelació d'estacions de metro
Segons la web de TMB, s'ha reobert l'accés de Joan XXIII d'Artigues (símbol que no trobo al teclat) Sant Adrià.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Aquest "|" ?metring wrote:Segons la web de TMB, s'ha reobert l'accés de Joan XXIII d'Artigues (símbol que no trobo al teclat) Sant Adrià.
Si ho és, has de prémer ""Alt Gr"" + ""1!"" al mateix temps.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
| prescindible
Al Fòrum sabrem viure perfectament sense ell.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Una refroma totalment inescessaria, la d'Artigues - Sant Adrià, doncs l'estació ja estava adaptada.
Re: Remodelació d'estacions de metro
El dia 23, tanquen l'accés de Santa Coloma de la mateixa estació. Per cert, a la web de TMB, posen el símbol /
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diners per a canviar enganxines
A Penitents, aquesta setmana o la passada (no m'hi he fixat exactament) han fet l'imprescindible canvi d'enganxines a les portes de sortida que indiquen la porta de pas i la prohibició de pas, i que igualment tothom es frega pels engonals. Això sí, el fons blau ha sigut canviat per un turquesa tipus Tram, no fos cas que no es notés que hi ha enganxines noves.
TMB, sempre gastant-se els quartos allí on fa més falta.
TMB, sempre gastant-se els quartos allí on fa més falta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Del twitter:
TMB: Visitant l'obra de reforma de l'estació de Virrei Amat de #metrobcn amb el conseller @lluisrecoder de @territoricat htt... fa 1 minut. Ampliar
TMB: Visitant l'obra de reforma de l'estació de Virrei Amat de #metrobcn amb el conseller @lluisrecoder de @territoricat htt... fa 1 minut. Ampliar
Re: Remodelació d'estacions de metro
A l'enllaç veureu un vídeo:
http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/05/ ... e-de-2013/
Les obres a l’estació de Virrei Amat s’acabaran el primer trimestre de 2013
Actualitzat el 31.05.2012 a les 13:04
Aquest mes de juny les obres a l'estació de metro de Virrei Amat (L5) es concentraran en l'ampliació del vestíbul per poder encarbir-hi ascensors. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat els treballs, en què s'han invertit prop de 8,2 milions d'euros. La finalització de les obres està prevista per al primer trimestre de 2013.
Les obres a l’estació de Virrei Amat van començar al 2011 amb l’objectiu d’amplir l’espai i fer-lo més accessible a les persones amb mobilitat reduïda. En aquest sentit, el conseller Recoder ha explicat que ara els treballs es concentraran en l’ampliació del vestíbul i, després de l’estiu, s’iniciaran els treballs de condicionament interior. La finalització de les obres està prevista per al primer trimestre de 2013.
Actualment, de les 139 estacions de metro que hi ha a Barcelona, en són accessibles 116 (un 83%). Pel que fa als Ferrocarrils Catalans, la totalitat de la línia Llobregat-Anoia ja està adaptada. A la línia del Vallès, resten quatre estacions per ser accessibles: Putxet, Gràcia, Sarrià i Peu de Funicular, totes en fase d’obra o projecte.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/05/ ... e-de-2013/
Les obres a l’estació de Virrei Amat s’acabaran el primer trimestre de 2013
Actualitzat el 31.05.2012 a les 13:04
Aquest mes de juny les obres a l'estació de metro de Virrei Amat (L5) es concentraran en l'ampliació del vestíbul per poder encarbir-hi ascensors. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat els treballs, en què s'han invertit prop de 8,2 milions d'euros. La finalització de les obres està prevista per al primer trimestre de 2013.
Les obres a l’estació de Virrei Amat van començar al 2011 amb l’objectiu d’amplir l’espai i fer-lo més accessible a les persones amb mobilitat reduïda. En aquest sentit, el conseller Recoder ha explicat que ara els treballs es concentraran en l’ampliació del vestíbul i, després de l’estiu, s’iniciaran els treballs de condicionament interior. La finalització de les obres està prevista per al primer trimestre de 2013.
Actualment, de les 139 estacions de metro que hi ha a Barcelona, en són accessibles 116 (un 83%). Pel que fa als Ferrocarrils Catalans, la totalitat de la línia Llobregat-Anoia ja està adaptada. A la línia del Vallès, resten quatre estacions per ser accessibles: Putxet, Gràcia, Sarrià i Peu de Funicular, totes en fase d’obra o projecte.
Re: Remodelació d'estacions de metro
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ro-1989663
S'acaba la rehabilitació de les estacions de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons
S'ha millorat l'accessibilitat i l'efectivitat de les barreres de control
Dijous, 28 de juny del 2012 - 12:26h.
