FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
No sé si col·locar-ho aquí
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... osona/2012
Redacció | Actualitzat el 20/10/2011 a les 18:12h
Ferrocarrils de la Generalitat vol portar mercaderies a Osona el 2012
El president de la companyia, Enric Ticó, ha anunciat avui aquesta oferta als empresaris reunits al Dinar de la Cambra- Veure galeria de fotos (Adrià Costa)
L'any que ve es podran veure convois dels Ferrocarrils de la Generalitat efectuant transports de mercaderies per a les empreses osonenques si prospera l'oferta que el president de la companyia, Enric Ticó, ha efectuat avui als més de seixanta empresaris reunits al Dinar anual de la Cambra de Comerç, celebrat en un restaurant de Santa Eugènia de Berga. La línia seguiria formant part d'Adif (Renfe) però hi hauria trens de FGC, que actuaria com a operadora de transports.
El temari de la conferència d'enguany no tenia l'aspecte de ser massa suggestiu: "Transport de mercaderies per via fèrria a Osona. Cereals i altres". El desànim social causat per la impossible obra de desdoblament de la via i l'escassa millora del servei que ha comportat el traspàs de Rodalies de l'any passat, han servit per deixar el prestigi del ferrocarril més avall del que mai no havia estat, que ja era difícil: una enquesta efectuada fa uns anys entre empresaris osonencs, i que ha estat citada avui, assenyalava que l'opció de traslladar per via fèrria ni tan sols existia com a hipòtesi de treball.
Estalvi econòmic
Però les propostes llançades pels conferenciants, i la receptivitat amb què han estat acollides, pot haver donat com a resultat un dels dinars de la Cambra més efectius dels darrers anys. S’ha parlat de xifres reals: portar una tona de cereals des del Port de Tarragona a Osona per carretera està costant unes 10 euros, mentre que per tren podria costar-ne prop de 6, als quals caldria afegir-hi uns 2.5 euros més per la logística final d’arribar des de l’estació fins a la fàbrica en camió.
L’estalvi, doncs, seria notable., tal com s’ha encarregat de destacar Josep Andreu, president del Port de Tarragona. Des del port d’aquesta capital pugen a Osona unes 600.000 tones anuals de cereals necessàries per a l’elaboració del pinso, que sumades a les 300.000 tones que entren pel port de Barcelona representen un consum valorat en uns 200 milions d’euros. Un vagó pot carregar 56 tones de cereals, mentre que un camió només 25, i amb avantatges com la menor contaminació, la baixa de sinistralitat i l’estalvi de temps.
FGC ja té experiència en transport de mercaderies
Enric Ticó ha insistit en el fet que la legislació europea aplana el camí perquè Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pugui actuar a curt termini com a operador de transport per les infraestructures d’Adif (Renfe). Fins i tot ha convidat els empresaris osonencs a intercanviar targes per reunir-se i posar fil a l’agulla amb els ulls posats en l’any que ve, que és quan podríem veure els primers vagons de FGC transportant mercaderies per la línia de Puigcerdà: “Tenim qualitat i clients satisfets, com Iberpotash o Seat. Tenim experiència i avui hem vingut aquí a vendre, ho diem sense embuts, a donar un servei, a fer negoci amb vostès”, ha refermat. I ha assenyalat que la ubicació geogràfica d’Osona, “a 40 km del futur corredor mediterrani i a 100 de França la posa en una ubicació privilegiada”.
Tanmateix, les empreses de transport per carretera, segons Ticó, no han de ser les adversàries d’aquesta proposta, perquè “els camions són els nostres amics i aliats en el desenvolupament de futur, combinant-se amb el tren, ja que el darrer tram, els últims quilòmetres, entre les terminals de mercaderies i les fabriques, s’hauran de fer sempre amb camions”. El president de Ferrocarrils de la Generalitat ha volgut expressar el “carinyo” que li inspira el ferrocarril perquè “un avantpassat meu va ser el cap de l’estació de Vic”.
