Seguiment de les obres de la L9
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amb una mica d'imaginació
Sí, d'aquesta cosa, també n'hi ha que diuen que serveix per a connectar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Mare meva, veient el recorregut, m'entra un mareig... No ho podien haver fet més enredat!!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Prat Cèntric???
Re: Seguiment de les obres de la L9
A http://www20.gencat.cat/portal/site/ter ... 0c1e0aRCRD diuen que arribarà a Zona Franca el 2016.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ia-1570481
AMPLIACIÓ DEL METRO DE BARCELONA
El tram de la L-9 que obrirà el 2014 anirà de la T-1 del Prat a Zona Universitària
El Govern aconsegueix 116 milions per acabar les obres després de pactar amb les constructores
Dimecres, 21 de març del 2012 - 18:45h. RAMON COMORERA / Barcelona
L'únic tram de la paralitzada L-9/L-10 del metro de Barcelona que s'obrirà el 2014, el de l'aeroport del Prat, arribarà fins a Zona Universitària, al costat de la Diagonal. Seran dues parades més enllà de la de Collblanc, punt màxim que preveia assolir fins ara la Conselleria de Territori. Aquesta ampliació (que inclou Camp Nou al costat de l'estadi del Barça), així com la mateixa finalització de les obres del ramal, serà possible pel refinançament dels pagaments a les constructores acordada per la Generalitat i que va avançar EL PERIÓDICO la setmana passada.
El conseller Lluís Recoder ha explicat que el nou pacte allibera 116 milions que es destinaran a finalitzar els 19 quilòmetres i 18 estacions d'aquesta part de la gegant infraestructura. Recoder va reconèixer que només a partir de l'acord hi ha la "garantia" que es podrà acabar i posar en servei el recorregut, ja que fins ara únicament hi havia la "intenció" d'acabar-lo però sense pressupost assegurat. Amb l'ampliació fins a Zona Universitària, el futur tram de metro connectarà també amb la L-3 i el Trambaix, a més de la L-5 (Collblanc), Torrassa (L-1) i FGC (Ildefons Cerdà).
L'altra pota del sector sud de la L-9/L-10, el ramal que va de la bifurcació de Gornal (l'Hospitalet) fins al polígon de la Zona Franca no s'obrirà fins al 2016. Posposar per més endavant la finalització de les estacions d'aquesta part ha contribuït a alliberar fons per a la ruta de l'aeroport. No obstant, les vies i un sector de túnel de 800 metres pendent de perforar del tram de la Zona Franca també han d'acabar-se per poder accedir a les cotxeres i els tallers ubicats al carrer A. Aquestes instal·lacions són imprescindibles per als combois que prestin servei fins a la T-1.
Les obres de l'últim sector de la L-9/L-10, el llarg tram central que va de Zona Universitària a la Sagrera, segueixen sense cap previsió de continuació. Així ho va reconèixer Recoder que va al·ludir a hipotètiques millores en el futur del finançament de la Generalitat si s'"aconsegueix el pacte fiscal amb l'Estat". Les dues tuneladores que excaven el túnel entre la Diagonal i la Meridiana estan parades des de l'any passat, una a la plaça de Lesseps i l'altra al passeig de Manuel Girona.
AMPLIACIÓ DEL METRO DE BARCELONA
El tram de la L-9 que obrirà el 2014 anirà de la T-1 del Prat a Zona Universitària
El Govern aconsegueix 116 milions per acabar les obres després de pactar amb les constructores
Dimecres, 21 de març del 2012 - 18:45h. RAMON COMORERA / Barcelona
L'únic tram de la paralitzada L-9/L-10 del metro de Barcelona que s'obrirà el 2014, el de l'aeroport del Prat, arribarà fins a Zona Universitària, al costat de la Diagonal. Seran dues parades més enllà de la de Collblanc, punt màxim que preveia assolir fins ara la Conselleria de Territori. Aquesta ampliació (que inclou Camp Nou al costat de l'estadi del Barça), així com la mateixa finalització de les obres del ramal, serà possible pel refinançament dels pagaments a les constructores acordada per la Generalitat i que va avançar EL PERIÓDICO la setmana passada.
