Pixades fora de test als diaris
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Disbarats periodístics
Enceto aquest fil per anar posant els errors que anem trobant pels mass-media relacionats amb el ferrocarril (i potser també amb el transport en general) i que no són pocs. Per començar una mostra d'avui mateix:
Del 20 minutos (03.03.2006) http://www.20minutos.es/noticia/95953/0 ... s/Massana/
"Retards als trens de la línia C-2
Els viatgers de la línia C-2, que enllaça Sant Vicenç dels Horts i Maçanet Massana, van patir ahir retards generalitzats durant bona part del matí. La causa del servei irregular es va deure a una avaria a l’estació d’El Prat que va evitar que funcionés la senyalització. De retruc, el pas de combois a la línia de l’aeroport també va quedar afectat."
Del 20 minutos (03.03.2006) http://www.20minutos.es/noticia/95953/0 ... s/Massana/
"Retards als trens de la línia C-2
Els viatgers de la línia C-2, que enllaça Sant Vicenç dels Horts i Maçanet Massana, van patir ahir retards generalitzats durant bona part del matí. La causa del servei irregular es va deure a una avaria a l’estació d’El Prat que va evitar que funcionés la senyalització. De retruc, el pas de combois a la línia de l’aeroport també va quedar afectat."
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
No home no, Bernat a tot li dieu periodista. Els periodistes están al carrer cercant la noticia. I el que escriu al diari NO és el periodista, si no el chico de los recados, el vetecorreveydile, que no estoy en casa y volveré demá.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
La verdad es que frecuentemente hay bastantes ahora que recuerde y por cierto no hace mucho era en elPeriódico sobre los trenes nuevos (los 5000) y en el pie de página salía la estación de Fontana y ponía “imagen de uno de trenes nuevos en la L4”.
A parte que en la noticia ponía que también los 5000 estarían en la L4 junto a los de L2, L3 y L5 que ya sabíamos lo bueno es que lo situaban todo esto a lo largo del 2006
A parte que en la noticia ponía que también los 5000 estarían en la L4 junto a los de L2, L3 y L5 que ya sabíamos lo bueno es que lo situaban todo esto a lo largo del 2006
I ja en va una altra...
Hola!
Una de nova; el company Loyster se n'ha adonat el primer:
Una de nova; el company Loyster se n'ha adonat el primer:
Salut!Un despistat de El Punt wrote: ------------------------
L’estació del Mercat Nou es tanca parcialment dijous
Barcelona
A partir del dijous dia 9, l’andana en sentit hospital de Bellvitge de l’estació de metro del Mercat Nou, a la línia 3, es tancarà i només restarà operativa l’andana en sentit Fondo per les obres de construcció del TGV que es fan a la zona de Sants. Per això, la companyia Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va informar ahir que només restarà operativa l’andana en sentit Fondo, que tindrà accés per Riera de Tena. Aquest tancament no permetrà l’aturada a l’estació de Mercat Nou dels trens que vagin a l’hospital de Bellvitge. Els usuaris que vulguin baixar a Mercat Nou hauran d’anar fins a l’estació de Santa Eulàlia, canviar de sentit i tornar en el tren cap al Fondo. Igualment, per anar en sentit hospital de Bellvitge des de Mercat Nou es podrà agafar el metro per l’andana en sentit Fondo i canviar de sentit a l’estació Plaça de Sants.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
No home, és que s'ha confós i pensava en les tres línies ferroviàries que es troben allí a la vora: la de Vilanova, la de Vilafranca i la del Metro. Comptant de muntanya a mar, és el tercer joc de doble via ergo és la tercera línia.
Però és clar, com que us encanta rajar alegrement dels periodistes sense parar-vos a pensar que, en el fons, no és un error
Però és clar, com que us encanta rajar alegrement dels periodistes sense parar-vos a pensar que, en el fons, no és un error
Ojo al último párrafo. Un tren por dirección dios mio q frecuencias.
