Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Tal i com hem mencionat al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 84#p204884 , sabem que a TMB se n'ha parlat de deixar fora de servei una línia de metro, a causa dels retalls pressupostaris derivats de la crisi econòmica. Segons el vostre parer, quina línia suprimiríeu, al menys temporalment?
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Jo he votat la L11, però de fet en aquests moments es podria suprimir també la L10.
M'explico:
[*]La L11 és fàcilment substituïble per les línies de bus 51 i 76, entre d'altres.
[*]La L10 es podria suprimir i que una línia nova de Tusgsal (o TMB, indiferentment) cobreixi el recorregut
[*]La L9 es podria retallar fins a Bon Pastor, ja que allà hi ha la línia de bus 11 la qual s'agafa i es fa el transbordament a Fabra i Puig (bé, o deixar-la com està).
Així, com es parla en el fil que metring ha enllaçat abans, les obres es podrien centrar en El Prat i estalviar en despeses.
Al cap i a la fi, totes les línies de metro de Barcelona són fàcilment substituïbles per autobusos (i més ara amb aquest projecte del RetBus). I si no, transbordant.
I si la línia 7 fos de TMB l'eliminaria sense pensar-m'ho. Però de moment voto la L11
M'explico:
[*]La L11 és fàcilment substituïble per les línies de bus 51 i 76, entre d'altres.
[*]La L10 es podria suprimir i que una línia nova de Tusgsal (o TMB, indiferentment) cobreixi el recorregut
[*]La L9 es podria retallar fins a Bon Pastor, ja que allà hi ha la línia de bus 11 la qual s'agafa i es fa el transbordament a Fabra i Puig (bé, o deixar-la com està).
Així, com es parla en el fil que metring ha enllaçat abans, les obres es podrien centrar en El Prat i estalviar en despeses.
Al cap i a la fi, totes les línies de metro de Barcelona són fàcilment substituïbles per autobusos (i més ara amb aquest projecte del RetBus). I si no, transbordant.
I si la línia 7 fos de TMB l'eliminaria sense pensar-m'ho. Però de moment voto la L11
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Sí, totes les línies de metro són fàcilment substituïbles per autobuses... tret de pel fet que les línies de metro funcionen amb trens de 5 cotxes que circulen cada 4 minuts de mitjana. ¿Quina mena de bus pot substituïr això "fàcilment"?
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
El RetBus, per exemple, quan es faci. A més, jo em refereixo a les línies L9-L10-L11.Busman wrote:Sí, totes les línies de metro són fàcilment substituïbles per autobuses... tret de pel fet que les línies de metro funcionen amb trens de 5 cotxes que circulen cada 4 minuts de mitjana. ¿Quina mena de bus pot substituïr això "fàcilment"?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ni punt de comparació
Ja t'has aturat a pensar en la diferència de capacitat entre un metro (1000 persones) i un autobús, per poliarticulat que sigui?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Però en aquest fil estem parlant sobretot de les línies L9, L10 i L11, que amb articulats cada 8-10-15 minuts ja farien (en el cas de la L11, amb midis ja bastaria).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Línies poc eficients en bus
Precisament, la trama urbana en superfície per sota de la qual discorren aquestes tres línies no afavoreix una velocitat comercial decent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Tu creus que un 4400 és suficient.Adolescent barceloní wrote:Però en aquest fil estem parlant sobretot de les línies L9, L10 i L11, que amb articulats cada 8-10-15 minuts ja farien (en el cas de la L11, amb midis ja bastaria).
Que els busos han de substituïr el metro?
No seria tot el contrari?
Com suprimir la 76 (coberta casi pel metro L3-L4-L11 i la 19, 8X, 73 i B19?).
Retallar la 51 fins T. Nova per passar el passatge a Metro, i refer la xarxa a Ciutat Meridiana, deixant com a línies que baixen la 96 i 97.
Si diuen d'eliminar alguna, serà la 11, la 9 i 10 son les nenes mimades.