EL PERIÓDICO / Barcelona
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha finalitzat les obres de rehabilitació integral de les estacions de metro de Glòries (L1), Bellvitge (L1), Artigues / Sant Adrià (L2) i Sant Ildefons (L5), iniciades al 2011 dins del programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d'estacions antigues o d'elevada utilització.
Les rehabilitacions tenien com a objectiu deixar les estacions com acabades d'estrenar, tant a les parts visibles com a les invisibles, a més de millorar aspectes d'accessibilitat, sense afectar les estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda que realitza la Generalitat i que comporta la instal·lació d'ascensors.
S'han reconfigurat els vestíbuls amb el fi d'aprofitar millor l'espai, s'han substituït paviments, escales, sostres i parets, s'ha millorat la il·luminació, s'ha renovat la senyalització informativa i el mobiliari, i s'han instal·lat barreres de control més efectives (excepte a l'estació d'Artigues on ja n'hi havia). En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones i augmentar la sensació de lluminositat amb tonalitats clares.
60 anys de l'estació de Glòries
Aquestes quatre estacions que s'han rehabilitat són d'antiguitat variable, entre els 60 anys de Glòries i els 22 anys de Bellvitge. Respecte a la utilització, la més concorreguda és Glòries, amb a prop de 18.000 entrades els dies laborables. Artigues / Sant Adrià en registren unes 12.000; Sant Ildefons, prop de 9.000, i Bellvitge, unes 7.000.
En anys anterios han estat rehabilitades les estacions de Santa Eulàlia, Sant Andreu i Santa Coloma (L1), Joanic, Alfons X i Llucmajor (L4), Sants Estació, Drassanes i Liceu (L3), i Hospital Clínic, Sant Pau / Dos de Maig i Pubilla Cases (L5).
S'acaba la rehabilitació de les estacions de Glòries, Bellvitge, Artigues i Sant Ildefons
S'ha millorat l'accessibilitat i l'efectivitat de les barreres de control
Dijous, 28 de juny del 2012 - 12:26h.
EL PERIÓDICO / Barcelona
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha finalitzat les obres de rehabilitació integral de les estacions de metro de Glòries (L1), Bellvitge (L1), Artigues / Sant Adrià (L2) i Sant Ildefons (L5), iniciades al 2011 dins del programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d'estacions antigues o d'elevada utilització.
Les rehabilitacions tenien com a objectiu deixar les estacions com acabades d'estrenar, tant a les parts visibles com a les invisibles, a més de millorar aspectes d'accessibilitat, sense afectar les estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda que realitza la Generalitat i que comporta la instal·lació d'ascensors.
S'han reconfigurat els vestíbuls amb el fi d'aprofitar millor l'espai, s'han substituït paviments, escales, sostres i parets, s'ha millorat la il·luminació, s'ha renovat la senyalització informativa i el mobiliari, i s'han instal·lat barreres de control més efectives (excepte a l'estació d'Artigues on ja n'hi havia). En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones i augmentar la sensació de lluminositat amb tonalitats clares.
60 anys de l'estació de Glòries
Aquestes quatre estacions que s'han rehabilitat són d'antiguitat variable, entre els 60 anys de Glòries i els 22 anys de Bellvitge. Respecte a la utilització, la més concorreguda és Glòries, amb a prop de 18.000 entrades els dies laborables. Artigues / Sant Adrià en registren unes 12.000; Sant Ildefons, prop de 9.000, i Bellvitge, unes 7.000.
En anys anterios han estat rehabilitades les estacions de Santa Eulàlia, Sant Andreu i Santa Coloma (L1), Joanic, Alfons X i Llucmajor (L4), Sants Estació, Drassanes i Liceu (L3), i Hospital Clínic, Sant Pau / Dos de Maig i Pubilla Cases (L5).
Re: Remodelació d'estacions de metro
Hola,
Realment trobo absurd remodelar estacions com Artigues o Bellvitge que, a més, ja estaven adaptades a PMR, només per donar un look més fashion, el que debò necessita reformes urgent són els obsolets i congestionats intercanviadors de Catalunya, Urquinaona, Plaça de Sants, Espanya, Maragall, Passeig de Gràcia connexió L2/L4 amb L3 i RENFE, Verdaguer, Clot Aragó L1 i RENFE, Sants Estació connexió metro amb estació ADIF, així com enllestir les obres en curs i acabar d'adaptar o redactar projectes de les estacions de metro i FGC que encara no tenen ascensors, així com ampliar vestíbuls que siguin necessaris i crear-ne de nous en estacions saturades.
