Coses no gaire normals a la línia 201 de FTYSA (BCN-Caldes)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
Adolescent barceloní
N9
N9

Coses no gaire normals a la línia 201 de FTYSA (BCN-Caldes)

Post by Adolescent barceloní »

L'altre dia vaig agafar la línia 201 de FTYSA-Sagalés-Transports Públics de Catalunya per anar des dels "Quartels" (Av.Meridiana-Pl.Mossèn Clapés) fins a Caldes de Montbui.

Coses que no són normals:
- Estar-se quasi una hora a la parada. Passen tres 201 direcció Pg.Sant Joan i cap en direcció Caldes. Quan, finalment, pujo a l'autobús, pregunto a la conductora el motiu del retardament. Em mira amb una cara de "tierra trágame" i diu que haurien d'haver passat. Total, que em treu un discurs com si fos una política.
- Que el bitllet valgui més de 3 €
- Que el 201 passi per tots els pobles, indústries, fàbriques, botigues i carreteres possibles per fer el seu trajecte
- Veure dues persones, dins de l'autobús, fent-se cigarretes de... substàncies psicotròpiques, i encara dins de l'autobús encendre-se-les, just quan la conductora obria les portes (creieu que això és normal??)
- Que posi "cordeu-vos els cinturons" i l'únic que el portava era jo

En fi, no sé què en penseu. Heu vist coses semblants a les línies que agafeu vosaltres?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
lithops
N6
N6

Re: Coses no gaire normals a la línia 201 de FTYSA (BCN-Cald

Post by lithops »

Adolescent barceloní wrote:L'altre dia vaig agafar la línia 201 de FTYSA-Sagalés-Transports Públics de Catalunya per anar des dels "Quartels" (Av.Meridiana-Pl.Mossèn Clapés) fins a Caldes de Montbui.

- Estar-se quasi una hora a la parada. Passen tres 201 direcció Pg.Sant Joan i cap en direcció Caldes. Quan, finalment, pujo a l'autobús, pregunto a la conductora el motiu del retardament. Em mira amb una cara de "tierra trágame" i diu que haurien d'haver passat. Total, que em treu un discurs com si fos una política.
La conductora porta el seu autobús i no té perquè saber res del que passa amb la resta, pots concretar quin dia era i a quina hora havia de passar?
- Que el bitllet valgui més de 3 €
És el preu que ha posat l'ATM pels bitllets de 3 zones.
- Que el 201 passi per tots els pobles, indústries, fàbriques, botigues i carreteres possibles per fer el seu trajecte
És el servei que dóna, si volies anar més ràpid hauries d'haver agafat el 211 (fins a Caldes), el 212 (fins a Sant Feliu de Codines) o el 213 (fins a Moià o L'Estany o Sta. Maria d'Oló), van directes per autopista fins a Palau-Solità.
- Veure dues persones, dins de l'autobús, fent-se cigarretes de... substàncies psicotròpiques, i encara dins de l'autobús encendre-se-les, just quan la conductora obria les portes (creieu que això és normal??)
Normal no ho és, però com a mínim van tenir la "consideració" de no encedre'l durant el trajecte.
- Que posi "cordeu-vos els cinturons" i l'únic que el portava era jo
Amb la legislació actual el passatger és el responsable de posar-se'l, jo, si hi ha cinturó, me'l poso sempre. Em va comentar un xofer de Sagalés que en alguna ocasió el mossos han aturat a companys seus només per fer revisió dels cinturons dels viatgers. De totes maneres, el que més em sorprèn és que a autobusos amb cinturó es permeti anar gent dreta perquè l'autobús està homologat, ho trobo una aberració.

Salutacions
Josep Maria
Adolescent barceloní
N9
N9

lithops wrote:
Adolescent barceloní wrote: L'altre dia vaig agafar la línia 201 de FTYSA-Sagalés-Transports Públics de Catalunya per anar des dels "Quartels" (Av.Meridiana-Pl.Mossèn Clapés) fins a Caldes de Montbui.

