Algú sap què són aquests autobusos, d'on venien i on anaven?
Trobat a http://www.portdebarcelona.es/web/arxiu-fotografic/6
Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys 80
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys 80
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys
Vagi per endavant que el resultat que mostro és fruït d'un moment ociós i una cerca a Google a veure què passa, jo d'autobusos res de res.
El bus que hi ha a l'esquerra de la foto es llegeix la paraula LIT, es troba al mig d'unes ales:
http://galeria.chilebuses.cl/details.php?image_id=2082
Pertany a la companyia xilena Buses Lit, no tinc clar que encara existeixi.
A Facebook hi ha un grup d'antics xofers, Cofradia Buses Lit, per si volguessis profunditzar en el tema.
Salutacions
Josep Maria
El bus que hi ha a l'esquerra de la foto es llegeix la paraula LIT, es troba al mig d'unes ales:
http://galeria.chilebuses.cl/details.php?image_id=2082
Pertany a la companyia xilena Buses Lit, no tinc clar que encara existeixi.
A Facebook hi ha un grup d'antics xofers, Cofradia Buses Lit, per si volguessis profunditzar en el tema.
Salutacions
Josep Maria
Re: Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys
Durant els anys 60 i 70 van ser nombroses les exportacions d'autobusos espanyols a Xile, naturalment Pegaso i carrossats per Beulas o Castro Caride. Tot i que no he pogut identificar la carrosseria, diria que són models carrossats per Castro Caride.
Podria ser complicada la identificació, donat que en aquesta mena d'exportacions, era freqüent adaptar les carrosseries standart utilitzades a Espanya amb modificacions o detalls al gust dels països importadors (Beulas ho acostumava a fer molt). Dels models xilens que conec, el de la foto no correspon a cap d'ells, i en qualsevol cas, als anys 70 ja es van enviar a Xile carrosseries estilísticament més modernes aque el model de la foto, si és que realment és dels primers 80. Curiosa la foto, si més no.
Podria ser complicada la identificació, donat que en aquesta mena d'exportacions, era freqüent adaptar les carrosseries standart utilitzades a Espanya amb modificacions o detalls al gust dels països importadors (Beulas ho acostumava a fer molt). Dels models xilens que conec, el de la foto no correspon a cap d'ells, i en qualsevol cas, als anys 70 ja es van enviar a Xile carrosseries estilísticament més modernes aque el model de la foto, si és que realment és dels primers 80. Curiosa la foto, si més no.
Què és alló??
Re: Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys
Rectifico: estic quasi segur que es tracta d'autocars Barreiros 4600, carrossats per la mateixa fàbrica.
- Attachments
-
- 4600.jpg (31.21 KiB) Viewed 4283 times
Què és alló??
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys
Aquí en parlen. El tema comença amb un altre model de Barreiros, també exportats a Xile, però de motor davanter (els de la foto en blanc i negre), però més endavant fan esment als que deuen correspondre a la foto del port (que no seria dels anys 80, en tal cas):
http://galeria.chilebuses.cl/details.php?image_id=8159
Para AUTOBUSESPAÑA: Pegaso tuvo mucha participación en Chile, pero Barreiros no fue conocido aquí. Aparte de estos pocos urbanos con motor delantero y carrozados en Chile por Juan Ortega, hubo también algunos pullman (autocares) con motor central del año 67 en la empresa LIT. A estos se sumaron el año 75 una pequeña partida de pullman Dodge con carrocería Van Hool que tuvo Tur Bus y Tas Choapa.
A pricipios de 1967, el gobierno después de 4 años sin importaciones, autorizó a las empresas interprovinciales para importar un máximo de 10 buses, cuyo valor no podía ser superior a US$ 25.000 y tenían que tener 41 asientos. LIT deseaba traer SETRAS (desde 1961 tenía 8 ), pero el valor se pasaba del máximo autorizado, por lo tanto optó por los Barreiros, que al ser más baratos permitía configurar su interior con gran lujo sin pasarse del precio.
Fueron 10 máquinas que llegaron en Junio de 1967. Operaron inicialmente de Santiago a Concepción y Santiago - Los Angeles.
Como lo barato cuesta caro, rapidamente presentaron serios problemas mecánicos, además su interior era ruidoso, la suspensión dura y muy lentos para subir. Viajé en ellos varias veces y era un suplicio. Al llegar los O 302 en 1968/69, fueron redestinados para cubrir Santiago - Chillán.
