Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Això és una bona fórmula matemàtica i no la de les arrels quadrades!
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Hi trobo a faltar el 3 % a cada nyap, però bé...
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Una estructura protegirà l'anella de la plaça de Glòries
publicat el 17/02/2010 a les 19:25 h. Redacció bcn.cat
La setmana del 22 de febrer comencen els treballs de muntatge d'una estructura metàl·lica a la plaça de les Glòries que ha de protegir els vianants, el tramvia i els carrils superiors i inferiors dels vehicles que passin sota el futur voladiu del Disseny Hub Barcelona.
La transformació de la plaça de les Glòries i els seus voltants continua a bon ritme com indica la construcció del voladiu del Disseny Hub Barcelona que començarà el proper mes de març.
Per aquest motiu, la setmana que ve començaran els treballs de construcció d'una estructura metàl·lica de 15 metres d'alçada i 45 de llargada que ha de protegir els vianants, el tramvia i els carrils superiors i inferiors dels vehicles que passin sota el futur voladiu.
La instal·lació d'aquesta estructura, que compta amb dues plataformes a diferent nivell entre tres pòrtics, acabarà previsiblement al 22 de març quan començaran també les obres de construcció del voladiu.
"Les obres progressen molt adequadament i ha arribat el moment en què s'han de fer visibles a la ciutadania", ha assegurat el regidor d'Urbanisme, Ramon García-Bragado.
Un equipament de 30.000 metres quadrats
El futur Disseny Hub Barcelona s'ubicarà en la seva major part per sota del nivell de la plaça de Glòries a causa del desnivell dels terrenys i ocuparà una superfície de 30.000 metres quadrats distribuïts en tres plantes i un entresol.
Pel que fa a la transformació de la plaça de les Glòries, després de la Modificació del Pla General Metropolità del 2007, es va distribuir la superfície de l'entorn de gairebé 380.000 metres quadrats en zones verdes, equipaments vials i habitatges.
Mentre l'espai destinat a zones verdes seran més de 192.000 metres quadrats, els habitatges ocuparan prop de 90.000 metres quadrats repartits entre els barris de l'entorn d'aquest nus viari.
Una estructura protegirà l'anella de la plaça de Glòries
publicat el 17/02/2010 a les 19:25 h. Redacció bcn.cat
La setmana del 22 de febrer comencen els treballs de muntatge d'una estructura metàl·lica a la plaça de les Glòries que ha de protegir els vianants, el tramvia i els carrils superiors i inferiors dels vehicles que passin sota el futur voladiu del Disseny Hub Barcelona.
La transformació de la plaça de les Glòries i els seus voltants continua a bon ritme com indica la construcció del voladiu del Disseny Hub Barcelona que començarà el proper mes de març.
Per aquest motiu, la setmana que ve començaran els treballs de construcció d'una estructura metàl·lica de 15 metres d'alçada i 45 de llargada que ha de protegir els vianants, el tramvia i els carrils superiors i inferiors dels vehicles que passin sota el futur voladiu.
La instal·lació d'aquesta estructura, que compta amb dues plataformes a diferent nivell entre tres pòrtics, acabarà previsiblement al 22 de març quan començaran també les obres de construcció del voladiu.
"Les obres progressen molt adequadament i ha arribat el moment en què s'han de fer visibles a la ciutadania", ha assegurat el regidor d'Urbanisme, Ramon García-Bragado.
Un equipament de 30.000 metres quadrats
El futur Disseny Hub Barcelona s'ubicarà en la seva major part per sota del nivell de la plaça de Glòries a causa del desnivell dels terrenys i ocuparà una superfície de 30.000 metres quadrats distribuïts en tres plantes i un entresol.
Pel que fa a la transformació de la plaça de les Glòries, després de la Modificació del Pla General Metropolità del 2007, es va distribuir la superfície de l'entorn de gairebé 380.000 metres quadrats en zones verdes, equipaments vials i habitatges.
Mentre l'espai destinat a zones verdes seran més de 192.000 metres quadrats, els habitatges ocuparan prop de 90.000 metres quadrats repartits entre els barris de l'entorn d'aquest nus viari.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cuiden molt el català
Sañós da Laxuntamén: qué es un "voladiu"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Cuiden molt el català
Per a l'IECGuigui wrote:Sañós da Laxuntamén: qué es un "voladiu"?
Voladizo = voladís
Per als periodistes que van anar a la mateixa acadèmia que Montilla
Voladizo= Voladiu
El que no entenc és la notícia... no anaven a treure l'anella i fer un túnel per a la Gran Via i la Diagonal? No ho entenc.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Hola,
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... 2&h=100218
Todo eso que dicen que van a hacer, ¿cuándo se ha aprobado? ¿quién lo ha aprobado? ¿se ha tenido en cuenta algún plan más genérico para saber cuál sería la futura red ferroviaria o se ha aprobado así sin más porque tocaba apuntarse uno un tanto con el tema de remodelar el armatoste de plaza esa y quedaba bien decir que allí iba a llegar todo por debajo? ¿ahora resulta que los trenes de Collserola y del túnel de Horta llegarán aquí? ¿por dónde?
