L'any passat jo diria que ja es pagava a partir dels 4. On has trobat la info?davida wrote:Avui he descobert la última pujada ATM 2012:
- Els nens paguen desde els 4 anys. L'any passat desde els 7 anys.
I els pares divorciats no tenim dret a la T-12 per on viuen els nostres fills. Que un nen passi mes de 150 dies l'any a Barcelona no es suficient per tindre un T-12. Oficialment venen 150 dies a l'any de visita . I no necesiten la T-12.
Noves tarifes ATM Barcelona
Re: Preus 2012 d’ATM
Re: Preus 2012 d’ATM
L'any passat a rodalies no es pagava fins els 7 anys. Sortia a la web i als panells de informació de les tarifes propies.Ferry1ac1 wrote:L'any passat jo diria que ja es pagava a partir dels 4. On has trobat la info?davida wrote:Avui he descobert la última pujada ATM 2012:
- Els nens paguen desde els 4 anys. L'any passat desde els 7 anys.
I els pares divorciats no tenim dret a la T-12 per on viuen els nostres fills. Que un nen passi mes de 150 dies l'any a Barcelona no es suficient per tindre un T-12. Oficialment venen 150 dies a l'any de visita . I no necesiten la T-12.
Avui a la taquilla de Sant Andreu Arenal m'ha informat molt amablament que si el nen ja tenia 4 anys tenia que pagar, que era novetat de les tarifes 2012.
Re: Preus 2012 d’ATM
Doncs quina sorpresa! Al metro i FGC eren i continuen sent 4 anys.davida wrote: L'any passat a rodalies no es pagava fins els 7 anys. Sortia a la web i als panells de informació de les tarifes propies.
Avui a la taquilla de Sant Andreu Arenal m'ha informat molt amablament que si el nen ja tenia 4 anys tenia que pagar, que era novetat de les tarifes 2012.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rodalies de Catalunya
Perquè a Renfe, els nens viatgen de franc fins als 6 anys. En virtut del traspàs de rodalia i regionals a la Generalitat, és Rodalies de Catalunya i no Renfe qui marca les tarifes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Resum de les reaccions concertades contra la pujada
http://www.vilaweb.cat/mailobert/397764 ... poder.html
Marta Rojals
30.01.2012
La imaginació té poder
Acció: a la Ciutat dels Cent Mil Desocupats, d’un dia per altre, apugen la targeta de transport T-10 un 12 per cent. Reacció: tres grups de jóvens ciutadans s’empesquen sengles maneres de passar comptes amb aital provocació. Repassem-les cronològicament:
1. Model ‘Qatar Foundation’: consisteix a estampar el nom d’un patrocinador sobre la impol·luta superfície de la targeta, amb l’objectiu d’oferir descomptes sobre el preu final. Observacions: atès l’èxit aclaparador de la iniciativa, els vells jerarques del transport van convocar els nois a una reunió ‘de felicitació’. Des d’aleshores la web està tancada fins a nou avís. Excusa oficial de les altes instàncies: ‘Els nanos no tenien llicència per a descomptar’, que és una manera fina de dir: ‘Per què cony no se’ns va acudir a nosaltres?’ Grau de legalitat: en tràmit.
2. Model ‘Avui per a mi, demà per a tu’: consisteix a deixar en un lloc visible les targetes acabades d'esgotar perquè un altre usuari pugui aprofitar-ne el transbord. El sistema també permet de duplicar la vida útil d’una targeta intercanviant-la entre usuaris amb rutines coincidents en l’espai, i correlatives en el temps. Observacions: aquesta segona opció pot requerir coneixements de física quàntica. Grau de legalitat: absolut.
3. Model ‘Feta la llei, feta la trampa’: es una associació de 'coladors' que ofereix cobertura al soci que enganxin sense bitllet. Requisits: l’enxampat haurà d’al·legar que ha perdut el títol i/o la memòria. Pas següent: l’associació li reemborsarà la multa, i propiciarà la miraculosa aparició del bitllet ‘perdut’ perquè pugui tramitar la reclamació corresponent. El truc es basa en un avís per Twitter o aplicació mòbil als socis que campin per la zona perquè puguin ‘trobar’ el bitllet al desmemoriat. Grau de legalitat: picaresc.
