Al meu humil entendre i després d'haver llegit els informes de la comissió d'accidents ferroviaris, l'únic culpable és el maquinista per anar amb "marxa a la vista".
El problema és que això, que hauria de ser un fet anecdòtic en la vida d'un maquinista de rodalies, es converteix en fet habitual i rutinari. I en "marxa a la vista" després d'un
rebase autorizado l'ASFA del tren no controla la velocitat del tren. Desconec si, l'ASFA digital, a més de recordar en cabina l'estat de l'últim senyal, controla.
Igual que el que va passar amb l'intent de xoc entre un regional que anava a EDF amb un altre tren que esperava entrar a EDF. El regional acabava de passar un semàfor vermell amb
rebase autorizado. Tot seguit trepitjà la balisa avançada del semàfor següent que ja estava en verd perquè el tren que esperava entrar a EDF ja tenia l'itinerari confeccionat. El maquinista del regional, suposo que creient erròniament que la via lliure era per a ell i no per a l'altre tren, accelera "normalment" fins que arriba al semàfor que es troba vermell (perquè el tren del davant ja està entrant a EDF), activa el frè d'emergència i no "passa res". Suposo que quan va veure el verd a l'ASFA, s'oblidà que havia passat un
rebase autorizado i que, malgrat el verd, s'havia d'aturar.
27 de juliol de 2009 a les 20:16
Podeu llegir l'informe a:
CIAF: incidente ferroviario 38/2009
El problema són els senyals permissius. Si no fossin permissius, s'haurien eliminat els xocs, però, potser, tampoc es complirien els horaris.
Un sistema com el LZB o l'ERTMS no només supervisa contínuament la velocitat del tren, sinó que permet "cantons virtuals" de longitud variable en funció de la velocitat dels trens. Així, en llocs de densa circulació amb els trens circulant poc a poc, permet que la distància entre trens s'escurci, mentre que en llocs on es corre més, aquesta distància s'ha d'allargar.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.