Esto es un cachondeo, aquí deciden todo a escondidas, a base de arreones, sin tener en cuenta qué es lo que quieren para el resto de la red y porque llega uno un día y dice quiero los JJOO de verano... bueno vale, los de verano no, que sean los de invierno, arreglo la plaza de las Glòries y hago llegar todo allí bajo tierra y sobre ella para que así esté más completito, que hagan La Sagrera sí o sí para recalificar y revender, tiro abajo la Estación de Francia, digo que voy a remodelar la Diagonal, pero refiriéndome a los bancos, las papeleras y los arbolitos, no a soterrar cercanías ni nada de eso... pongo a las motos en la pole position, cambio el estilo de todos los semáforos y listo, y mi gran legado ahí queda. Yo "de mayor" también quiero ser alcalde.
Saludos,
Sergio
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... 2&h=100218
Todo eso que dicen que van a hacer, ¿cuándo se ha aprobado? ¿quién lo ha aprobado? ¿se ha tenido en cuenta algún plan más genérico para saber cuál sería la futura red ferroviaria o se ha aprobado así sin más porque tocaba apuntarse uno un tanto con el tema de remodelar el armatoste de plaza esa y quedaba bien decir que allí iba a llegar todo por debajo? ¿ahora resulta que los trenes de Collserola y del túnel de Horta llegarán aquí? ¿por dónde?
Esto es un cachondeo, aquí deciden todo a escondidas, a base de arreones, sin tener en cuenta qué es lo que quieren para el resto de la red y porque llega uno un día y dice quiero los JJOO de verano... bueno vale, los de verano no, que sean los de invierno, arreglo la plaza de las Glòries y hago llegar todo allí bajo tierra y sobre ella para que así esté más completito, que hagan La Sagrera sí o sí para recalificar y revender, tiro abajo la Estación de Francia, digo que voy a remodelar la Diagonal, pero refiriéndome a los bancos, las papeleras y los arbolitos, no a soterrar cercanías ni nada de eso... pongo a las motos en la pole position, cambio el estilo de todos los semáforos y listo, y mi gran legado ahí queda. Yo "de mayor" también quiero ser alcalde.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sortida Badajoz, enllestida per fora
Passant-hi aquesta tarda, he vist que ja està feta la part exterior de la boca de metro ("Badajoz" es deia aleshores) que van tancar fa dos anys, pal inclòs. Ara es troba a la mateixa cota que el tramvia i el carrer. Tal i com ho veig, és possible que retirin aviat el mur d'obres, si més no en aquella zona. El que ja dubto més és que hagin tret del tot la muntanya russa d'escales que hi havia abans al passadís.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Queda menys
El mur de formigó que havien fet per a les obres ja ha sigut retirat i substituït, de moment, per tanques metàl·liques amb lona semitransparent. Es veu la nova boca i un espai per a vianants força ample, a l'espera de veure què faran amb l'actual calçada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi de plans
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... queda.html
L'anella es queda
CiU opta per complir amb els equipaments i zones verdes i ajorna la construcció dels túnels subterranis, fet que impedirà enderrocar l'anella elevada
Es compleixen tres anys de l'inici de la desconstrucció del tambor
07/07/11 02:00 - BARCELONA - Clara Ribas
L'anella viària de Glòries continuarà presidint la plaça durant uns anys. Per al nou govern municipal és prioritari condicionar els espais inutilitzats o que quedin buits a causa de les obres i establir nous mecanismes de participació amb els veïns per anar elaborant futurs projectes.
Així ho ha explicat a aquest diari el nou regidor del districte de Sant Martí, Eduard Freixedes, que ha anunciat que el temps en què la reforma de la plaça funcionava a dues velocitats, amb el Museu del Disseny complint el calendari i els equipaments sense projectar, ha arribat a la fi: “Volem intentar aterrar a la realitat. No posem res en dubte, però potser caldrà calcular els temps”, ha explicat.
Freixedes posa com a exemple el desmuntatge del tambor, després del qual es va arranjar el sota de l'anella per permetre el pas d'autobusos urbans: “La banda de muntanya de Glòries necessita ser reformada. Hi ha pendents zones verdes, escoles, condicionar la casa dels paraigües, etc. Aquestes són les prioritats: l'àrea que quedi buida després del trasllat dels Encants ha de quedar a disposició de les famílies”.
El govern de CiU també està totalment d'acord amb els veïns en la necessitat de cobrir el tram de la Gran Via entre el centre comercial de Glòries i els pisos del davant: “Ha de ser, però, un cobriment real, ha de quedar completament tapada”.
Aquest darrer projecte lliga amb el que genera, ara per ara, més incògnites: la construcció dels túnels subterranis per a la Diagonal i la Gran Via. “En aquest punt hi ha molts dubtes“, explica Freixedes, que hi afegeix: “Enterrar els cotxes al pas per Glòries no és ara per ara una prioritat per a la ciutat”. A més, el projecte del govern anterior no els satisfà. “Crea uns desnivells a la plaça que podrien acabar generant uns espais de difícil control, que és la darrera cosa que pretenem”, conclou.