Después de 4 años estaban casi todos fuera de servicio. El año 1971 se trató de salvar uno, injertándole un motor Cummins trasero, que no dió resultados porque quedó muy pesado de atrás, por lo tanto el bus cabeceaba mucho, lo que era muy incómodo. Rápidamente salió también del servicio.
Una triste historia y un feo golpe al prestigio de LIT.
Atentamente,
Luis Holley
http://galeria.chilebuses.cl/details.php?image_id=8159
Para AUTOBUSESPAÑA: Pegaso tuvo mucha participación en Chile, pero Barreiros no fue conocido aquí. Aparte de estos pocos urbanos con motor delantero y carrozados en Chile por Juan Ortega, hubo también algunos pullman (autocares) con motor central del año 67 en la empresa LIT. A estos se sumaron el año 75 una pequeña partida de pullman Dodge con carrocería Van Hool que tuvo Tur Bus y Tas Choapa.
A pricipios de 1967, el gobierno después de 4 años sin importaciones, autorizó a las empresas interprovinciales para importar un máximo de 10 buses, cuyo valor no podía ser superior a US$ 25.000 y tenían que tener 41 asientos. LIT deseaba traer SETRAS (desde 1961 tenía 8 ), pero el valor se pasaba del máximo autorizado, por lo tanto optó por los Barreiros, que al ser más baratos permitía configurar su interior con gran lujo sin pasarse del precio.
Fueron 10 máquinas que llegaron en Junio de 1967. Operaron inicialmente de Santiago a Concepción y Santiago - Los Angeles.
Como lo barato cuesta caro, rapidamente presentaron serios problemas mecánicos, además su interior era ruidoso, la suspensión dura y muy lentos para subir. Viajé en ellos varias veces y era un suplicio. Al llegar los O 302 en 1968/69, fueron redestinados para cubrir Santiago - Chillán.
Después de 4 años estaban casi todos fuera de servicio. El año 1971 se trató de salvar uno, injertándole un motor Cummins trasero, que no dió resultados porque quedó muy pesado de atrás, por lo tanto el bus cabeceaba mucho, lo que era muy incómodo. Rápidamente salió también del servicio.
Una triste historia y un feo golpe al prestigio de LIT.
Atentamente,
Luis Holley
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys
Efectivament, si és el cas ja quadraria més la data amb el model de carrosseria. A més, diria que als darrers 70-primers 80, Barreiros ja no carrossava els seus autobusos. No és el primer cas de fracàs d'importadors estrangers que es picaven els dits adquirint vehicles espanyols. Ja sigui per qüestions d'escalfament, per qüestions de sobrecàrrega o condicions extremes dels recorreguts, els autobusos feien figa a molts llocs de fora. De tota manera, 4 anys de servei és realment molt poc temps.
El año 1971 se trató de salvar uno, injertándole un motor Cummins trasero, que no dió resultados porque quedó muy pesado de atrás, por lo tanto el bus cabeceaba mucho, lo que era muy incómodo.
En el cas dels Barreiros, l'idea desesperada de remotoritzar un vehicle amb el motor a la part posterior era si més no insòlita, ja que els cotxes d'aquesta marca tenien un "voladís" massa llarg a la part del darrera, i l'efecte lògic de l'experiment és precisament el que ens descriu l'anècdota.
Senyors de Port de Barcelona, poseu-vos les ulleres de llegir abans de datar les fotos...
El año 1971 se trató de salvar uno, injertándole un motor Cummins trasero, que no dió resultados porque quedó muy pesado de atrás, por lo tanto el bus cabeceaba mucho, lo que era muy incómodo.
En el cas dels Barreiros, l'idea desesperada de remotoritzar un vehicle amb el motor a la part posterior era si més no insòlita, ja que els cotxes d'aquesta marca tenien un "voladís" massa llarg a la part del darrera, i l'efecte lògic de l'experiment és precisament el que ens descriu l'anècdota.
Senyors de Port de Barcelona, poseu-vos les ulleres de llegir abans de datar les fotos...
Què és alló??
Re: Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys
Esteu fets uns detectius els arqueros! A més, per la qualitat de la foto, fa més pinta de 70ers.
Podem enviar mail a la pàgina del Port, per dir-los els anys correctes?
Podem enviar mail a la pàgina del Port, per dir-los els anys correctes?
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Autobusos no identificats. Port Barcelona principis anys
Tampoc no n'hi ha per tant! La d'en Cobi l'han datada perfectament!Alemany wrote:Senyors de Port de Barcelona, poseu-vos les ulleres de llegir abans de datar les fotos...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan