Nitbus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No cal fer veure que és de dia

Post by Guigui »

Adoolescent, has arribat a pensar que de nit, la demanda baixa radicalment en comparació amb el dia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Nitbus

Post by Adolescent barceloní »

Guigui wrote:Adoolescent, has arribat a pensar que de nit, la demanda baixa radicalment en comparació amb el dia?
Sí, ja ho sé. Però és que és normal... Entre NitBus que se salten les parades, els que agafen dreceres per no passar per les discoteques, els que surten abans d'hora, els Tusgsal que a les 5 de la matinada fan maniobres perilloses a l'autopista, i moltes altres coses més (busqueu fils, que n'hi ha un munt que parlen de les deficiències del NitBus a més dels seus problemes)... és normal que la demanda baixi. A més que, com és normal, baixa pel fet que és de nit.

Però jo em refereixo a que, per exemple, podrien unir totes les línies de NitBus i fer una empresa a part. Exemple: Tusgsal va separar l'Aerobús per gestionar-lo a part, i a aquesta "filial" va posar-li SGMT. Doncs en el cas del NitBus fer el mateix: que es creï l'Empresa NitBus i que sigui "filial" de Tusgsal i Mohn (no sé si altres empreses de BaixBus operen NitBus). I que, llavors, tant Tusgsal com Mohn destinin autobusos de les seves respectives flotes a la "filial".
M'explico:
COM ES PODRIA CREAR L'EMPRESA NITBUS?
1. Que Tusgsal i Mohn (i les que es vulguin unir) creïn una "filial" i l'anomenin "Empresa NitBus" (per dir alguna cosa...)
2. Que ambdúes companyies destinin autobusos de la seva flota a aquesta filial (o que en comprin de nous)
3. Que pintin amb els colors del NitBus (blau, negre i blanc, crec) aquests autobusos, i que els renumerin (p.ex: que el bus 320 de Tusgsal passi a ser el bus 020 de NitBus)
4. Que reestructurin la xarxa (seria massa demanar, ja)

A veure, imagineu-vos un Mohn (o un ex-Mohn si es fes l'Empresa NitBus) al barri de Pomar (per dir-ne algun) de Badalona. Increïble!! O un Tusgsal (o un ex-Tusgsal si es fes l'Empresa NitBus) a Castelldefels. Increïble també!!

A veure, això del Tusgsal al Baix Llobregat... no seria tan estrany... La N2 o la L83 (crec, no sé si era aquest número) servida amb busos de Tusgsal.

Creieu que seria bona idea?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Una mica de flexibilitat

Post by Guigui »

I de què serviria? Empreses diürnes que tenen el parc mòbil parat de nit, i empreses nocturnes que el tenen parat de dia, molt més enllà de les necessitats de manteniment?

Si s'han arribat a veure locomotores austríaques i vagons russos a París, quin problema hi ha que un autobús de Mohn vagi al Barcelonès Nord o un de Tusgsal al Baix Llobregat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nitbus

Post by pau5321 »

Millor encara, reestructuració al 100% de la xarxa, crear com a madrid, línies que es superposin a la xarxa de metro, i que quan el metro tanqui, comenci a funcionar aquesta xarxa.
A més d'aquesta xarxa, crear unes quantes línies de bus complementàries (o deixar alguna existent).
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ara caic, allí m'aixeco

Post by Guigui »

La línia que segueixi la 3 o 4 del metro no tindria res a envejar a les enrevessades que ara han de passar per nassos per la Pl. Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Ara caic, allí m'aixeco

Post by Busman »

Guigui wrote:La línia que segueixi la 3 o 4 del metro no tindria res a envejar a les enrevessades que ara han de passar per nassos per la Pl. Catalunya.
De fet, l'N6 és la L4 ampliada.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Una mica de flexibilitat

Post by Adolescent barceloní »

Guigui wrote:Si s'han arribat a veure locomotores austríaques i vagons russos a París, quin problema hi ha que un autobús de Mohn vagi al Barcelonès Nord o un de Tusgsal al Baix Llobregat?
No, seria "estrany". Però si s'arribés a fer això, els NitBus podrien fer algun servei de dia...

UNA SUGGERÈNCIA MÉS:

Horari del NitBus: 21:00 a 09:00
I durant unes hores se superposen xarxes diürna i nocturna
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Nitbus

Post by Fran-Ikarus »

La qüestió és que estas proposant "solucions" per un suposat problema que resumeixes en que "això del Nitbus és una mica ximpleria".

I les "solucions" s'assemblen més a voler-se fer una "xarxa de joguina" que a "solucions per a problemes reals", sincerament.