Finalment, Freixedes reconeix que demanar als veïns de Glòries que esperin uns anys més a veure la reforma de la plaça és molt dur: “Fa 45 anys als meus pares ja els parlaven de la reforma”. Respecte a aquest cansament, Freixedes ofereix “ordenar les prioritats i complir el calendari buscant el benestar dels veïns”.
2008
és l'any que es va iniciar la desconstrucció del tambor de Glòries.
Aniversari sense celebracions
clara ribas
El 8 de juliol del 2008 van començar a Glòries els talls de trànsit que havien de permetre iniciar la desconstrucció del tambor. Dos dies després, el dia 10, les màquines començaven a tirar a terra els murs interiors en una acció que les autoritats van qualificar d'històrica perquè era, van dir, el tret de sortida de la reforma global de la plaça. Molt al contrari, els veïns ja van advertir en aquell moment que, tot i ser un gran pas endavant, no es creurien que la transformació avançava fins que veiessin a terra l'anella viària elevada i es construïssin els túnels subterranis que havien de donar pas a la nova gran plaça.
L'anella es queda
CiU opta per complir amb els equipaments i zones verdes i ajorna la construcció dels túnels subterranis, fet que impedirà enderrocar l'anella elevada
Es compleixen tres anys de l'inici de la desconstrucció del tambor
07/07/11 02:00 - BARCELONA - Clara Ribas
L'anella viària de Glòries continuarà presidint la plaça durant uns anys. Per al nou govern municipal és prioritari condicionar els espais inutilitzats o que quedin buits a causa de les obres i establir nous mecanismes de participació amb els veïns per anar elaborant futurs projectes.
Així ho ha explicat a aquest diari el nou regidor del districte de Sant Martí, Eduard Freixedes, que ha anunciat que el temps en què la reforma de la plaça funcionava a dues velocitats, amb el Museu del Disseny complint el calendari i els equipaments sense projectar, ha arribat a la fi: “Volem intentar aterrar a la realitat. No posem res en dubte, però potser caldrà calcular els temps”, ha explicat.
Freixedes posa com a exemple el desmuntatge del tambor, després del qual es va arranjar el sota de l'anella per permetre el pas d'autobusos urbans: “La banda de muntanya de Glòries necessita ser reformada. Hi ha pendents zones verdes, escoles, condicionar la casa dels paraigües, etc. Aquestes són les prioritats: l'àrea que quedi buida després del trasllat dels Encants ha de quedar a disposició de les famílies”.
El govern de CiU també està totalment d'acord amb els veïns en la necessitat de cobrir el tram de la Gran Via entre el centre comercial de Glòries i els pisos del davant: “Ha de ser, però, un cobriment real, ha de quedar completament tapada”.
Aquest darrer projecte lliga amb el que genera, ara per ara, més incògnites: la construcció dels túnels subterranis per a la Diagonal i la Gran Via. “En aquest punt hi ha molts dubtes“, explica Freixedes, que hi afegeix: “Enterrar els cotxes al pas per Glòries no és ara per ara una prioritat per a la ciutat”. A més, el projecte del govern anterior no els satisfà. “Crea uns desnivells a la plaça que podrien acabar generant uns espais de difícil control, que és la darrera cosa que pretenem”, conclou.
Finalment, Freixedes reconeix que demanar als veïns de Glòries que esperin uns anys més a veure la reforma de la plaça és molt dur: “Fa 45 anys als meus pares ja els parlaven de la reforma”. Respecte a aquest cansament, Freixedes ofereix “ordenar les prioritats i complir el calendari buscant el benestar dels veïns”.
2008
és l'any que es va iniciar la desconstrucció del tambor de Glòries.
Aniversari sense celebracions
clara ribas
El 8 de juliol del 2008 van començar a Glòries els talls de trànsit que havien de permetre iniciar la desconstrucció del tambor. Dos dies després, el dia 10, les màquines començaven a tirar a terra els murs interiors en una acció que les autoritats van qualificar d'històrica perquè era, van dir, el tret de sortida de la reforma global de la plaça. Molt al contrari, els veïns ja van advertir en aquell moment que, tot i ser un gran pas endavant, no es creurien que la transformació avançava fins que veiessin a terra l'anella viària elevada i es construïssin els túnels subterranis que havien de donar pas a la nova gran plaça.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Una exposició sobre la Plaça, amb fotografies i plànols de totes les èpoques:
http://festesdelclotcampdelarpa.blog.ca ... stot-2011/
DIJOUS 17 de Novembre
19.00h
EXPOSICIÓ: GLÒRIES: CRUÏLLA DE CAMINS
La plaça de les glòries catalanes és un dels espais més “desgraciats” de la ciutat de Barcelona. des de la seva concepció – fa 150 anys- ha estat un recull de bons propòsits o despropòsits, d’obres inacabades, de projectes deixats a la meitat i d’enderrocs d’obra ja feta.
