Nova Spanair
Re: Nova Spanair
Una reflexió sobre la caiguda d'Spanair:
Hi la Caixa es controlada mes o menys indirectament per la Generalitat.... Hi ha molts rumors de que la Caixa compra Bankia... Bankia era Caja Madrid... El màxim accionista d'Iberia era Caja Madrid...
Pot ser un canvi de tàctica: Portar Iberia a Barcelona.
Hi la Caixa es controlada mes o menys indirectament per la Generalitat.... Hi ha molts rumors de que la Caixa compra Bankia... Bankia era Caja Madrid... El màxim accionista d'Iberia era Caja Madrid...
Pot ser un canvi de tàctica: Portar Iberia a Barcelona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Realisme, si us plau
Si al seu moment, la compra d'Endesa per Gas Natural no va resultar perquè a Espanya, els catalans som més estrangers que els italians o alemanys (no ho dic jo, ho van dir polítics de Madrid, per a gran gaudi de les seves respectives claques mediàtiques), pensar que la Caixa pugui comprar Bankia i, de retruc, endur-se Iberia a Barcelona és poc menys que una quimera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: Nova Spanair
Oferta Gas Natural OPA Endesa: 21,30 euros/acción (13,85 en acciones de Gas Natural + 7,45 en metálico)Guigui wrote:Si al seu moment, la compra d'Endesa per Gas Natural no va resultar perquè a Espanya, els catalans som més estrangers que els italians o alemanys
Endesa rechaza la OPA por considerar bajo el precio.
Aparece E.On y ofrece 27,5 euros/acción (en metálico). Acciona y Enel comunican que también van a pujar.
E.On hace una segunda oferta por 40 euros/acción.
Acciona y Enel hacen una oferta por 41,3 euros/acción y se quedan la compañía.
Conclusión: GasNatural (o sea, La Caixa), con el apoyo del ministro de industria Montilla (a cuyo partido acababa de perdonar la deuda) intenta quedarse Endesa por menos de la mitad de su valor de mercado. Endesa se opone, y es por catalanofobia, no porque era un evidente intento de pelotazo de la camarilla.
Of course.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Nova Spanair
Ayerbe-Zuera wrote:Oferta Gas Natural OPA Endesa: 21,30 euros/acción (13,85 en acciones de Gas Natural + 7,45 en metálico)Guigui wrote:Si al seu moment, la compra d'Endesa per Gas Natural no va resultar perquè a Espanya, els catalans som més estrangers que els italians o alemanys
Endesa rechaza la OPA por considerar bajo el precio.
Aparece E.On y ofrece 27,5 euros/acción (en metálico). Acciona y Enel comunican que también van a pujar.
E.On hace una segunda oferta por 40 euros/acción.
Acciona y Enel hacen una oferta por 41,3 euros/acción y se quedan la compañía.
Conclusión: GasNatural (o sea, La Caixa), con el apoyo del ministro de industria Montilla (a cuyo partido acababa de perdonar la deuda) intenta quedarse Endesa por menos de la mitad de su valor de mercado. Endesa se opone, y es por catalanofobia, no porque era un evidente intento de pelotazo de la camarilla.
Of course.
Ehem, el que tu diguis pot ser veritat però només cal repassar les declaracions que van fer alguns polítics com Esperanza Aguirre considerant mala notícia que Endesa marxés del "territori nacional", li va trair el subconscient?, i en definitiva que s'ho quedi qui més paga però les reaccions que hi va haver van ser pel motiu que van ser i que consti que a mi el senyor Montilla ni la Caixa no em desperten cap simpatia.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: Nova Spanair
El que dius també es veritat, tot i que podria haver estat un lapsus, com ella digué. En tot cas demanà disculpes el mateix dia.josep_serre wrote:Ehem, el que tu diguis pot ser veritat però només cal repassar les declaracions que van fer alguns polítics com Esperanza Aguirre considerant mala notícia que Endesa marxés del "territori nacional".
Però és més substancial, al meu entendre, que LaCaixa es volgués quedar Endesa per meitat de preu aprofitant que el ministre estava en posició deudora i, si sortien entrebancs, embolicant-se amb la bandera. Ara, aquest és un fòrum ferroviari, i ja em veig el cartell de "back to topic" que s'acosta.
Re: Nova Spanair
Pliiis, que aquí es parla de transports!!
