Restaurat el cotxe saló ZZ-324

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Restaurat el cotxe saló ZZ-324

Post by metring »

http://blogmuseuferrocarril.com/2012/02 ... lo-zz-324/

Restaurat el cotxe saló ZZ-324

1 feb

El cotxe saló ZZ 324 va ser donat per Renfe al Museu del Ferrocarril de Catalunya l’any 1994 i transportat des de l’estació de Can Tunis, a Barcelona, on es trobava en situació d’abandonament, per a formar part de la col·lecció de vehicles.

Al Museu va rebre el número d’inventari 00050 i ha restat des de llavors sota la rotonda del dipòsit de locomotores. L’estiu de 2009 es va sotmetre a un procés de restauració consistent en un important treball de sanejament de xapa i pintura a la part exterior. A l’interior es va respectar la marqueteria, de gran bellesa, que es va netejar amb profunditat. També es va restaurar la tapisseria malmesa i es va substituir el circuit elèctric, adequant-lo als estàndards actuals.
Una mica d’història

Cotxe saló ZZ 324 - Museu del Ferrocarril de CatalunyaVa ser construït el 1928 als tallers de Carde y Escoriaza, a Zaragoza, com a coche salón-camas del Estado, i adscrit a la companyia MZA amb el nom d’ASW 24.
En la seva configuració original es feia servir pel desplaçament del personal de direcció de la antiga 5ª Zona de la Renfe durant les visites d’inspecció en l’àmbit de l’antiga demarcació zonal.

La construcció era l’habitual en aquests tipus de vehicles: bastidor metàl·lic que donava suport als òrgans de fre de buit, xoc i tracció, bogis tipus Wagons-lits, enllumenat elèctric i caixa de fusta folrada d’acer dolç i pintada de color verd.

La distribució interior està formada per un petit bany i un segon més complet, una cuina i saló menjador que es transforma en habitació de quatre llits a la nit, un departament de dos llits i un office. En la seva disposició diürna tenia capacitat per a catorze persones.
Té la particularitat, ideada per l’enginyer Fernando Reyes i que no va tenir continuació, de la disposició dels llits en forma de L amb uns departaments que són pràcticament quadrats.

ATENCIÓ: Ja podeu visitar el cotxe saló ZZ-324 els primers diumenges de mes al Museu!
(aquesta activitat es realitza en substitució de l’activitat “Vapor en viu” a causa de l’avaria de la locomotora de vapor “Mataró”)
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Restaurat el cotxe saló ZZ-324

Post by Sagrerenc »

Suposo que és el mateix que hi havia fa un any a l'entrada de l'antiga estació de "mercancías a pequeña velocidad" de la Sagrera.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”