Extraído de http://www.telenoticies.com
09/03/2006 13:42
Barcelona
En servei l'estació Pubilla Casas de la línia 5 del metro, interromput per un descarrilament
La línia 5 del metro de Barcelona, a l'altura de Pubilla Casas, ja ha reprès el servei, que s'ha interromput a primera hora del matí a causa d'un descarrilament. Un comboi avariat que anava sense passatgers ha sortit de la via, segons sembla per un error en el canvi d'agulles. En l'accident no hi ha hagut ferits, però ha deixat la línia amb un servei parcial durant hores, fins que els tècnics han pogut retirar el comboi avariat. Molts usuaris han estat afectats.
L'estació Pubilla Casas de la línia 5 del metro de Barcelona ha estat fora de servei durant hores a causa d'un descarrilament, segons ha informat Transmet. Ara, però, ja s'ha reprès. Un comboi avariat que anava sense passatgers ha descarrilat per causes que encara no s'han pogut determinar, però que podrien estar vinculades al canvi d'agulles.
Tot i que el servei ha funcionat des de les estacions de Collblanc fins a Horta, així com des de la parada de Can Vidalet fins a Cornellà Centre, molts usuaris han estat afectats per aquest incident. L'avaria ha fet aturar la circulació de trens a les 6.15 i ha obligat a desallotjar tots els passatgers de l'estació de Pubilla Casas. Cap a tres quarts de dotze del matí, però, els tècnics han pogut retirar el comboi avariat.
La línia 5, que connecta Horta i Cornellà Centre, funciona en dos trams independents. Així, un tren connecta Horta amb Collblanc i un altre fa el recorregut entre Cornellà Centre i Can Vidalet.
Extraído de http://www.telenoticies.com
09/03/2006 13:42
Barcelona
En servei l'estació Pubilla Casas de la línia 5 del metro, interromput per un descarrilament
La línia 5 del metro de Barcelona, a l'altura de Pubilla Casas, ja ha reprès el servei, que s'ha interromput a primera hora del matí a causa d'un descarrilament. Un comboi avariat que anava sense passatgers ha sortit de la via, segons sembla per un error en el canvi d'agulles. En l'accident no hi ha hagut ferits, però ha deixat la línia amb un servei parcial durant hores, fins que els tècnics han pogut retirar el comboi avariat. Molts usuaris han estat afectats.
L'estació Pubilla Casas de la línia 5 del metro de Barcelona ha estat fora de servei durant hores a causa d'un descarrilament, segons ha informat Transmet. Ara, però, ja s'ha reprès. Un comboi avariat que anava sense passatgers ha descarrilat per causes que encara no s'han pogut determinar, però que podrien estar vinculades al canvi d'agulles.
Tot i que el servei ha funcionat des de les estacions de Collblanc fins a Horta, així com des de la parada de Can Vidalet fins a Cornellà Centre, molts usuaris han estat afectats per aquest incident. L'avaria ha fet aturar la circulació de trens a les 6.15 i ha obligat a desallotjar tots els passatgers de l'estació de Pubilla Casas. Cap a tres quarts de dotze del matí, però, els tècnics han pogut retirar el comboi avariat.
La línia 5, que connecta Horta i Cornellà Centre, funciona en dos trams independents. Així, un tren connecta Horta amb Collblanc i un altre fa el recorregut entre Cornellà Centre i Can Vidalet.
Vull pensar que no has caigut tant baix com per dir-ho en serio...jejeje...entfe001 wrote:Era una ironiamarcel wrote:Son els periodistes els que escriuen alegrement sense parar-se a pensar el que fan...entfe001 wrote: Però és clar, com que us encanta rajar alegrement dels periodistes sense parar-vos a pensar que, en el fons, no és un error
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Pixades fora de test als diaris
Ahir em va fer gràcia la carta d'un tal "Xavier Ragull" de Vilassar de Mar publicada a la Vanguàrdia:
Sincerament el que crec que és increïble són els motius que dóna per criticar l'AVE del Vallès. Ara resultarà que Paris, Londres, Viena, Lió, etc. són ciutats que no saben el que tenen per tenir diverses estacions.
En fi, sobre els 10 kms de metro té raó, però la gent a vegades...
Suposo que el mateix que ha plantejat l'AVE pel Vallès, to i haver pactat amb el PP aquest recorregut, és el mateix crack que va canviar el nom de les carreteres de Catalunya (C23, C31, C17...) amb un criteri que ningú entén, o el mateix que va plantejar la L12 de Castelldefels a Sarrià.