Re: Nova Spanair
Las preguntas retóricas en general son para invitar a una reflexión, no para repetir lo mismo, más fuerte y más extenso. El objetivo es poner en evidencia por dónde flaquea el discurso tan seguro y tajante de una persona, así que si no aceptas la invitación a replantearte tu subjetividad y desconfianza tan extremas, déjalo pasar. En eso estamos de acuerdo.Ayerbe-Zuera wrote:
Nicolás:
Cuando tus admirados Femcat tengan otra idea salvadora, te ruego que les sugieras que la lleven a cabo con sus propios fondos, y no con los del erario. Sobre tu argentinidad, no me cabe la menor duda, ni la desconocía. La contabilidad creativa a que haces mención y que te hace tanta gracia es la que realiza la prensa económica especializada:
http://www.cincodias.com/articulo/empre ... scdiemp_2/
Por último, si tu pregunta era retórica, haberlo indicado de alguna manera (es fácil), y me hubiera ahorrado la explicación. El ingenuo, al final, he sido yo, que he perdido mi tiempo. No hay mal que por bien no venga, porque en adelante tu ejercicios de retórica me los podré saltar tranquilamente.
En lo que no estamos de acuerdo, ni lo vamos a estar, es en tu alergia a las PPP. Existen por todos lados y por muy buenos motivos. Por ejemplo, son especialmente recomendables en situaciones complejas donde se pretende limitar la discresionalidad de la administración pública (mejor llamarla ¨administración política¨), pero al mismo tiempo dar una utilidad y objetivos públicos que un privado ni se plantearía o los resignaría rápidamente. La misma complementariedad se puede dar en el aspecto financiero, comercial, técnico, etc... Bueno, tambien sirven para que ¨esos desgraciados ricos y para colmo catalanes, jueguen con dinero de todos y de paso se forren, y en el caso de salir mal su aventura no solamente no pierdan sino que se forren tambien¨...
Y llamar ¨prensa especializada¨ a cincodias.com... ¨Prensa dedicada¨ me parece un término más correcto. Y sí, sigue siendo incorrecto sumar esas cifras porque no tienen absolutamente nada que ver. Para el caso sumemos la facturación también así titulamos ¨Spanair, una aventura que movió 2500 millones¨
Re: Nova Spanair
Dejo una reflexión opuesta, para los que vienen a buscar más subjetividad que objetividad. Así no hacemos sólo de refutadores.
Es curioso cómo este fracaso hace y hará mucho más ruido que todos los auténticos despilfarros que se han visto en los últimos 5 años por todos lados. Nadie dice ¨Gracias por la L9¨, por ejemplo. Y no son 150 millones...
Creo que hay 2 problemas:
1) en el país del totxo, enterrar dinero bajo hormigón no está tan mal como quemarlo con gasolina de avión. El instinto del homo totxus dice que ¨al menos ahí está, lo tienes¨. Perfecto, ahí está, no lo utilizamos, entorpece obras futuras, se cargó el medio ambiente, y por supuesto que tendremos que pagar toda la vida su mantenimiento... Para ejemplos, apuesto a que cada uno podría decir uno diferente y estaríamos un buen rato, no?
2) Las obras faraónicas e inútiles son inofensivas. No reivindican nada, no desafían, no cuestionan ningún orden establecido, no ponen en evidencia la incompetencia y desidia de ninguna institución, no obligan a dar una respuesta para ¨poner las cosas en su lugar¨. Incluso homogeinizan bastante el mapa de ¨españoladas¨ en despilfarros, así que bienvenidas sean.
Spanair cambió algo, demostró algo, propuso algo, y puso en evidencia muchas cosas. Y el precio se mide en X millones de € y punto (y no vengan con la demagogia de los trabajadores porque ya deberían haberse quedado sin trabajo en 2009, así que eso de criminalizar todo no cuela...). Estoy de acuerdo en que el coste total de esta ¨demostración¨ es discutible (ojo, es un 2% de la L9), y desconozco si se puede cerrar menos drásticamente una empresa que se concursa o si eso también es demagogia para meterle más morbo al asunto.
No se miden en €, al menos no tan directamente como una cuenta de resultados, pero sí que hubo beneficios en esto. Algunos son indirectos, otros ¨probables¨ (como mobile) y muchos subjetivos, claro. Pero cuando uno es subjetivo, tiene que admitirlo.
Saludos!
Es curioso cómo este fracaso hace y hará mucho más ruido que todos los auténticos despilfarros que se han visto en los últimos 5 años por todos lados. Nadie dice ¨Gracias por la L9¨, por ejemplo. Y no son 150 millones...
Creo que hay 2 problemas:
1) en el país del totxo, enterrar dinero bajo hormigón no está tan mal como quemarlo con gasolina de avión. El instinto del homo totxus dice que ¨al menos ahí está, lo tienes¨. Perfecto, ahí está, no lo utilizamos, entorpece obras futuras, se cargó el medio ambiente, y por supuesto que tendremos que pagar toda la vida su mantenimiento... Para ejemplos, apuesto a que cada uno podría decir uno diferente y estaríamos un buen rato, no?
2) Las obras faraónicas e inútiles son inofensivas. No reivindican nada, no desafían, no cuestionan ningún orden establecido, no ponen en evidencia la incompetencia y desidia de ninguna institución, no obligan a dar una respuesta para ¨poner las cosas en su lugar¨. Incluso homogeinizan bastante el mapa de ¨españoladas¨ en despilfarros, así que bienvenidas sean.