El conseller Lluís Recoder ha explicat que el nou pacte allibera 116 milions que es destinaran a finalitzar els 19 quilòmetres i 18 estacions d'aquesta part de la gegant infraestructura. Recoder va reconèixer que només a partir de l'acord hi ha la "garantia" que es podrà acabar i posar en servei el recorregut, ja que fins ara únicament hi havia la "intenció" d'acabar-lo però sense pressupost assegurat. Amb l'ampliació fins a Zona Universitària, el futur tram de metro connectarà també amb la L-3 i el Trambaix, a més de la L-5 (Collblanc), Torrassa (L-1) i FGC (Ildefons Cerdà).
L'altra pota del sector sud de la L-9/L-10, el ramal que va de la bifurcació de Gornal (l'Hospitalet) fins al polígon de la Zona Franca no s'obrirà fins al 2016. Posposar per més endavant la finalització de les estacions d'aquesta part ha contribuït a alliberar fons per a la ruta de l'aeroport. No obstant, les vies i un sector de túnel de 800 metres pendent de perforar del tram de la Zona Franca també han d'acabar-se per poder accedir a les cotxeres i els tallers ubicats al carrer A. Aquestes instal·lacions són imprescindibles per als combois que prestin servei fins a la T-1.
Les obres de l'últim sector de la L-9/L-10, el llarg tram central que va de Zona Universitària a la Sagrera, segueixen sense cap previsió de continuació. Així ho va reconèixer Recoder que va al·ludir a hipotètiques millores en el futur del finançament de la Generalitat si s'"aconsegueix el pacte fiscal amb l'Estat". Les dues tuneladores que excaven el túnel entre la Diagonal i la Meridiana estan parades des de l'any passat, una a la plaça de Lesseps i l'altra al passeig de Manuel Girona.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Me llaman la atención 2 cosas:metring wrote:A http://www20.gencat.cat/portal/site/ter ... 0c1e0aRCRD diuen que arribarà a Zona Franca el 2016.
* "... oferir una connexió ràpida, eficaç i competitiva amb el centre de la ciutat ..."
* "Aeroport T1: Rodalies R2"
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Se ponen enlaces futuros. También hablan del enlace con Rodalies en Torrassa...jaezcurra wrote:Me llaman la atención 2 cosas:metring wrote:A http://www20.gencat.cat/portal/site/ter ... 0c1e0aRCRD diuen que arribarà a Zona Franca el 2016.
* "... oferir una connexió ràpida, eficaç i competitiva amb el centre de la ciutat ..."
* "Aeroport T1: Rodalies R2"
Re: Seguiment de les obres de la L9
Parece ser que la L9 tendrá una nueva estación con correspondencia con la L1
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 15&cs=oper
Aprobada la refinanciación de la línea 9 del Metro de Barcelona
Conectará en 2014 el aeropuerto con Zona Universitaria en un trazado de 19,1 kilómetros y dieciocho estaciones • El ramal de la Zona Franca se abrirá a partir del año 2016
La puesta en servicio de un nuevo tramo de la línea L9 conectará el aeropuerto de Barcelona y las principales líneas metropolitanas de viajeros a partir del año 2014. La Generalitat de Cataluña ha aprobado el reequilibrio de la financiación de estas obras con el objetivo de concentrar la inversión actual en la ejecución de los trabajos en este ramal, de 19,1 kilómetros y dieciocho estaciones, entre la terminal T1 del aeropuerto y Zona Universitaria. Se trata del segundo tramo de Metro más largo de la red de Barcelona, después de la L1, que tiene una longitud de 20,7 kilómetros. El nuevo tramo enlazará el aeropuerto, la Feria y Mercabarna con la L1, L3, L5 de Metro, Ferrocarrils de la Generalitat y Cercanías
(23/03/2012) El acuerdo del gobierno de la Generalitat para la refinanciación de las obras en la L9, modifica las condiciones iniciales de los contratos de concesión de los tramos I y II (aeropuerto y Zona Franca, respectivamente), para priorizar la finalización de las obras pendientes del ramal que conecta Zona Universitaria y la terminal T1. Concretamente, se invertirán 116 millones de euros en la ejecución de la infraestructura, superestructura de vía y electrificación del tramo, así como en la finalización del tramo de túnel pendiente del ramal de Zona Franca y de la vía de servicio, de 6,3 kilómetros de longitud, que debe permitir a los convoyes acceder a los talleres y las cocheras para su mantenimiento.
