Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Foto publicada a la web de El Periodico, on es pot apreciar la força de l'impacte:
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ro-1400383
Tots aquests accidenta ja fan pensar que potser no s'estan fent les coses bé a la Renfe.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ro-1400383
Tots aquests accidenta ja fan pensar que potser no s'estan fent les coses bé a la Renfe.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
wow!!! Increible la foto del interior, si hi havia algú assegut allà haurà sortit volant!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Jo ho acabo de veure a la TV3 fa poca estona i encara estic al·lucinant
La cabina ha quedat destrossada, és impressionant que el maquinista "només" hagi sortit ferit perquè tal i com està, podria haver sigut molt pitjor
La cabina ha quedat destrossada, és impressionant que el maquinista "només" hagi sortit ferit perquè tal i com està, podria haver sigut molt pitjor
Salutacions des de Figueres.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reunió Generalitat-Renfomentadif
http://www.ara.cat/societat/renfe-ricar ... 35842.html
La Generalitat convoca una reunió urgent amb Adif i Renfe després de l'accident de Mataró
El director general de Transports i Mobilitat es torna a queixar de les "mancances evidents" de la xarxa de Rodalies. És el tercer accident en pocs dies
ACN
Barcelona | Actualitzada el 09/02/2012 14:31
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha anunciat una reunió entre la Generalitat, Adif i Renfe per resoldre les "mancances evidents" de la xarxa de Rodalies. Ho ha dit a Mataró, on un tren ha xocat aquest dijous contra el topall de final de via de l'estació i onze persones han resultat ferides, una d'elles en estat greu.
Font ha recordat que es tracta del tercer accident a la xarxa ens els últims quinze dies, després del descarrilament d'un tren a l'Estació de França i del xoc de trens al Clot-Aragó.
El director ha lamentat que l'Estat només hagi executat el 6% del Pla de Rodalies 2008-2015. Ricard Font ha assegurat que el conjunt de circumstàncies actuals "obliga a consensuar una posició comuna" entre la Generalitat, Adif I Renfe. Ha anunciat que la reunió a tres bandes es produirà la setmana vinent a la conselleria de Territori i Sostenibilitat, però no ha concretat el dia.
Font ha indicat que la trobada ha de servir per acordar on instal·lar noves senyalitzacions o noves mesures de prevenció. En aquest sentit, ha recordat que hi ha un Pla de Rodalies "incomplert", del qual l'Estat només ha executat un 6% de les inversions.
Font ha assegurat que "hi hagi o no hi hagi diners" la xarxa de Rodalies de Catalunya té unes "deficiències que s'han de resoldre". En aquesta línia, ha dit que cal esperar "els compromisos de l'Estat". D'altra banda, ha indicat que entre divendres o dilluns disposarà dels informes preliminars de l'accident de Mataró.
La Generalitat convoca una reunió urgent amb Adif i Renfe després de l'accident de Mataró
El director general de Transports i Mobilitat es torna a queixar de les "mancances evidents" de la xarxa de Rodalies. És el tercer accident en pocs dies
ACN
Barcelona | Actualitzada el 09/02/2012 14:31
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha anunciat una reunió entre la Generalitat, Adif i Renfe per resoldre les "mancances evidents" de la xarxa de Rodalies. Ho ha dit a Mataró, on un tren ha xocat aquest dijous contra el topall de final de via de l'estació i onze persones han resultat ferides, una d'elles en estat greu.
Font ha recordat que es tracta del tercer accident a la xarxa ens els últims quinze dies, després del descarrilament d'un tren a l'Estació de França i del xoc de trens al Clot-Aragó.
El director ha lamentat que l'Estat només hagi executat el 6% del Pla de Rodalies 2008-2015. Ricard Font ha assegurat que el conjunt de circumstàncies actuals "obliga a consensuar una posició comuna" entre la Generalitat, Adif I Renfe. Ha anunciat que la reunió a tres bandes es produirà la setmana vinent a la conselleria de Territori i Sostenibilitat, però no ha concretat el dia.
Font ha indicat que la trobada ha de servir per acordar on instal·lar noves senyalitzacions o noves mesures de prevenció. En aquest sentit, ha recordat que hi ha un Pla de Rodalies "incomplert", del qual l'Estat només ha executat un 6% de les inversions.
Font ha assegurat que "hi hagi o no hi hagi diners" la xarxa de Rodalies de Catalunya té unes "deficiències que s'han de resoldre". En aquesta línia, ha dit que cal esperar "els compromisos de l'Estat". D'altra banda, ha indicat que entre divendres o dilluns disposarà dels informes preliminars de l'accident de Mataró.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Vídeo de la retirada del vagó
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... ataro.html
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... ataro.html
Remolcado de madrugada el tren accidentado en la estación de Mataró
Una espectacular maniobra de más de dos horas saca por los aires el vagón más averiado y se lo llevan a Barcelona por carretera
Mataró. (ACN).- El tren accidentado este jueves en Mataró ha sido remolcado de madrugada en una espectacular maniobra de más de dos horas que ha obligado a cortar el tráfico en la carretera N-II. Una vez desenganchado del resto del convoy, dos grúas de gran tonelaje han sacado por los aires el vagón más estropeado, superando por encima del perímetro de la estación y los árboles del paseo, hasta depositarlo en un remolque especial. Eso ha permitido transportar el tren por carretera hasta la ciudad de Barcelona.
Según han explicado los responsables del traslado, el desplazamiento entre Mataró y Barcelona se ha realizado por la carretera N-II, evitando así la autopista, y bajo vigilancia de los Mossos d'Esquadra.
Los trabajos de preparación de la retirada del tren han empezado alrededor de las diez de la noche. No ha sido hasta veinte minutos después de la medianoche cuando el tráfico de la carretera N-II se ha cortado por completo y se ha empezado a remolcar el primer vagón del tren accidentado. A pesar de la hora en que se ha hecho la actuación, algunos curiosos se han acercado al lugar para ver en directo esta espectacular maniobra.
La operación ha tardado media hora y los trabajos que más se han alargado han sido los que han servido para fijar bien el vagón en el camión para evitar cualquier susto durante el trayecto. Hacia las dos y cuarto de la madrugada, el remolque ya estaba listo y unos minutos más tarde ha empezado su desplazamiento hacia unos almacenes ubicados en la ciudad de Barcelona.
El resto del tren accidentado se ha podido situar sobre la vía, por donde se prevé desplazarlo hasta los talleres de Renfe. El tráfico en la N-II no se ha reabierto completamente hasta que no se ha acabado el desmontaje de las grúas de gran tonelaje que han servido para retirar el primer vagón del convoy accidentado de la estación.
El accidente de tren que ha originado esta situación se había producido alrededor de las nueve de la mañana en la estación de Rodalies de Mataró, cuando un convoy procedente de Molins de Rei ha entrado a una velocidad inadecuada y ha chocado con el tope de final de la vía 4 de la estación. En aquel momento viajaban una cincuentena de personas, de las cuales diez, además del conductor, han resultado heridas. La mayoría ya están dados de alta.
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... ataro.html
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... ataro.html
Remolcado de madrugada el tren accidentado en la estación de Mataró
Una espectacular maniobra de más de dos horas saca por los aires el vagón más averiado y se lo llevan a Barcelona por carretera
Mataró. (ACN).- El tren accidentado este jueves en Mataró ha sido remolcado de madrugada en una espectacular maniobra de más de dos horas que ha obligado a cortar el tráfico en la carretera N-II. Una vez desenganchado del resto del convoy, dos grúas de gran tonelaje han sacado por los aires el vagón más estropeado, superando por encima del perímetro de la estación y los árboles del paseo, hasta depositarlo en un remolque especial. Eso ha permitido transportar el tren por carretera hasta la ciudad de Barcelona.
Según han explicado los responsables del traslado, el desplazamiento entre Mataró y Barcelona se ha realizado por la carretera N-II, evitando así la autopista, y bajo vigilancia de los Mossos d'Esquadra.
Los trabajos de preparación de la retirada del tren han empezado alrededor de las diez de la noche. No ha sido hasta veinte minutos después de la medianoche cuando el tráfico de la carretera N-II se ha cortado por completo y se ha empezado a remolcar el primer vagón del tren accidentado. A pesar de la hora en que se ha hecho la actuación, algunos curiosos se han acercado al lugar para ver en directo esta espectacular maniobra.
La operación ha tardado media hora y los trabajos que más se han alargado han sido los que han servido para fijar bien el vagón en el camión para evitar cualquier susto durante el trayecto. Hacia las dos y cuarto de la madrugada, el remolque ya estaba listo y unos minutos más tarde ha empezado su desplazamiento hacia unos almacenes ubicados en la ciudad de Barcelona.
El resto del tren accidentado se ha podido situar sobre la vía, por donde se prevé desplazarlo hasta los talleres de Renfe. El tráfico en la N-II no se ha reabierto completamente hasta que no se ha acabado el desmontaje de las grúas de gran tonelaje que han servido para retirar el primer vagón del convoy accidentado de la estación.
El accidente de tren que ha originado esta situación se había producido alrededor de las nueve de la mañana en la estación de Rodalies de Mataró, cuando un convoy procedente de Molins de Rei ha entrado a una velocidad inadecuada y ha chocado con el tope de final de la vía 4 de la estación. En aquel momento viajaban una cincuentena de personas, de las cuales diez, además del conductor, han resultado heridas. La mayoría ya están dados de alta.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Volant o pitjor... Vist el resultat, podia haver resultat mortal, tant pel maquinista (obvi) com per algun passatger dels primers seients.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Es podrà recuperar aquest tren? Perquè si el bastidor ha estat afectat, no el recuperen, oi?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Provablement el cotxe sinistrat s'haurà de desballestar, la resta de la unitat, doncs de reserva.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Més enllà de les causes que finalment es determinin i tot i que novament tot apunta a un error humà, és evident que la situació mereix una reflexió serena i sobretot tècnica. En res contribueixen les declaracions del senyor Alcalde de Mataró que a més de no tenir cap competència en absolut al tema (algú li podria dir que es fiqués a les seves coses), no té el més mínim coneixement del sistema ferroviari. Repetir i repetir els axiomes aquells de la situació desastrosa de les infraestructures o de la falta d´inversió no ajuda en res a solucionar els problemes ja que com a mínim els accidentes del Clot i de Mataró no tenen res a veure segons tot sembla apuntar. Caldrà doncs estudiar el tema amb més deteniment, per gent que en sàpiga molt entre els que no estàn ni els alts càrrecs de la Conselleria de Territori i Mobilitat ni l´Alcalde de Mataró (que farien molt bé en fer declaracions responsables i prudents per no extendre una situació d´alarma que tot apunta a que és injustificada).
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
El que si que té el Sr. alcalde és una estació on fa tres anys hi va haver un accident idèntic. Crec que pot queixar-se de les coses i exigir un servei millor a qui correspongui!Toni wrote:Més enllà de les causes que finalment es determinin i tot i que novament tot apunta a un error humà, és evident que la situació mereix una reflexió serena i sobretot tècnica. En res contribueixen les declaracions del senyor Alcalde de Mataró que a més de no tenir cap competència en absolut al tema (algú li podria dir que es fiqués a les seves coses), no té el més mínim coneixement del sistema ferroviari.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Si hagués demanat una reflexió a qui correspongui ho veuria bé. Però no, no es va estar de dir allò de la situació desastrosa de les infraestructures (ell què sabrà), de la necessitat d´inversions (ell què sabrà), etc.... arguments ja molt coneguts. Jo no sabia de quin partit era, però amb aquestes declaracions ja em va quedar molt clar. Com dic, el senyor Alcalde no va contribuir en res a millorar cap problema..... va tenir, això sí, els seus minuts de glòria a tots els mitjans, que suposo que d´això es tractava.Ferry1ac1 wrote:El que si que té el Sr. alcalde és una estació on fa tres anys hi va haver un accident idèntic. Crec que pot queixar-se de les coses i exigir un servei millor a qui correspongui!Toni wrote:Més enllà de les causes que finalment es determinin i tot i que novament tot apunta a un error humà, és evident que la situació mereix una reflexió serena i sobretot tècnica. En res contribueixen les declaracions del senyor Alcalde de Mataró que a més de no tenir cap competència en absolut al tema (algú li podria dir que es fiqués a les seves coses), no té el més mínim coneixement del sistema ferroviari.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Tornant al fil.
Aquesta tarda:
Rodalies Martorell-Granollers Centre amb pas per Montmeló a les 16.57 ha arribat 20 minuts tard. Per megafonia s'ha anunciat que només admetia viatgers el cotxe de cap, tot i que era el 465 habitual S'ha estat parat uns dos minuts llargs a l'estació (quan ha entrat la senyal de sortida estava amb l'habitual senyal de precaució).
Sembla ser que aquest 465 no volia treballar més i agafar la resta del diumenge de festa, així que s'ha enviat un 465 de buit fins a Granollers Centre per substituir-lo. Per tant, el Rodalies Granollers Centre-Martorell de les 17.36 per Montmeló ha passat a les 18.09, 33 minuts tard. Irònicament, tot i que aquest tren l'estaven esperant quatre persones estoicament a la seva hora, el retard ha anat bé a un esplai d'uns quinze nens que anaven a agafar el tren anterior i han arribat a Rubí mitja hora abans del que preveien
Aquesta tarda:
Rodalies Martorell-Granollers Centre amb pas per Montmeló a les 16.57 ha arribat 20 minuts tard. Per megafonia s'ha anunciat que només admetia viatgers el cotxe de cap, tot i que era el 465 habitual S'ha estat parat uns dos minuts llargs a l'estació (quan ha entrat la senyal de sortida estava amb l'habitual senyal de precaució).