No t'ho prenguis malament. Tots, qui més qui menys, hem "somiat" amb "xarxes a mesura" en un moment o altre de la nostra vida, però precisament ara no estan les coses com per a somnis grandiloqüents carents de bases pràctiques...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Una mica de flexibilitat

Post by victorcasta »

Adolescent barceloní wrote: UNA SUGGERÈNCIA MÉS:

Horari del NitBus: 21:00 a 09:00
I durant unes hores se superposen xarxes diürna i nocturna
Quina necessitat hi ha?
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Nitbus

Post by Adolescent barceloní »

Deixem-ho... Però no em negareu que aquesta xarxa d'ara és una mica... Ni m'agrada ni em desagrada.

Somiar... és gratis! (de moment...)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Nitbus

Post by Fran-Ikarus »

Sí, però somiar amb xarxes faraòniques plenes de línies i autobusos que circulen pertot arreu i a tota hora buits (amb el conductor), per la sola raó de circular, existir i constituïr una xarxa de colors espectacular al mapa de Barcelona, mentre estan desapareixent serveis útils i posant-se en qüestió d'altres, comprendràs que...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Nitbus

Post by Adolescent barceloní »

Fran-Ikarus wrote:Sí, però somiar amb xarxes faraòniques plenes de línies i autobusos que circulen pertot arreu i a tota hora buits (amb el conductor), per la sola raó de circular, existir i constituïr una xarxa de colors espectacular al mapa de Barcelona, mentre estan desapareixent serveis útils i posant-se en qüestió d'altres, comprendràs que...
Doncs sí, tens tota la raó. I jo ara et pregunto: què seria millor:
Metro 24 hores
Bus 24 hores
Tot com fins ara
Tot com fins ara però traient busos de Pl.Catalunya per a que no estigui tan saturada
Adolescent barceloní wrote:Sincerament, crec que, per una part, això dels NitBus és una mica... ximpleria.
Això de la ximpleria ho dic perquè per nassos tots passen per Pl.Catalunya.

Però la N-0 sí que podrien canviar-la, no? Fer dues línies per tal que no sigui circular.
Per Entença la N-0A i per Glòries la N-0B, per exemple.

Eh, però que estic content amb la xarxa d'ara! I si Tusgsal i Mohn, empreses-que-no-volen-ser-la-millor-xarxa-del-món-i-menys-contaminant-d'Europa-com-TMB, les operen, millor encara!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Nitbus

Post by victorcasta »

Adolescent barceloní wrote:Això de la ximpleria ho dic perquè per nassos tots passen per Pl.Catalunya.
Realment a la nit hi ha tanta demanda com per tenir una extensa xarxa que no passin totes les línies per Pl. Catalunya? L'únic que faria seria afegir-hi línies nocturnes que segueixin les línies del metro, però res més.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Nitbus

Post by Fran-Ikarus »

En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.

Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.

Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Nitbus

Post by Adolescent barceloní »

Fran-Ikarus wrote:En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.

Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.

Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Com han dit més a dalt, la N6 és la L4 en autobús. I la N11 se superposa al recorregut de la B25 en quasi tot el recorregut.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Nitbus

Post by victorcasta »

Fran-Ikarus wrote:En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.

Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.

Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Ara que hi penso, també les línies de metro (excepte l'L5) passen per Pl. Catalunya/Urquinaona/Universitat... :cop
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Xarxa ultraradial

Post by Guigui »

I bé que ens queixem de la radialitat de la xarxa de metro, oi? Doncs encara més amb el Nitbus, agreujat pel fet que seria fàcilment solucionable perquè la infraestructura no ho impedeix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Nitbus

Post by UT596001 »

Canvis a les línies N16 i N17 a partir del proper 2 de juliol:
-La línia N16 passarà a servir també la terminal 2 de l'Aeroport del Prat.
-La línia N17 canvia el seu recorregut i només s'aturarà a la terminal 1 de l'Aeroport del Prat, sent directe per autovia fins al barri de Sant Cosme (m'agradaria saber què s'hi guanya en temps, però bé...)

Recordar que la llançadora entre terminals de l'Aeroport és operativa les 24 hores del dia.

http://www.ambmobilitat.cat/Principales ... encia=1802
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Nitbus

Post by Busman »

I la qüestió d'unir Castelldefels amb la Pl. Catalunya en un temps raonable, res de res, pel que veig. Amb aquest canvi, per anar de la Pl. de l'Església fins a la Pl. Catalunya segueixes tenint mínim 90 minuts, independentment de si tries l'N14 o l'N16.

La que hauria d'anar directa per autovia és l'N16 i no l'N17, que és més curta! (Sense mencionar que amb aquest canvi desapareix definitavment el traçat de l'antiga EN).
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Nitbus

Post by m.h.t. »

Falten 10 dies per a que expiri la concessió del servei nocturn d'autobús de l'AMB (NitBus) i encara no en sabem res del concurs. Però què es això :?: :?:
Salvem l'Estació de França!
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”