Spanair cambió algo, demostró algo, propuso algo, y puso en evidencia muchas cosas. Y el precio se mide en X millones de € y punto (y no vengan con la demagogia de los trabajadores porque ya deberían haberse quedado sin trabajo en 2009, así que eso de criminalizar todo no cuela...). Estoy de acuerdo en que el coste total de esta ¨demostración¨ es discutible (ojo, es un 2% de la L9), y desconozco si se puede cerrar menos drásticamente una empresa que se concursa o si eso también es demagogia para meterle más morbo al asunto.
No se miden en €, al menos no tan directamente como una cuenta de resultados, pero sí que hubo beneficios en esto. Algunos son indirectos, otros ¨probables¨ (como mobile) y muchos subjetivos, claro. Pero cuando uno es subjetivo, tiene que admitirlo.
Saludos!
Re: Nova Spanair
Molt bé això del pressupostos, però una cosa és fer-los i l'altra executar-los. Et sonen els 759 milions que l'estat ha de transferir a la Generalitat però no li dona la gana...Ayerbe-Zuera wrote: Amic Ferry1ac1, la realitat és que el pressupostos generals de l'Estat, que és la norma més important que cada any aproven les Corts Generals, i a on es decideix què i com es gasta, ha estat aprovada annualment per la majoria dels diputats catalans, siguin PSC, PSC+CiU, PSC+ERC, PP+CiU, en funció de les diferents combinacions del moment. Però sempre la majoria de diputats catalans, escollits democràticament, en eleccions lliures, amb vot secret, mitjançant un sistema completament homologat, han votat a favor dels pressupostos. Per tant, és impossible que siguem una colònia, si és que el terme té cap sentit. És possible que la democràcia sigui un engany, i que en realitat ens haguem de governar d'una altra manera. Però si no és aquesta la teva opinió, aleshores no pots mantenir que siguem una colònia. Al contrari: els diputats catalans han sigut sempre decisius a Espanya: sense els diputats catalans, cal recordar-ho, ni hi hauria hagut ni govern Aznar ni govern Zapatero.
Iberia no és res. Iberia es fusionà amb British Airways (45% Iberia, 55% British Airways) i creà International Airlines Group, S.A., que és la que cotitza a borsa. Iberia és ja només una marca comercial. La seu operativa està a Londres i el conseller delegat prové de British Airways.Ferry1ac1 wrote:Com es justifica que Ibéria es deixi perdre un carmel com Barcelona? Com es justifica que l'aeroport de Madrid sigui l'únic que té l'AVE a la vista? És que la cosa clama al cel!
Ho saps que Caja Madrid (ara anomenada Banco Financiero y de Ahorros, Bankia...) té un 12% d'Ibéria?
Pel tema de l'AVE a Barajas... algun suggeriment?
Re: Nova Spanair
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-1377972
POLÈMICA PER LES INFRAESTRUCTURES
Trias afirma que "gent importantíssima" volia que Spanair s'enfonsés
L'alcalde de Barcelona critica la ministra Ana Pastor per defensar que el Prat no competeixi amb Barajas
Dimecres, 1 de febrer del 2012 - 22:02h. AGÈNCIES / Barcelona
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, considera que "gent importantíssima" ha fet el possible perquè no es vengués Spanair perquè "volien que s'enfonsés i no volen que de cap de les maneres Barcelona sigui un hub internacional".
Trias ha fet aquestes afirmacions en el col·loqui que ha seguit un dinar amb emprenedors organitzat per l'Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC). L'alcalde ha assenyalat que des del principi se sabia que Spanair era "una operació de risc", que "l'empresa no ha anat bé i no ha donat el resultat desitjat", contribuir que Barcelona sigui un hub, però "s'han fet les coses tan bé com s'ha pogut".
"Ara s'obre una nova etapa en què Barcelona, a través d'altres vies, es converteixi en un hub internacional", ha afegit Trias, i ha recordat que "fins a l'últim segon s'ha intentat evitar la fallida venent-la", cosa que han impedit "gent importantíssima que jugava duríssimament" contra la competència que suposava. Xavier Trias ha criticat la ministra de Foment, Ana Pastor, per haver dit, després de suspendre el concurs de privatització dels aeroports de Barcelona i Madrid, que el Prat no ha de competir amb Barajas. "Nosaltres hem de competir amb tot el món i fer-ho agressivament", ha defensat Trias, que ha considerat "trist i lamentable que algú vulgui evitar que competim".
...