Per cert, la 17 de TB, no pot absorbir tot el passatge que te la L7 d'FGC, ni somian-t'ho.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Las linies, 9 10, i 11, cal recordar que son línies automàtiques sense conductor. Crec que no compensaría l'estalvi amb la despesa de personal i de carburant dels autobusos que els sustituisin.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Si mirem les possibilitats, n'hi ha infinites... Sí, és una opció.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Hi ha tantes, però tantes, però tantes coses molt més supèrflues a retallar en aquest país, abans que d'haver de retallar una servei públic com és una línia de metro... que evidentment, voto cap.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Jo he votat L9 i L10, que generen una despesa en electricitat brutal: túnels il·luminats, portes d'andana, ascensors de gran capacitat i a gran profunditat o bé llarguíssims trams d'escales mecàniques (per què no comencen aturant i cegant un dels dos circuits d'escales mecàniques redundants que hi ha al pou de Sagrera?), murals retroil·luminats darrera les portes d'andana...
La L11, per contra, la trobo elegant i pràctica. Em recorda al metro de Toulouse, tot i que la freqüència d'aquest en hora punta és unes 10 vegades superior.
La L11, per contra, la trobo elegant i pràctica. Em recorda al metro de Toulouse, tot i que la freqüència d'aquest en hora punta és unes 10 vegades superior.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Precisament tu mateix dones la solució a les L9 i L10: racionalitzar la despesa. Jo, a més, inclouria fer trens més petits (de 2 o tres cotxes) i vendre els trens sobrants a d'altres xarxes.Platanito wrote:Jo he votat L9 i L10, que generen una despesa en electricitat brutal: túnels il·luminats, portes d'andana, ascensors de gran capacitat i a gran profunditat o bé llarguíssims trams d'escales mecàniques (per què no comencen aturant i cegant un dels dos circuits d'escales mecàniques redundants que hi ha al pou de Sagrera?), murals retroil·luminats darrera les portes d'andana...
Però tancar-les, no. Això seria la última opció només quan ja s'hagués provat tota la resta. I amb tota la resta em refereixo haver retallat/eliminat qualsevol altra cosa més supèrflua, com tots els cotxes oficials i dietes de qualsevol administració, edificis llogats de les administracions quan en tenen centenars de propietat buits, contractes de l'administració atorgats a dit on al final es gasten milions per fer ningú sap ben bé què, i així podríem continuar fins l'infinit. Quan retallin totes aquestes coses, que m'avisin. Mentrestant, qualsevol retall en serveis públics rebrà la mateixa resposta per la meva part: NO. Que li vagin a prendre el pèl a un altre.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Però, wefer, si haguessis d'escollir què retallar, seria millor retallar en la L11 i coses així que no pas en Sanitat o Educació, no? Però clar, després està el problema de per què es retalla d'allò i d'allò altre no.wefer wrote:Hi ha tantes, però tantes, però tantes coses molt més supèrflues a retallar en aquest país, abans que d'haver de retallar una servei públic com és una línia de metro... que evidentment, voto cap.
En fi... Per una altra part tens raó, en comptes de retallar en el transport públic hi ha altres coses que es podrien retallar (podria donar exemples, però no me'n vull anar del topic).
CONCLUSIÓ: el país està fet una caqueta (i ho dic jo, que encara sóc jove)
(no vull dir "caqueta", vull dir una altra cosa, però l'FTC m'ho substitueix)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
En comptes de retallar en Sanitat o Educació podrien treure's altres coses, com tu dius, i amb tota la raó.wefer wrote:Precisament tu mateix dones la solució a les L9 i L10: racionalitzar la despesa. Jo, a més, inclouria fer trens més petits (de 2 o tres cotxes) i vendre els trens sobrants a d'altres xarxes.Platanito wrote:Jo he votat L9 i L10, que generen una despesa en electricitat brutal: túnels il·luminats, portes d'andana, ascensors de gran capacitat i a gran profunditat o bé llarguíssims trams d'escales mecàniques (per què no comencen aturant i cegant un dels dos circuits d'escales mecàniques redundants que hi ha al pou de Sagrera?), murals retroil·luminats darrera les portes d'andana...
