Nitbus
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No cal fer veure que és de dia
Adoolescent, has arribat a pensar que de nit, la demanda baixa radicalment en comparació amb el dia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Nitbus
Sí, ja ho sé. Però és que és normal... Entre NitBus que se salten les parades, els que agafen dreceres per no passar per les discoteques, els que surten abans d'hora, els Tusgsal que a les 5 de la matinada fan maniobres perilloses a l'autopista, i moltes altres coses més (busqueu fils, que n'hi ha un munt que parlen de les deficiències del NitBus a més dels seus problemes)... és normal que la demanda baixi. A més que, com és normal, baixa pel fet que és de nit.Guigui wrote:Adoolescent, has arribat a pensar que de nit, la demanda baixa radicalment en comparació amb el dia?
Però jo em refereixo a que, per exemple, podrien unir totes les línies de NitBus i fer una empresa a part. Exemple: Tusgsal va separar l'Aerobús per gestionar-lo a part, i a aquesta "filial" va posar-li SGMT. Doncs en el cas del NitBus fer el mateix: que es creï l'Empresa NitBus i que sigui "filial" de Tusgsal i Mohn (no sé si altres empreses de BaixBus operen NitBus). I que, llavors, tant Tusgsal com Mohn destinin autobusos de les seves respectives flotes a la "filial".
M'explico:
COM ES PODRIA CREAR L'EMPRESA NITBUS?
1. Que Tusgsal i Mohn (i les que es vulguin unir) creïn una "filial" i l'anomenin "Empresa NitBus" (per dir alguna cosa...)
2. Que ambdúes companyies destinin autobusos de la seva flota a aquesta filial (o que en comprin de nous)
3. Que pintin amb els colors del NitBus (blau, negre i blanc, crec) aquests autobusos, i que els renumerin (p.ex: que el bus 320 de Tusgsal passi a ser el bus 020 de NitBus)
4. Que reestructurin la xarxa (seria massa demanar, ja)
A veure, imagineu-vos un Mohn (o un ex-Mohn si es fes l'Empresa NitBus) al barri de Pomar (per dir-ne algun) de Badalona. Increïble!! O un Tusgsal (o un ex-Tusgsal si es fes l'Empresa NitBus) a Castelldefels. Increïble també!!
A veure, això del Tusgsal al Baix Llobregat... no seria tan estrany... La N2 o la L83 (crec, no sé si era aquest número) servida amb busos de Tusgsal.
Creieu que seria bona idea?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una mica de flexibilitat
I de què serviria? Empreses diürnes que tenen el parc mòbil parat de nit, i empreses nocturnes que el tenen parat de dia, molt més enllà de les necessitats de manteniment?
Si s'han arribat a veure locomotores austríaques i vagons russos a París, quin problema hi ha que un autobús de Mohn vagi al Barcelonès Nord o un de Tusgsal al Baix Llobregat?
Si s'han arribat a veure locomotores austríaques i vagons russos a París, quin problema hi ha que un autobús de Mohn vagi al Barcelonès Nord o un de Tusgsal al Baix Llobregat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nitbus
Millor encara, reestructuració al 100% de la xarxa, crear com a madrid, línies que es superposin a la xarxa de metro, i que quan el metro tanqui, comenci a funcionar aquesta xarxa.
A més d'aquesta xarxa, crear unes quantes línies de bus complementàries (o deixar alguna existent).
A més d'aquesta xarxa, crear unes quantes línies de bus complementàries (o deixar alguna existent).
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ara caic, allí m'aixeco
La línia que segueixi la 3 o 4 del metro no tindria res a envejar a les enrevessades que ara han de passar per nassos per la Pl. Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ara caic, allí m'aixeco
De fet, l'N6 és la L4 ampliada.Guigui wrote:La línia que segueixi la 3 o 4 del metro no tindria res a envejar a les enrevessades que ara han de passar per nassos per la Pl. Catalunya.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Una mica de flexibilitat
No, seria "estrany". Però si s'arribés a fer això, els NitBus podrien fer algun servei de dia...Guigui wrote:Si s'han arribat a veure locomotores austríaques i vagons russos a París, quin problema hi ha que un autobús de Mohn vagi al Barcelonès Nord o un de Tusgsal al Baix Llobregat?
UNA SUGGERÈNCIA MÉS:
Horari del NitBus: 21:00 a 09:00
I durant unes hores se superposen xarxes diürna i nocturna
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Nitbus
La qüestió és que estas proposant "solucions" per un suposat problema que resumeixes en que "això del Nitbus és una mica ximpleria".
I les "solucions" s'assemblen més a voler-se fer una "xarxa de joguina" que a "solucions per a problemes reals", sincerament.
No t'ho prenguis malament. Tots, qui més qui menys, hem "somiat" amb "xarxes a mesura" en un moment o altre de la nostra vida, però precisament ara no estan les coses com per a somnis grandiloqüents carents de bases pràctiques...
I les "solucions" s'assemblen més a voler-se fer una "xarxa de joguina" que a "solucions per a problemes reals", sincerament.
No t'ho prenguis malament. Tots, qui més qui menys, hem "somiat" amb "xarxes a mesura" en un moment o altre de la nostra vida, però precisament ara no estan les coses com per a somnis grandiloqüents carents de bases pràctiques...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Una mica de flexibilitat
Quina necessitat hi ha?Adolescent barceloní wrote: UNA SUGGERÈNCIA MÉS:
Horari del NitBus: 21:00 a 09:00
I durant unes hores se superposen xarxes diürna i nocturna
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Nitbus
Deixem-ho... Però no em negareu que aquesta xarxa d'ara és una mica... Ni m'agrada ni em desagrada.