Salutacions,
Enric
Realment trobo absurd remodelar estacions com Artigues o Bellvitge que, a més, ja estaven adaptades a PMR, només per donar un look més fashion, el que debò necessita reformes urgent són els obsolets i congestionats intercanviadors de Catalunya, Urquinaona, Plaça de Sants, Espanya, Maragall, Passeig de Gràcia connexió L2/L4 amb L3 i RENFE, Verdaguer, Clot Aragó L1 i RENFE, Sants Estació connexió metro amb estació ADIF, així com enllestir les obres en curs i acabar d'adaptar o redactar projectes de les estacions de metro i FGC que encara no tenen ascensors, així com ampliar vestíbuls que siguin necessaris i crear-ne de nous en estacions saturades.
Salutacions,
Enric
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Re: Remodelació d'estacions de metro
+ 1Henry 030 wrote:Hola,
Realment trobo absurd remodelar estacions com Artigues o Bellvitge que, a més, ja estaven adaptades a PMR, només per donar un look més fashion, el que debò necessita reformes urgent són els obsolets i congestionats intercanviadors de Catalunya, Urquinaona, Plaça de Sants, Espanya, Maragall, Passeig de Gràcia connexió L2/L4 amb L3 i RENFE, Verdaguer, Clot Aragó L1 i RENFE, Sants Estació connexió metro amb estació ADIF, així com enllestir les obres en curs i acabar d'adaptar o redactar projectes de les estacions de metro i FGC que encara no tenen ascensors, així com ampliar vestíbuls que siguin necessaris i crear-ne de nous en estacions saturades.
Salutacions,
Enric
Menys obres purament estètiques, i més adaptar intercanviadors, com el de Clot, que és incomprensible que no es fes adaptació a PMR quan es va obrir la L2.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Encetem enquesta, per tal que opineu quines obres són prioritàries al metro. Podeu votar moltes opcions.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Hola,
Realment crec que la remodelació dels intercanviadors més obsolets de BCN és un tema prioritari, així com l'adaptació de les estacions que encara no disposin d'ascensors. Amb això de voler fer un "reestyling" de la decoració de les estacions TMB està fotent el que li dona la gana. Crec que algunes estacions com per exemple Glòries, Sant Andreu, Liceu, Drassanes, Joanic, Hospital Clínic, Hospital de Sant Pau o Alfons X, per la seva edat i per estar bastant deteriorades, sí que necessitaven una remodelació per tal de fer-les més confortables visualment i més lluminoses aprofitant, en molts casos, la seva recent adaptació a PMR. En canvi, crec que casos com els d'Artigues, Bellvitge i Fondo son completament innecessaris tenint en compte que es tracta d'estacions dels anys 80 força més modernes que moltes estacions que potser sí que necessitarien una reforma per tal de donar un canvi de look a la seva tètrica i obsoleta imatge. Pero, per mi, el mes important, és la remodelació dels intercanviadors, especialment Urquinaona, Plaça de Sants, Espanya, Catalunya i Clot Aragó, crec que aquests intercanviadors s'han convertit en un coll d'ampolla i les obres d'ampliació/reconstrucció causaràn bastantes afectacions al trànjsit rodat i ferroviari, pero, realment, són necessaries tenint en compte el seu volum de passatgers.
Salutacions,
Enric
Realment crec que la remodelació dels intercanviadors més obsolets de BCN és un tema prioritari, així com l'adaptació de les estacions que encara no disposin d'ascensors. Amb això de voler fer un "reestyling" de la decoració de les estacions TMB està fotent el que li dona la gana. Crec que algunes estacions com per exemple Glòries, Sant Andreu, Liceu, Drassanes, Joanic, Hospital Clínic, Hospital de Sant Pau o Alfons X, per la seva edat i per estar bastant deteriorades, sí que necessitaven una remodelació per tal de fer-les més confortables visualment i més lluminoses aprofitant, en molts casos, la seva recent adaptació a PMR. En canvi, crec que casos com els d'Artigues, Bellvitge i Fondo son completament innecessaris tenint en compte que es tracta d'estacions dels anys 80 força més modernes que moltes estacions que potser sí que necessitarien una reforma per tal de donar un canvi de look a la seva tètrica i obsoleta imatge. Pero, per mi, el mes important, és la remodelació dels intercanviadors, especialment Urquinaona, Plaça de Sants, Espanya, Catalunya i Clot Aragó, crec que aquests intercanviadors s'han convertit en un coll d'ampolla i les obres d'ampliació/reconstrucció causaràn bastantes afectacions al trànjsit rodat i ferroviari, pero, realment, són necessaries tenint en compte el seu volum de passatgers.