Sembla que alguna maledicció hagi anat perseguint-la a ella i els seus voltants. nosaltres no som supersticiosos, però cal recordar que la plaça va ser inaugurada oficialment un dimarts 13 de maig de l’any 1919. Amb l’aportació de fotografies dels veïns del Clot – Camp de l’Arpa tindreu una nova visió de la plaça. si en voleu saber més, veniu a veure aquesta exposició configurada a partir d’imatges i plànols.
Inauguració a les 20h. (del 17 de novembre al 10 de desembre)
Lloc: Sala d’exposicions Joan Alsina del Centre Cultural
Organitza: Taller d’història del Clot-Camp de l’Arpa i de l’arxiu històric Fort Pienc
http://festesdelclotcampdelarpa.blog.ca ... stot-2011/
DIJOUS 17 de Novembre
19.00h
EXPOSICIÓ: GLÒRIES: CRUÏLLA DE CAMINS
La plaça de les glòries catalanes és un dels espais més “desgraciats” de la ciutat de Barcelona. des de la seva concepció – fa 150 anys- ha estat un recull de bons propòsits o despropòsits, d’obres inacabades, de projectes deixats a la meitat i d’enderrocs d’obra ja feta.
Sembla que alguna maledicció hagi anat perseguint-la a ella i els seus voltants. nosaltres no som supersticiosos, però cal recordar que la plaça va ser inaugurada oficialment un dimarts 13 de maig de l’any 1919. Amb l’aportació de fotografies dels veïns del Clot – Camp de l’Arpa tindreu una nova visió de la plaça. si en voleu saber més, veniu a veure aquesta exposició configurada a partir d’imatges i plànols.
Inauguració a les 20h. (del 17 de novembre al 10 de desembre)
Lloc: Sala d’exposicions Joan Alsina del Centre Cultural
Organitza: Taller d’història del Clot-Camp de l’Arpa i de l’arxiu històric Fort Pienc
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cortina de fum urbanística
http://www.ara.cat/societat/Barcelona-p ... 37177.html
Barcelona planeja una plaça-parc a les Glòries amb 140.000 metres quadrats de zona verda
El projecte presentat pel nou equip de govern preveu soterrar 400 metres de la Gran Via i desviar el trànsit de Diagonal i Meridiana a la seva arribada a la plaça
MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 17/01/2012 13:29
El tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà de Barcelona, Antoni Vives, ha presentat aquest dimarts les principals línies de treball del consistori a la polèmica plaça de les Glòries. Vives ha explicat que es vol deixar enrere el concepte de nus viari per convertir l'espai en ciutat, en "una plaça de debò" que funcioni alhora com a parc. La idea de l'Ajuntament és aconseguir fins a 140.000 metres quadrats de zona verda i soterrar 400 metres de la Gran Via, enlloc del gran túnel previst d'1.8 quilòmetres. D'¡altra banda, el trànsit de la Diagonal i l'avinguda Meridiana també està previst que es desviï a la seva arribada a la plaça, cosa que com ha explicat l'arquitecte en cap de l'Ajuntament de Barcelona, Vicent Guallart, requerirà d'un estudi de mobilitat de la zona.
Els equipaments previstos en el projecte inicial es mantenen, però s'agrupen en tres edificis multifuncionals al voltant de la zona verda. L'Ajuntament calcula tenir enllestida la nova plaça entre 2016 i 2017, complint els terminis establerts. El primer pas, previst per al primer semestre d'aquest any, serà llançar. el concurs públic, mentre que la desconstrucció de l'anella viària es realitzarà un cop traslladats els Encants, passats els primers mesos del 2013 perquè puguin completar la campanya de Nadal.
El túnel per on passarà la Gran Via es calcula que es podrà començar a construir a mitjans del 2015 quan ja hagi deixat de funcionar l'Estació de França.Per això inicialment la Gran Via passarà pel mig de la plaça, que serà de 120.000 metres quadrats, fins que es pugui completar el soterrament. L'Ajuntament ja ha presentat el projecte a veïns i grups de l'oposició. Amb aquesta actuació, segons Guallart, l'Eixample "quedarà acabada" i l'espai es reconfigura com a "nou centre de la ciutat".
Barcelona planeja una plaça-parc a les Glòries amb 140.000 metres quadrats de zona verda
El projecte presentat pel nou equip de govern preveu soterrar 400 metres de la Gran Via i desviar el trànsit de Diagonal i Meridiana a la seva arribada a la plaça
MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 17/01/2012 13:29
El tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà de Barcelona, Antoni Vives, ha presentat aquest dimarts les principals línies de treball del consistori a la polèmica plaça de les Glòries. Vives ha explicat que es vol deixar enrere el concepte de nus viari per convertir l'espai en ciutat, en "una plaça de debò" que funcioni alhora com a parc. La idea de l'Ajuntament és aconseguir fins a 140.000 metres quadrats de zona verda i soterrar 400 metres de la Gran Via, enlloc del gran túnel previst d'1.8 quilòmetres. D'¡altra banda, el trànsit de la Diagonal i l'avinguda Meridiana també està previst que es desviï a la seva arribada a la plaça, cosa que com ha explicat l'arquitecte en cap de l'Ajuntament de Barcelona, Vicent Guallart, requerirà d'un estudi de mobilitat de la zona.
