Notícies línia de La Pobla de Segur
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El que jo he entès és que després de fer el pont per travessar la cova,a sobre d'aquest hi ha un fals túnel per impedir caigudes del sostre de la cova.Per això no es pot veure i passa desapercebut.
Vaja,és el que jo he entès.
Salut.
Vaja,és el que jo he entès.
Salut.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Precisament el que dic al post anterior.... Fer passar el tren pel mig de una cova es un risc dons no es pot saber quant aguantara, aixis que una vegada fet el pont es cubreix tot amb una boveda per si les mosquesMZA_1600 wrote:Ja, el cas es que en aquest túnel no hi ha cap moment que apareixis a una cova, és possible que en el tros aquest hi continui havent la bóbeda, encara que no aguanti res?Lluita1714 wrote:Quelcom que et pot ajudar. Imagina que fent el túnel es troben de sobte la cova de la següent fotografia (una cova de guix, com la del túnel), la buiden, i fan un pont de 70 metres per passar l'obstacle i seguir amb el túnel. A mi pensar en un pont sota terra, sobre una cova subterrània el primer que em fa pensar és Indiana Jones dins un carrilet miner.MZA_1600 wrote:No m'acabo de fer la idea, és un pont com el de plaça catalunya, que esta enterrat o es un pont dincs d'una cavitat buida?
https://lh3.googleusercontent.com/-fd6g ... 600/06.jpg
És terrible com una línia que va ser tan cara de construir, sigui ara tan deficitària per no haver-la acabat. S'hauria d'acabar, ara no, però ens hem de plantejar fer-ho en acabar la crisi.
Al tunel de l'argentera es trobaren precisament amb una cova de grans dimensions per on corria un riu sobterrani
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Cap expert de la zona sabria trobar-me les sortides de les xemeneies per al fum de les locomotores de vapor al túnel de l'Argentera? És a dir, estan localitzables i a prop d'algun camí?
En cas que s'hagin perdut sota vegetació, seria factible fer passar un vapor per dins del túnel per tal de trobar-les?
En cas que s'hagin perdut sota vegetació, seria factible fer passar un vapor per dins del túnel per tal de trobar-les?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo en tinc les coordenades exactes.liniadelRipollés wrote:Cap expert de la zona sabria trobar-me les sortides de les xemeneies per al fum de les locomotores de vapor al túnel de l'Argentera? És a dir, estan localitzables i a prop d'algun camí?
En cas que s'hagin perdut sota vegetació, seria factible fer passar un vapor per dins del túnel per tal de trobar-les?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Molt interessant Evody; moltes gràcies per la informació. Salut!evody wrote:A la pagina 4 tens algo de informacion..
http://publicacions.iec.cat/repository/ ... 000085.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Si us plau, no ens desviem del tema!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Durant aquest agost, he vist 2 cops una 596 en doble fent servei a la línia (una tenia els colors interurbans, i l'altre el de MD), el dia 16 feia un Lleida - Balaguer, i ahir feia una Lleida - La Pobla.
Cal dir que tots dos dies, ha estat la mateixa composició, i en 11 dies que han passat des de que la vaig veure el primer i segon cop, anava amb els mateixos grafitis (visca la neteja).
Feia uns anys que no veia una 596 per aquestes terres, i mai l'havia vist en doble.
Cal dir que tots dos dies, ha estat la mateixa composició, i en 11 dies que han passat des de que la vaig veure el primer i segon cop, anava amb els mateixos grafitis (visca la neteja).
Feia uns anys que no veia una 596 per aquestes terres, i mai l'havia vist en doble.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Els trens de la Pobla, amb més d'una avaria cada mes
• Van registrar 17 incidències l'any passat
La línia de tren entre Lleida i la Pobla de Segur va registrar l'any passat un total de 45 incidències, cosa que implica retards superiors als cinc minuts o bé supressions del comboi (i substitució per un transport alternatiu). Del total de contratemps, segons dades facilitades per Ferrocarrils de la Generalitat, que gestiona la línia, fins a 17 van correspondre a incidències de les màquines de tren, xifra que implica una mitjana de prop d'1,5 avaries al mes. Malgrat aquesta xifra, el volum total d'incidències als combois (que depenen de Renfe) ha baixat en relació amb el 2009 en un 37%. Aquell any es van registrar 27 incidències relacionades amb la maquinària mòbil, davant de les 36 de l'any anterior (2008). Al marge d'aquests contratemps, la línia de la Pobla també va tindre set incidents relacionats amb el medi ambient, motivats per incendis o tempestes, i va registrar en tot l'any quatre actes vandàlics, segons les mateixes fonts. Aquestes dades disten molt de les registrades en altres línies sota la responsabilitat de Ferrocarrils, els responsables dels quals van explicar a començaments de setmana que des de principis d'any s'hi han registrat 371 actes vandàlics (robatoris, furts o agressions) a tot Catalunya.