Salutacions,
Enric
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Re: Remodelació d'estacions de metro
Cert, faltava Urquinaona, me l'he deixat!!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Amb Liceu ja podien haver moderat una mica el nivell de lluminositat, a canvi d'un cert nivell d'elegància...Henry 030 wrote:Crec que algunes estacions com per exemple Glòries, Sant Andreu, Liceu, Drassanes, Joanic, Hospital Clínic, Hospital de Sant Pau o Alfons X, per la seva edat i per estar bastant deteriorades, sí que necessitaven una remodelació per tal de fer-les més confortables visualment i més lluminoses aprofitant, en molts casos, la seva recent adaptació a PMR.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Remodelació d'estacions de metro
de l'intercanviador d'Espanya ja està fet el projecte.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Remodelació Espanya
Doncs quin és el plànol definitiu? Hi havia algunes propostes ben interessants, però molt em temo que acabarem amb una coseta "light".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de metro
El que no entenc es que a Sants Estació quan van adaptar a PMR les entrades que dónen al costat de la L3 (va per Numància - Tarragona) no adaptessin el vestíbul que dóna a l'estació de Renfe/Adif. Crec que això és una "xapussa" i de les bones.
Un exemple clar (per a PMR): si baixes de l'L5 a Sants direcció a Cornellà encara pots anar a dónar el "passeig turístic" per arribar a la terminal d'Adif. Ara que si vens de Cornellà el problema pot ser més greu, perquè desconec si hi ha accés adaptat de l'andana de Sants L5 direcció Vall d'Hebron; la de direcció Cornellà Centre si que se segur que en té; ja que es veu l'andana des de l'inici del llaarg túnel cap a l'L3 (i on la última vegada que hi he passat, ara no fa gaire, hi havia un macrocontrol de bitllets).
La resta també són obres d'importància, però si les adaptacions a PMR només les paga TiS, ja podem esperar assentadets a que es facin...
Un exemple clar (per a PMR): si baixes de l'L5 a Sants direcció a Cornellà encara pots anar a dónar el "passeig turístic" per arribar a la terminal d'Adif. Ara que si vens de Cornellà el problema pot ser més greu, perquè desconec si hi ha accés adaptat de l'andana de Sants L5 direcció Vall d'Hebron; la de direcció Cornellà Centre si que se segur que en té; ja que es veu l'andana des de l'inici del llaarg túnel cap a l'L3 (i on la última vegada que hi he passat, ara no fa gaire, hi havia un macrocontrol de bitllets).
La resta també són obres d'importància, però si les adaptacions a PMR només les paga TiS, ja podem esperar assentadets a que es facin...
Re: Remodelació d'estacions de metro
Diria que hi ha un pas que comunica les dues andanes tant amb escales com ascensor, però no em facis gaire cas, no recordo ben bé si era L3 o L5, ja que no se que coi vaig fotre aquell dia que em vaig perdre per l'intercambiadoralbe6 wrote:El que no entenc es que a Sants Estació quan van adaptar a PMR les entrades que dónen al costat de la L3 (va per Numància - Tarragona) no adaptessin el vestíbul que dóna a l'estació de Renfe/Adif. Crec que això és una "xapussa" i de les bones.
Un exemple clar (per a PMR): si baixes de l'L5 a Sants direcció a Cornellà encara pots anar a dónar el "passeig turístic" per arribar a la terminal d'Adif. Ara que si vens de Cornellà el problema pot ser més greu, perquè desconec si hi ha accés adaptat de l'andana de Sants L5 direcció Vall d'Hebron; la de direcció Cornellà Centre si que se segur que en té; ja que es veu l'andana des de l'inici del llaarg túnel cap a l'L3 (i on la última vegada que hi he passat, ara no fa gaire, hi havia un macrocontrol de bitllets).
La resta també són obres d'importància, però si les adaptacions a PMR només les paga TiS, ja podem esperar assentadets a que es facin...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Remodelació d'estacions de metro
Jo venía de l'L3 cap a Renfe per fer temps per a l'autocar i a la L3 si que les dues andanes tenen ascensor (i inclinat, un dels quals el vaig provar).
Dubte arreglat: se'm ha ocorregut mirar a Trenscat i si, hi ha accés adaptat de l'L5 cap a l'L3 però no al vestíbul de Renfe (el que cau més a prop de la L5)
Potser TiS espera que la adaptabilitat de l'accés a Renfe la pagui l'Adif...
Dubte arreglat: se'm ha ocorregut mirar a Trenscat i si, hi ha accés adaptat de l'L5 cap a l'L3 però no al vestíbul de Renfe (el que cau més a prop de la L5)
Potser TiS espera que la adaptabilitat de l'accés a Renfe la pagui l'Adif...