Malgrat tot, escepticisme empresarial
Unes ofertes tan temptadores i unes dades tan clares han hagut de combatre l’escepticisme que dominava molts dels empresaris presents. I que s’ha deixat sentir en les preguntes i en algunes reaccions ambientals: s’ha acollit amb somriures irònics la crida de Miquel Àngel Dombriz, de FGC, a reclamar el tercer carril adaptable a amplada europea per a la línia de Puigcerdà, “quan ni tan sols ens han pogut posar la doble via encara”, tal com s’ha sentit comentar en alguna taula. Dombriz ha assumit la responsabilitat que tindrà FGC en “buscar la funciò que podrien tenir els vagons un cop buits a Osona per aprofitar els viatges de retorn o per emprendre rutes d’exportaciò cap a Europa”.
En una altra de les intervencions des de la mesa, ha estat Jordi Mas, delegat de transport de mercaderies de FGC, qui ha proclamat que “amb l’aprovació del corredor mediterrani comença la cursa per fer que les nostres empreses siguin competitives a Europa”, i ha desitjat que les primeres siguin les osonenques, en atenció a que s’ha triat l’acte d’avui a Osona per anunciar la nova línia de negoci que vol obrir la companyia com a operadora de mercaderies.
Havent dinat, els assistents han pogut visitar el meravellós museu-exposició “El màgic món del tren”, situat a pocs metres del restaurant i que acull unes valuoses col·leccions de miniaturisme ferroviari, i una espectacular maqueta capaç de despertar la il·lusió d’infant en l’empresari més curtit de tots
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... osona/2012
Redacció | Actualitzat el 20/10/2011 a les 18:12h
Ferrocarrils de la Generalitat vol portar mercaderies a Osona el 2012
El president de la companyia, Enric Ticó, ha anunciat avui aquesta oferta als empresaris reunits al Dinar de la Cambra- Veure galeria de fotos (Adrià Costa)
L'any que ve es podran veure convois dels Ferrocarrils de la Generalitat efectuant transports de mercaderies per a les empreses osonenques si prospera l'oferta que el president de la companyia, Enric Ticó, ha efectuat avui als més de seixanta empresaris reunits al Dinar anual de la Cambra de Comerç, celebrat en un restaurant de Santa Eugènia de Berga. La línia seguiria formant part d'Adif (Renfe) però hi hauria trens de FGC, que actuaria com a operadora de transports.
El temari de la conferència d'enguany no tenia l'aspecte de ser massa suggestiu: "Transport de mercaderies per via fèrria a Osona. Cereals i altres". El desànim social causat per la impossible obra de desdoblament de la via i l'escassa millora del servei que ha comportat el traspàs de Rodalies de l'any passat, han servit per deixar el prestigi del ferrocarril més avall del que mai no havia estat, que ja era difícil: una enquesta efectuada fa uns anys entre empresaris osonencs, i que ha estat citada avui, assenyalava que l'opció de traslladar per via fèrria ni tan sols existia com a hipòtesi de treball.
Estalvi econòmic
Però les propostes llançades pels conferenciants, i la receptivitat amb què han estat acollides, pot haver donat com a resultat un dels dinars de la Cambra més efectius dels darrers anys. S’ha parlat de xifres reals: portar una tona de cereals des del Port de Tarragona a Osona per carretera està costant unes 10 euros, mentre que per tren podria costar-ne prop de 6, als quals caldria afegir-hi uns 2.5 euros més per la logística final d’arribar des de l’estació fins a la fàbrica en camió.
L’estalvi, doncs, seria notable., tal com s’ha encarregat de destacar Josep Andreu, president del Port de Tarragona. Des del port d’aquesta capital pugen a Osona unes 600.000 tones anuals de cereals necessàries per a l’elaboració del pinso, que sumades a les 300.000 tones que entren pel port de Barcelona representen un consum valorat en uns 200 milions d’euros. Un vagó pot carregar 56 tones de cereals, mentre que un camió només 25, i amb avantatges com la menor contaminació, la baixa de sinistralitat i l’estalvi de temps.