A la línia de la Pobla, els casos de vandalisme són pràcticament anecdòtics: el 2006 (quan la Generalitat va assumir i va començar a operar a la línia) se'n van registrar dos casos i l'any següent, només un. El 2008 van augmentar a tres, els mateixos que el 2009, i l'any passat van ser quatre (una mitjana d'un cada tres mesos).
El responsable de la línia, Joan Cantero, va destacar que la majoria d'incidències estan vinculades amb el material mòbil (els combois que circulen per la línia) i va afirmar que en totes les línies de tren aquesta és l'eventualitat més destacable. També va assenyalar que el total de contratemps ha disminuït de forma considerable des del 2008 i ho va atribuir a l'"oferta nova" de la línia de la Pobla després de la seua reforma. Va indicar que actualment circulen per la línia dos màquines amb tres cotxes cada una, després de la substitució del conegut tren tamagotchi, d'un sol vagó.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -cada-mes/
• Van registrar 17 incidències l'any passat
La línia de tren entre Lleida i la Pobla de Segur va registrar l'any passat un total de 45 incidències, cosa que implica retards superiors als cinc minuts o bé supressions del comboi (i substitució per un transport alternatiu). Del total de contratemps, segons dades facilitades per Ferrocarrils de la Generalitat, que gestiona la línia, fins a 17 van correspondre a incidències de les màquines de tren, xifra que implica una mitjana de prop d'1,5 avaries al mes. Malgrat aquesta xifra, el volum total d'incidències als combois (que depenen de Renfe) ha baixat en relació amb el 2009 en un 37%. Aquell any es van registrar 27 incidències relacionades amb la maquinària mòbil, davant de les 36 de l'any anterior (2008). Al marge d'aquests contratemps, la línia de la Pobla també va tindre set incidents relacionats amb el medi ambient, motivats per incendis o tempestes, i va registrar en tot l'any quatre actes vandàlics, segons les mateixes fonts. Aquestes dades disten molt de les registrades en altres línies sota la responsabilitat de Ferrocarrils, els responsables dels quals van explicar a començaments de setmana que des de principis d'any s'hi han registrat 371 actes vandàlics (robatoris, furts o agressions) a tot Catalunya.
A la línia de la Pobla, els casos de vandalisme són pràcticament anecdòtics: el 2006 (quan la Generalitat va assumir i va començar a operar a la línia) se'n van registrar dos casos i l'any següent, només un. El 2008 van augmentar a tres, els mateixos que el 2009, i l'any passat van ser quatre (una mitjana d'un cada tres mesos).
El responsable de la línia, Joan Cantero, va destacar que la majoria d'incidències estan vinculades amb el material mòbil (els combois que circulen per la línia) i va afirmar que en totes les línies de tren aquesta és l'eventualitat més destacable. També va assenyalar que el total de contratemps ha disminuït de forma considerable des del 2008 i ho va atribuir a l'"oferta nova" de la línia de la Pobla després de la seua reforma. Va indicar que actualment circulen per la línia dos màquines amb tres cotxes cada una, després de la substitució del conegut tren tamagotchi, d'un sol vagó.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -cada-mes/
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo ja pagaria per a que les avaries de Rodalies fossin una al mes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Les coses, pel seu nom
Quedem en delictes? Sona menys xupiguai, però és el que és.Aquestes dades disten molt de les registrades en altres línies sota la responsabilitat de Ferrocarrils, els responsables dels quals van explicar a començaments de setmana que des de principis d'any s'hi han registrat 371 actes vandàlics (robatoris, furts o agressions) a tot Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
FGC convocarà un concurs per gestionar la línia Lleida-La Pobla de Segur
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) convocarà un concurs públic per a la gestió i manteniment de la línia de ferrocarril Lleida-La Pobla de Segur, ha avançat aquest divendres el seu president, Enric Ticó, en una conferència celebrada a la Cambra de Comerç de Lleida.
Ticó ha insistit que FGC "seguirà apostant fort per aquest trajecte", ja que aportarà el material mòbil, els trens.
FGC s'assegurarà una participació en la gestió a l'empresa guanyadora del concurs per assegurar la correcta gestió de la línia.
Durant la conferència, Ticó ha dit que FGC vol augmentar la freqüència del servei de passatgers entre Lleida i Balaguer, per "convertir-lo en un metro", i ha avançat que el pròxim any hi haurà una nova temporada del Tren dels Llacs amb un increment dels serveis.
També s'ha mostrat partidari de fer compatible l'horari del trajecte en tren de Balaguer a la Pobla de Segur amb el del transport públic --autobusos i taxis--.