POLÈMICA PER LES INFRAESTRUCTURES
Trias afirma que "gent importantíssima" volia que Spanair s'enfonsés
L'alcalde de Barcelona critica la ministra Ana Pastor per defensar que el Prat no competeixi amb Barajas
Dimecres, 1 de febrer del 2012 - 22:02h. AGÈNCIES / Barcelona
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, considera que "gent importantíssima" ha fet el possible perquè no es vengués Spanair perquè "volien que s'enfonsés i no volen que de cap de les maneres Barcelona sigui un hub internacional".
Trias ha fet aquestes afirmacions en el col·loqui que ha seguit un dinar amb emprenedors organitzat per l'Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC). L'alcalde ha assenyalat que des del principi se sabia que Spanair era "una operació de risc", que "l'empresa no ha anat bé i no ha donat el resultat desitjat", contribuir que Barcelona sigui un hub, però "s'han fet les coses tan bé com s'ha pogut".
"Ara s'obre una nova etapa en què Barcelona, a través d'altres vies, es converteixi en un hub internacional", ha afegit Trias, i ha recordat que "fins a l'últim segon s'ha intentat evitar la fallida venent-la", cosa que han impedit "gent importantíssima que jugava duríssimament" contra la competència que suposava. Xavier Trias ha criticat la ministra de Foment, Ana Pastor, per haver dit, després de suspendre el concurs de privatització dels aeroports de Barcelona i Madrid, que el Prat no ha de competir amb Barajas. "Nosaltres hem de competir amb tot el món i fer-ho agressivament", ha defensat Trias, que ha considerat "trist i lamentable que algú vulgui evitar que competim".
...
Re: Nova Spanair
http://www.ara.cat/societat/Trias-milio ... 36008.html
Trias xifra en 50 milions el cost de Spanair per a l'Ajuntament de Barcelona
L'alcalde afirma que "estem fotuts" si l'aeroport del Prat ha d'estar sotmès als interessos d'Aena
ACN | Barcelona | Actualitzada el 07/02/2012 22:21
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha xifrat en 50 milions d'euros el cost que la fallida de Spanair pot arribar a tenir per a les finances de la ciutat. Segons ha dit en la tradicional conferència de l'alcalde organitzada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, la inversió en la companyia era una "aposta de risc", però el consistori va ser-hi fins al darrer moment perquè sempre lluitarà perquè Barcelona tingui un 'hub'.
Això serà difícil d'aconseguir, segons Trias, si la gestió depèn només de l'Estat. "Estem fotuts", ha dit, "si hem d'estar sotmesos a les necessitats i compromisos d'Aena". Aquest serà un dels temes que plantegi Trias en la reunió que tindrà amb la ministra de Foment el 14 de febrer.
Trias xifra en 50 milions el cost de Spanair per a l'Ajuntament de Barcelona
L'alcalde afirma que "estem fotuts" si l'aeroport del Prat ha d'estar sotmès als interessos d'Aena
ACN | Barcelona | Actualitzada el 07/02/2012 22:21
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha xifrat en 50 milions d'euros el cost que la fallida de Spanair pot arribar a tenir per a les finances de la ciutat. Segons ha dit en la tradicional conferència de l'alcalde organitzada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, la inversió en la companyia era una "aposta de risc", però el consistori va ser-hi fins al darrer moment perquè sempre lluitarà perquè Barcelona tingui un 'hub'.
Això serà difícil d'aconseguir, segons Trias, si la gestió depèn només de l'Estat. "Estem fotuts", ha dit, "si hem d'estar sotmesos a les necessitats i compromisos d'Aena". Aquest serà un dels temes que plantegi Trias en la reunió que tindrà amb la ministra de Foment el 14 de febrer.
Re: Nova Spanair
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... uales.html
COMISIÓN SOBRE EL CIERRE DE LA AEROLÍNEA
Mas-Colell: "Si no encontramos socio para Spanair es porque no existía en las circunstancias actuales"
"Hubiera sido una irresponsabilidad quedarse en Spanair en enero de 2012 y lo hubiera sido salir de Spanair en enero de 2011", dice el conseller
Economía | 10/02/2012 - 11:23h | 10/02/2012 - 12:41h
Barcelona (Agencias).- El consejero de Economía, Andreu Mas-Colell, ha defendido hoy la gestión del gobierno catalán en la crisis de Spanair al asegurar que habría sido tan "irresponsable" continuar aportando fondos a Spanair en enero de 2012 como no haberlo hecho un año antes.
En una comparecencia en el Parlament para dar cuenta de la actuación de la Generalitat en Spanair, ha subrayado que el gobierno catalán hizo "todo lo posible" por la compañía, pero que ante la imposibilidad de encontrar un socio industrial el 27 de enero se acordó dejar de aportar fondos a Spanair.
"La Generalitat actuó en la búsqueda de un socio industrial y si no lo hemos encontrado ha sido porque en el momento actual este no existía", ha concluido el titular de Economía, que ha defendido la gestión del ejecutivo catalán en la compañía.