FGC ja té experiència en transport de mercaderies
Enric Ticó ha insistit en el fet que la legislació europea aplana el camí perquè Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pugui actuar a curt termini com a operador de transport per les infraestructures d’Adif (Renfe). Fins i tot ha convidat els empresaris osonencs a intercanviar targes per reunir-se i posar fil a l’agulla amb els ulls posats en l’any que ve, que és quan podríem veure els primers vagons de FGC transportant mercaderies per la línia de Puigcerdà: “Tenim qualitat i clients satisfets, com Iberpotash o Seat. Tenim experiència i avui hem vingut aquí a vendre, ho diem sense embuts, a donar un servei, a fer negoci amb vostès”, ha refermat. I ha assenyalat que la ubicació geogràfica d’Osona, “a 40 km del futur corredor mediterrani i a 100 de França la posa en una ubicació privilegiada”.
Tanmateix, les empreses de transport per carretera, segons Ticó, no han de ser les adversàries d’aquesta proposta, perquè “els camions són els nostres amics i aliats en el desenvolupament de futur, combinant-se amb el tren, ja que el darrer tram, els últims quilòmetres, entre les terminals de mercaderies i les fabriques, s’hauran de fer sempre amb camions”. El president de Ferrocarrils de la Generalitat ha volgut expressar el “carinyo” que li inspira el ferrocarril perquè “un avantpassat meu va ser el cap de l’estació de Vic”.
Malgrat tot, escepticisme empresarial
Unes ofertes tan temptadores i unes dades tan clares han hagut de combatre l’escepticisme que dominava molts dels empresaris presents. I que s’ha deixat sentir en les preguntes i en algunes reaccions ambientals: s’ha acollit amb somriures irònics la crida de Miquel Àngel Dombriz, de FGC, a reclamar el tercer carril adaptable a amplada europea per a la línia de Puigcerdà, “quan ni tan sols ens han pogut posar la doble via encara”, tal com s’ha sentit comentar en alguna taula. Dombriz ha assumit la responsabilitat que tindrà FGC en “buscar la funciò que podrien tenir els vagons un cop buits a Osona per aprofitar els viatges de retorn o per emprendre rutes d’exportaciò cap a Europa”.
En una altra de les intervencions des de la mesa, ha estat Jordi Mas, delegat de transport de mercaderies de FGC, qui ha proclamat que “amb l’aprovació del corredor mediterrani comença la cursa per fer que les nostres empreses siguin competitives a Europa”, i ha desitjat que les primeres siguin les osonenques, en atenció a que s’ha triat l’acte d’avui a Osona per anunciar la nova línia de negoci que vol obrir la companyia com a operadora de mercaderies.
Havent dinat, els assistents han pogut visitar el meravellós museu-exposició “El màgic món del tren”, situat a pocs metres del restaurant i que acull unes valuoses col·leccions de miniaturisme ferroviari, i una espectacular maqueta capaç de despertar la il·lusió d’infant en l’empresari més curtit de tots
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Estaria molt bé. Tot el que sigui transvasar mercaderies del camió al ferrocarril em sembla molt bé.
Per no interferir la saturada malla de circulació en via única des de Montcada Bifurcació, caldria que sortís d'aquesta estació després del darrer tren de rodalia regular del dia cap a les 00:20. I sortir de Vic abans de les 4:30 per passar per Granollers-Canovelles abans de les 5:07 que és quan surt la primera circulació cap al sud.
De tota manera, FGC ja transporta mercaderies per la xarxa de via ampla d'Adif. És el servei CARGOMETRO, pel qual es transporten peces en contenidors entre la Zona Franca de Barcelona i la fàbrica de Martorell amb els trens TMD que FGC va comprar a renfe.
Salut !!
Per no interferir la saturada malla de circulació en via única des de Montcada Bifurcació, caldria que sortís d'aquesta estació després del darrer tren de rodalia regular del dia cap a les 00:20. I sortir de Vic abans de les 4:30 per passar per Granollers-Canovelles abans de les 5:07 que és quan surt la primera circulació cap al sud.
