Restricció de trànsit a la Rambla de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
La Rambla de Barcelona controlarà trànsit amb càmeres
De l'AVUI:
---------------------------------------
La Rambla controlarà amb càmeres el tancament al trànsit del lateral de pujada
El pla per discriminar els vehicles privats dels públics i la descàrrega s'implantarà l'any 2006 a Les pilones deixaran pas a les càmeres
Carles Sabaté
Barcelona estrenarà l'any que ve el sistema de control del trànsit mitjançant càmeres, com a Londres. La mesura s'aplicarà a la Rambla i servirà per controlar-ne el trànsit privat, la circulació del qual quedarà prohibida pel lateral de pujada.
La restricció del trànsit privat a Ciutat Vella i el Barri Gòtic viurà l'any que ve un nou pas endavant. Es tallarà al trànsit el lateral ascendent, des de Colom fins a la plaça de Catalunya, però no hi haurà pilones ni agents de la Guàrdia Urbana controlant l'entrada per les Drassanes, sinó mitja dotzena de càmeres. Els aparells registraran tots els vehicles que pugin per la Rambla. Altres càmeres al llarg de l'avinguda en faran el garbellament, ja que controlaran quins vehicles entren als dos aparcaments públics, les motos que aparquen a les places de la calçada i els vehicles de càrrega i descàrrega o serveis. La resta, els vehicles privats que usin el lateral per travessar Ciutat Vella, seran multats.
El districte recomana els itineraris de Paral·lel, Via Laietana, Picasso i Lluís Companys. El regidor Carles Martí va explicar ahir que ja s'ha publicat el concurs per contractar l'empresa que instal·larà el "complex sistema de software". Les càmeres aniran discriminant els vehicles amb pas i horari autoritzat, i el centre de control del trànsit municipal sancionarà i enviarà les multes als infractors. A diferència de les pilones, la restricció del trànsit s'aplica "a posteriori", preveu el regidor.
El sistema, batejat com a Civitas Miracle, es va provar amb èxit durant l'estiu. S'aplicarà en sentit ascendent perquè té menys trànsit (entre 8.000 i 9.000 vehicles diaris) que el de baixada, i perquè no hi ha cap carrer per on girar, ja que tots són per a vianants o de sortida amb prioritat per als qui van a peu. En canvi, el trànsit de baixada registra més de 13.000 vehicles cada dia. Té més cruïlles i, sobretot, s'usa per a l'abastiment de la Boqueria. Per aquest motiu, sembla difícil "ampliar el sistema a tota l'avinguda", admet Carles Martí. Tot i això, el regidor creu que "sempre és positiu desincentivar el trànsit i guanyar espai que faciliti el passeig", tot i que, de moment, no s'anivellarà la calçada al passeig central.
La construcció de l'ascensor de l'andana Besòs de l'estació de Liceu determinarà la data d'implantació del control amb càmeres. A primers d'any es tallarà el lateral per l'obra -idèntica a la que s'ha fet a l'altra andana i lateral- i abans de l'estiu es reobrirà el lateral, però ja amb els senyals de restricció.
---------------------------------------
La Rambla controlarà amb càmeres el tancament al trànsit del lateral de pujada
El pla per discriminar els vehicles privats dels públics i la descàrrega s'implantarà l'any 2006 a Les pilones deixaran pas a les càmeres
Carles Sabaté
Barcelona estrenarà l'any que ve el sistema de control del trànsit mitjançant càmeres, com a Londres. La mesura s'aplicarà a la Rambla i servirà per controlar-ne el trànsit privat, la circulació del qual quedarà prohibida pel lateral de pujada.
La restricció del trànsit privat a Ciutat Vella i el Barri Gòtic viurà l'any que ve un nou pas endavant. Es tallarà al trànsit el lateral ascendent, des de Colom fins a la plaça de Catalunya, però no hi haurà pilones ni agents de la Guàrdia Urbana controlant l'entrada per les Drassanes, sinó mitja dotzena de càmeres. Els aparells registraran tots els vehicles que pugin per la Rambla. Altres càmeres al llarg de l'avinguda en faran el garbellament, ja que controlaran quins vehicles entren als dos aparcaments públics, les motos que aparquen a les places de la calçada i els vehicles de càrrega i descàrrega o serveis. La resta, els vehicles privats que usin el lateral per travessar Ciutat Vella, seran multats.
El districte recomana els itineraris de Paral·lel, Via Laietana, Picasso i Lluís Companys. El regidor Carles Martí va explicar ahir que ja s'ha publicat el concurs per contractar l'empresa que instal·larà el "complex sistema de software". Les càmeres aniran discriminant els vehicles amb pas i horari autoritzat, i el centre de control del trànsit municipal sancionarà i enviarà les multes als infractors. A diferència de les pilones, la restricció del trànsit s'aplica "a posteriori", preveu el regidor.