Representantes del comité de empresa de Spanair siguen desde dentro de la Comisión de Economía y Finanzas del Parlament la comparecencia de los consellers de Economía y de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, sobre este caso, mientras que fuera unos cincuenta trabajadores protestan con silbidos y pancartas por el cierre de la aerolínea.
Durante su intervención inicial, Mas-Colell ha afirmado que a principios del año pasado la previsión de pérdidas de Spanair para ese año era en un principio de 59 millones de euros, y que ante esa situación, y después de que la dirección de la compañía revisara aún más a la baja esas previsiones, el Govern se movilizó para encontrar un socio industrial.
El conseller ha asegurado que se intentó un acuerdo con Qatar Airways y también con la compañía HNA pero, pese al interés que mostró a última hora la compañía china, tampoco fue posible.
Recoder señala a Madrid
Por su parte, el conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, ha culpado de la caída de Spanair al modelo aeroportuario "centralista" y a la diferencia de inversiones realizadas por el Estado en el aeropuerto de El Prat (Barcelona) y el de Barajas (Madrid).
Recoder ha evitado la autocrítica y se ha centrado en defender la actuación de la Generalitat tras la quiebra de la aerolínea y en subrayar la diferencia de inversiones del Estado en uno y otro aeropuerto. Ante las críticas a los diferentes gobiernos de la Generalitat por los más de 140 millones de euros invertidos en Spanair desde 2009, el conseller ha replicado que el Estado ha suministrado inversiones públicas por valor de 1.300 millones de euros "para salvar a Iberia de la quiebra".
Además, Recoder ha lamentado la falta de inversiones en infraestructuras que permitan una buena comunicación de El Prat en comparación con "los 20.000 millones de las antiguas pesetas" provenientes de los fondos europeos de cohesión que el Estado utilizó para sufragar la línea de metro que conecta la T4 con el centro de Madrid.
Según el conseller, estas actuaciones responden a la concepción de un modelo radial al servicio de una capital única que pretende que Barajas sea la gran puerta de España ante el mundo y que, según ha dicho, lidera el trinomio Iberia-Aena-Estado: "Jugamos fuera de casa, con el árbitro a favor del contrario y con menos jugadores" en el campo. En el caso de la compañía aérea, Recoder ha censurado que solo opere dos vuelos intercontinentales desde Barcelona --dos vuelos semanales a Sao Paulo-- por los 168 que, según sus cifras, operan en el aeropuerto de Barajas.
Gestión de la caída
El conseller de Territorio y Sostenibilidad ha defendido también la gestión que el Govern de la Generalitat hizo de las últimas horas de Spanair antes de su cierre, así como de sus acciones para intentar recolocar a los trabajadores afectados. "Estoy absolutamente convencido de que actuamos con responsabilidad, diligencia y eficacia", ha remarcado Recoder, que ha destacado que en los tres días posteriores al cese de vuelo de Spanair se pudieron recolocar 29.461 pasajeros a otras compañías como Vueling, Iberia, Air Europa, Lufthansa y Ryanair.
El conseller ha explicado también que el Govern trabaja en intentar dar respuesta a las necesidades de los trabajadores que se han quedado sin empleo tras el cierre de la aerolínea, por lo que ha explicado que han ofrecido a los diferentes comités de empresa "toda la capacidad de trabajo y coordinación del Govern" a través de diferentes instrumentos y, en particular, del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).
COMISIÓN SOBRE EL CIERRE DE LA AEROLÍNEA
Mas-Colell: "Si no encontramos socio para Spanair es porque no existía en las circunstancias actuales"
"Hubiera sido una irresponsabilidad quedarse en Spanair en enero de 2012 y lo hubiera sido salir de Spanair en enero de 2011", dice el conseller
Economía | 10/02/2012 - 11:23h | 10/02/2012 - 12:41h
Barcelona (Agencias).- El consejero de Economía, Andreu Mas-Colell, ha defendido hoy la gestión del gobierno catalán en la crisis de Spanair al asegurar que habría sido tan "irresponsable" continuar aportando fondos a Spanair en enero de 2012 como no haberlo hecho un año antes.
En una comparecencia en el Parlament para dar cuenta de la actuación de la Generalitat en Spanair, ha subrayado que el gobierno catalán hizo "todo lo posible" por la compañía, pero que ante la imposibilidad de encontrar un socio industrial el 27 de enero se acordó dejar de aportar fondos a Spanair.
"La Generalitat actuó en la búsqueda de un socio industrial y si no lo hemos encontrado ha sido porque en el momento actual este no existía", ha concluido el titular de Economía, que ha defendido la gestión del ejecutivo catalán en la compañía.
Representantes del comité de empresa de Spanair siguen desde dentro de la Comisión de Economía y Finanzas del Parlament la comparecencia de los consellers de Economía y de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, sobre este caso, mientras que fuera unos cincuenta trabajadores protestan con silbidos y pancartas por el cierre de la aerolínea.