Ja ho veuen: un problema que plou des de dalt, tres solucions que creixen des de baix. Cadascuna amb uns valors determinats que connecten amb la parròquia potencial: des de la més conservadora fins a la més ‘destroyer’, passant per la més generosa amb el proïsme. Però, amb independència de l’ideari implícit, totes tres solucions parteixen d’un valor fonamental: la imaginació en favor del bé comú. Que és justament allò que manca a qui ha causat el problema.
Marta Rojals
30.01.2012
La imaginació té poder
Acció: a la Ciutat dels Cent Mil Desocupats, d’un dia per altre, apugen la targeta de transport T-10 un 12 per cent. Reacció: tres grups de jóvens ciutadans s’empesquen sengles maneres de passar comptes amb aital provocació. Repassem-les cronològicament:
1. Model ‘Qatar Foundation’: consisteix a estampar el nom d’un patrocinador sobre la impol·luta superfície de la targeta, amb l’objectiu d’oferir descomptes sobre el preu final. Observacions: atès l’èxit aclaparador de la iniciativa, els vells jerarques del transport van convocar els nois a una reunió ‘de felicitació’. Des d’aleshores la web està tancada fins a nou avís. Excusa oficial de les altes instàncies: ‘Els nanos no tenien llicència per a descomptar’, que és una manera fina de dir: ‘Per què cony no se’ns va acudir a nosaltres?’ Grau de legalitat: en tràmit.
2. Model ‘Avui per a mi, demà per a tu’: consisteix a deixar en un lloc visible les targetes acabades d'esgotar perquè un altre usuari pugui aprofitar-ne el transbord. El sistema també permet de duplicar la vida útil d’una targeta intercanviant-la entre usuaris amb rutines coincidents en l’espai, i correlatives en el temps. Observacions: aquesta segona opció pot requerir coneixements de física quàntica. Grau de legalitat: absolut.
3. Model ‘Feta la llei, feta la trampa’: es una associació de 'coladors' que ofereix cobertura al soci que enganxin sense bitllet. Requisits: l’enxampat haurà d’al·legar que ha perdut el títol i/o la memòria. Pas següent: l’associació li reemborsarà la multa, i propiciarà la miraculosa aparició del bitllet ‘perdut’ perquè pugui tramitar la reclamació corresponent. El truc es basa en un avís per Twitter o aplicació mòbil als socis que campin per la zona perquè puguin ‘trobar’ el bitllet al desmemoriat. Grau de legalitat: picaresc.
Ja ho veuen: un problema que plou des de dalt, tres solucions que creixen des de baix. Cadascuna amb uns valors determinats que connecten amb la parròquia potencial: des de la més conservadora fins a la més ‘destroyer’, passant per la més generosa amb el proïsme. Però, amb independència de l’ideari implícit, totes tres solucions parteixen d’un valor fonamental: la imaginació en favor del bé comú. Que és justament allò que manca a qui ha causat el problema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguretat / Incidents Bus Barcelona i àrea metropolitana
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... es-1375441
EN LA PLAZA CATALUNYA
Unos 70 jubilados ocupan un autobús para protestar por los recortes
Los miembros del colectivo 'iaioflautes' reclaman una bajada de tarifas en los servicios públicos
Unos 70 jubilados han ocupado un autobús de la línea 47 en la plaza Catalunya y realizan el recorrido hasta Horta repartiendo octavillas y desplegando pancartas para protestar contra los recortes en los servicios sociales.
La protesta, que ha comenzado a las 10.30 de la mañana de este miércoles, tiene previsto completar el recorrido de ida y vuelta hasta la plaza de Catalunya. Los manifestantes, pertenecientes al colectivo iaioflautas, han subido al autobús de forma ordenada, han pagado su billete y, una vez dentro, han desplegado las pancartas y han explicado al conductor y al resto de pasajeros los motivos de su protesta.
"Hemos pagado el billete, no es un secuestro", explican los indignados, que ya realizaron una protesta al ocupar la sede del Banco Santander en la plaza de Catalunya hace unos meses.
El colectivo está retransmitiendo la protesta a través de Facebook y Twitter, donde con la etiqueta #iaioflautas, desde la que animan a los ciudadanos a sumarse a la protesta.
EN LA PLAZA CATALUNYA
Unos 70 jubilados ocupan un autobús para protestar por los recortes
Los miembros del colectivo 'iaioflautes' reclaman una bajada de tarifas en los servicios públicos
Unos 70 jubilados han ocupado un autobús de la línea 47 en la plaza Catalunya y realizan el recorrido hasta Horta repartiendo octavillas y desplegando pancartas para protestar contra los recortes en los servicios sociales.