La conductora porta el seu autobús i no té perquè saber res del que passa amb la resta, pots concretar quin dia era i a quina hora havia de passar?
Doncs sí, però jo no ho deia en aquest sentit, ho deia en sentit "per què ha passat", no tenia jo tampoc intenció que em respongués.

Doncs mira, tot això va passar el diumenge 19 de febrer, a les 13h
lithops wrote:
Adolescent barceloní wrote: - Que el 201 passi per tots els pobles, indústries, fàbriques, botigues i carreteres possibles per fer el seu trajecte

És el servei que dóna, si volies anar més ràpid hauries d'haver agafat el 211 (fins a Caldes), el 212 (fins a Sant Feliu de Codines) o el 213 (fins a Moià o L'Estany o Sta. Maria d'Oló), van directes per autopista fins a Palau-Solità.
Ja, però el vaig agafar en diumenge, i els diumenges no hi ha servei directe :(
lithops wrote: Amb la legislació actual el passatger és el responsable de posar-se'l, jo, si hi ha cinturó, me'l poso sempre. Em va comentar un xofer de Sagalés que en alguna ocasió el mossos han aturat a companys seus només per fer revisió dels cinturons dels viatgers. De totes maneres, el que més em sorprèn és que a autobusos amb cinturó es permeti anar gent dreta perquè l'autobús està homologat, ho trobo una aberració.
[/quote]

Doncs sí, en teoria no hi ha cap senyal que digui que has d'anar assegut. De fet, si l'autobús va ple la gent va de peu... En fi, coses d'ells. El que no veig normal és que els Mossos parin l'autobús si els mateixos Mossos saben que ni Déu portarà el cinturó cordat. Crec que van a pels autobusos per fotre'ls-hi multa
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Guigui
Administrador

Els controls han de servir o han de ser superflus?

Post by Guigui »

Adolescent barceloní wrote:El que no veig normal és que els Mossos parin l'autobús si els mateixos Mossos saben que ni Déu portarà el cinturó cordat. Crec que van a pels autobusos per fotre'ls-hi multa
Aleshores, han de parar només els autobusos dels que saben que tothom va cordat, per fer-los perdre el temps inútilment?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Adolescent barceloní
N9
N9

Guigui wrote:
Adolescent barceloní wrote:El que no veig normal és que els Mossos parin l'autobús si els mateixos Mossos saben que ni Déu portarà el cinturó cordat. Crec que van a pels autobusos per fotre'ls-hi multa
Aleshores, han de parar només els autobusos dels que saben que tothom va cordat, per fer-los perdre el temps inútilment?
No, simplement que no en parin a cap. A veure, si és per fer controls d'alcoholèmia (necessaris als conductors del NitBus ja sabeu tots per què [mireu fils que en parlin i sabreu a què em refereixo]) d'acord, però parar un autobús només per revisar cinturons em sembla inútil. A més, si en definitiva no es corda el cinturó ni Déu...
Guigui
Administrador

Les coses clares

Post by Guigui »

El cinturó es va introduir als autobusos amb motiu de diversos accidents amb morts per absència de cinturons. És com als cotxes: fins fa quinze o vint anys, tothom es queixava dels controls de cinturó, avui tothom s'ho pren com una cosa natural, amb rares excepcions.

El dissabte passat, vaig pujar a Andorra en autobús, i el conductor va ser clar: podeu cordar-vos o no, però si hi ha un control, són 300 euros per qui no vagi amb cinturó. I pagueu vosaltres, jo no.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Adolescent barceloní
N9
N9

D'acord, ja callo...

A més, a nosaltres a l'insti ens obliguen a cordar-nos el cinturó quan fem excursions en autocar...
UT596001
N10
N10

Re: Les coses clares

Post by UT596001 »

Guigui wrote:El dissabte passat, vaig pujar a Andorra en autobús, i el conductor va ser clar: podeu cordar-vos o no, però si hi ha un control, són 300 euros per qui no vagi amb cinturó. I pagueu vosaltres, jo no.
El primer cop que vaig fer servir el microbús Calafell-Valls el conductor ens va convidar a posar-nos el cinturó i també ens va indicar el tema de la multa. Des de aleshores, sempre m'el poso.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”