FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fil sobre el tema

Post by Guigui »

gracienc wrote:> "El Govern abre la vía para privatizar líneas de Rodalies"
aquest segon titular es mereixeria un TÒPIC PROPI en el fòrum:
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... alies.html
"Renfe mantendrá el servicio cuatro años más pero deberá gestionar los corredores por separado, según establece la Generalitat ..."
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=200359#p200359
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

Post by Ferry1ac1 »

Comença la reacció contra les retallades de servei a FGC

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rrils.html
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cal esperar la reacció real

Post by Guigui »

Reacció política que era d'esperar, com a alcaldes afectats. Més aviat, voldria veure la reacció de qui agafa el servei de debò i de qui sap veure-hi de manera objectiva, al marge d'ideologies i picabaralles polítiques.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Cal esperar la reacció real

Post by josep_serre »

Guigui wrote:Reacció política que era d'esperar, com a alcaldes afectats. Més aviat, voldria veure la reacció de qui agafa el servei de debò i de qui sap veure-hi de manera objectiva, al marge d'ideologies i picabaralles polítiques.
En el cas d'Esparreguera es tracta d'un alcalde del mateix partit que governa a la Generalitat i per tant no és a priori suposable un acte d'oportunisme polític.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Interessos reals, no fer el paperot

Post by Guigui »

En aquest cas, no és oportunisme de partit, sinó oportunisme pel càrrec. És el que li toca fer, per a defensar els suposats interessos del seu municipi. En política, fer el paperot és de les coses més previsibles.

En canvi, a mi m'interessaria saber si els usuaris en queden realment afectats, si l'alternativa proposada no els suposa un trasbals i si és realment més econòmica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

Post by josep_serre »

Em reitero en el que he dit en un altre moment, per molt que es tracti d'una obra mal plantejada, cal pensar-s'ho molt si realment suprimir el servei és la solució.

El problema d'aquest servei és l'emplaçament de l'estació superior allunyat del nucli urbà, malgrat que hi arriba un autobús urbà i que el servei es presta mantenint l'autobús que uneix les mateixes poblacions que ja de per si tampoc porta una gran quantitat de viatgers.

Per cert en algun lloc he sentit que es podria utilitzar la part aprofitable de la instal·lació al Pirineu.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

Post by Ferry1ac1 »

josep_serre wrote:Em reitero en el que he dit en un altre moment, per molt que es tracti d'una obra mal plantejada, cal pensar-s'ho molt si realment suprimir el servei és la solució.

El problema d'aquest servei és l'emplaçament de l'estació superior allunyat del nucli urbà, malgrat que hi arriba un autobús urbà i que el servei es presta mantenint l'autobús que uneix les mateixes poblacions que ja de per si tampoc porta una gran quantitat de viatgers.
Això de mantenir dos serveis deficitaris fent el mateix recorregut....
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

Post by liniadelRipollés »

Crec que a Gelida, independentment de que implantin un bus que dóna més cobertura, el que caldria és crear una taxa local a pagar entre tots els habitants per mantindre el funicular en bon estat i operatiu. Forma part de la personalitat del poble i crec que és una bona idea per salvar el funi tal com va fer la Generalitat a primers vuitanta.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

Post by metring »

Demà, darrer dia de l'aeri Olesa-Esparraguera http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... i_Aeri.pdf
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

Post by awe »

liniadelRipollés wrote:Crec que a Gelida, independentment de que implantin un bus que dóna més cobertura, el que caldria és crear una taxa local a pagar entre tots els habitants per mantindre el funicular en bon estat i operatiu. Forma part de la personalitat del poble i crec que és una bona idea per salvar el funi tal com va fer la Generalitat a primers vuitanta.
Generalment, els habitants de pobles ens estimem moltíssim lo del poble... fins que ens toca gratar-nos la butxaca. Llavors ve la cançoneta típica del "Ni parlar-ne! Això ho ha de pagar [afegir aquí un ens públic]." Sovint es parla de l'Ajuntament, l'Ajuntament diu que li toca a la Diputació, la Diputació diu que li toca al Consell Comarcal, el Consell Comarcal diu que li toca a la Mancomunitat de Municipis, la Mancomunitat de Municipis diu que li toca a la Generalitat, la Generalitat diu que li toca pagar-ho a Madrid, i Madrid diu que li toca pagar-ho a Europa. Pel camí, quatre o cinc d'aquestes administracions han encarregar llurs estudis de viabilitat que han costat una mà de cèntims cadascun, i dels quals no n'hi ha dos que diguin el mateix malgrat la rotunditat absoluta del llenguatge de les seves conclusions. Mentrestant el servei és suspès, els actes vandàlics es succeeixen, i el restabliment del servei és més i més car a cada mes que passa, alhora que sembla menys probable. Al final, potser, i només potser, apareix algun polític que durant molts anys s'ha cagat en la infraestructura en qüestió, i resulta erigir-se'n en salvador tot afirmant que sempre l'ha defensada amb totes les seves forces.

Ve a ser així, més o menys.
User avatar
davidbarna
N5
N5
Posts: 110
Joined: Friday 29/09/2006 21:44
Location: Barcelona

Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

Post by davidbarna »

Em sembla que el plantejament que ha fet FGC és el correcte:

- Funicular de Gelida. És un símbol del municipi, però en termes pràctics ha quedat clarament desfassat a tots els nivells. Limitar-lo a usos turístics, sense necessitat de fer costoses adaptacions que a més el desfigurarien (recordeu el cas de Vallvidrera) és una mesura més que raonable. Els veïns de Gelida hi guanyen perquè tindran un autobús que podrà arribar a més llocs i que a més estarà adaptat.

- Telefèric d'Esparreguera. Strictus sensu mai s'hauria d'haver fet aquesta infraestructura. Però recordem les fortes pressions que existien fa una dècada per fer un ramal dels FGC que arribés a Esparreguera (per cert, similars a aquelles que exigien "un metro de veritat" a Ciutat Meridiana). La Conselleria va optar per una solució que a priori semblava raonable: fer una infraestructura que intentés dimensionar-se a la demanda real, tant pel que fa a la capacitat màxima com als costos de construcció i explotació. El problema de les coses que es queden a mig camí és que no acaben sent ni una cosa ni una altra. Com turísticament no té aprofitament el millor que poden fer és intentar vendre's la maquinària i les instal·lacions no immobles.
aeri
N1
N1
Posts: 3
Joined: Monday 11/04/2011 23:02

Re: FGC: crisi i malbaratament de recursos públics

Post by aeri »

L'aeri d'Esparreguera mai s'hauria d'haber fet però ja s'ha fet. Intentar vendre la maquinaria i els bens inmobles es llançar els diners (de fons públics) de la seva amortització com a ferralla. Necessitem altres idees pels cent mil viatgers que el feien servir cada any. Gràcies.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”