Durante su intervención inicial, Mas-Colell ha afirmado que a principios del año pasado la previsión de pérdidas de Spanair para ese año era en un principio de 59 millones de euros, y que ante esa situación, y después de que la dirección de la compañía revisara aún más a la baja esas previsiones, el Govern se movilizó para encontrar un socio industrial.
El conseller ha asegurado que se intentó un acuerdo con Qatar Airways y también con la compañía HNA pero, pese al interés que mostró a última hora la compañía china, tampoco fue posible.
Recoder señala a Madrid
Por su parte, el conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, ha culpado de la caída de Spanair al modelo aeroportuario "centralista" y a la diferencia de inversiones realizadas por el Estado en el aeropuerto de El Prat (Barcelona) y el de Barajas (Madrid).
Recoder ha evitado la autocrítica y se ha centrado en defender la actuación de la Generalitat tras la quiebra de la aerolínea y en subrayar la diferencia de inversiones del Estado en uno y otro aeropuerto. Ante las críticas a los diferentes gobiernos de la Generalitat por los más de 140 millones de euros invertidos en Spanair desde 2009, el conseller ha replicado que el Estado ha suministrado inversiones públicas por valor de 1.300 millones de euros "para salvar a Iberia de la quiebra".
Además, Recoder ha lamentado la falta de inversiones en infraestructuras que permitan una buena comunicación de El Prat en comparación con "los 20.000 millones de las antiguas pesetas" provenientes de los fondos europeos de cohesión que el Estado utilizó para sufragar la línea de metro que conecta la T4 con el centro de Madrid.
Según el conseller, estas actuaciones responden a la concepción de un modelo radial al servicio de una capital única que pretende que Barajas sea la gran puerta de España ante el mundo y que, según ha dicho, lidera el trinomio Iberia-Aena-Estado: "Jugamos fuera de casa, con el árbitro a favor del contrario y con menos jugadores" en el campo. En el caso de la compañía aérea, Recoder ha censurado que solo opere dos vuelos intercontinentales desde Barcelona --dos vuelos semanales a Sao Paulo-- por los 168 que, según sus cifras, operan en el aeropuerto de Barajas.
Gestión de la caída
El conseller de Territorio y Sostenibilidad ha defendido también la gestión que el Govern de la Generalitat hizo de las últimas horas de Spanair antes de su cierre, así como de sus acciones para intentar recolocar a los trabajadores afectados. "Estoy absolutamente convencido de que actuamos con responsabilidad, diligencia y eficacia", ha remarcado Recoder, que ha destacado que en los tres días posteriores al cese de vuelo de Spanair se pudieron recolocar 29.461 pasajeros a otras compañías como Vueling, Iberia, Air Europa, Lufthansa y Ryanair.
El conseller ha explicado también que el Govern trabaja en intentar dar respuesta a las necesidades de los trabajadores que se han quedado sin empleo tras el cierre de la aerolínea, por lo que ha explicado que han ofrecido a los diferentes comités de empresa "toda la capacidad de trabajo y coordinación del Govern" a través de diferentes instrumentos y, en particular, del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).
Re: Nova Spanair
Alguns dels avions de Spanair estan sent repintats a l'aeroport de Perpinyà-Ribesaltes. Des de l'autopista A9 es veuen aquests avions, ahir quan hi vaig passar vaig veure'n un amb els colors de Spanair, i tres pintats totalment de blanc.
Re: Nova Spanair
Sí, els vaig veure fa cosa d'un mes-mes i mig des de l'autobús Quillan-Perpinyà, que va per la D114. Quan vaig passar jo n'hi havia un de blanc i tres d'Spanair.Sagrerenc wrote:Alguns dels avions de Spanair estan sent repintats a l'aeroport de Perpinyà-Ribesaltes. Des de l'autopista A9 es veuen aquests avions, ahir quan hi vaig passar vaig veure'n un amb els colors de Spanair, i tres pintats totalment de blanc.
Re: Nova Spanair
Hola,
Algu sap que se n'ha fet d'en Soriano? No deia que no pararia fins que El Prat fos un HUB intercontinental? I com acaba això de Spanair, ningú es queda amb les rutes a Banjul i Bamako?
En fi, quina vergonya, adeu Spanair i adeu al somni de fer un HUB a Barcelona
Algu sap que se n'ha fet d'en Soriano? No deia que no pararia fins que El Prat fos un HUB intercontinental? I com acaba això de Spanair, ningú es queda amb les rutes a Banjul i Bamako?