La protesta, que ha comenzado a las 10.30 de la mañana de este miércoles, tiene previsto completar el recorrido de ida y vuelta hasta la plaza de Catalunya. Los manifestantes, pertenecientes al colectivo iaioflautas, han subido al autobús de forma ordenada, han pagado su billete y, una vez dentro, han desplegado las pancartas y han explicado al conductor y al resto de pasajeros los motivos de su protesta.
"Hemos pagado el billete, no es un secuestro", explican los indignados, que ya realizaron una protesta al ocupar la sede del Banco Santander en la plaza de Catalunya hace unos meses.
El colectivo está retransmitiendo la protesta a través de Facebook y Twitter, donde con la etiqueta #iaioflautas, desde la que animan a los ciudadanos a sumarse a la protesta.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
Vigileu, que demà és el darrer dia de validesa de molts títols:
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter
Finalitza la validesa dels títols del l'any 2011 a les xarxes de metro i autobusos de TMB
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) informa que dimecres, 29 de febrer, serà l’últim dia d’utilització conjunta dels títols de viatge del sistema tarifari integrat de l’any 2011, excepte la T-Trimestre i la T-Jove que podran utilitzar-se fins al 31 de març de 2012.
Per tant, a partir de dijous, 1 de març, els títols de viatge del 2011, a excepció feta dels abonaments esmentats, ja no tindran validesa per poder viatjar a les xarxes de metro i autobusos de TMB.
Recordem que els títols de viatge comprats amb les tarifes de l’any 2011 (T-10, T-50/30, T-70/30, T- Mes, T-Dia i T-4) s’han pogut utilitzar fins al 29 de febrer de 2012, data en què acaba definitivament la seva validesa.
A partir de l’1 de març i fins al 30 de juny, els títols caducats de l’any 2011 sense utilitzar –sense cap viatge descomptat– es podran bescanviar, abonant la diferència de preu corresponent, als Punts TMB d’atenció al ciutadà d’Universitat (L1 i L2), Diagonal (L3 i L5), Sagrada Família (L5), Sants Estació (L5, vestíbul Adif) i Sagrera (L1 i L5), excepte les targetes T-4 que només es bescanviaran al Punt TMB d’Universitat.
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter
Finalitza la validesa dels títols del l'any 2011 a les xarxes de metro i autobusos de TMB
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) informa que dimecres, 29 de febrer, serà l’últim dia d’utilització conjunta dels títols de viatge del sistema tarifari integrat de l’any 2011, excepte la T-Trimestre i la T-Jove que podran utilitzar-se fins al 31 de març de 2012.
Per tant, a partir de dijous, 1 de març, els títols de viatge del 2011, a excepció feta dels abonaments esmentats, ja no tindran validesa per poder viatjar a les xarxes de metro i autobusos de TMB.
Recordem que els títols de viatge comprats amb les tarifes de l’any 2011 (T-10, T-50/30, T-70/30, T- Mes, T-Dia i T-4) s’han pogut utilitzar fins al 29 de febrer de 2012, data en què acaba definitivament la seva validesa.
A partir de l’1 de març i fins al 30 de juny, els títols caducats de l’any 2011 sense utilitzar –sense cap viatge descomptat– es podran bescanviar, abonant la diferència de preu corresponent, als Punts TMB d’atenció al ciutadà d’Universitat (L1 i L2), Diagonal (L3 i L5), Sagrada Família (L5), Sants Estació (L5, vestíbul Adif) i Sagrera (L1 i L5), excepte les targetes T-4 que només es bescanviaran al Punt TMB d’Universitat.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
Jo vaig esgotar les del 2011 dissabte passat (25/2). Força ben "quadrat"
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Preus 2012 d’ATM
Jo els d'una zona dilluns 27 al vespre, i els de dues i tres zones fa deu dies provant la "nova" R8 (encara no havia passat mai pel tram Mollet-Cerdanyola).Fran-Ikarus wrote:Jo vaig esgotar les del 2011 dissabte passat (25/2). Força ben "quadrat"
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Preus 2012 d’ATM
Bona nit,
Com bé sabeu, és possible bescanviar els títols caducats de l'any anterior sense estrenar, abonant la diferència i fent-ho a un centre d'atenció al client.
Doncs bé, avui un viatger que és habitual m'ha comentat una cosa que m'ha deixat una sensació molt agredolça. La situació és:
-Aquest viatger compra una T-10 de 1 zona a l'estanc, a principis de 2012, però l'"estanquer" li ven una tarjeta de 2011 a preu de 2012.