El sistema, batejat com a Civitas Miracle, es va provar amb èxit durant l'estiu. S'aplicarà en sentit ascendent perquè té menys trànsit (entre 8.000 i 9.000 vehicles diaris) que el de baixada, i perquè no hi ha cap carrer per on girar, ja que tots són per a vianants o de sortida amb prioritat per als qui van a peu. En canvi, el trànsit de baixada registra més de 13.000 vehicles cada dia. Té més cruïlles i, sobretot, s'usa per a l'abastiment de la Boqueria. Per aquest motiu, sembla difícil "ampliar el sistema a tota l'avinguda", admet Carles Martí. Tot i això, el regidor creu que "sempre és positiu desincentivar el trànsit i guanyar espai que faciliti el passeig", tot i que, de moment, no s'anivellarà la calçada al passeig central.
La construcció de l'ascensor de l'andana Besòs de l'estació de Liceu determinarà la data d'implantació del control amb càmeres. A primers d'any es tallarà el lateral per l'obra -idèntica a la que s'ha fet a l'altra andana i lateral- i abans de l'estiu es reobrirà el lateral, però ja amb els senyals de restricció.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-------------------------
La prova per limitar el trànsit a la Rambla convenç i s'aplicarà l'any vinent
ROSA DÍAZ. Barcelona
El districte de Ciutat Vella ja té una idea de la data aproximada a partir de la qual el trànsit de vehicles per la Rambla quedarà limitat només als transports públics, als serveis i als que vagin als pàrquings. Aquesta limitació, que serà senyalitzada amb un avís de pas restringit, s'implantarà quan acabin les obres per instal·lar ascensors a l'estació del metro de Liceu, situada a la meitat de la Rambla. El projecte per fer accessible el metro ja està en marxa i està previst que l'enllesteixin l'estiu que ve, moment en què començarà la limitació de trànsit.
Aquest calendari el va anunciar ahir el regidor del districte, Carles Martí, que també va comunicar que el mètode que es farà servir ja s'ha provat i ha funcionat prou bé per començar a preparar la infraestructura tècnica amb què es posarà en marxa. De fet, el 26 de setembre passat va sortir a concurs la contractació d'una empresa que pugui desenvolupar el software necessari. I està previst que la instal·lació definitiva es faci a finals d'aquest any.
Carril ascendent
De moment, la limitació de trànsit afectarà només el carril en sentit ascendent, des del monument a Colom fins a la plaça Catalunya. Mitjançant un sistema de càmeres situades en punts estratègics de tot el passeig es podrà determinar quins vehicles hi passen per anar a algun dels pàrquings i quins ho fan per travessar-la sencera, cosa que estarà penalitzada, per això quan les càmeres detectin aquests casos enviaran automàticament la fotografia de la matrícula al centre de control de trànsit i des d'allí es tramitarà una multa que arribarà immediatament al propietari del vehicle infractor.
Els estudis que s'han fet abans de tirar endavant aquest projecte demostren que diàriament passen per la Rambla des de Colom fins a plaça Catalunya uns 10.200 vehicles i que un 42% ho fan per travessar-la sencera, i per arribar pel camí més curt a plaça Catalunya i d'aquí a altres llocs de la ciutat. Amb el sistema de càmeres, el que es vol fer és dissuadir precisament aquests conductors, ja que es considera que aquest carrer, que no és una via principal, té un volum molt gran de trànsit.
Pel que fa a les operacions de càrrega i descàrrega, necessàries en aquest passeig ple de botigues, bars i restaurants, hi haurà un horari durant el qual aquests vehicles podran treballar, tot i que ahir encara no estava decidit quin serà.
-------------------------
La prova per limitar el trànsit a la Rambla convenç i s'aplicarà l'any vinent
ROSA DÍAZ. Barcelona
El districte de Ciutat Vella ja té una idea de la data aproximada a partir de la qual el trànsit de vehicles per la Rambla quedarà limitat només als transports públics, als serveis i als que vagin als pàrquings. Aquesta limitació, que serà senyalitzada amb un avís de pas restringit, s'implantarà quan acabin les obres per instal·lar ascensors a l'estació del metro de Liceu, situada a la meitat de la Rambla. El projecte per fer accessible el metro ja està en marxa i està previst que l'enllesteixin l'estiu que ve, moment en què començarà la limitació de trànsit.
Aquest calendari el va anunciar ahir el regidor del districte, Carles Martí, que també va comunicar que el mètode que es farà servir ja s'ha provat i ha funcionat prou bé per començar a preparar la infraestructura tècnica amb què es posarà en marxa. De fet, el 26 de setembre passat va sortir a concurs la contractació d'una empresa que pugui desenvolupar el software necessari. I està previst que la instal·lació definitiva es faci a finals d'aquest any.
Carril ascendent
De moment, la limitació de trànsit afectarà només el carril en sentit ascendent, des del monument a Colom fins a la plaça Catalunya. Mitjançant un sistema de càmeres situades en punts estratègics de tot el passeig es podrà determinar quins vehicles hi passen per anar a algun dels pàrquings i quins ho fan per travessar-la sencera, cosa que estarà penalitzada, per això quan les càmeres detectin aquests casos enviaran automàticament la fotografia de la matrícula al centre de control de trànsit i des d'allí es tramitarà una multa que arribarà immediatament al propietari del vehicle infractor.