De tota manera, FGC ja transporta mercaderies per la xarxa de via ampla d'Adif. És el servei CARGOMETRO, pel qual es transporten peces en contenidors entre la Zona Franca de Barcelona i la fàbrica de Martorell amb els trens TMD que FGC va comprar a renfe.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'estretor de mires es paga
El servei que faria ara el ramal de Granollers entre la línia de Girona i la de Vic!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: L'estretor de mires es paga
Aquesta és una de les diferències entre aquest país i el món civilitzat. Aquí s'espera que no passin trens per aixecar les vies i urbanitzar ràpidament (el déu totxo). En altres indrets no es pot urbanitzar a certa distància de les línies ferroviàries i no s'aixequen: es deixen per si mai «tornen a fer falta». Com ara, amb aquest exemple concret, la Reus-Roda, o altres...
Salut !!
Salut !!
Guigui wrote:El servei que faria ara el ramal de Granollers entre la línia de Girona i la de Vic!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
És una molt bona notícia. Magnífic, anem avançant. A veure si amb això un cop comenci a funcionar, si veuen que va bé, fan presió per desdoblar algun tram.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Ferrocarrils projecta operar amb trens de mercaderies a la línia de Manresa
• Oferirà als empresaris organitzar el trànsit per a l'exportació i reduirà costos
El delegat de Transport de Mercaderies, Jordi Mas, va avançar que FGC actuarà com a "paraigua encarregat de posar trens a la via" a demanda dels empresaris, de manera que podrà organitzar el trànsit, inclòs el de camions, i, per exemple, portar les càrregues per carretera "fins a Girona per exportar a Europa o al Penedès per a la resta de l'Estat per tren". Així mateix, va assenyalar que la iniciativa també depèn de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, al qual hauran de sol·licitar una reserva de pas per als seus combois. El projecte, que aviat es presentarà a Lleida, arrencarà amb estudis de costos. Mas va avançar que aquest sistema pot estalviar "fins a un 30 per cent dels costos de transport", tenint en compte, a més, que el pas del trànsit rodat al ferroviari està subvencionat per la Unió Europea. "El transport de mercaderies per carretera costa entre 0,8 i 1,5 euros per quilòmetre i semiremolc. Per tren, són 0,6 euros, i Brussel·les en subvenciona 0,1", va destacar.
La iniciativa ha coincidit amb l'aprovació per part de la Unió Europea del corredor mediterrani i el central com a línies prioritàries per al transport comunitari. Lleida connectarà amb el corredor mediterrani per una via per a passatgers, mentre que l'enllaç per a mercaderies no està definit, tot i la seua importància per a la sortida de les exportacions cap a Europa.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... e-manresa/
• Oferirà als empresaris organitzar el trànsit per a l'exportació i reduirà costos
El delegat de Transport de Mercaderies, Jordi Mas, va avançar que FGC actuarà com a "paraigua encarregat de posar trens a la via" a demanda dels empresaris, de manera que podrà organitzar el trànsit, inclòs el de camions, i, per exemple, portar les càrregues per carretera "fins a Girona per exportar a Europa o al Penedès per a la resta de l'Estat per tren". Així mateix, va assenyalar que la iniciativa també depèn de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, al qual hauran de sol·licitar una reserva de pas per als seus combois. El projecte, que aviat es presentarà a Lleida, arrencarà amb estudis de costos. Mas va avançar que aquest sistema pot estalviar "fins a un 30 per cent dels costos de transport", tenint en compte, a més, que el pas del trànsit rodat al ferroviari està subvencionat per la Unió Europea. "El transport de mercaderies per carretera costa entre 0,8 i 1,5 euros per quilòmetre i semiremolc. Per tren, són 0,6 euros, i Brussel·les en subvenciona 0,1", va destacar.
La iniciativa ha coincidit amb l'aprovació per part de la Unió Europea del corredor mediterrani i el central com a línies prioritàries per al transport comunitari. Lleida connectarà amb el corredor mediterrani per una via per a passatgers, mentre que l'enllaç per a mercaderies no està definit, tot i la seua importància per a la sortida de les exportacions cap a Europa.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... e-manresa/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pas de Manresa a Girona
Si fan passar mercaderies de la línia de Manresa a la de Girona, com s'ho faran? Inversió de marxa a Montcada?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Pas de Manresa a Girona
Doble inversió a Montcada-Bifurcació i Cerdanyola-Universitat, suposo...Guigui wrote:Si fan passar mercaderies de la línia de Manresa a la de Girona, com s'ho faran? Inversió de marxa a Montcada?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enllaç amb cara i ulls
Doncs si la Línia Orbital es limités durant dècades a fer un enllaç entre Barberà i Mollet, ja hi hauríem guanyat un munt.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
A veure si prospera la iniciativa!