Els equipaments previstos en el projecte inicial es mantenen, però s'agrupen en tres edificis multifuncionals al voltant de la zona verda. L'Ajuntament calcula tenir enllestida la nova plaça entre 2016 i 2017, complint els terminis establerts. El primer pas, previst per al primer semestre d'aquest any, serà llançar. el concurs públic, mentre que la desconstrucció de l'anella viària es realitzarà un cop traslladats els Encants, passats els primers mesos del 2013 perquè puguin completar la campanya de Nadal.
El túnel per on passarà la Gran Via es calcula que es podrà començar a construir a mitjans del 2015 quan ja hagi deixat de funcionar l'Estació de França.Per això inicialment la Gran Via passarà pel mig de la plaça, que serà de 120.000 metres quadrats, fins que es pugui completar el soterrament. L'Ajuntament ja ha presentat el projecte a veïns i grups de l'oposició. Amb aquesta actuació, segons Guallart, l'Eixample "quedarà acabada" i l'espai es reconfigura com a "nou centre de la ciutat".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... le-1336322
UN ESPAI MALEÏT | LA NOVA PROPOSTA
L'exarquitecte de les Glòries titlla el nou projecte de Trias d'«inviable»
Daniel Mòdol, tècnic de la reforma durant vuit anys, manté que el pla porta al «col·lapse viari»
Des dels 90 s'han gastat a la plaça un total de 66,5 milions en obres destinades a desaparèixer
Dijous, 19 de gener del 2012 XABIER BARRENA BARCELONA
Poques persones coneixen l'àmbit de la plaça de les Glòries millor que Daniel Mòdol, l'arquitecte que, des del 2003 i fins fa tot just un mes, ha dedicat bona part de la seva vida professional a estudiar, projectar, dialogar i fins i tot negociar amb els veïns els detalls de reforma de l'espai. Potser és per això que tant dimarts com ahir mateix van ser diverses les consultes, tant dels veïns com dels partits polítics de l'oposició, que va rebre. Mòdol, al seu torn, va derivar aquestes preguntes a l'ajuntament. Va rebre l'encàrrec de l'administració socialista i la convergent li va deixar acabar el que estava contractat, mentre, sense dir-li res, preparava el projecte que dimarts es va donar a conèixer. Mòdol va expressar ahir la seva opinió sobre el projecte. I va voler cenyir-se, estrictament, a qüestions tècniques objectives. «És una frivolitat inviable», va afirmar. Sobre els aspectes merament de projecte, els canvis introduïts per l'equip d'Hàbitat Urbà, l'exarquitecte de les Glòries va afirmar no tenir res a dir més enllà que era lògic que CiU revisés el projecte quan va entrar a l'alcaldia.
Fins ara ja s'han gastat a la plaça en obres que han de desaparèixer un total de 66,5 milions desglossats així: 32 en l'escalèxtric viari, 3,5 a enderrocar-lo, un en el projecte i 30 en el túnel ferroviari.
ESTUDI DE MOBILITAT / La principal crítica de Mòdol és el nul estudi de la mobilitat que s'ha fet a l'ajuntament. L'urbanista, a més a més, afirma que tot l'esforç de retallada econòmica («lloable», segons ell) que fa Hàbitat Urbà es veurà compensat, necessàriament, pel sobrecost que tindrà condicionar la Gran Via. «Ara a les Glòries hi arriben 10 carrils, sis pel troncal, que és trànsit de pas, i quatre pels laterals, de circulació local. El túnel en tindrà, com a molt, sis. Caldrà reduir, per tant, el nombre de vehicles que arriben a la plaça», sentencia. ¿I com? «No hi haurà cap més remei que obrir connexions de la Gran Via fins als carrers mar-muntanya entre la plaça i el Besòs». S'haurà de reformar, per tant, la semicobertura inaugurada fa 10 anys.
Segon problema. «Han tret del projecte presentat fa un mes el túnel cap a la Diagonal. Per tant, el col·lapse que provoca el revolt de Marina, seguirà», diu abans d'afegir un tercer factor: «També han eliminat l'obertura del carrer de la Diputació. Per tant, el trànsit de la Meridiana -que al seu torn rebrà més cotxes- haurà de girar tot per Aragó». Conclusió de l'arquitecte: «Aquest projecte pot arribar a col·lapsar tota la ciutat».
¿PLAÇA PLANA? / Un altre punt que Mòdol censura és que la plaça sigui plana, segons el projecte de CiU. «El que provoca el pendent no és el túnel del ramal de l'estació de França, sinó el que va a la Sagrera. Com que en el seu projecte també es construeix per sobre d'aquesta galeria, es pot afirmar que el terreny de la plaça estarà a la cota 20 metres. Per una altra banda, la cota dels extrems és invariable, perquè són carrers urbanitzats. Hi haurà, es vulgui o no es vulgui, desnivell i pendent». I afegeix: «Està bé que sigui així, és necessari», per desaiguar la pluja, per exemple.