Una vegada més, CiU és poc ambiciosa amb les infraestructures i tots plegats mai no farem res, sempre la provisionalitat. Ara CiU té por de fer túnels? No m'estranya, en 25 anys, 10 quilòmetres de metro. Sóc de CiU i sempre l'he votat, però ara el que més m'importa per a Catalunya són les infraestructures. Estaré uns anys sense participar de la política, perquè el programa del meu partit no pensa amb lògica i amb sentit de país. Sembla que ara li ha donat per fer cas a les pancarets i suposo que ara ja ni la Cambra de Comerç, ni Foment del Treball estan d'acord amb aquests plantejaments populistes, provincians i ridículs de CiU.
L'AVE pel Vallès? Com ens ho farem? A més del nou túnel es fonamental incrementar el trànsit i la frqüència dels trens de rodalies i millorar els accessos a Barcelona. Exemples: un TGV Paris-Madrid, hauré d'agafar-lo a l'estació de Sant Cugat, perquè no crec que hagi d'agafar-lo a la Sagrera i donar la volta pel Vallès, el Prat i Sants, i enrere cap a Madrid, no? o sí?
Un TGV Barcelona-Madrid, a Sants. Un TGV Barcelona-París, a la Sagrera. I algú que vulgui anar a l'aeroport del Prat i vingui de Girona, Perpinyá o Montpeller què haurà de fer? Sincerament crec que és increïble.
Sincerament el que crec que és increïble són els motius que dóna per criticar l'AVE del Vallès. Ara resultarà que Paris, Londres, Viena, Lió, etc. són ciutats que no saben el que tenen per tenir diverses estacions.
En fi, sobre els 10 kms de metro té raó, però la gent a vegades...
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re:
Hola,
Para mi tiene razón hasta que llega al último párrafo, ese en el que dice:
Ahora mismo, el AVE por el Vallés sería lo más barato, lo más lógico, lo más rápido y teniendo el corredor del Llobregat y entrando en Sants y la línea de alta velocidad entrando y saliendo de Sagrera, no hay problema alguno para que este ramal del norte sustituya temporalmente al túnel urbano por BCN.
No se va a parar nada porque existiendo el by-pass del Vallés, no se construya de forma inmediata el túnel urbano en BCN. Tenemos el de Aragón y un tercer rail es perfectamente factible por el mismo.
Algunas respuestas a las preocupaciones de este señor podrían ser:
Además comentar que una línea de Madrid a París no creo que sea ya muy competitiva en tren por la mayor distancia existente que dejaría el viaje en unas 6 ó 7 horas, pero ojo, el camino más corto para ir de Madrid a París es por el País Vasco, la "Y" vasca y el paso fronterizo de Irún. Nunca por Cataluña, con lo cual queda descartado ningún AVE a París procedente de Madrid por BCN que tenga que atravesar la ciudad.
El tema de la conexión del aeropuerto ya hemos comentado en varios hilos de este foro que es más peliagudo y que podría hacerse mucho mejor, pero lo que está claro es que la línea de alta velocidad llegara al Prat. Igual no entraremos ni saldremos del recinto aeroportuario con un AVE de largo recorrido, que cuidado, RENFE ya está contactando con algunas líneas aéreas para posibilitar este tipo de cosas, pero los regionales de alta velocidad procedentes tanto de Girona, como de Tarragona o Zaragoza y Valencia, pueden perfectamente desde sus diferentes procedencias entrar al aeropuerto del Prat por esa línea de ancho UIC. Y convendremos y estaremos de acuerdo en que si vas al aeropuerto del Prat, lo que te interesa y vas a hacer es coger un avión, para nada entrar en la ciudad de BCN, con lo cual, el destino que te interesará que tenga el tren será el aeropuerto y no BCN. No le veo problema alguno a venir de Zaragoza o Valencia por la línea del AVE en un regional de alta velocidad a 250-300 km/h, bajar desde Martorell al aeropuerto y entrar en él directamente sin pasar por Sants. Y viniendo de Girona y sin entrar en la Sagrera, no veo inconveniente en parar en Sant Cugat y finalizar el recorrido en el aeropuerto. Ya habrá otros regionales que en lugar de ir al aeropuerto te introduzcan en BCN de otra forma.