Els estudis que s'han fet abans de tirar endavant aquest projecte demostren que diàriament passen per la Rambla des de Colom fins a plaça Catalunya uns 10.200 vehicles i que un 42% ho fan per travessar-la sencera, i per arribar pel camí més curt a plaça Catalunya i d'aquí a altres llocs de la ciutat. Amb el sistema de càmeres, el que es vol fer és dissuadir precisament aquests conductors, ja que es considera que aquest carrer, que no és una via principal, té un volum molt gran de trànsit.
Pel que fa a les operacions de càrrega i descàrrega, necessàries en aquest passeig ple de botigues, bars i restaurants, hi haurà un horari durant el qual aquests vehicles podran treballar, tot i que ahir encara no estava decidit quin serà.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Restricció de trànsit a la Rambla de Barcelona
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
----------------------------------------
La restricció del trànsit a la Rambla entra en període de proves i no té data
Carles Martí anuncia que canviarà el paviment del passeig perquè ha quedat «obsolet»
ROSA DÍAZ. Barcelona
La data de començament de la restricció del trànsit a la Rambla de Barcelona, en sentit ascendent, és un misteri fins i tot per al mateix Ajuntament. Ahir es va acabar l'afectació de trànsit provocada per les obres de millora a l'estació de metro de Liceu i es va obrir el pas de vehicles en sentit ascendent, sense cap limitació. Això no obstant, la intenció del districte de Ciutat Vella és iniciar ara un període de proves per provar els elements tecnològics, càmeres i aparells informàtics, instal·lats per captar el pas de vehicles per travessar la Rambla. Després s'implantarà la restricció sense barreres, que hauran de respectar també les motos.
«A partir d'avui –ahir per al lector– s'obre un període de proves que tindrà diferents fases, primer s'instal·larà la senyalització vertical, que fins ara no s'havia pogut col·locar perquè hi havia la senyalització excepcional per obres, i es provaran les càmeres i el software», va anunciar ahir el regidor del districte de Ciutat Vella, Carles Martí, durant l'acte de presentació de la festa major de la Rambla, que se celebra per la Mare de Déu del Roser. Martí no va voler avançar una data concreta d'implantació de la limitació del trànsit en aquest carrer, però va dir que «una estimació podria ser al gener». Així doncs, durant la tardor el trànsit de pas pel carril ascendent de la Rambla no serà encara sancionat. Quan funcioni la limitació, però, fins i tot les motocicletes tindran prohibit el pas per la Rambla per accedir a l'Eixample. El sistema de càmeres instal·lades per tot el passeig detectaran els vehicles no autoritzats que la travessen sencera –hi podran passar només els usuaris dels pàrquings, els serveis i els transports.
El flux de trànsit ascendent que es calcula que té la Rambla és d'uns 11.600 vehicles diaris, dels quals un 37,5% són turismes i un 24,1%, motocicletes. Del total de vehicles que circulen de pujada hi ha un 45% que ho fan per travessar-la.
Durant la presentació d'ahir, en la qual el president de l'associació Amics de la Rambla, Ramon Lamazares, va assegurar que «la Rambla no ha estat mai millor que ara», Martí va anunciar també un nou projecte de futur: la remodelació del paviment de tot el passeig. Actualment la llamborda de la Rambla dibuixa unes formes ondulades que segons com se les mira semblen ones. Martí va dir ahir que aquest paviment és «l'aspecte més obsolet de la Rambla» i va assegurar que «l'any que ve» es començarà a plantejar aquest canvi, que també afectarà el mosaic de Joan Miró de la zona central, que s'haurà de restaurar perquè està molt desgastat. Abans d'un any, i quan les obres de l'estació de metro del Liceu estiguin acabades, pavimentaran la calçada.
----------------------------------------
La restricció del trànsit a la Rambla entra en període de proves i no té data
Carles Martí anuncia que canviarà el paviment del passeig perquè ha quedat «obsolet»
ROSA DÍAZ. Barcelona
La data de començament de la restricció del trànsit a la Rambla de Barcelona, en sentit ascendent, és un misteri fins i tot per al mateix Ajuntament. Ahir es va acabar l'afectació de trànsit provocada per les obres de millora a l'estació de metro de Liceu i es va obrir el pas de vehicles en sentit ascendent, sense cap limitació. Això no obstant, la intenció del districte de Ciutat Vella és iniciar ara un període de proves per provar els elements tecnològics, càmeres i aparells informàtics, instal·lats per captar el pas de vehicles per travessar la Rambla. Després s'implantarà la restricció sense barreres, que hauran de respectar també les motos.
«A partir d'avui –ahir per al lector– s'obre un període de proves que tindrà diferents fases, primer s'instal·larà la senyalització vertical, que fins ara no s'havia pogut col·locar perquè hi havia la senyalització excepcional per obres, i es provaran les càmeres i el software», va anunciar ahir el regidor del districte de Ciutat Vella, Carles Martí, durant l'acte de presentació de la festa major de la Rambla, que se celebra per la Mare de Déu del Roser. Martí no va voler avançar una data concreta d'implantació de la limitació del trànsit en aquest carrer, però va dir que «una estimació podria ser al gener». Així doncs, durant la tardor el trànsit de pas pel carril ascendent de la Rambla no serà encara sancionat. Quan funcioni la limitació, però, fins i tot les motocicletes tindran prohibit el pas per la Rambla per accedir a l'Eixample. El sistema de càmeres instal·lades per tot el passeig detectaran els vehicles no autoritzats que la travessen sencera –hi podran passar només els usuaris dels pàrquings, els serveis i els transports.