El president de FGC ha aprofitat la seva trobada a la Cambra per proposar convocar una reunió amb els industrials adscrits a l'entitat i els transportistes lleidatans per "constituir una societat mixta que s'encarregui del transport en tren de les mercaderies de Lleida cap a terminals de la resta de l'Estat i d'Europa, un projecte que inclou la connexió de les vies actuals amb el Corredor Mediterrani".
"Amb aquesta proposta, que també s'ha fet a empresaris d'altres ciutats mitjanes catalanes, FGC entraria en el negoci de la logística per transportar mercaderies a bon preu i en unes condicions més segures", ha afirmat.
http://www.europapress.cat/economia/not ... 30755.html
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) convocarà un concurs públic per a la gestió i manteniment de la línia de ferrocarril Lleida-La Pobla de Segur, ha avançat aquest divendres el seu president, Enric Ticó, en una conferència celebrada a la Cambra de Comerç de Lleida.
Ticó ha insistit que FGC "seguirà apostant fort per aquest trajecte", ja que aportarà el material mòbil, els trens.
FGC s'assegurarà una participació en la gestió a l'empresa guanyadora del concurs per assegurar la correcta gestió de la línia.
Durant la conferència, Ticó ha dit que FGC vol augmentar la freqüència del servei de passatgers entre Lleida i Balaguer, per "convertir-lo en un metro", i ha avançat que el pròxim any hi haurà una nova temporada del Tren dels Llacs amb un increment dels serveis.
També s'ha mostrat partidari de fer compatible l'horari del trajecte en tren de Balaguer a la Pobla de Segur amb el del transport públic --autobusos i taxis--.
El president de FGC ha aprofitat la seva trobada a la Cambra per proposar convocar una reunió amb els industrials adscrits a l'entitat i els transportistes lleidatans per "constituir una societat mixta que s'encarregui del transport en tren de les mercaderies de Lleida cap a terminals de la resta de l'Estat i d'Europa, un projecte que inclou la connexió de les vies actuals amb el Corredor Mediterrani".
"Amb aquesta proposta, que també s'ha fet a empresaris d'altres ciutats mitjanes catalanes, FGC entraria en el negoci de la logística per transportar mercaderies a bon preu i en unes condicions més segures", ha afirmat.
http://www.europapress.cat/economia/not ... 30755.html
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Home, per fi tindrem el MetroNoguera sense tram-trens!
Moltes felicitats.
Moltes felicitats.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De què estem parlant, exactament?
Si no ho he entès malament, es tractaria de deixar la infraestructura en mans d'Ifercat, els horaris en mans de Territori i el material rodant en mans d'FGC, però fer que una altra empresa hi posi el personal, inclosos maquinistes i manteniment dels trens?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Al meu entendre és una privatització de la línia. Vés pensant en empreses que tinguin experiència en manteniment de via i en moviment de trens alhora. N'hi ha poques.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
3 %
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Vaja, o sigui que l'infraestructura i les unitats que són de propietat pública se'ls hi deixarà a una empresa privada perquè les gestioni??? Quin sentit té això? és que resulta que fgc no és capaç de gestionar una línia com cal???!!
A més, si entra una empresa privada és per obtenir-ne un benefici lucratiu (no fotem) i si hi ha d'haver beneficis, és que caldrà pagar més per al mateix servei (miris com t'ho miris, amb impostos que aniran a la concessió del servei o amb bitllets més cars).
Una altre cosa seria si l'empresa estigues interessada en fer una inversió important en la línia per treure'n negoci (que ho dubto molt).... però sinó no hi veig cap sentit.
És més, si hi hagués una oportunitat de negoci real, jo sóc dels que penso que se l'hauria de quedar la generalitat i fer que els beneficis d'aquest negoci repercutissin en el servei i/o els ciutadans.
Ja recordo fa 4 o 5 anys quan l'alberto fernandez diaz (pp) deia de privatitzar les línies de metro de Barcelona...
Au, llarga vida a la línia de la Poble de Segur!
Salut!
A més, si entra una empresa privada és per obtenir-ne un benefici lucratiu (no fotem) i si hi ha d'haver beneficis, és que caldrà pagar més per al mateix servei (miris com t'ho miris, amb impostos que aniran a la concessió del servei o amb bitllets més cars).
Una altre cosa seria si l'empresa estigues interessada en fer una inversió important en la línia per treure'n negoci (que ho dubto molt).... però sinó no hi veig cap sentit.
És més, si hi hagués una oportunitat de negoci real, jo sóc dels que penso que se l'hauria de quedar la generalitat i fer que els beneficis d'aquest negoci repercutissin en el servei i/o els ciutadans.
Ja recordo fa 4 o 5 anys quan l'alberto fernandez diaz (pp) deia de privatitzar les línies de metro de Barcelona...
Au, llarga vida a la línia de la Poble de Segur!