-Aquest viatger, per coses de la vida, decideix guardar la tarjeta i esperar a que caduqui per posteriorment bescanviar-la pagant la diferència (sí, ho heu llegit bé)
-Finalment, es dirigeix a l'estació d'autobusos de Granollers a bescanviar la tarjeta, cosa que li fan sense problemes.
Si restem al preu 2012 el preu 2011 com bé sabeu surt una diferència de 1 euro.
El cas és que el viatger li han cobrat una diferència de 1,40 euros, que és el resultat de calcular la diferència del preu de 2012 i el preu del període de reducció de tarifes que es va aplicar de 1'abril al 30 de juny de 2011 (9.25-7,85 euros).
Les preguntes serien:
-L'ATM ha donat ordre a les operadores que gestionen els diferents centres d'atenció al client que es cobri sempre la diferència entre el preu 2012 i el preu reduït de 2011?
-S'ha considerat la possibilitat de no fer-ho en el cas dels títols de transport que portin marcat de manera explícita el preu del títol en el mateix? (Ho són en el cas que siguin emeses a FGC -MAE's i CAC- i RENFE -taquilla, centre d'atenció al client i autovenda-) O si es presenta rebut del títol comprat en el cas que no ho porti marcat de manera explícita, i es pugui comprovar que el rebut emès es correspon al títol que porta el viatger?
-No es va pensar en el seu moment, en el cas dels títols de preu reduït de 2011, i que no portin imprès el preu, posar un segell comforme es van comprar en aquest període per evitar la situació actual? (potser ens tocarà aquí a fer conspiracions, perquè raons no en falten...)
I aquesta de regal:
-Quan es pensa regular la venda dels títols a través dels establiments delegats (estancs, i altres establiments dins de la zona 1) a fi que evitar la situació que es dona any rere any que aquests establiments venguin títols de l'any anterior a preu nou ja que no poden tornar els títols no venuts al seu proveïdor i que provoca, entre d'altres coses, que no estigui tota la gamma de títols de l'ATM (*) en aquests establiments, fent dificultós llur adquisició a aquelles persones que viuen lluny d'una estació ferroviària -i que disposi de venda de bitllets- o d'autobús?
(*) Amb l'excepció dels títols amb reducció de família monoparental o nombrosa que tenen una regulació específica
Per cert, comentar que encara hi han autobusos que tenen targetes T-Bescanvi sense banda hologràfica, ja que avui una viatgera me n'ha ensenyat una que li van fer ahir per funcionament incorrecte d'una T-10 de 1 zona a la línia 17 de TB. Sort que només volia saber si amb aquell títol podia anar a Barcelona...
Com bé sabeu, és possible bescanviar els títols caducats de l'any anterior sense estrenar, abonant la diferència i fent-ho a un centre d'atenció al client.
Doncs bé, avui un viatger que és habitual m'ha comentat una cosa que m'ha deixat una sensació molt agredolça. La situació és:
-Aquest viatger compra una T-10 de 1 zona a l'estanc, a principis de 2012, però l'"estanquer" li ven una tarjeta de 2011 a preu de 2012.
-Aquest viatger, per coses de la vida, decideix guardar la tarjeta i esperar a que caduqui per posteriorment bescanviar-la pagant la diferència (sí, ho heu llegit bé)
-Finalment, es dirigeix a l'estació d'autobusos de Granollers a bescanviar la tarjeta, cosa que li fan sense problemes.
Si restem al preu 2012 el preu 2011 com bé sabeu surt una diferència de 1 euro.
El cas és que el viatger li han cobrat una diferència de 1,40 euros, que és el resultat de calcular la diferència del preu de 2012 i el preu del període de reducció de tarifes que es va aplicar de 1'abril al 30 de juny de 2011 (9.25-7,85 euros).
Les preguntes serien:
-L'ATM ha donat ordre a les operadores que gestionen els diferents centres d'atenció al client que es cobri sempre la diferència entre el preu 2012 i el preu reduït de 2011?
-S'ha considerat la possibilitat de no fer-ho en el cas dels títols de transport que portin marcat de manera explícita el preu del títol en el mateix? (Ho són en el cas que siguin emeses a FGC -MAE's i CAC- i RENFE -taquilla, centre d'atenció al client i autovenda-) O si es presenta rebut del títol comprat en el cas que no ho porti marcat de manera explícita, i es pugui comprovar que el rebut emès es correspon al títol que porta el viatger?