Aquest professor d'Urbanisme a l'Escola d'Arquitectura també qüestiona un altre punt. Sense valorar que es densifiqui el front de façana
-decisió de projecte- sí que apunta alguns punts absurds. «Han col·locat edificis just al damunt del col·lector d'aigües de pluja del carrer de l'Escultor Claperós» i, per si no n'hi hagués prou, «a terra sobre el túnel ferroviari que es vol suprimir», cosa que, si més no, endarrereix la construcció de l'equipament fins després de l'eventual eliminació de la galeria.
La construcció del túnel, a principis dels 90, va costar 5.000 milions de pessetes. És a dir, una infraestructura ferroviària gairebé nova al centre. No és, precisament, el tipus d'instal·lació poc estratègica de la qual a una administració li agradaria desprendre's graciosament.
UN ESPAI MALEÏT | LA NOVA PROPOSTA
L'exarquitecte de les Glòries titlla el nou projecte de Trias d'«inviable»
Daniel Mòdol, tècnic de la reforma durant vuit anys, manté que el pla porta al «col·lapse viari»
Des dels 90 s'han gastat a la plaça un total de 66,5 milions en obres destinades a desaparèixer
Dijous, 19 de gener del 2012 XABIER BARRENA BARCELONA
Poques persones coneixen l'àmbit de la plaça de les Glòries millor que Daniel Mòdol, l'arquitecte que, des del 2003 i fins fa tot just un mes, ha dedicat bona part de la seva vida professional a estudiar, projectar, dialogar i fins i tot negociar amb els veïns els detalls de reforma de l'espai. Potser és per això que tant dimarts com ahir mateix van ser diverses les consultes, tant dels veïns com dels partits polítics de l'oposició, que va rebre. Mòdol, al seu torn, va derivar aquestes preguntes a l'ajuntament. Va rebre l'encàrrec de l'administració socialista i la convergent li va deixar acabar el que estava contractat, mentre, sense dir-li res, preparava el projecte que dimarts es va donar a conèixer. Mòdol va expressar ahir la seva opinió sobre el projecte. I va voler cenyir-se, estrictament, a qüestions tècniques objectives. «És una frivolitat inviable», va afirmar. Sobre els aspectes merament de projecte, els canvis introduïts per l'equip d'Hàbitat Urbà, l'exarquitecte de les Glòries va afirmar no tenir res a dir més enllà que era lògic que CiU revisés el projecte quan va entrar a l'alcaldia.
Fins ara ja s'han gastat a la plaça en obres que han de desaparèixer un total de 66,5 milions desglossats així: 32 en l'escalèxtric viari, 3,5 a enderrocar-lo, un en el projecte i 30 en el túnel ferroviari.
ESTUDI DE MOBILITAT / La principal crítica de Mòdol és el nul estudi de la mobilitat que s'ha fet a l'ajuntament. L'urbanista, a més a més, afirma que tot l'esforç de retallada econòmica («lloable», segons ell) que fa Hàbitat Urbà es veurà compensat, necessàriament, pel sobrecost que tindrà condicionar la Gran Via. «Ara a les Glòries hi arriben 10 carrils, sis pel troncal, que és trànsit de pas, i quatre pels laterals, de circulació local. El túnel en tindrà, com a molt, sis. Caldrà reduir, per tant, el nombre de vehicles que arriben a la plaça», sentencia. ¿I com? «No hi haurà cap més remei que obrir connexions de la Gran Via fins als carrers mar-muntanya entre la plaça i el Besòs». S'haurà de reformar, per tant, la semicobertura inaugurada fa 10 anys.
Segon problema. «Han tret del projecte presentat fa un mes el túnel cap a la Diagonal. Per tant, el col·lapse que provoca el revolt de Marina, seguirà», diu abans d'afegir un tercer factor: «També han eliminat l'obertura del carrer de la Diputació. Per tant, el trànsit de la Meridiana -que al seu torn rebrà més cotxes- haurà de girar tot per Aragó». Conclusió de l'arquitecte: «Aquest projecte pot arribar a col·lapsar tota la ciutat».
¿PLAÇA PLANA? / Un altre punt que Mòdol censura és que la plaça sigui plana, segons el projecte de CiU. «El que provoca el pendent no és el túnel del ramal de l'estació de França, sinó el que va a la Sagrera. Com que en el seu projecte també es construeix per sobre d'aquesta galeria, es pot afirmar que el terreny de la plaça estarà a la cota 20 metres. Per una altra banda, la cota dels extrems és invariable, perquè són carrers urbanitzats. Hi haurà, es vulgui o no es vulgui, desnivell i pendent». I afegeix: «Està bé que sigui així, és necessari», per desaiguar la pluja, per exemple.