En fi, quina vergonya, adeu Spanair i adeu al somni de fer un HUB a Barcelona
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Re: Nova Spanair
http://www.ara.cat/economia/Spanair-deu ... 22548.html
AEROLÍNIES
Spanair deu 76 milions d'euros als seus treballadors
L'administració concursal valora els actius de la companyia en 53,8 milions d'euros
IGNASI PUJOL Barcelona | Actualitzada el 17/09/2012 15:53
L'administració concursal de Spanair, formada pel despatx d'advocats Gispert i per PwC, valora l'import de les indemnitzacions per acomiadament al personal de la companyia aèria en 76,2 milions d'euros.
Així és desprèn de l'informe que han fet arribar els administradors al jutjat mercantil número 10 de Barcelona, que tramita el concurs voluntari (antiga suspensió de pagaments) de Spanair, que va deixar de volar el 27 de gener passat quan es va frustrar la seva venda a Qatar Airways i va deixar de rebre diners de la Generalitat, el seu soci majoritari.
La companyia va deixar sense feina 2.604 treballadors. L'informe de l'administració concursal valora els actius de l'empresa en 53,88 milions, mentre que els deutes concursals reconeguts ascendeixen a 508,65 milions i els crèdits generats des de l'inici del procediment concursal són de 78,81 milions (la partida més gran correspon a les indemnitzacions als treballadors).
AEROLÍNIES
Spanair deu 76 milions d'euros als seus treballadors
L'administració concursal valora els actius de la companyia en 53,8 milions d'euros
IGNASI PUJOL Barcelona | Actualitzada el 17/09/2012 15:53
L'administració concursal de Spanair, formada pel despatx d'advocats Gispert i per PwC, valora l'import de les indemnitzacions per acomiadament al personal de la companyia aèria en 76,2 milions d'euros.
Així és desprèn de l'informe que han fet arribar els administradors al jutjat mercantil número 10 de Barcelona, que tramita el concurs voluntari (antiga suspensió de pagaments) de Spanair, que va deixar de volar el 27 de gener passat quan es va frustrar la seva venda a Qatar Airways i va deixar de rebre diners de la Generalitat, el seu soci majoritari.
La companyia va deixar sense feina 2.604 treballadors. L'informe de l'administració concursal valora els actius de l'empresa en 53,88 milions, mentre que els deutes concursals reconeguts ascendeixen a 508,65 milions i els crèdits generats des de l'inici del procediment concursal són de 78,81 milions (la partida més gran correspon a les indemnitzacions als treballadors).
Re: Nova Spanair
http://www.ara.cat/economia/Ferran-Sori ... 21677.html
El jutge imputa Ferran Soriano i altres alts càrrecs de Spanair per apropiació indeguda
Una querella els acusa d'apropiar-se d'una assegurança dels pilots. Joan Gaspart i Josep Mateu també estan entre els imputats
EFE Barcelona | Actualitzada el 02/10/2012 16:57
El jutjat d'instrucció número 18 de Barcelona ha citat a declarar com a imputats a deu càrrecs de l'antic consell d'administració de la companyia aèria Spanair, en concurs de creditors, arran d'una querella que els acusa d'apropiar-se d'una assegurança professional dels pilots.
Segons han informat fonts judicials, entre els imputats, que declararan a final d'octubre i principis de novembre, figuren el que fos president de l'aerolínia en fallida, Ferran Soriano, actualment director general del club de futbol anglès Manchester City, així com l'hoteler Joan Gaspart o el director general del RACC Josep Mateu.
La querella, de la qual avui informa 'El Periódico', l'han interposat uns 300 pilots de l'aerolínia que acusen a la companyia en fallida d'haver-se apropiat d'una assegurança professional del qual l'empresa pagava una part i els treballadors una altra.
Segons la versió dels pilots, un acord d'agost de 2000 establia que Spanair es faria càrrec del 70% del pagament de la pòlissa com a complement salarial, mentre que els empleats pagaven un altre 30% mitjançant una retenció en la seva nòmina.
No obstant això, manté la querella, l'empresa va deixar de pagar l'assegurança en el segon semestre de 2011 però va seguir retenint als pilots el 30 % que aquests havien de pagar per la pòlissa, la qual cosa suma 258.837 euros.
La querella acusava també als càrrecs de l'antic consell d'administració de Spanair d'un altre delicte d'apropiació indeguda per quedar-se suposadament amb diners d'una assegurança mèdica dels pilots, però la jutge ha rebutjat obrir una investigació sobre aquest segon frau denunciat.
El jutge imputa Ferran Soriano i altres alts càrrecs de Spanair per apropiació indeguda
Una querella els acusa d'apropiar-se d'una assegurança dels pilots. Joan Gaspart i Josep Mateu també estan entre els imputats
EFE Barcelona | Actualitzada el 02/10/2012 16:57
El jutjat d'instrucció número 18 de Barcelona ha citat a declarar com a imputats a deu càrrecs de l'antic consell d'administració de la companyia aèria Spanair, en concurs de creditors, arran d'una querella que els acusa d'apropiar-se d'una assegurança professional dels pilots.