-No es va pensar en el seu moment, en el cas dels títols de preu reduït de 2011, i que no portin imprès el preu, posar un segell comforme es van comprar en aquest període per evitar la situació actual? (potser ens tocarà aquí a fer conspiracions, perquè raons no en falten...)
I aquesta de regal:
-Quan es pensa regular la venda dels títols a través dels establiments delegats (estancs, i altres establiments dins de la zona 1) a fi que evitar la situació que es dona any rere any que aquests establiments venguin títols de l'any anterior a preu nou ja que no poden tornar els títols no venuts al seu proveïdor i que provoca, entre d'altres coses, que no estigui tota la gamma de títols de l'ATM (*) en aquests establiments, fent dificultós llur adquisició a aquelles persones que viuen lluny d'una estació ferroviària -i que disposi de venda de bitllets- o d'autobús?
(*) Amb l'excepció dels títols amb reducció de família monoparental o nombrosa que tenen una regulació específica
Per cert, comentar que encara hi han autobusos que tenen targetes T-Bescanvi sense banda hologràfica, ja que avui una viatgera me n'ha ensenyat una que li van fer ahir per funcionament incorrecte d'una T-10 de 1 zona a la línia 17 de TB. Sort que només volia saber si amb aquell títol podia anar a Barcelona...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Menys T-10, més abonaments
http://www.ara.cat/societat/Lencariment ... 34185.html
L'encariment de la T-10 fa pujar els abonaments de llarga durada
L'encariment de la T-10 fa pujar els abonaments de llarga durada
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Menys T-10, més abonaments
Article que recull un fotimé de dades descoordinades de les que no es pot extraure cap dada objectiva. Després de mirar-me el següent enllaç el titular que jo posaria seria el de més avall:Guigui wrote:http://www.ara.cat/societat/Lencariment ... 34185.html
L'encariment de la T-10 fa pujar els abonaments de llarga durada
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... f59d7d.pdf
L'encariment de la T-10 fa que 228.662 antics usuaris d'aquest títol no en comprin cap del sistema tarifari integrat.
Si demà tinc temps exposaré les dades com entenc que caldria fer-ho en una notícia amb vocació de ser útil informatívament parlant.
Salutacions
Josep Maria
PD: Guigui, la crítica sobre l'article no va cap al missatger, suposo que està clar però prefereixo comentar-ho.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Matar el missatge, no el missatger
Evidentment que ha quedat clar. Personalment, penjo les notícies al Fòrum per alimentar el debat.lithops wrote:PD: Guigui, la crítica sobre l'article no va cap al missatger, suposo que està clar però prefereixo comentar-ho.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Preus 2012 d’ATM
L'encariment de la T-10 fa que 228.662 antics usuaris d'aquest títol no en comprin cap del sistema tarifari integrat.
Ahir vaig deixar el fòrum pensant on havien anat a parar aquests més de 200.000 usuaris, avui m'he adonat que entre les presses d'ahir (volia veure el Barça) i un punt de credulitat per part meva a l'hora de llegir la noticia la meva proposta de titular està totalment equivocada.
Davant del ball de dades de la noticia vaig mirar de trobar-ne de més fiales fins arribar a la nota de premsa de gencat, les dades coincidien amb les que havia utilitzat la periodista i es mostren tant les dades absolutes com les relatives. Ara bé quan m'adono de la meva credulitat, si el titular de la noticia és L'encariment de la T-10 fa pujar els abonaments de llarga durada la lògica em porta a pensar que s'estan comparant les dades del període desembre-2011/gener-2012, per això no entenia que més de 200.000 persones haguessin desaparescut com a usuàries. On és el truc? El període comparat és GENER-2011/gener-2012!!!
Per acabar d'enredar la troca, a la nota de premsa hi ha tres columnes, gener-2011/gener-2012/increment 12-11, amb la qual cosa arribo a un punt que desconec si les dades són del gener del 2012 o del desembre del 2011.
Tot plegat bastant decebedor.
Salutacions
Josep Maria
Ahir vaig deixar el fòrum pensant on havien anat a parar aquests més de 200.000 usuaris, avui m'he adonat que entre les presses d'ahir (volia veure el Barça) i un punt de credulitat per part meva a l'hora de llegir la noticia la meva proposta de titular està totalment equivocada.