Salut!
Salut!
Salutacions des de Figueres.
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Ferrocarrils posarà en marxa serveis de tren per a mercaderies a París, Lió i Milà
• La Generalitat insta els empresaris lleidatans a exportar mitjançant el transport ferroviari
Els representats de FGC Cargo, marca creada per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per al transport de mercaderies, han instat als empresaris lleidatans a apostar fort per l’exportació o la importació de productes per mitjà del tren, “un sistema que necessita de l’estreta col·laboració del transport rodat”. El delegat de Transports de Mercaderies de FGC, Jordi Mas, i el director de FGC Cargo, Miguel A. Drombriz, han fet aquest divendres aquesta petició a la Cambra de Comerç en el marc de la trobada d’empreses lleidatanes amb FGC Cargo centrada en el “Transport de mercaderies per al ferrocarril del segle XXI”. Durant la jornada s’ha analitzat la situació del funcionament dels operadors ferroviaris actuals i també s’ha donar a conèixer l’estat actual del transport per carretera en l’àmbit de Catalunya i s’han analitzat els problemes futurs en el transport rodat.
En els darrers mesos, FGC Cargo està mantenint contactes amb transportistes, transitaris i operadors logístics, a més d’empreses productores, exportadores, importadores i distribuïdores, per trobar vies d’acord i facilitar les exportacions a les empreses instal·lades a Catalunya per ajudar-les a ser més competitives. Fruit d’aquestes trobades i a petició de l’empresariat català, d’aquí a 6 o 12 mesos es preveu posar en marxa nous serveis de transport de mercaderies per tren que enllacin Barcelona amb París, Lió o Milà.
Mas i Drombriz han ressaltat que només el 4% del transport de mercaderies es fa per ferrocarril i que enviar els productes per tren representa, segons la distància, un estalvi d’entre el 5 i el 20% per quilòmetre. Pel que fa a les Terres de Lleida, s’ha posat en evidència el “baix ús” que el teixit industrial fa del servei ferroviari per transportar mercaderies i s’ha destacat que, a hores d’ara, cal una col·laboració estreta amb els transportistes per donar sortida als productes lleidatans, ja sigui cap al port de Tarragona o cap a Barcelona, on es poden carregar als trens que connectaran amb ciutats europees.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... io-i-mila/
• La Generalitat insta els empresaris lleidatans a exportar mitjançant el transport ferroviari
Els representats de FGC Cargo, marca creada per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per al transport de mercaderies, han instat als empresaris lleidatans a apostar fort per l’exportació o la importació de productes per mitjà del tren, “un sistema que necessita de l’estreta col·laboració del transport rodat”. El delegat de Transports de Mercaderies de FGC, Jordi Mas, i el director de FGC Cargo, Miguel A. Drombriz, han fet aquest divendres aquesta petició a la Cambra de Comerç en el marc de la trobada d’empreses lleidatanes amb FGC Cargo centrada en el “Transport de mercaderies per al ferrocarril del segle XXI”. Durant la jornada s’ha analitzat la situació del funcionament dels operadors ferroviaris actuals i també s’ha donar a conèixer l’estat actual del transport per carretera en l’àmbit de Catalunya i s’han analitzat els problemes futurs en el transport rodat.
En els darrers mesos, FGC Cargo està mantenint contactes amb transportistes, transitaris i operadors logístics, a més d’empreses productores, exportadores, importadores i distribuïdores, per trobar vies d’acord i facilitar les exportacions a les empreses instal·lades a Catalunya per ajudar-les a ser més competitives. Fruit d’aquestes trobades i a petició de l’empresariat català, d’aquí a 6 o 12 mesos es preveu posar en marxa nous serveis de transport de mercaderies per tren que enllacin Barcelona amb París, Lió o Milà.