Y en el caso de trenes entre las 4 capitales catalanas y mientras existiese el by-pass por el Vallés, yo lo veo muy claro:
Sentido Figueres:
> Lleida > Camp de Tarragona > by-pass del Vallés > Sagrera > (inversión de marcha) > Girona > Figueres
Sentido Lleida:
> Figueres > Girona > Sagrera > (inversión de marcha) > by-pass del Vallés > Camp de Tarragona > Lleida
¿Dónde está el problema? hasta se podría parar en Sant Cugat o la estación que hubiese en el Vallés y servir con este tipo de regionales la UAB, el Hospital General, etc. además de a ciudades tan importantes como Sabadell y Terrassa.
Saludos,
Sergio
Para mi tiene razón hasta que llega al último párrafo, ese en el que dice:
Ese es desternillante porque parece que no ha dado geografía en el colegio ni en la EGB.L'AVE pel Vallès? Com ens ho farem? A més del nou túnel es fonamental incrementar el trànsit i la frqüència dels trens de rodalies i millorar els accessos a Barcelona. Exemples: un TGV Paris-Madrid, hauré d'agafar-lo a l'estació de Sant Cugat, perquè no crec que hagi d'agafar-lo a la Sagrera i donar la volta pel Vallès, el Prat i Sants, i enrere cap a Madrid, no? o sí? Un TGV Barcelona-Madrid, a Sants. Un TGV Barcelona-París, a la Sagrera. I algú que vulgui anar a l'aeroport del Prat i vingui de Girona, Perpinyá o Montpeller què haurà de fer? Sincerament crec que és increïble.
Ahora mismo, el AVE por el Vallés sería lo más barato, lo más lógico, lo más rápido y teniendo el corredor del Llobregat y entrando en Sants y la línea de alta velocidad entrando y saliendo de Sagrera, no hay problema alguno para que este ramal del norte sustituya temporalmente al túnel urbano por BCN.
No se va a parar nada porque existiendo el by-pass del Vallés, no se construya de forma inmediata el túnel urbano en BCN. Tenemos el de Aragón y un tercer rail es perfectamente factible por el mismo.
Algunas respuestas a las preocupaciones de este señor podrían ser:
A ver, si resides en Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, pues la estación de Sant Cugat estaría muy bien para algún AVE que te llevase a París. Pero si vas a París, lo más normal es coger un AVE que salga directamente de BCN, con lo cual y acudiendo, bien a Sants, bien a la Sagrera, tomarás tu AVE y saldrás hacia tierras galas. Si sales de Sants, lo harás subiendo por el Llobregat hasta Castellbisbal, donde cogerás el by pass del Vallés y sin pasar por la Sagrera ni entrar de nuevo a BCN enfilarás para Girona y Francia y te irás a París. Y si sales de la Sagrera, para nada tendrás que ir a Sants ni a Madrid, sino que directamente enfilarás hacia Francia sin pasar por el by-pass del Vallés.un TGV Paris-Madrid, hauré d'agafar-lo a l'estació de Sant Cugat, perquè no crec que hagi d'agafar-lo a la Sagrera i donar la volta pel Vallès, el Prat i Sants, i enrere cap a Madrid, no? o sí?
Además comentar que una línea de Madrid a París no creo que sea ya muy competitiva en tren por la mayor distancia existente que dejaría el viaje en unas 6 ó 7 horas, pero ojo, el camino más corto para ir de Madrid a París es por el País Vasco, la "Y" vasca y el paso fronterizo de Irún. Nunca por Cataluña, con lo cual queda descartado ningún AVE a París procedente de Madrid por BCN que tenga que atravesar la ciudad.
Un AVE a Madrid podría salid bien de Sants o bien de la Sagrera, pasarían por el by pass del Vallés en el segundo caso y subirían por el Llobregat en el primero, no hay mayores problemas. Y uno a París ya hemos explicado los dos recorridos según de dónde saliesen.Un TGV Barcelona-Madrid, a Sants. Un TGV Barcelona-París, a la Sagrera. I algú que vulgui anar a l'aeroport del Prat i vingui de Girona, Perpinyá o Montpeller què haurà de fer? Sincerament crec que és increïble.