Sembla ser que aquest 465 no volia treballar més i agafar la resta del diumenge de festa, així que s'ha enviat un 465 de buit fins a Granollers Centre per substituir-lo. Per tant, el Rodalies Granollers Centre-Martorell de les 17.36 per Montmeló ha passat a les 18.09, 33 minuts tard. Irònicament, tot i que aquest tren l'estaven esperant quatre persones estoicament a la seva hora, el retard ha anat bé a un esplai d'uns quinze nens que anaven a agafar el tren anterior i han arribat a Rubí mitja hora abans del que preveien
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Arriba la "ministrísima", peten els trens
De Rodalies de Catalunya:
Línia R4
13/02/2012 13:56h
Tren Terrassa13:15-Martorell 14:34 derivat d'una incidència tècnica finalitza recorregut a l'Hospitalet. Viatgers a següent circulació.
Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
13/02/2012 13:50h
Tren Castelldefels (13.24) - Granollers (14.30) avui excepcionalment per incidència tècnica del tren no circula.
Línia R4
13/02/2012 13:56h
Tren Terrassa13:15-Martorell 14:34 derivat d'una incidència tècnica finalitza recorregut a l'Hospitalet. Viatgers a següent circulació.
Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
13/02/2012 13:50h
Tren Castelldefels (13.24) - Granollers (14.30) avui excepcionalment per incidència tècnica del tren no circula.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No els queda cap unitat per substituir un tren avariat?
De Rodalies de Catalunya:
Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
13/02/2012 14:49h
Tren Granollers Centre (14.42) - Castelldefels (15.44) avui excepcionalment derivat de la incidència tècnica d'un tren no circula. Viatgers a la següent circulació.
Acabaran suprimint totes les circulacions que havia de cobrir avui la unitat avariada?
Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
13/02/2012 14:49h
Tren Granollers Centre (14.42) - Castelldefels (15.44) avui excepcionalment derivat de la incidència tècnica d'un tren no circula. Viatgers a la següent circulació.
Acabaran suprimint totes les circulacions que havia de cobrir avui la unitat avariada?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Esperem que la nova ministra del ram, faci seguiment del dia a dia a Rodalies. I una més:
Línia R2 sud. Per avaria instal·lacions, circulació per una sola via entre Sitges i Garraf, demores en ambdòs sentits de 20 minuts.
Línia R2 sud. Per avaria instal·lacions, circulació per una sola via entre Sitges i Garraf, demores en ambdòs sentits de 20 minuts.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I per acabar el dia...
R2: Tren Maçanet 21:52 h. - Aeroport 23:32 h. finalitza recorregut a Sant Andreu Comtal per incidència tècnica del propi tren. (gencat):
11:36 PM - 13 Feb 12 via twitterfeed
11:36 PM - 13 Feb 12 via twitterfeed
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A Sants s'anunciaven retards de més de 35 minuts. A més, els trens origen/destinació Vilanova començaven i acabaven a Garraf.metring wrote:Línia R2 sud. Per avaria instal·lacions, circulació per una sola via entre Sitges i Garraf, demores en ambdòs sentits de 20 minuts.
Re: I per acabar el dia...
Doncs aquest tren, a més de ser l'últim tren que va a l'Aeroport, també és el que fa l'últim tren Aeroport (23.38)-Granollers Centre.Guigui wrote:R2: Tren Maçanet 21:52 h. - Aeroport 23:32 h. finalitza recorregut a Sant Andreu Comtal per incidència tècnica del propi tren. (gencat):
11:36 PM - 13 Feb 12 via twitterfeed
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I encara no ho és tot
Però espereu-vos, que encara no hem acabat:
R2: Tren Sant Celoni 22:33 h. Vlanova 00:24 h. finalitza recorregut a Sant Andreu Comtal per incidència tècnica en ell prop via @rod2...
12:07 AM - 14 Feb 12 via twitterfeed
La Ministra de Fomento, es diu Ana Pastor o José Vélez (el recordeu)?
R2: Tren Sant Celoni 22:33 h. Vlanova 00:24 h. finalitza recorregut a Sant Andreu Comtal per incidència tècnica en ell prop via @rod2...
12:07 AM - 14 Feb 12 via twitterfeed
La Ministra de Fomento, es diu Ana Pastor o José Vélez (el recordeu)?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.