Aquest professor d'Urbanisme a l'Escola d'Arquitectura també qüestiona un altre punt. Sense valorar que es densifiqui el front de façana
-decisió de projecte- sí que apunta alguns punts absurds. «Han col·locat edificis just al damunt del col·lector d'aigües de pluja del carrer de l'Escultor Claperós» i, per si no n'hi hagués prou, «a terra sobre el túnel ferroviari que es vol suprimir», cosa que, si més no, endarrereix la construcció de l'equipament fins després de l'eventual eliminació de la galeria.
La construcció del túnel, a principis dels 90, va costar 5.000 milions de pessetes. És a dir, una infraestructura ferroviària gairebé nova al centre. No és, precisament, el tipus d'instal·lació poc estratègica de la qual a una administració li agradaria desprendre's graciosament.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://www.ara.cat/ara_premium/cronica/ ... 36989.html
BARCELONA El nou projecte podria desviar uns 40.000 vehicles abans de la 'superilla'
Glòries: un 40% menys de trànsit
Les solucions de mobilitat són la principal incògnita del redisseny de la plaça de les Glòries. El nou projecte estima que es reduirà en un 40% el trànsit a la zona de la plaça, però encara no concreta itineraris.
MARIA ORTEGA BARCELONA. | Actualitzada el 19/01/2012 00:00
¿Per on passaran els vehicles que circulen per la Diagonal i la Meridiana al seu pas per les Glòries 2.0? Aquesta és una de les preguntes que més es repeteixen tant els veïns de la zona com arquitectes i urbanistes escèptics a les primeres simulacions del gran espai verd que dilluns va presentar l'Ajuntament de Barcelona. La idea de què parteix el nou projecte és que acabin arribant a la zona de la plaça el 60% del total de vehicles -uns 100.000- que es calcula que hi circulen diàriament. El 40% restant s'haurà desviat abans per vies alternatives. Un pas que encara no s'ha concretat perquè, com repeteixen als quatre vents els responsables del redisseny, tot està pendent d'un estudi de mobilitat.
Amb la teoria a la mà, si se suma el trànsit que mantindrà la Gran Via i el que acabarà arribant als carrers que envolten la nova plaça, el pla municipal ha de permetre una disminució d'uns 40.000 vehicles diaris. Segons l'enginyer expert en mobilitat Ole Thorson, és una redistribució "totalment assumible", que s'inscriu a la perfecció en la línia de reduir el volum de trànsit privat a la ciutat. Remarca, això sí, que hauran d'agafar més pes els carrers nord-sud, però que la ciutat ja fa temps que camina en la direcció de la pacificació del trànsit i que s'han fet millores de connexió que permeten aquesta mena de salts. Una confiança que no tenen a priori els veïns, que volen els detalls dels canvis abans de decidir si veuen o no amb bons ulls el projecte. Per al president de l'Associació de Veïns del Fort Pienc, Joquim Mallén, és difícil d'entendre una baixada sobtada del trànsit privat.
"El benefici obtingut per la reducció del trànsit és més gran que les possibles molèsties ", sentencia l'arquitecte Josep Bohigas, que lamenta, però, que l'equip de govern hagi tirat pel dret en l'enderroc de l'anell viari i no hagi pensat en opcions de reciclatge: "Té moltes possibilitats com a pèrgola o com a pista o, fins i tot, com a parc semblant al High Line de Nova York". L'arquitecte David Mackay també demana una nova oportunitat per al tambor i remarca que el problema de l'anell són les rampes als extrems de la Gran Via i que això té solucions.
Per tirar endavant, el projecte necessita el sí de Foment per eliminar el túnel ferroviari que passa per sota la plaça. El ministeri, de moment, no es pronuncia, però l'arquitecte en cap de l'anterior equip de govern de Barcelona, Oriol Clos, assegura que "la plaça no podrà ser plana com es planteja ara, perquè per molt que s'elimini el ramal de vies que va a l'estació de França, quedaran les que surten en direcció Clot, que forçaran un desnivell". Lamenta, a més, que es "posi de nou el comptador a zero" després d'anys d'estudis i converses amb els veïns.
BARCELONA El nou projecte podria desviar uns 40.000 vehicles abans de la 'superilla'
Glòries: un 40% menys de trànsit
Les solucions de mobilitat són la principal incògnita del redisseny de la plaça de les Glòries. El nou projecte estima que es reduirà en un 40% el trànsit a la zona de la plaça, però encara no concreta itineraris.
MARIA ORTEGA BARCELONA. | Actualitzada el 19/01/2012 00:00
¿Per on passaran els vehicles que circulen per la Diagonal i la Meridiana al seu pas per les Glòries 2.0? Aquesta és una de les preguntes que més es repeteixen tant els veïns de la zona com arquitectes i urbanistes escèptics a les primeres simulacions del gran espai verd que dilluns va presentar l'Ajuntament de Barcelona. La idea de què parteix el nou projecte és que acabin arribant a la zona de la plaça el 60% del total de vehicles -uns 100.000- que es calcula que hi circulen diàriament. El 40% restant s'haurà desviat abans per vies alternatives. Un pas que encara no s'ha concretat perquè, com repeteixen als quatre vents els responsables del redisseny, tot està pendent d'un estudi de mobilitat.