Mas i Drombriz han ressaltat que només el 4% del transport de mercaderies es fa per ferrocarril i que enviar els productes per tren representa, segons la distància, un estalvi d’entre el 5 i el 20% per quilòmetre. Pel que fa a les Terres de Lleida, s’ha posat en evidència el “baix ús” que el teixit industrial fa del servei ferroviari per transportar mercaderies i s’ha destacat que, a hores d’ara, cal una col·laboració estreta amb els transportistes per donar sortida als productes lleidatans, ja sigui cap al port de Tarragona o cap a Barcelona, on es poden carregar als trens que connectaran amb ciutats europees.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... io-i-mila/
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Finalment FGC ja transporta Mercaderies per ADIF?
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Ja fa temps que FGC porta mercaderies per linies d'Adif. El servei cargo Metro.
Un coleccio de fotos buscan al google
Un coleccio de fotos buscan al google
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Però utilitza la llicència d'operador de COMSA. En aquest cas, utilitzarà la seva pròpia llicència.davida wrote:Ja fa temps que FGC porta mercaderies per linies d'Adif. El servei cargo Metro.
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Utilitzen la llicència de COMSA per que no tenen la pròpia de moment. Crec que ja els falta poc per aconseguir-la. Quan la tinguin, els faltaran les locomotores... i sense diners no sé com es compren.... i no sé si algú els ha explicat que per anar a Lió les locomotores han de ser tritensió i tenir no sé quants sistemes de seguretat....un per cada país... enfí, molts i molts €.... A veure si és cert però em temo que encara els falta bastant rodatge per anar a Lió o Milà.....victorcasta wrote:Però utilitza la llicència d'operador de COMSA. En aquest cas, utilitzarà la seva pròpia llicència.davida wrote:Ja fa temps que FGC porta mercaderies per linies d'Adif. El servei cargo Metro.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Rectifico. Ja té el certificat de seguretat.victorcasta wrote:FGC Mobilitat SA té llicència d'operador segons el Ministeri de Foment, el que encara no té és el certificat de seguretat per poder operar per tota la RFIG.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Ja tenen una locomotora: http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 72&cs=mateToni wrote:Utilitzen la llicència de COMSA per que no tenen la pròpia de moment. Crec que ja els falta poc per aconseguir-la. Quan la tinguin, els faltaran les locomotores... i sense diners no sé com es compren.... i no sé si algú els ha explicat que per anar a Lió les locomotores han de ser tritensió i tenir no sé quants sistemes de seguretat....un per cada país... enfí, molts i molts €.... A veure si és cert però em temo que encara els falta bastant rodatge per anar a Lió o Milà.....
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Amb aquesta locomotora, com a molt podran anar al Port de Barcelona fins a Súria i encara dóna gràcies.viscaelcat wrote:Ja tenen una locomotora: http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 72&cs=mateToni wrote:Utilitzen la llicència de COMSA per que no tenen la pròpia de moment. Crec que ja els falta poc per aconseguir-la. Quan la tinguin, els faltaran les locomotores... i sense diners no sé com es compren.... i no sé si algú els ha explicat que per anar a Lió les locomotores han de ser tritensió i tenir no sé quants sistemes de seguretat....un per cada país... enfí, molts i molts €.... A veure si és cert però em temo que encara els falta bastant rodatge per anar a Lió o Milà.....
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Per alguna cosa es comença. Evidentment asseguren primer els serveis que ja tenen i després ja obriran camí.
Re: FGC vol transportar mercaderies per la xarxa d'Adif
Efectivament, amb la locomotora de Euskotren aniran per via estreta, mai millor dit.... no gaire lluny.... i continuo dient que això d´anar a Lió o Milà els cau bastant gran de moment. Encara faran molt els de FGC si lloguen alguna locomotora a algú (no crec que tinguin ni un euro per comprar res) i van a la frontera de tant en tant... i ja veurem.....viscaelcat wrote:Per alguna cosa es comença. Evidentment asseguren primer els serveis que ja tenen i després ja obriran camí.