Segons han informat fonts judicials, entre els imputats, que declararan a final d'octubre i principis de novembre, figuren el que fos president de l'aerolínia en fallida, Ferran Soriano, actualment director general del club de futbol anglès Manchester City, així com l'hoteler Joan Gaspart o el director general del RACC Josep Mateu.
La querella, de la qual avui informa 'El Periódico', l'han interposat uns 300 pilots de l'aerolínia que acusen a la companyia en fallida d'haver-se apropiat d'una assegurança professional del qual l'empresa pagava una part i els treballadors una altra.
Segons la versió dels pilots, un acord d'agost de 2000 establia que Spanair es faria càrrec del 70% del pagament de la pòlissa com a complement salarial, mentre que els empleats pagaven un altre 30% mitjançant una retenció en la seva nòmina.
No obstant això, manté la querella, l'empresa va deixar de pagar l'assegurança en el segon semestre de 2011 però va seguir retenint als pilots el 30 % que aquests havien de pagar per la pòlissa, la qual cosa suma 258.837 euros.
La querella acusava també als càrrecs de l'antic consell d'administració de Spanair d'un altre delicte d'apropiació indeguda per quedar-se suposadament amb diners d'una assegurança mèdica dels pilots, però la jutge ha rebutjat obrir una investigació sobre aquest segon frau denunciat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qatar Airways s'explica
http://www.vilaweb.cat/noticia/4054785/ ... panya.html
Qatar Airways admet que no va adquirir Spanair per les amenaces de la UE i d'Espanya
La Unió li requeria que tornés les subvencions rebudes
Qatair Airways ha reconegut que va abandonar les negociacions per a adquirir Spanair arran de les amenaces d'una sanció de la Unió Europea. Segons que ha explicat avui el seu responsable executiu, Akbar al-Baker, la companyia de Qatar va deixar estar les negociacions perquè la UE li havia dit que hauria de retornar les subvencions rebuts.
Després de tres mesos de negociacions, el gener passat Qatar Airways anunciava que no invertiria en Spanair, fet que deixava aquesta companyia en una situació crítica i l'obligava a suspendre les activitats.
Al-Baker ha retret l'actitud de la UE, recordant que l'endemà d'abandonar les negociacions, Spanair va anunciar el cessament de l'activitat i un ERO per a més de dos mil treballadors. 'La UE és una entitat que se suposa que ha de crear llocs de treball i tenir cura dels seus estats membres', ha afegit.
En aquell moment ja van aparèixer veus que van alertar que les pressions espanyoles es trobaven darrere del tancament de Spanair. En aquest sentit, tot just dos dies després, el diputat d'ERC Joan Puigcercós escrivia al seu bloc que el tancament de Spanair es devia a la pressió de govern espanyol i no pas a una mala gestió de la companyia des de Catalunya.
Qatar Airways admet que no va adquirir Spanair per les amenaces de la UE i d'Espanya
La Unió li requeria que tornés les subvencions rebudes
Qatair Airways ha reconegut que va abandonar les negociacions per a adquirir Spanair arran de les amenaces d'una sanció de la Unió Europea. Segons que ha explicat avui el seu responsable executiu, Akbar al-Baker, la companyia de Qatar va deixar estar les negociacions perquè la UE li havia dit que hauria de retornar les subvencions rebuts.
Després de tres mesos de negociacions, el gener passat Qatar Airways anunciava que no invertiria en Spanair, fet que deixava aquesta companyia en una situació crítica i l'obligava a suspendre les activitats.
Al-Baker ha retret l'actitud de la UE, recordant que l'endemà d'abandonar les negociacions, Spanair va anunciar el cessament de l'activitat i un ERO per a més de dos mil treballadors. 'La UE és una entitat que se suposa que ha de crear llocs de treball i tenir cura dels seus estats membres', ha afegit.
En aquell moment ja van aparèixer veus que van alertar que les pressions espanyoles es trobaven darrere del tancament de Spanair. En aquest sentit, tot just dos dies després, el diputat d'ERC Joan Puigcercós escrivia al seu bloc que el tancament de Spanair es devia a la pressió de govern espanyol i no pas a una mala gestió de la companyia des de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fa un any que van plegar i els treballadors no han cobrat
http://www.ara.cat/economia/tancament-S ... 14717.html
Un any després del tancament de Spanair, els empleats segueixen sense cobrar
Els 2.604 treballadors de l'aerolínia continuen pendents de rebre els 40 milions d'euros d'indemnitzacions que reclamen al Fons de Garantia Salarial
Un any després del tancament de Spanair, els empleats segueixen sense cobrar
Els 2.604 treballadors de l'aerolínia continuen pendents de rebre els 40 milions d'euros d'indemnitzacions que reclamen al Fons de Garantia Salarial
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.