"t'enrecordes?...." o el fil de la nostalgia

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Tornant al tema creosotero: A la biblia salmeroniana he llegit que les traveses no estaven creosotades.... :?:

Continuem gratant-nos la memoria: Us enrecordeu dels numeros d'estacio que tenien abans les estacions?, era una mena de discos tipus senyal de prohibicio de trafic (voraviu vermell, fons blanc i el numero en negre). A Hospital de Sant Pau (Dos de Mayo al seu temps) tenia el 11. Us enrecordeu del "vostre"?

Per cert, a Hospital de Sant Pau encara es poden veure els "gantxos-frontissa" d'on estaven penjades les papereres aquelles trapezoidals verdas. Em sembla recordar que fins i tot tenian publicitat.

Altre que no se si s'ha comentat: Us recordeu de les maquines de llaminadures que hi havien a les andanes?. O aquella mena d'escaparats amb productes i fotos dintre?, s'anunciaven tendas i algun cinema tambe posaven fotos de les pelicules que hi projectaven.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Jo recordo especialment l'estació de la línia 1 de Catalunya, amb el seu sostre altíssim, les columnes que separaven les vies de la Renfe de las del metro, les vitrines publicitàries de les parets, amb articles de les botigues que anunciaven, les rajoles del passadís de correspondència amb les línies 3 i 3B (quan estava separada en dues parts, recordeu?), les botigues del vestíbul intermig i les que s'accedia per on ara és l'entrada al pàrkint, direcció a la sortida de davant els famosos grans magatzems ;). Ja sé que l'estació s'havia de reformar urgentment, l'any 83, perquè amenaçaba ruina, però no s'en podia haver conservat l'estil monumental del principi? Em fa una nostàlgia!! :'(
I deixant això apart, segons la Biblia Salmerónica, la primera estació de Catalunya del Transversal va ser a Ronda Universitat, quan era estació termini, al llibre apareix foto. Algú ha vist si en queden restes o té alguna foto més? Merci a tots! :reve
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:
metring wrote:però no s'en podia haver conservat l'estil monumental del principi?
Ai Metring, Metring..... Tu demanes massa, noi!. Que a TMB en particular i en aquesta ciutat en general hi hagi respecte per l'historia. Altre exemple: La desfeta-destrossa que han fet a Sagrera amb l'excusa de l'intercanviador... A prendre pel sac un altre tros de historia ferroviaria de la ciutat. Es veu que era massa antic i estava "demode" en una ciutat tan "fashion" com aquesta.
metring wrote: Ronda Universitat, quan era estació termini, al llibre apareix foto. Algú ha vist si en queden restes o té alguna foto més? Merci a tots! :reve
Res. Cap vestigi. De fet l'estacio actual no te res a veure amb l'antiga. Fisicament no esta al mateix lloc. Si no m'erro, l'original estaba sota mateix del que es ara la Plaça Univeristat i ara diguessim que esta una mica mes cap a dintre i mes sota terra.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

Ojo a la edición de hoy del panfleto llamado DIARIO QUE, se han leído al parecer este foro y sacan una página relatando la historia de GAUDI, CORREOS, BANCO, FERNANDO y BORDETA
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

mikado wrote:Ojo a la edición de hoy del panfleto llamado DIARIO QUE, se han leído al parecer este foro y sacan una página relatando la historia de GAUDI, CORREOS, BANCO, FERNANDO y BORDETA
Arrrggghhh, precisament avui que l'he rebutjat per dos cops :'(
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

Aqui os dejo la captura del artículo
Attachments
QUE.JPG
QUE.JPG (153.31 KiB) Viewed 6280 times
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Fica que hi han "media docena" d'estacions pedudes, pero nomes n' expliquen 5. Quina es la sisena :x :?:

P.D: Com van conseguir anar a l'estació de Gaudi :?: Ademes, es de les poques vegades que hi veig la llum encesa :?
Amant de les 1000
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Home, no esta malament. Tampoc es per tirar cohets, pero es un detall. Segur que cualsevol de nosaltres podria fer un article amb mes sustancia.