Davant del ball de dades de la noticia vaig mirar de trobar-ne de més fiales fins arribar a la nota de premsa de gencat, les dades coincidien amb les que havia utilitzat la periodista i es mostren tant les dades absolutes com les relatives. Ara bé quan m'adono de la meva credulitat, si el titular de la noticia és L'encariment de la T-10 fa pujar els abonaments de llarga durada la lògica em porta a pensar que s'estan comparant les dades del període desembre-2011/gener-2012, per això no entenia que més de 200.000 persones haguessin desaparescut com a usuàries. On és el truc? El període comparat és GENER-2011/gener-2012!!!
Per acabar d'enredar la troca, a la nota de premsa hi ha tres columnes, gener-2011/gener-2012/increment 12-11, amb la qual cosa arribo a un punt que desconec si les dades són del gener del 2012 o del desembre del 2011.
Tot plegat bastant decebedor.
Salutacions
Josep Maria
Last edited by lithops on Thursday 08/03/2012 18:46, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Dues coses ben diferents
En resum, s'estan confonent dues coses: una, l'augment o disminució de l'ús d'uns títols determinats, prenent com a base l'evolució interanual, un procediment estadístic freqüent; i l'altra, associar aquesta evolució a un fenomen que s'ha produït d'un dia per l'altre, com l'augment brutal de tarifes. I és aquí on balla la cosa, ja que segurament hi ha molts més factors que intervenen en aquest canvi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Dues coses ben diferents
Exacte, en una situació de crisis com l'actual no resulta estrany aquesta baixada de vendes de la T-10 en el període d'un any, també es pot entendre que un petit percentatge d'usuaris hagi canviat de tipus de targeta per qüestions d'economia i segur que hi ha altres factors que han influït en aquest descens.Guigui wrote:En resum, s'estan confonent dues coses: una, l'augment o disminució de l'ús d'uns títols determinats, prenent com a base l'evolució interanual, un procediment estadístic freqüent; i l'altra, associar aquesta evolució a un fenomen que s'ha produït d'un dia per l'altre, com l'augment brutal de tarifes. I és aquí on balla la cosa, ja que segurament hi ha molts més factors que intervenen en aquest canvi.
L'error de la periodista és de traca, el tema de la presentació de les dades al seu article queda en segon o tercer o quart terme davant de la manipulació informativa que es resumeix en un titular que directament menteix.
D'altra banda la nota de premsa, a quina columna està l'errada?
Si una simple curiositat m'ha portat a trobar les errades de dos professionals que cobren per fer la seva feia no vull ni pensar quantes ens colen diariament, m'esgarrifo de fer-ho.
Salutacions
Josep Maria
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Preus 2012 d’ATM
Bueno. Hoy he vuelto a poner a prueba el cercador del foro, cuya eficacia a veces pienso que es similar a las maquinitas de las estaciones que te dicen el mejor itinerario para ir de un sitio a otro y que son geniales para darte el mejor itinerario con bocata, almohada, etc.
He buscado cuales son los famosos precios del 1 de mayo en Rodalies y este es el único hilo que me ha salido. Todavía sigo sin saber cuánto nos han empezado a sablar de más desde ayer por un i/v de 3 zonas. Y la web de Renfe como siempre, te manda a Gencat que se queda en blanco... Alguien puede decirme dónde habéis puesto los nuevos precios, porfa?
PD: el cercador es eficaz si sabes catalán.
He buscado cuales son los famosos precios del 1 de mayo en Rodalies y este es el único hilo que me ha salido. Todavía sigo sin saber cuánto nos han empezado a sablar de más desde ayer por un i/v de 3 zonas. Y la web de Renfe como siempre, te manda a Gencat que se queda en blanco... Alguien puede decirme dónde habéis puesto los nuevos precios, porfa?
PD: el cercador es eficaz si sabes catalán.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Preus 2012 d’ATM
En Catalunya, los precios de Rodalies y regionales los marca la Generalitat y se cambiaron el 1 de enero.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Funcionament del cercador
El cercador és eficaç si hi introdueixes uns termes de cerca amb probabilitat que hagin sigut escrits. I dóna la casualitat que aquest Fòrum és escrit majoritàriament en català. I tot i així, el tema que cercaves es podia trobar perfectament introduint només paraules en castellà. Jo ho he comprovat.França451 wrote:PD: el cercador es eficaz si sabes catalán.
Per tant, parli-se'n al fil que toca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.