El flux de trànsit ascendent que es calcula que té la Rambla és d'uns 11.600 vehicles diaris, dels quals un 37,5% són turismes i un 24,1%, motocicletes. Del total de vehicles que circulen de pujada hi ha un 45% que ho fan per travessar-la.
Durant la presentació d'ahir, en la qual el president de l'associació Amics de la Rambla, Ramon Lamazares, va assegurar que «la Rambla no ha estat mai millor que ara», Martí va anunciar també un nou projecte de futur: la remodelació del paviment de tot el passeig. Actualment la llamborda de la Rambla dibuixa unes formes ondulades que segons com se les mira semblen ones. Martí va dir ahir que aquest paviment és «l'aspecte més obsolet de la Rambla» i va assegurar que «l'any que ve» es començarà a plantejar aquest canvi, que també afectarà el mosaic de Joan Miró de la zona central, que s'haurà de restaurar perquè està molt desgastat. Abans d'un any, i quan les obres de l'estació de metro del Liceu estiguin acabades, pavimentaran la calçada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tinc entès que, de moment, només volen implantar les restriccions de trànsit en sentit ascendent. Si és així, no hi veig el motiu. Si ho fan a causa dels carrers que donen al carril descendent de la Rambla (Carme, Nou de la Rambla, etc.), doncs que desviïn el trànsit per la Rambla del Raval i l'Av. Drassanes i ja està.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/
---------------------------------------------
La Rambla es quedarà sense trànsit ascendent a partir del mes de març
El districte de Ciutat Vella, que havia calculat que podria aplicar la mesura a final d'any, encara fa proves del sistema
ROSA DÍAZ. Barcelona
El trànsit en sentit ascendent a la Rambla de Barcelona quedarà restringit al mes de març. El districte de Ciutat Vella, que inicialment havia calculat que a final d'aquest any podria posar en marxa aquesta mesura, està en aquests moments fent proves i fins d'aquí a uns tres mesos no ho posarà en marxa de manera definitiva. A partir de la primavera vinent, doncs, només els vehicles autoritzats podran travessar la Rambla des de Colom fins a la plaça Catalunya sense ser multats. Ni tan sols ho podran fer les motocicletes. Només els vehicles de serveis i de transport públic. També podran passar-hi els usuaris dels pàrquings que hi ha al carrer. Un sistema de càmeres controlarà els vehicles i els que travessin la Rambla sense poder-ho fer rebran la multa a casa
El sistema s'anomena Civitas, i consisteix a controlar mitjançant un conjunt de càmeres situades al llarg de tot el passeig el recorregut que fan els vehicles que entren per Colom. Les càmeres llegeixen les matrícules com ho fan els radars de les autopistes que controlen l'excés de velocitat. Així doncs, aquells vehicles que hi accedeixin per entrar en algun dels aparcaments seran enregistrats per les càmeres i no seran multats. En canvi, aquells altres que fins ara utilitzen la Rambla com un carrer d'accés ràpid des de la ronda fins a l'Eixample, que són gairebé la meitat, hauran d'optar per altres camins, perquè la Rambla ja no serà un carrer de pas.
Fer desaparèixer el trànsit de pas és l'objectiu de la mesura que ja fa mesos que està preparant l'Ajuntament de Barcelona i que inicialment s'havia anunciat que es posaria en marxa quan s'acabessin les obres de l'estació de metro de Liceu. Després, quan les obres ja estaven enllestides, es va apuntar la possibilitat que fos a final d'any, per donar temps a reasfaltar i condicionar el carrer després de les obres. Ara, ja reasfaltada la calçada, el districte de Ciutat Vella ha anunciat que el sistema de càmeres està en fase de proves, i que aproximadament fins al mes de març no entrarà definitivament en funcionament.
Aquesta mesura és un pas més en la política d'anar reduint progressivament el volum de trànsit de pas als principals vials de Ciutat Vella, i en el futur està previst que afecti també la Via Laietana. La intenció del districte de Ciutat Vella, i concretament del regidor que en porta el timó, Carles Martí, és consolidar una gran illa amb prioritat per als vianants al nucli antic de Barcelona (Raval, Gòtic i Sant Pere-Santa Caterina-la Ribera). En aquest sentit, les intervencions a la Rambla i a la Via Laietana tenen gran repercussió perquè actualment són dos vials molt importants en la xarxa bàsica de la ciutat. De fet, quan es van fer els estudis previs a l'aplicació de la mesura restrictiva al carril ascendent de la Rambla, l'any 2004, es va calcular que cada dia travessaven la Rambla pel carril ascendent 10.200 vehicles, dels quals un 42% feien servir aquest carrer per accedir a altres llocs de la ciutat. D'altra banda, també es va constatar que un 40% eren turismes i un 18%, taxis, i que les 340 places d'aparcament que hi ha al passeig en sentit ascendent generen un moviment de 950 vehicles al dia.