Somiar... és gratis! (de moment...)
Somiar... és gratis! (de moment...)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Nitbus
Sí, però somiar amb xarxes faraòniques plenes de línies i autobusos que circulen pertot arreu i a tota hora buits (amb el conductor), per la sola raó de circular, existir i constituïr una xarxa de colors espectacular al mapa de Barcelona, mentre estan desapareixent serveis útils i posant-se en qüestió d'altres, comprendràs que...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Nitbus
Doncs sí, tens tota la raó. I jo ara et pregunto: què seria millor:Fran-Ikarus wrote:Sí, però somiar amb xarxes faraòniques plenes de línies i autobusos que circulen pertot arreu i a tota hora buits (amb el conductor), per la sola raó de circular, existir i constituïr una xarxa de colors espectacular al mapa de Barcelona, mentre estan desapareixent serveis útils i posant-se en qüestió d'altres, comprendràs que...
Metro 24 hores
Bus 24 hores
Tot com fins ara
Tot com fins ara però traient busos de Pl.Catalunya per a que no estigui tan saturada
Això de la ximpleria ho dic perquè per nassos tots passen per Pl.Catalunya.Adolescent barceloní wrote:Sincerament, crec que, per una part, això dels NitBus és una mica... ximpleria.
Però la N-0 sí que podrien canviar-la, no? Fer dues línies per tal que no sigui circular.
Per Entença la N-0A i per Glòries la N-0B, per exemple.
Eh, però que estic content amb la xarxa d'ara! I si Tusgsal i Mohn, empreses-que-no-volen-ser-la-millor-xarxa-del-món-i-menys-contaminant-d'Europa-com-TMB, les operen, millor encara!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nitbus
Realment a la nit hi ha tanta demanda com per tenir una extensa xarxa que no passin totes les línies per Pl. Catalunya? L'únic que faria seria afegir-hi línies nocturnes que segueixin les línies del metro, però res més.Adolescent barceloní wrote:Això de la ximpleria ho dic perquè per nassos tots passen per Pl.Catalunya.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Nitbus
En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.
Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.
Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.
Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Nitbus
Com han dit més a dalt, la N6 és la L4 en autobús. I la N11 se superposa al recorregut de la B25 en quasi tot el recorregut.Fran-Ikarus wrote:En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.
Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.
Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Nitbus
Ara que hi penso, també les línies de metro (excepte l'L5) passen per Pl. Catalunya/Urquinaona/Universitat...Fran-Ikarus wrote:En realitat no cal, ni seria necessàriament òptim, que les línies del Nitbus seguissin la trajectòria de les línies del Metro. N'hi ha prou, per dir-ho d'alguna manera, amb que per cada estació de Metro hi hagi una línia de Nitbus que hi passi raonablement a prop.
Amb això, les persones que anirien en Metro a casa seva durant el dia, poden anar-hi amb la línia de Nitbus que correspongui, fent el recorregut i els transbordaments de línies adients, que no seran ni el recorregut ni els transbordaments que farien amb el Metro, ni tenen per què ser-ho. Que trigaran més, segurament, però hi arribaran en un temps raonable, i amb uns costos raonables i ajustats a la necessitat real.
Si ens fixéssim només en la L2, podríem arribar a pensar "I per què no?", però només cal mirar la L3 o la L4 per adonar-se de que no té sentit que les línies de Nitbus segueixin estrictament les línies del Metro (tot i que alguna no li anava gaire lluny en quant a "retorçament")
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xarxa ultraradial
I bé que ens queixem de la radialitat de la xarxa de metro, oi? Doncs encara més amb el Nitbus, agreujat pel fet que seria fàcilment solucionable perquè la infraestructura no ho impedeix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nitbus
Canvis a les línies N16 i N17 a partir del proper 2 de juliol:
-La línia N16 passarà a servir també la terminal 2 de l'Aeroport del Prat.
-La línia N17 canvia el seu recorregut i només s'aturarà a la terminal 1 de l'Aeroport del Prat, sent directe per autovia fins al barri de Sant Cosme (m'agradaria saber què s'hi guanya en temps, però bé...)
Recordar que la llançadora entre terminals de l'Aeroport és operativa les 24 hores del dia.
http://www.ambmobilitat.cat/Principales ... encia=1802
-La línia N16 passarà a servir també la terminal 2 de l'Aeroport del Prat.
-La línia N17 canvia el seu recorregut i només s'aturarà a la terminal 1 de l'Aeroport del Prat, sent directe per autovia fins al barri de Sant Cosme (m'agradaria saber què s'hi guanya en temps, però bé...)
Recordar que la llançadora entre terminals de l'Aeroport és operativa les 24 hores del dia.
http://www.ambmobilitat.cat/Principales ... encia=1802
Re: Nitbus
I la qüestió d'unir Castelldefels amb la Pl. Catalunya en un temps raonable, res de res, pel que veig. Amb aquest canvi, per anar de la Pl. de l'Església fins a la Pl. Catalunya segueixes tenint mínim 90 minuts, independentment de si tries l'N14 o l'N16.
La que hauria d'anar directa per autovia és l'N16 i no l'N17, que és més curta! (Sense mencionar que amb aquest canvi desapareix definitavment el traçat de l'antiga EN).
La que hauria d'anar directa per autovia és l'N16 i no l'N17, que és més curta! (Sense mencionar que amb aquest canvi desapareix definitavment el traçat de l'antiga EN).
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: Nitbus
Falten 10 dies per a que expiri la concessió del servei nocturn d'autobús de l'AMB (NitBus) i encara no en sabem res del concurs. Però què es això
Salvem l'Estació de França!