Aeropuerto - Zona Universitaria en 2014
Las nuevas condiciones de financiación de estas obras dan paso a un nuevo escenario en la historia de este proyecto. Así, la prioridad del Gobierno catalán es la llegada del Metro al aeropuerto lo antes posible, para ofrecer una conexión rápida, eficaz y competitiva con el centro de la ciudad, facilitando la intermodalidad con otros líneas y servicios de transporte público.
Con este objetivo se ha llevado a cabo el replanteo de la obra, que permitirá disponer de los recursos necesarios para la apertura del ramal hasta Zona Universitaria. Así, en total se pondrá en servicio un tramo de 19,1 km de longitud que comprende dieciocho nuevas estaciones, dos de las cuales-Ciudad Aeroportuaria y Nueva estación El Prat-se abrirán en una segunda fase.
Conexión con L1, L3, L5, FGC y Cercanías
La apertura del ramal del aeropuerto hasta Zona Universitaria abrirá un nuevo abanico de posibilidades en los desplazamientos en transporte público para enlazar Barcelona y su área metropolitana con el aeropuerto.
En este sentido, el nuevo tramo en servicio a partir del 2014 incluye hasta siete intercambiadores que facilitarán la correspondencia con tres líneas de Metro, FGC y Cercanías, que concentran un volumen anual de pasajeros de cerca de trescientos millones. Concretamente, los viajeros dispondrán de intercambio en las estaciones de la L9 del ramal del aeropuerto siguientes:
• Aeropuerto T2: Cercanías R2
• Aeropuerto T1: Cercanías R2
• El Prat Estación: Cercanías R2
• Europa Fira: FGC L8
• Torreón: Metro L1 y Cercanías
• Collblanc: Metro L5
• Zona Universitaria: Metro L3
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 15&cs=oper
Aprobada la refinanciación de la línea 9 del Metro de Barcelona
Conectará en 2014 el aeropuerto con Zona Universitaria en un trazado de 19,1 kilómetros y dieciocho estaciones • El ramal de la Zona Franca se abrirá a partir del año 2016
La puesta en servicio de un nuevo tramo de la línea L9 conectará el aeropuerto de Barcelona y las principales líneas metropolitanas de viajeros a partir del año 2014. La Generalitat de Cataluña ha aprobado el reequilibrio de la financiación de estas obras con el objetivo de concentrar la inversión actual en la ejecución de los trabajos en este ramal, de 19,1 kilómetros y dieciocho estaciones, entre la terminal T1 del aeropuerto y Zona Universitaria. Se trata del segundo tramo de Metro más largo de la red de Barcelona, después de la L1, que tiene una longitud de 20,7 kilómetros. El nuevo tramo enlazará el aeropuerto, la Feria y Mercabarna con la L1, L3, L5 de Metro, Ferrocarrils de la Generalitat y Cercanías
(23/03/2012) El acuerdo del gobierno de la Generalitat para la refinanciación de las obras en la L9, modifica las condiciones iniciales de los contratos de concesión de los tramos I y II (aeropuerto y Zona Franca, respectivamente), para priorizar la finalización de las obras pendientes del ramal que conecta Zona Universitaria y la terminal T1. Concretamente, se invertirán 116 millones de euros en la ejecución de la infraestructura, superestructura de vía y electrificación del tramo, así como en la finalización del tramo de túnel pendiente del ramal de Zona Franca y de la vía de servicio, de 6,3 kilómetros de longitud, que debe permitir a los convoyes acceder a los talleres y las cocheras para su mantenimiento.
Aeropuerto - Zona Universitaria en 2014
Las nuevas condiciones de financiación de estas obras dan paso a un nuevo escenario en la historia de este proyecto. Así, la prioridad del Gobierno catalán es la llegada del Metro al aeropuerto lo antes posible, para ofrecer una conexión rápida, eficaz y competitiva con el centro de la ciudad, facilitando la intermodalidad con otros líneas y servicios de transporte público.