Amb la teoria a la mà, si se suma el trànsit que mantindrà la Gran Via i el que acabarà arribant als carrers que envolten la nova plaça, el pla municipal ha de permetre una disminució d'uns 40.000 vehicles diaris. Segons l'enginyer expert en mobilitat Ole Thorson, és una redistribució "totalment assumible", que s'inscriu a la perfecció en la línia de reduir el volum de trànsit privat a la ciutat. Remarca, això sí, que hauran d'agafar més pes els carrers nord-sud, però que la ciutat ja fa temps que camina en la direcció de la pacificació del trànsit i que s'han fet millores de connexió que permeten aquesta mena de salts. Una confiança que no tenen a priori els veïns, que volen els detalls dels canvis abans de decidir si veuen o no amb bons ulls el projecte. Per al president de l'Associació de Veïns del Fort Pienc, Joquim Mallén, és difícil d'entendre una baixada sobtada del trànsit privat.
"El benefici obtingut per la reducció del trànsit és més gran que les possibles molèsties ", sentencia l'arquitecte Josep Bohigas, que lamenta, però, que l'equip de govern hagi tirat pel dret en l'enderroc de l'anell viari i no hagi pensat en opcions de reciclatge: "Té moltes possibilitats com a pèrgola o com a pista o, fins i tot, com a parc semblant al High Line de Nova York". L'arquitecte David Mackay també demana una nova oportunitat per al tambor i remarca que el problema de l'anell són les rampes als extrems de la Gran Via i que això té solucions.
Per tirar endavant, el projecte necessita el sí de Foment per eliminar el túnel ferroviari que passa per sota la plaça. El ministeri, de moment, no es pronuncia, però l'arquitecte en cap de l'anterior equip de govern de Barcelona, Oriol Clos, assegura que "la plaça no podrà ser plana com es planteja ara, perquè per molt que s'elimini el ramal de vies que va a l'estació de França, quedaran les que surten en direcció Clot, que forçaran un desnivell". Lamenta, a més, que es "posi de nou el comptador a zero" després d'anys d'estudis i converses amb els veïns.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Es preocupen per ben poc
Per als analfabets en mobilitat que tallen el bacallà a l'Ajuntament, això no hauria de ser cap problema. No hi passa l'AVE, es pot treure de soca-rel. I sempre hi serem a temps per a donar-ne la culpa a altri.Per tirar endavant, el projecte necessita el sí de Foment per eliminar el túnel ferroviari que passa per sota la plaça. El ministeri, de moment, no es pronuncia, però l'arquitecte en cap de l'anterior equip de govern de Barcelona, Oriol Clos, assegura que "la plaça no podrà ser plana com es planteja ara, perquè per molt que s'elimini el ramal de vies que va a l'estació de França, quedaran les que surten en direcció Clot, que forçaran un desnivell". Lamenta, a més, que es "posi de nou el comptador a zero" després d'anys d'estudis i converses amb els veïns.
Això sí, el sou i les dietes per anar en cotxe oficial, que no els hi toquin.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense sentit del ridícul
Última elucubració dels polítics: Trias ha contret l'Hereuisme.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-1560881
L'equip de Trias entreveu el nou Parlament a la plaça de les Glòries
Hàbitat Urbà també estudia col·locar al centre de l'àrea una senyera d'enormes dimensions
El govern municipal de CiU pretén convertir l'espai en el 'quilòmetre zero' del catalanisme
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-1560881
L'equip de Trias entreveu el nou Parlament a la plaça de les Glòries
Hàbitat Urbà també estudia col·locar al centre de l'àrea una senyera d'enormes dimensions
El govern municipal de CiU pretén convertir l'espai en el 'quilòmetre zero' del catalanisme
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Sense sentit del ridícul
Trobo que és una gran idea, per ajuntar-lo amb el mercat dels EncantsGuigui wrote:L'equip de Trias entreveu el nou Parlament a la plaça de les Glòries
Vendduuuu, drets socials, línies de transport, hospitals, escoles. Baratuuu, baratuuuu, todu un euruuuu!!!! Señora, que Rajoy me lo quita de las manoooosss.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Un uro, un urooooo!!!!!!!
En fi...
En fi...
Re: Sense sentit del ridícul
Guigui wrote:Última elucubració dels polítics: Trias ha contret l'Hereuisme.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-1560881
L'equip de Trias entreveu el nou Parlament a la plaça de les Glòries
Hàbitat Urbà també estudia col·locar al centre de l'àrea una senyera d'enormes dimensions
El govern municipal de CiU pretén convertir l'espai en el 'quilòmetre zero' del catalanisme
Jo ho havia escoltat vagament aquest matí per la ràdio, i pensava que era una broma dels locutors.
En fí, espero que sigui una altre de les milers de bromes que gasten aquests pallassos de bec ric.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Futur de l'estació de França
Al final que pasó con proyecto de las Glòries al final afecará las vias de EDF?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ah, algú encara se'n recorda?
Un globus sonda perquè quatre polítics mediocres es facin notar i transmetin la idea que fan alguna cosa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.