---------------------------------------------
La Rambla es quedarà sense trànsit ascendent a partir del mes de març
El districte de Ciutat Vella, que havia calculat que podria aplicar la mesura a final d'any, encara fa proves del sistema
ROSA DÍAZ. Barcelona
El trànsit en sentit ascendent a la Rambla de Barcelona quedarà restringit al mes de març. El districte de Ciutat Vella, que inicialment havia calculat que a final d'aquest any podria posar en marxa aquesta mesura, està en aquests moments fent proves i fins d'aquí a uns tres mesos no ho posarà en marxa de manera definitiva. A partir de la primavera vinent, doncs, només els vehicles autoritzats podran travessar la Rambla des de Colom fins a la plaça Catalunya sense ser multats. Ni tan sols ho podran fer les motocicletes. Només els vehicles de serveis i de transport públic. També podran passar-hi els usuaris dels pàrquings que hi ha al carrer. Un sistema de càmeres controlarà els vehicles i els que travessin la Rambla sense poder-ho fer rebran la multa a casa
El sistema s'anomena Civitas, i consisteix a controlar mitjançant un conjunt de càmeres situades al llarg de tot el passeig el recorregut que fan els vehicles que entren per Colom. Les càmeres llegeixen les matrícules com ho fan els radars de les autopistes que controlen l'excés de velocitat. Així doncs, aquells vehicles que hi accedeixin per entrar en algun dels aparcaments seran enregistrats per les càmeres i no seran multats. En canvi, aquells altres que fins ara utilitzen la Rambla com un carrer d'accés ràpid des de la ronda fins a l'Eixample, que són gairebé la meitat, hauran d'optar per altres camins, perquè la Rambla ja no serà un carrer de pas.
Fer desaparèixer el trànsit de pas és l'objectiu de la mesura que ja fa mesos que està preparant l'Ajuntament de Barcelona i que inicialment s'havia anunciat que es posaria en marxa quan s'acabessin les obres de l'estació de metro de Liceu. Després, quan les obres ja estaven enllestides, es va apuntar la possibilitat que fos a final d'any, per donar temps a reasfaltar i condicionar el carrer després de les obres. Ara, ja reasfaltada la calçada, el districte de Ciutat Vella ha anunciat que el sistema de càmeres està en fase de proves, i que aproximadament fins al mes de març no entrarà definitivament en funcionament.
Aquesta mesura és un pas més en la política d'anar reduint progressivament el volum de trànsit de pas als principals vials de Ciutat Vella, i en el futur està previst que afecti també la Via Laietana. La intenció del districte de Ciutat Vella, i concretament del regidor que en porta el timó, Carles Martí, és consolidar una gran illa amb prioritat per als vianants al nucli antic de Barcelona (Raval, Gòtic i Sant Pere-Santa Caterina-la Ribera). En aquest sentit, les intervencions a la Rambla i a la Via Laietana tenen gran repercussió perquè actualment són dos vials molt importants en la xarxa bàsica de la ciutat. De fet, quan es van fer els estudis previs a l'aplicació de la mesura restrictiva al carril ascendent de la Rambla, l'any 2004, es va calcular que cada dia travessaven la Rambla pel carril ascendent 10.200 vehicles, dels quals un 42% feien servir aquest carrer per accedir a altres llocs de la ciutat. D'altra banda, també es va constatar que un 40% eren turismes i un 18%, taxis, i que les 340 places d'aparcament que hi ha al passeig en sentit ascendent generen un moviment de 950 vehicles al dia.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
A mi no m'agrada del tot. I si la gent no va a un parquing, però va pel carrer de darrera per anar a la Boquería? Si volen tancara la Rambla, que ho facin bé, I que només deixin vehicles de carrega i descarrega, autobussos i taxis, i tencar la rambla EN ELS DOS SENTITS. I que farem dels parquings publics? perè si un entra a la rambla i els veu tots plens, ha de passar... fatal, fatal.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
--------------------------------------
La Rambla limita el trànsit d'ascens en les hores punta
Entren en vigor les restriccions a la banda de mar a muntanya L'Ajuntament preveu reduir-hi un 25% els vehicles La prohibició serà de 12 hores els diumenges i festius
Virgínia Mascaró
La Rambla va posar en marxa ahir un sistema de restricció del trànsit en sentit ascendent que funcionarà en hores punta. Amb aquesta mesura preveu que disminueixin en una quarta part els vehicles que recorren l'avinguda de mar a muntanya. El nou sistema, desenvolupat en el marc del programa europeu Civitas, persegueix la pacificació del trànsit al Barri Gòtic, a Ciutat Vella.
La limitació del trànsit entre el passeig de Colom i la plaça Catalunya serà efectiva de dilluns a dissabte des de les 11 del matí fins a les 3 de la tarda i des de les 5 fins a dos quarts de 9 del vespre. Els diumenges i festius es prolongarà durant dotze hores: des de les 9 del matí fins a les 9 de la nit.
Amb aquesta limitació es preveu reduir en uns 2.000 els vehicles que fan servir diàriament aquesta via ascendent. La Rambla és una via de 1.100 metres de longitud utilitzada diàriament per entre 8.000 i 10.000 vehicles, va explicar Àngel López, director tècnic de Mobilitat de l'Ajuntament.