Con este objetivo se ha llevado a cabo el replanteo de la obra, que permitirá disponer de los recursos necesarios para la apertura del ramal hasta Zona Universitaria. Así, en total se pondrá en servicio un tramo de 19,1 km de longitud que comprende dieciocho nuevas estaciones, dos de las cuales-Ciudad Aeroportuaria y Nueva estación El Prat-se abrirán en una segunda fase.
Conexión con L1, L3, L5, FGC y Cercanías
La apertura del ramal del aeropuerto hasta Zona Universitaria abrirá un nuevo abanico de posibilidades en los desplazamientos en transporte público para enlazar Barcelona y su área metropolitana con el aeropuerto.
En este sentido, el nuevo tramo en servicio a partir del 2014 incluye hasta siete intercambiadores que facilitarán la correspondencia con tres líneas de Metro, FGC y Cercanías, que concentran un volumen anual de pasajeros de cerca de trescientos millones. Concretamente, los viajeros dispondrán de intercambio en las estaciones de la L9 del ramal del aeropuerto siguientes:
• Aeropuerto T2: Cercanías R2
• Aeropuerto T1: Cercanías R2
• El Prat Estación: Cercanías R2
• Europa Fira: FGC L8
• Torreón: Metro L1 y Cercanías
• Collblanc: Metro L5
• Zona Universitaria: Metro L3
Re: Seguiment de les obres de la L9
Torreón?? I en castellà?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si, és una altre de les perles del Google translate.metring wrote:Torreón?? I en castellà?
Deuen haver traduït alguna noticia en Català, i han utilitzat el google translate per passar-la al Castellà, però son tan poc curosos, que han traduït també els noms de les estacions.
En fi, periodistes del segle XXI.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Una mala traducció, feta per Google, de Torrassa.mikado wrote:
• Torreón: Metro L1 y Cercanías
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Marca de la casa
I Via Lliure (apa, entomeu-la!) ja fa temps que carrega molt del costat castellanitzador.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
• Torreón: Metro L1 y Cercanías
Més que enllaç amb Rodalies, s'hauria d'indicar "petita passejada fins a Rodalies"
Més que enllaç amb Rodalies, s'hauria d'indicar "petita passejada fins a Rodalies"
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Seguiment de les obres de la L9
Un accés tancat i un ascensor tres quarts del mateix. D'on són?
- Attachments
-
- ascensorl9.jpg (71.17 KiB) Viewed 7489 times
-
- bocal9.jpg (86.53 KiB) Viewed 7489 times
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
De Fira.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aquesta me la conec i molt , efectivament és FIRA. Una és l'accés peatonal i l'altre l'ascensor. T'ha quedat fotografiar el tercer accés que arrenca de l'edicle acristalat de l'entrada del parking subterrani de la pròpia fira.
El mateix aspecte tenen els accessos a PARC LOGÍSTIC, a l'Avinguda del mateix nom, escales i ascensor totalment acabats.
Destacar els acabats interiors, de luxós aspecte a FIRA (hem de quedar bé amb els japos i guiris que vinguin a exposicions) i bastant auster a PARC LOGISTIC (només són treballadors) (mode ironia off)
El mateix aspecte tenen els accessos a PARC LOGÍSTIC, a l'Avinguda del mateix nom, escales i ascensor totalment acabats.
Destacar els acabats interiors, de luxós aspecte a FIRA (hem de quedar bé amb els japos i guiris que vinguin a exposicions) i bastant auster a PARC LOGISTIC (només són treballadors) (mode ironia off)
Re: Seguiment de les obres de la L9
No sabia que hi hagués un altre accés a Fira, es pot veure a nivell carrer? O has d'entrar a la Fira per veure'l?
Salutacions!
Salutacions!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Té entrada directa desde el parking subterrani, però ara mateix es troba tancat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Fotillo?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si algú entra al parking per aquesta sortida (edicle acristal.lat de la banda mar dels pabellons de la FIRA 2) és baixant les escales a ma esquerra. Aquest entrada només obre els dies de fira , perque la resta dels dies i diumenges (Mercadillo Zona Franca) només és oberta l'entrada més propera al Mercat.metring wrote:Fotillo?
Va ser un afegitó que es va fer a la nau principal de l'estació uan vegada construïda.