Aixo si, com diu el meu vei: Com carai s'ho hauran fet per entrar a Gaudi?..... Aixo ha estat molt be, pero una foto del nostre mite erotic Banco i mes d'un s'enmarca l'article i s'el possa a la capçalera del llit :D

Sal.lutacions:

Serie600
Last edited by Serie600 on Thursday 02/11/2006 2:16, edited 1 time in total.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Nou fil "reflotat" (si, hi ha poca feina.... :P * ). Us recordeu dels bars a les estacions?. Per cert, encara existeix el que hi havia a Verdaguer L4 a dalt de les andanes?.

Ara estan fent una mena de bars "fashion" com per exemple al vestibul pre-andanes de la L2 de Sagrada Familia. Ja n'hi ha un, pero ara estan fent altre al davant mateix (tant dona el negoci per montar dos bars al mateix lloc?).

Sal.lutacions:

Serie600

*= Calla Jamiro, que t'estic sentint.... xD
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Post by BRILL 18 »

Recordo el bar de l'estacio de Clot, sortida C/ Mallorca, a la part de sota de la barra hi havien fotos de trens y metros d'altres ciutats.

Tambe recordo al viatjar al primer vago de las series antigas al costat del conductor i veien la via. i per acabar d'alucinar si coincidia amb que el conductor tenia la porta oberta i veies com conduia el tren.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:
BRILL 18 wrote: Tambe recordo al viatjar al primer vago de las series antigas al costat del conductor i veien la via. i per acabar d'alucinar si coincidia amb que el conductor tenia la porta oberta i veies com conduia el tren.
Hores d'ara, totes dues coses, gairebe impossibles, tret que ho facis a un 5000 o a un 9000, i encara gracies. I no miris molt, que als Srs. Motoristes no els hi agrada que els mirin.... :osti

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Atenció, que acaben d'aparèixer unes fotos espectaculars de la inauguració de Guinardó i Alfons X:
http://cv.uoc.es/~jmora/metro/l4.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Impressionants!!!!!! Hi són les de Correus de desembre! I apa que no feien patxoca els cartells de les boques de metro amb els rombs tant grans!!!!
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Déu n'hi do!! Entre les de l'estació de Correus (la de l'autor desconegut deu ser dels últims temps, els anuncis que es veuen són els que encara estan allà baix!) i les del Guinardó (San Quintín :)) no sé quina triar...

Espectacular aquesta, també...
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Les copio aquí, són del 16 de maig del 1974 (mira, he estat sopant amb un amic que va nèixer 2 dies més tard) i les ha proporcionat gentilment en Miguel Atencia:
Image
Entre uniformes de gala i minifaldes, la foto és d'època total.
Image
Image
Image
Image
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

doncs Alfons X no està especialment diferent...per cer Automóviles San Quintín ara és una botiga de fundes per sofàs. L'accés de Guinardó està (cartells a part) exactament igual, però amb els ferros pintats de gris. Amb les obres de l'estació de la L9 més les obres del nou hospital de sant pau ara fa l'impressió d'estar menys urbanitzat que aleshores!

:D El cotxe blau del fons no és un R8?
ES PELIGROSO ASOMARSE
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Serie600 wrote:Per cert, encara existeix el que hi havia a Verdaguer L4 a dalt de les andanes?
No ho havia llegit fins avui, i perdoneu si ja s'ha respost. Sí, encara està. També el quiosc que hi ha davant i que causa un autèntic caos quan en hora punta arriben els dos metros de la L4 alhora, i s'ajunta la gent d'aquests trens amb els que venen del carrer i de l'enllaç amb la L5 :x
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Sí, és un R8, però hagués estat d'un egocentrisme insultant que ho digués jo :)

Parlant d'R8, si jo era un òvul, el meu propi R8 era només un munt de peces disperses per diferents proveïdors (o potser ni tan sols això) quan es va fer aquesta foto.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”