Enllaç aparegut a twitter:
http://elnostreraco.com/blog/horaris-ro ... 6U.twitter
Sorpresa als horaris de Rodalies: És més ràpid anar més lluny i tornar
Normalment esperaries el següent tren que para a la teva estació, oi? Doncs arribaries abans passant-te d’estació amb un tren semidirecte i fent mitja volta amb el següent que torni en direcció contraria. Sembla increïble, però és així, ara ho veuràs.
Posa’t per cas que aquesta tarda vols anar amb el Rodalies de Catalunya (Línia R3 de Renfe) que surt a les 19:26 de Plaça Catalunya direcció a Aiguafreda, St. Martí de Centelles, els Hostalets de Balenyà, Centelles, St. Miquel de Balenyà, Taradell, Tona o Seva.
Has perdut el tren. Es veu que has hagut de deixar passar trens plens en el transbord per obres a la linia de Av. Tibidabo de FGC.
Què fas?
Si el que vols és arribar el més aviat possible no hauries d’esperar el següent tren que para a la teva estació, el que hauries de fer és passar-la de llarg agafant el pròxim semidirecte a Vic. Llavors, un cop a Vic, faries transbord per agafar el tren que et tornaria cap a la teva estació.
Llegiu la resta i els quadres horaris, a l'enllaç.
Amb Renfe, més ràpid anar més lluny i tornar
Re: Amb Renfe, més ràpid anar més lluny i tornar
El problema és que el bitllet de 4 zones no serveix, i legalment caldria comprar-ne un de 6 zones per anar a Vic i un altre de 3 per fer Vic-Sant Martí de Centelles.
Pot ser que a l'R2 Nord (més enllà de Sant Celoni) es dóni la mateixa situació, però en aquest cas anant fins a Maçanet-Massanes en MD.
Pot ser que a l'R2 Nord (més enllà de Sant Celoni) es dóni la mateixa situació, però en aquest cas anant fins a Maçanet-Massanes en MD.
Re: Amb Renfe, més ràpid anar més lluny i tornar
Jo he fet moltes vegades un Barcelona Santa Perpetua. El trens de la R3 tenen la costum de creuarse a Parets, amb el que agafes el semidirecte a Molet, t'esperes 10 minuts i cap a Santa Perpetua. El problema es quan veus que el semidirecte surt de Barcelona 5 minuts tard i comences a patir. I no era l'unic que ho feia.
El caps de setmana hi havia un taquillera a Santa Perpetua que informava d'aquest opció quan apareixi algun per l'estació i el següent tren era al cap de mes d'una hora.
El caps de setmana hi havia un taquillera a Santa Perpetua que informava d'aquest opció quan apareixi algun per l'estació i el següent tren era al cap de mes d'una hora.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
R3, més ràpid anar més lluny i tornar
Ja m'havia fixat en aquest tema, pel fet que quan passa un semidirecte s'esdevenen trams d'aproximadament una hora i mitja sense cap tren amb parada a totes en un sentit. Això, que els feiners gairebé només passa entre La Garriga i Vic per l'existència d'algun tren a G-Canovelles o la Garriga pel mig, els caps de setmana i festius passa a tota la línia.
Amb els horaris "únics" d'abans es veia més clar, però ara també es pot identificar, ja que la diferència entre els trens dels feiners i dels festius és d'uns minuts per ajustos.
Amb els horaris "únics" d'abans es veia més clar, però ara també es pot identificar, ja que la diferència entre els trens dels feiners i dels festius és d'uns minuts per ajustos.
- LeoMetropol
- N3
- Posts: 31
- Joined: Wednesday 19/10/2011 19:22
- Location: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contact:
Re: Amb Renfe, més ràpid anar més lluny i tornar
Jo tinc amics a Hostalric que ho fan també #rod2confirmat