La restricció no afecta els vehicles acreditats pel Districte de Ciutat Vella i la Guàrdia Urbana, com ara els dels residents, els transports públics, els usuaris d'aparcaments i els hotels de la zona, a més d'altres vehicles autoritzats de manera temporal.
Aquest nou sistema de control funciona a partir d'una xarxa de càmeres detectores del trànsit i d'un programa informàtic de gestió de dades. López va reconèixer que el sistema té una fiabilitat d'un 95% per als vehicles grans, que es redueix fins a un 25% per a les motocicletes. El motiu és que el procés de control és molt complex.
Per determinar si un vehicle està de pas o bé va a un aparcament o fins a un hotel s'han instal·lat set punts de control i un total de 16 càmeres. Vuit serveixen per fotografiar i registrar les matrícules dels cotxes i motocicletes que passen, i les altres, la situació exacta, a més de les places disponibles als pàrquings.
Si el sistema registra fins a set vegades seguides un mateix vehicle no acreditat, vol dir que ha infringit la prohibició. En aquest cas, es registra el vehicle i la documentació de les fotografies fetes. Aquesta informació s'envia, un cop depurada, a la Guàrdia Urbana, que valida i gestiona les imatges i la fa arribar a Hisenda Municipal perquè notifiqui la sanció.
Sancions
Tot i que la mesura va entrar en vigor ahir, serà a partir del dia 16 que es farà complir "seriosament" la prohibició, segons el gerent del Districte, Jordi Parayre.
És un projecte "complex per la zona on s'ha posat en marxa, en el qual s'ha treballat durant tres anys, i que ha tingut un cost de 300.000 euros", va indicar el regidor de Mobilitat, Ferran Julian. De la seva banda, el gerent de Ciutat Vella va assegurar que "la pacificació del trànsit ha estat molt ben rebuda pels veïns, els botiguers, els hotelers i els responsables dels pàrquings".
--------------------
"Millorarà la qualitat de vida de la gent"
Ambivalència · Algunes persones consideren que la mesura serà positiva, i d'altres, que els efectes no es notaran gaire
Canvis· La disminució de cotxes reduirà soroll i contaminació
V.M.
La Rambla a les dotze del migdia d'ahir bullia de vianants com sempre. Aparentment res havia canviat, excepte que el flux de cotxes que pujava per la via en direcció a la plaça de Catalunya era menor. Una hora abans, s'havia posat en marxa la nova senyalització que indicava la restricció del trànsit de pas i l'obligatorietat d'anar a un màxim de 30 km/hora.
"No en sabia res, que avui es posava en marxa aquest nou sistema, però no em sembla malament. A nosaltres no ens afecta com a negoci, perquè ja tenim unes hores determinades per fer la càrrega i descàrrega de mercaderies. Ara bé, és evident que si passen menys cotxes hi haurà més vianants i això sempre és bo per al negoci", explica Òscar, de 32 anys, que treballa al Quiosc Martos, situat davant el número 14 de la Rambla.
Tampoc sabia res de la implantació del nou sistema Javier Ribera, un cambrer de 23 anys que treballa al restaurant Amaya. "Crec que no notarem gaire els efectes d'aquesta mesura. De fet, la Rambla va estar tallada al trànsit durant set mesos, per les obres del Liceu, i no va caure el món", destaca. En la seva opinió per aquesta via sempre hi passen un nombre de cotxes similars, que no causen problemes a la gent.
Un client que prenia un cafè a la barra de l'Amaya va aprofitar la xerrada per dir que el que cal arreglar de la Rambla no és el trànsit, sinó que el que ha de fer l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana és posar fre als trilers que roben descaradament impunement els turistes que s'hi passegen i piquen amb una aposta que sembla fàcil de guanyar.
La comunitat de persones que té algun tipus de vincle amb la Rambla és molt variada i té necessitats i problemàtiques molt diferents. És el cas de la dibuixant i caricaturista Marcela Lasponmaderes, de 42 anys, una argentina de Buenos Aires, que viu a Barcelona des de fa 15 anys i que treballa tot el dia a la Rambla. "Crec que aquesta mesura serà bona en un sentit: millorarà la qualitat de vida de la gent que treballa aquí, perquè si hi ha menys cotxes disminuirà el soroll i la contaminació. Jo ho sé molt bé, això, perquè estic gairebé tot el dia treballant a la intempèrie", explica.
Limitar la via de descens
No obstant això, en opinió de Marcela aquesta mesura és clarament insuficient, perquè el que hauria de fer l'Ajuntament "és fer que passessin només els vehicles indispensables de baixada, ja que la via de descens per la Rambla sempre va molt carregada de cotxes".
"Si en sabíem res, que es volia restringir el trànsit per la Rambla? No en teníem cap notícia", afirma Carolina, de 43 anys, que regenta una parada de flors de la Rambla, oberta des del 1888. "D'entrada la idea no m'ha semblat bona, perquè em pensava que es volia prioritzar el pas dels vianants i això no seria bo per a cap negoci, perquè tothom busca la comoditat que dóna el cotxe", explica.
No obstant, quan sap que només es tracta d'una restricció durant unes hores al dia dels cotxes que pugen per la Rambla, no li sembla malament. "Nosaltres estem a favor de totes les iniciatives que contribueixin a dignificar i a fer més atractiva la Rambla", puntualitza.
