Si hagués estat així, els 1000 no haguessin estat els trens més antics de la xarxa. Resulta que la línia A s'explota amb els cotxes originals (i en estat també original) de la inauguració del metro de Buenos Aires, és a dir, de l'any... 1913!!!El LLOP wrote:i pensar que els 1000 o els 1100 hi podrien estar corrents en aquesta explotació.
Tren del Subte de Buenos Aires centenari
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Tren del Subte de Buenos Aires centenari
Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=4& ... 42#p203842
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Re: Subte de Buenos Aires
A menys peçes te una maquina, menys possibilitats d'avería
Els cotxes ''La brugeoise'' de la linia A van inciciar el seu servei com a tramvies en 1913. Dispossaven de plataformes tramviaries als extrems y dues d'andana alta mes a prop del centre del vehicle. Aixo era degut a que la companyia explotaba un servei mixt, parcialment tramviari en superficie y subterrani de tipus metro. A finals dels anys 20 es van reformar totes les carroseries per a servei exclusiu subterrani.
Aquests vehicles no donde lloc a avería, ja que son molt simples, funcionen com qualsevol tramvia d'epoca, amb acceleració manual mitjançant 7 punts de tracció, i fré pneumatic.
El sistema de seguretat que utilitzen consisteix en una barra que sobresurt de la part superior de les caixes, si es salten una senyal en vermell, aquesta barra es golpeja amb una peça a l'alçada del ''semafor'' i obre el circuit d'aire, buidant es cilindres de fré. Sencill pero eficaç.
Us deixo aquest video que vaig fer en una de les meves estades a Buenos Aires, on podreu coneixer les linies A,C,D y H d'aquest metro:
Els cotxes ''La brugeoise'' de la linia A van inciciar el seu servei com a tramvies en 1913. Dispossaven de plataformes tramviaries als extrems y dues d'andana alta mes a prop del centre del vehicle. Aixo era degut a que la companyia explotaba un servei mixt, parcialment tramviari en superficie y subterrani de tipus metro. A finals dels anys 20 es van reformar totes les carroseries per a servei exclusiu subterrani.
Aquests vehicles no donde lloc a avería, ja que son molt simples, funcionen com qualsevol tramvia d'epoca, amb acceleració manual mitjançant 7 punts de tracció, i fré pneumatic.
El sistema de seguretat que utilitzen consisteix en una barra que sobresurt de la part superior de les caixes, si es salten una senyal en vermell, aquesta barra es golpeja amb una peça a l'alçada del ''semafor'' i obre el circuit d'aire, buidant es cilindres de fré. Sencill pero eficaç.
Us deixo aquest video que vaig fer en una de les meves estades a Buenos Aires, on podreu coneixer les linies A,C,D y H d'aquest metro:
Re: Subte de Buenos Aires
En el primer vídeo, hi ha un moment en que diuen que els trens van ser construïts el 1912(al minut 1:47), fa 100 anys!!!!!
És una meravella, si aquí pogués haver una cosa així...
És una meravella, si aquí pogués haver una cosa així...
Re: Tren del Subte de Buenos Aires centenari
Qué linea!!!! La tomaba todos los días para ir a la escuela combinando con la línea D en la estación ¨Perú¨, justamente la más pintoresca de todas, debajo del cabildo y con una luz tenue de lámparas incandescentes y dibujos de publicidades de época en las paredes...
Efectivamente, las puertas son manuales. Hay una persona en el último coche que las cierra cuando arranca el tren y las destraba al llegar a la estación, pero siempre las destraban bastante antes de que se detenga y puedes abrirlas y saltar, si tienes 14 años... La cabina del conductor ocupa sólo la mitad izquierda del frente, así que se puede ver hacia adelante e incluso te pega el viento y se siente el olor tan peculiar de ese túnel antiquísimo (por cierto, con las paredes de ladrillo y el techo con bovedilla y vigas como si fuera el sótano de un restaurante antiguo), porque la ventana es igual que las laterales y a veces va entreabierta... Al llegar a las estaciones, no me pregunten por qué, se apagan las luces (tambien incandescentes todas) por un segundo...
Es increíble que tengan 100 años, y también es icreíble cómo uno puede estar conviviendo con una pieza de museo y no apreciarlo hasta muchos años más tarde!
Saludos!
Efectivamente, las puertas son manuales. Hay una persona en el último coche que las cierra cuando arranca el tren y las destraba al llegar a la estación, pero siempre las destraban bastante antes de que se detenga y puedes abrirlas y saltar, si tienes 14 años... La cabina del conductor ocupa sólo la mitad izquierda del frente, así que se puede ver hacia adelante e incluso te pega el viento y se siente el olor tan peculiar de ese túnel antiquísimo (por cierto, con las paredes de ladrillo y el techo con bovedilla y vigas como si fuera el sótano de un restaurante antiguo), porque la ventana es igual que las laterales y a veces va entreabierta... Al llegar a las estaciones, no me pregunten por qué, se apagan las luces (tambien incandescentes todas) por un segundo...
Es increíble que tengan 100 años, y también es icreíble cómo uno puede estar conviviendo con una pieza de museo y no apreciarlo hasta muchos años más tarde!
Saludos!