Però tancar-les, no. Això seria la última opció només quan ja s'hagués provat tota la resta. I amb tota la resta em refereixo haver retallat/eliminat qualsevol altra cosa més supèrflua, com tots els cotxes oficials i dietes de qualsevol administració, edificis llogats de les administracions quan en tenen centenars de propietat buits, contractes de l'administració atorgats a dit on al final es gasten milions per fer ningú sap ben bé què, i així podríem continuar fins l'infinit. Quan retallin totes aquestes coses, que m'avisin. Mentrestant, qualsevol retall en serveis públics rebrà la mateixa resposta per la meva part: NO. Que li vagin a prendre el pèl a un altre.
Corregeixo: seria millor retallar en parafernàlies luxoses dels polítics que tenim (cotxes oficials i tot això) que no pas en línies de metro.Adolescent barceloní wrote:...seria millor retallar en la L11 i coses així que no pas en Sanitat o Educació...
La meva opinió no canvia: la L11
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Això és com dir: "si es donés el cas en que haguessis d'escollir que tanquessin la L10 o que tiressin una bomba atòmica sobre Barcelona, què escolliries?"Adolescent barceloní wrote:Però, wefer, si haguessis d'escollir què retallar, seria millor retallar en la L11 i coses així que no pas en Sanitat o Educació, no?
És una pregunta amb una resposta evident, però la pregunta en realitat és una trampa, perquè (de moment) no sabem de ningú que vagi a tirar una bomba atòmica sobre Barcelona.
La qüestió és que contraposar la retallada d'un servei públic com el transport amb les retallades amb sanitat és una fal·làcia. Hi ha moltes altres coses socialment supèrflues que sí es podrien retallar, sense tocar ni sanitat, ni educació ni transport. El que passa és que als rics no els interessa que pensem ni volen perdre cap dels seus privilegis, i apliquen aquella màxima de "divideix i venceràs". Si no et deixes retallar el metro, o abaixar el sou, o augmentar els impostos... et retallaran la sanitat i per culpa teva morirà la gent. Què has de dir davant d'això? Si no et pares a pensar, de seguida acceptes les retallades. I mentrestant, els que t'han posat entre l'espasa i la paret continuaran tenint els mateixos problemes de sempre: aquesta setmana em compro un Ferrari, o em compro un Lamborghini per a la col·lecció? (i no és conya, des que ha començat la crisi aquest tipus de marques de cotxes de superluxe han disparat les vendes)
Només recuperant la meitat del que defrauden les grans empreses a Hisenda ja no caldria fer cap retallada. En canvi, no s'ha fet cap esforç en aquest sentit en els últims anys, sinó més aviat al contrari com han denunciat els tècnics d'hisenda. Si el país està fet "una caqueta" és perquè volem, res més.Adolescent barceloní wrote:CONCLUSIÓ: el país està fet una caqueta
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
És el que dic, que en comptes de tants luxes dels polítics i coses així es podrien abstenir de tanta parafernàlia i ajudar una mica el país.
El futur està en els joves, i a molts joves no se'ls hi veu molt futur... A la meva escola, sense anar-se'n més lluny. Però això ja és un altre tema...
Podríem estar molt millor del que estem ara, sense crisi ni res, però per culpa dels polítics (com sempre, que no li extranyi a ningú) estem com estem. Amén!
I que ho diguis.Adolescent barceloní wrote:Si el país està fet "una caqueta" és perquè volem, res més.
El futur està en els joves, i a molts joves no se'ls hi veu molt futur... A la meva escola, sense anar-se'n més lluny. Però això ja és un altre tema...
Podríem estar molt millor del que estem ara, sense crisi ni res, però per culpa dels polítics (com sempre, que no li extranyi a ningú) estem com estem. Amén!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Altre cop contraposant sanitat i educació amb obres públiques? Alertes de demagògia enceses!
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
A banda de tot això, cal també pensar en la mena de conflicte social que presumiblement es produïria de treure el metro de Ciutat Meridiana i Torre Baró.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
El Metro, intocable!
I perdoneu, però em sembla que en aquest fil s'estan dient algunes coses fora de lloc.
Amb el que sí que estic a favor és de racionalitzar la despesa energètica de les línies automàtiques, però res més. Salut!
I perdoneu, però em sembla que en aquest fil s'estan dient algunes coses fora de lloc.
Amb el que sí que estic a favor és de racionalitzar la despesa energètica de les línies automàtiques, però res més. Salut!