--------------------------------------
La Rambla limita el trànsit d'ascens en les hores punta
Entren en vigor les restriccions a la banda de mar a muntanya L'Ajuntament preveu reduir-hi un 25% els vehicles La prohibició serà de 12 hores els diumenges i festius
Virgínia Mascaró
La Rambla va posar en marxa ahir un sistema de restricció del trànsit en sentit ascendent que funcionarà en hores punta. Amb aquesta mesura preveu que disminueixin en una quarta part els vehicles que recorren l'avinguda de mar a muntanya. El nou sistema, desenvolupat en el marc del programa europeu Civitas, persegueix la pacificació del trànsit al Barri Gòtic, a Ciutat Vella.
La limitació del trànsit entre el passeig de Colom i la plaça Catalunya serà efectiva de dilluns a dissabte des de les 11 del matí fins a les 3 de la tarda i des de les 5 fins a dos quarts de 9 del vespre. Els diumenges i festius es prolongarà durant dotze hores: des de les 9 del matí fins a les 9 de la nit.
Amb aquesta limitació es preveu reduir en uns 2.000 els vehicles que fan servir diàriament aquesta via ascendent. La Rambla és una via de 1.100 metres de longitud utilitzada diàriament per entre 8.000 i 10.000 vehicles, va explicar Àngel López, director tècnic de Mobilitat de l'Ajuntament.
La restricció no afecta els vehicles acreditats pel Districte de Ciutat Vella i la Guàrdia Urbana, com ara els dels residents, els transports públics, els usuaris d'aparcaments i els hotels de la zona, a més d'altres vehicles autoritzats de manera temporal.
Aquest nou sistema de control funciona a partir d'una xarxa de càmeres detectores del trànsit i d'un programa informàtic de gestió de dades. López va reconèixer que el sistema té una fiabilitat d'un 95% per als vehicles grans, que es redueix fins a un 25% per a les motocicletes. El motiu és que el procés de control és molt complex.
Per determinar si un vehicle està de pas o bé va a un aparcament o fins a un hotel s'han instal·lat set punts de control i un total de 16 càmeres. Vuit serveixen per fotografiar i registrar les matrícules dels cotxes i motocicletes que passen, i les altres, la situació exacta, a més de les places disponibles als pàrquings.
Si el sistema registra fins a set vegades seguides un mateix vehicle no acreditat, vol dir que ha infringit la prohibició. En aquest cas, es registra el vehicle i la documentació de les fotografies fetes. Aquesta informació s'envia, un cop depurada, a la Guàrdia Urbana, que valida i gestiona les imatges i la fa arribar a Hisenda Municipal perquè notifiqui la sanció.
Sancions
Tot i que la mesura va entrar en vigor ahir, serà a partir del dia 16 que es farà complir "seriosament" la prohibició, segons el gerent del Districte, Jordi Parayre.
És un projecte "complex per la zona on s'ha posat en marxa, en el qual s'ha treballat durant tres anys, i que ha tingut un cost de 300.000 euros", va indicar el regidor de Mobilitat, Ferran Julian. De la seva banda, el gerent de Ciutat Vella va assegurar que "la pacificació del trànsit ha estat molt ben rebuda pels veïns, els botiguers, els hotelers i els responsables dels pàrquings".
--------------------
"Millorarà la qualitat de vida de la gent"
Ambivalència · Algunes persones consideren que la mesura serà positiva, i d'altres, que els efectes no es notaran gaire
Canvis· La disminució de cotxes reduirà soroll i contaminació
V.M.
La Rambla a les dotze del migdia d'ahir bullia de vianants com sempre. Aparentment res havia canviat, excepte que el flux de cotxes que pujava per la via en direcció a la plaça de Catalunya era menor. Una hora abans, s'havia posat en marxa la nova senyalització que indicava la restricció del trànsit de pas i l'obligatorietat d'anar a un màxim de 30 km/hora.
"No en sabia res, que avui es posava en marxa aquest nou sistema, però no em sembla malament. A nosaltres no ens afecta com a negoci, perquè ja tenim unes hores determinades per fer la càrrega i descàrrega de mercaderies. Ara bé, és evident que si passen menys cotxes hi haurà més vianants i això sempre és bo per al negoci", explica Òscar, de 32 anys, que treballa al Quiosc Martos, situat davant el número 14 de la Rambla.
Tampoc sabia res de la implantació del nou sistema Javier Ribera, un cambrer de 23 anys que treballa al restaurant Amaya. "Crec que no notarem gaire els efectes d'aquesta mesura. De fet, la Rambla va estar tallada al trànsit durant set mesos, per les obres del Liceu, i no va caure el món", destaca. En la seva opinió per aquesta via sempre hi passen un nombre de cotxes similars, que no causen problemes a la gent.
Un client que prenia un cafè a la barra de l'Amaya va aprofitar la xerrada per dir que el que cal arreglar de la Rambla no és el trànsit, sinó que el que ha de fer l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana és posar fre als trilers que roben descaradament impunement els turistes que s'hi passegen i piquen amb una aposta que sembla fàcil de guanyar.