Salut!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Us donaré la meva opinió sobre la línia de la Pobla de Segur:
1) El que ara proposa FGC és per fi fer-se càrrec de la línia, cosa que no han fet fins ara. Com sabem, els trens son de RENFE i la via la gestiona ADIF. Per tant si hi ha moltes avaries, ningú més que FGC té la culpa, que és qui ha posat a RENFE i ADIF a la línia.
2) Evidentment, es tracta d´una jogada política. Com vol el Conseller demanar cap més traspàs si ja li han traspasat una línia i no volen fer-se càrrec?. Ridícul, veritat?. La Generalitat sembla que per fi ja ho ha vist i està intentant fer-se càrrec sense gastar-se ni un duro més. Resultat: intentaran que entri un privat a explotar-la.
3) El que es proposa crec és un contracte d´explotació o una concessió, no una privatització, que evidentment ningú voldrà ja que una línia tant i tant rentable com aquesta no val ni un euro.
Potser m´equivoco, però no crec....
1) El que ara proposa FGC és per fi fer-se càrrec de la línia, cosa que no han fet fins ara. Com sabem, els trens son de RENFE i la via la gestiona ADIF. Per tant si hi ha moltes avaries, ningú més que FGC té la culpa, que és qui ha posat a RENFE i ADIF a la línia.
2) Evidentment, es tracta d´una jogada política. Com vol el Conseller demanar cap més traspàs si ja li han traspasat una línia i no volen fer-se càrrec?. Ridícul, veritat?. La Generalitat sembla que per fi ja ho ha vist i està intentant fer-se càrrec sense gastar-se ni un duro més. Resultat: intentaran que entri un privat a explotar-la.
3) El que es proposa crec és un contracte d´explotació o una concessió, no una privatització, que evidentment ningú voldrà ja que una línia tant i tant rentable com aquesta no val ni un euro.
Potser m´equivoco, però no crec....
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ferrocarrils de la Generalitat estudia reduir els serveis de tren de la línia de la Pobla de Segur-Lleida
• El coeficient de la línia és inferior al 20% i es vol ajustar oferta i demanda
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està valorant reduir els serveis de tren de la línia de la Pobla de Segur. La decisió encara no està presa però passarà per ajustar l'oferta i la demanda donat que el coeficient de la línia és inferior al 20%. Ferrocarrils està estudiant reestructurar el servei i adoptar mesures de racionalització.
Segons ha pogut saber l'ACN la mesura que s'està estudiant passaria per deixar el servei amb un tren d'anada i un de tornada diari, quan ara són tres. Els serveis de Lleida-Balaguer es veurien reduïts al 50%. El cost d'explotació anual de la línia és de 4 MEUR per Ferrocarrils i els ingressos que percep són 500.000 euros. L'operador, Renfe, s'emporta 3 MEUR anuals.
Ferrocarrils ha demanat a Renfe que justifiqui el perquè costa tants diners ( 3 MEUR) operar en aquesta línia. Aquesta línia la utilitzen anualment uns 225.000 viatgers. Ferrocarrils està valorant diferents possibilitats que anunciarà un cop hi hagi una decisió en ferm.
Un altre punt que Ferrocarrils està analitzant és el fet que la línia d'autocar del Pallars fins a Lleida en determinades hores té el mateix horari que el servei de tren. Aquesta competència i duplicitat de serveis s'haurà de reformular.
http://www.araponent.cat/noticia/34321/ ... aPonent%29
• El coeficient de la línia és inferior al 20% i es vol ajustar oferta i demanda
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està valorant reduir els serveis de tren de la línia de la Pobla de Segur. La decisió encara no està presa però passarà per ajustar l'oferta i la demanda donat que el coeficient de la línia és inferior al 20%. Ferrocarrils està estudiant reestructurar el servei i adoptar mesures de racionalització.
Segons ha pogut saber l'ACN la mesura que s'està estudiant passaria per deixar el servei amb un tren d'anada i un de tornada diari, quan ara són tres. Els serveis de Lleida-Balaguer es veurien reduïts al 50%. El cost d'explotació anual de la línia és de 4 MEUR per Ferrocarrils i els ingressos que percep són 500.000 euros. L'operador, Renfe, s'emporta 3 MEUR anuals.
Ferrocarrils ha demanat a Renfe que justifiqui el perquè costa tants diners ( 3 MEUR) operar en aquesta línia. Aquesta línia la utilitzen anualment uns 225.000 viatgers. Ferrocarrils està valorant diferents possibilitats que anunciarà un cop hi hagi una decisió en ferm.
Un altre punt que Ferrocarrils està analitzant és el fet que la línia d'autocar del Pallars fins a Lleida en determinades hores té el mateix horari que el servei de tren. Aquesta competència i duplicitat de serveis s'haurà de reformular.
http://www.araponent.cat/noticia/34321/ ... aPonent%29
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Una altra molt mala notícia i que esperem que no es confirmi.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van