El tema de la conexión del aeropuerto ya hemos comentado en varios hilos de este foro que es más peliagudo y que podría hacerse mucho mejor, pero lo que está claro es que la línea de alta velocidad llegara al Prat. Igual no entraremos ni saldremos del recinto aeroportuario con un AVE de largo recorrido, que cuidado, RENFE ya está contactando con algunas líneas aéreas para posibilitar este tipo de cosas, pero los regionales de alta velocidad procedentes tanto de Girona, como de Tarragona o Zaragoza y Valencia, pueden perfectamente desde sus diferentes procedencias entrar al aeropuerto del Prat por esa línea de ancho UIC. Y convendremos y estaremos de acuerdo en que si vas al aeropuerto del Prat, lo que te interesa y vas a hacer es coger un avión, para nada entrar en la ciudad de BCN, con lo cual, el destino que te interesará que tenga el tren será el aeropuerto y no BCN. No le veo problema alguno a venir de Zaragoza o Valencia por la línea del AVE en un regional de alta velocidad a 250-300 km/h, bajar desde Martorell al aeropuerto y entrar en él directamente sin pasar por Sants. Y viniendo de Girona y sin entrar en la Sagrera, no veo inconveniente en parar en Sant Cugat y finalizar el recorrido en el aeropuerto. Ya habrá otros regionales que en lugar de ir al aeropuerto te introduzcan en BCN de otra forma.
Y en el caso de trenes entre las 4 capitales catalanas y mientras existiese el by-pass por el Vallés, yo lo veo muy claro:
Sentido Figueres:
> Lleida > Camp de Tarragona > by-pass del Vallés > Sagrera > (inversión de marcha) > Girona > Figueres
Sentido Lleida:
> Figueres > Girona > Sagrera > (inversión de marcha) > by-pass del Vallés > Camp de Tarragona > Lleida
¿Dónde está el problema? hasta se podría parar en Sant Cugat o la estación que hubiese en el Vallés y servir con este tipo de regionales la UAB, el Hospital General, etc. además de a ciudades tan importantes como Sabadell y Terrassa.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re:
Pues está el túnel de Aragó como para que le metamos más circulaciones... Hace falta un tercer túnel, nada de inventos raros.... Además, tú eres el primero en decir que lo mejor es segregar servicios.Santfeliuenc wrote: No se va a parar nada porque existiendo el by-pass del Vallés, no se construya de forma inmediata el túnel urbano en BCN. Tenemos el de Aragón y un tercer rail es perfectamente factible por el mismo.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re:
Sí, però aleshores creus que valdria la pena fer un túnel expressament perquè hi passin trens cada tres hores? Els AVE no aniran amb freqüència de metro, precisament.Albert wrote:Pues está el túnel de Aragó como para que le metamos más circulaciones... Hace falta un tercer túnel, nada de inventos raros.... Además, tú eres el primero en decir que lo mejor es segregar servicios.Santfeliuenc wrote: No se va a parar nada porque existiendo el by-pass del Vallés, no se construya de forma inmediata el túnel urbano en BCN. Tenemos el de Aragón y un tercer rail es perfectamente factible por el mismo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Els AVE per si sols no aconseguirien una utilització del nou túnel que en justifiqués la construcció. Però és que aquests AVE, si passéssin pel túnel d'Aragó, farien desaparèxier alguns trens de la R2 (pocs, però és que no estem com per a treure'n ni un).
En realitat, aquest túnel té una ambició molt més gran. Per aquí han de passar AVEs, regionals AV (que alliberen una mica el túnel d'Aragó), trens de llarga distància que haurien de poder circular en doble ample de via amb destinacions com València, Sevilla i tot el nord peninsular, així com els pocs talgos i els TH que van cap a França.
Jo no justificaria aquest túnel només pels AVEs, està clar.
En realitat, aquest túnel té una ambició molt més gran. Per aquí han de passar AVEs, regionals AV (que alliberen una mica el túnel d'Aragó), trens de llarga distància que haurien de poder circular en doble ample de via amb destinacions com València, Sevilla i tot el nord peninsular, així com els pocs talgos i els TH que van cap a França.
Jo no justificaria aquest túnel només pels AVEs, està clar.