La comunitat de persones que té algun tipus de vincle amb la Rambla és molt variada i té necessitats i problemàtiques molt diferents. És el cas de la dibuixant i caricaturista Marcela Lasponmaderes, de 42 anys, una argentina de Buenos Aires, que viu a Barcelona des de fa 15 anys i que treballa tot el dia a la Rambla. "Crec que aquesta mesura serà bona en un sentit: millorarà la qualitat de vida de la gent que treballa aquí, perquè si hi ha menys cotxes disminuirà el soroll i la contaminació. Jo ho sé molt bé, això, perquè estic gairebé tot el dia treballant a la intempèrie", explica.
Limitar la via de descens
No obstant això, en opinió de Marcela aquesta mesura és clarament insuficient, perquè el que hauria de fer l'Ajuntament "és fer que passessin només els vehicles indispensables de baixada, ja que la via de descens per la Rambla sempre va molt carregada de cotxes".
"Si en sabíem res, que es volia restringir el trànsit per la Rambla? No en teníem cap notícia", afirma Carolina, de 43 anys, que regenta una parada de flors de la Rambla, oberta des del 1888. "D'entrada la idea no m'ha semblat bona, perquè em pensava que es volia prioritzar el pas dels vianants i això no seria bo per a cap negoci, perquè tothom busca la comoditat que dóna el cotxe", explica.
No obstant, quan sap que només es tracta d'una restricció durant unes hores al dia dels cotxes que pugen per la Rambla, no li sembla malament. "Nosaltres estem a favor de totes les iniciatives que contribueixin a dignificar i a fer més atractiva la Rambla", puntualitza.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aquesta actitud no és la primera que sento entre botiguers. Sense anar més lluny, al forn de Travessera de Gràcia (a l'altura de Pl. Rius i Taulet) on vaig força sovint també he sentit dir que esperen que no tanquin el carrer al trànsit perquè perdrien clientela. Com si la gent pogués parar el cotxe en plena Rambla o Travessera per anar a comprar.Una florista wrote:D'entrada la idea no m'ha semblat bona, perquè em pensava que es volia prioritzar el pas dels vianants i això no seria bo per a cap negoci, perquè tothom busca la comoditat que dóna el cotxe.
Amb gent que pensa així, no m'estranya que votin al primer que passa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Rambla, sense cotxes?
http://www.ara.cat/societat/Rambla-plan ... 33895.html
La Rambla es planteja vetar la circulació de cotxes
Veïns i Ajuntament volen prioritzar aquest espai per als vianants
La Rambla es planteja vetar la circulació de cotxes
Veïns i Ajuntament volen prioritzar aquest espai per als vianants
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re:
Aquest motiu també es va sentir força dels propietaris de comerços a la Diagonal quan es va plantejar la unió del tramvia. Ara bé, l'Òscar al comentari absurd se'l va endur la Sra. Margarita Farga, de Pastisseries Farga:Guigui wrote:Aquesta actitud no és la primera que sento entre botiguers.Una florista wrote:D'entrada la idea no m'ha semblat bona, perquè em pensava que es volia prioritzar el pas dels vianants i això no seria bo per a cap negoci, perquè tothom busca la comoditat que dóna el cotxe.
«Amb el tramvia et sents més insegur perquè no saps mai per on vindrà ni on has de mirar»
http://xarxamobal.diba.cat/xgmsv/docume ... ramvia.pdf
La participació ciutadana és una pràctica molt democràtica però davant de certs comentaris no sé pas si és molt encertada a l'hora de decidir determinades qüestions (prometo que em sap molt greu dir el què acabo de dir)
Salutacions
Josep Maria
Re: Re:
Doncs senyora, molt fàcil: mirant els semàfors, cap a on van orientats.una senyora pastissera wrote:
Aquest motiu també es va sentir força dels propietaris de comerços a la Diagonal quan es va plantejar la unió del tramvia. Ara bé, l'Òscar al comentari absurd se'l va endur la Sra. Margarita Farga, de Pastisseries Farga:
«Amb el tramvia et sents més insegur perquè no saps mai per on vindrà ni on has de mirar»
http://xarxamobal.diba.cat/xgmsv/docume ... ramvia.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense educació, la democràcia no funciona
No te'n sàpiga gens. La democràcia només funciona si els que detenen el poder (el poble = demós) tenen educació. I està més que demostrat que la majoria a les "democràcies" no en té.lithops wrote:La participació ciutadana és una pràctica molt democràtica però davant de certs comentaris no sé pas si és molt encertada a l'hora de decidir determinades qüestions (prometo que em sap molt greu dir el què acabo de dir)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sense educació, la democràcia no funciona
Moltes gràcies, em quedo força alleugerit, pensava que m'estava convertint en un radical!!!Guigui wrote:No te'n sàpiga gens. La democràcia només funciona si els que detenen el poder (el poble = demós) tenen educació. I està més que demostrat que la majoria a les "democràcies" no en té.lithops wrote:La participació ciutadana és una pràctica molt democràtica però davant de certs comentaris no sé pas si és molt encertada a l'hora de decidir determinades qüestions (prometo que em sap molt greu dir el què acabo de dir)
Salutacions
Josep Maria