Creo que ha sido cancelado por falta de dinero (lo cual se veía venir)santmarti wrote:Al final que pasó con proyecto de las Glòries al final afecará las vias de EDF?
Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Futur de l'estació de França
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ni cancel·lat, ni encetat
Només es pot cancel·lar allò que té una intenció d'executar-se. I aquesta martingala, no se la creien ni els seus impulsors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Futur de l'estació de França
Hoy en el Periodico de Catakunya hablavan de construir el Túnel de coches por debajo de las vias de Tren ya que Adif i la Generalitat no se ponen deacuerdo con el otro proyecto
Re: Futur de l'estació de França
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ps-1595757santmarti wrote:Hoy en el Periodico de Catakunya hablavan de construir el Túnel de coches por debajo de las vias de Tren ya que Adif i la Generalitat no se ponen deacuerdo con el otro proyecto
Re: Futur de l'estació de França
Es veu que cada Alcalde ha de deixar al menys un empremta inesborrable a la ciutat... un va deixar la Vila Olímpica, l´altre el Fòrum.... i aquest vol Glòries. Això estaria bé si no fos perquè els deliris de grandesa dels polítics els paguem entre tots, o millor dit, els pagarem entre tots durant molts anys..... Jo coincideixo en que el primer "projecte" de Glòries no tenia cap mena de sentit i és molt possible que fos un globus sonda no exempt de bastant desconeixement de l´Ajuntament. El segon projecte, respectant tots els túnels de la plaça (i per tant l´entrada a la EdF) té una mica més de sentit... o millor dit, no és descabellat.... per què.... té gaire sentit fer nova la mateixa plaça que es va fer nova fa 20-30 anys (poquíssims anys per una obra com aquesta)?. Com s´assebenti la Merkel li caurà una bronca al senyor Alcalde.... un deliri de grandesa de l´anterior Alcalde i d´aquest Alcalde, totalment injustificat i que no aporta res de res. Aportarà aquesta obra riquesa o millora de la qualitat de vida?. Riquesa pels constructors i satèl.lits i qualitat de vida com a molt pels veïns de dues illes de cases al voltant.... poca cosa per tant millions......
Re: Futur de l'estació de França
+1Toni wrote:Es veu que cada Alcalde ha de deixar al menys un empremta inesborrable a la ciutat... un va deixar la Vila Olímpica, l´altre el Fòrum.... i aquest vol Glòries. Això estaria bé si no fos perquè els deliris de grandesa dels polítics els paguem entre tots, o millor dit, els pagarem entre tots durant molts anys..... Jo coincideixo en que el primer "projecte" de Glòries no tenia cap mena de sentit i és molt possible que fos un globus sonda no exempt de bastant desconeixement de l´Ajuntament. El segon projecte, respectant tots els túnels de la plaça (i per tant l´entrada a la EdF) té una mica més de sentit... o millor dit, no és descabellat.... per què.... té gaire sentit fer nova la mateixa plaça que es va fer nova fa 20-30 anys (poquíssims anys per una obra com aquesta)?. Com s´assebenti la Merkel li caurà una bronca al senyor Alcalde.... un deliri de grandesa de l´anterior Alcalde i d´aquest Alcalde, totalment injustificat i que no aporta res de res. Aportarà aquesta obra riquesa o millora de la qualitat de vida?. Riquesa pels constructors i satèl.lits i qualitat de vida com a molt pels veïns de dues illes de cases al voltant.... poca cosa per tant millions......
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... at-1719346
DEBAT SENSE FI SOBRE UN GRAN PROJECTE PENDENT DE BARCELONA
L'arquitecte de les Glòries plega entre fortes crítiques a Hàbitat
Acusa l'àrea d'una «desinformació i deslleialtat» no vista en 10 anys de treball
El govern de CiU assegura que Daniel Mòdol només era «un dels 15 assessors»
Dissabte, 28 de abril del 2012 XABIER BARRENA BARCELONA
L'arquitecte Daniel Mòdol, segurament la persona que coneix millor tots els detalls de la plaça de les Glòries, tant subterranis com superficials, encara que sigui perquè hi treballa des de fa nou anys, va renunciar ahir als seus treballs sobre l'espai encarregats per la tinència d'alcaldia d'Hàbitat Urbà. En una carta a l'arquitecte en cap, i gerent d'Urbanisme, Vicente Guallart, Mòdol acompanya la dimissió de fortes crítiques al tracte rebut. Ell és l'autor de l'únic projecte aprovat fins ara pels partits polítics (en el ple, el 2006) i va estar desenvolupant-lo fins a finals del 2011. I, per exemple, va participar, al febrer i amb el mateix Guallart, en el seminari que l'arquitecta Benedetta Tagliabue va organitzar als seus alumnes de Harvard, que en aquest semestre tenen como a encàrrec l'estudi de les Glòries.
A l'agost, a quatre mesos de finalitzar els treballs, va saber per EL PERIÓDICO que la nova àrea d'Hàbitat havia encarregat una alternativa al seu projecte. Després de prescindir dels seus serveis, en un primer moment, el govern de CiU el va recuperar per a la causa al gener. En concret, quan la proposta de Guallart va ser rebutjada pel ple municipal.
RENÚNCIA A BLAU@ICTINEA / Aquest va ser un procés semblant al viscut ahir mateix amb un altre pla (encara per dissenyar), el Blau@Ictinea, al Morrot. L'exigència de renunciar al futur barri al port i donar prioritat a equipaments i pisos protegits pendents als barris es va aprovar, com es preveia, després d'una iniciativa del PP esmenada pel PSC i ICV-EUiA, cosa que va deixar CiU en minoria. El tinent d'alcalde Antoni Vives va considerar la proposició «d'obligat incompliment perquè no es pot votar contra les idees».
Fonts del govern local van desmentir ahir que Mòdol fos, des de l'1 de juliol, l'encarregat del pla de les Glòries. La direcció tècnica va recaure, s'afirma, en el número dos d'Hàbitat, Vicente Guallart. Així, aquest no només té la responsabilitat, es pot dir que estratègica, com la tenia Oriol Clos, en l'etapa socialista, sinó també la tècnica. Darrere de Guallart, en els responsables d'aquest projecte, detalla la font oficial, «hi ha el gerent adjunt, Albert Civit, i la responsable de projectes estratègics, Maria Sisternas».
Segons aquestes fonts, Mòdol era només «un dels 15 assessors» amb què compta Hàbitat per al projecte. I la seva feina era, exclusivament, realitzar uns «estudis sobre els condicionants topogràfics» que s'havien de presentar en forma d'un compendi d'alçats en secció.
DESCONFIANÇA / En les seves acusacions Mòdol qualifica d'«incerta» la seva relació amb la tinència d'alcaldia i lamenta les moltes vegades que ha tractat d'«aclarir», en va, quin era, exactament, el paper que Hàbitat li havia reservat en aquest procés.
L'arquitecte dimiteix perquè per «dignitat professional» no té altre remei per «trencar l'actual situació de desinformació, desconfiança» i fins i tot «deslleialtat» entre col·legues de professió a la qual ha estat sotmès des de l'estiu passat. Diu que en 10 anys treballant per a les administracions «no havia trobat mai una situació similar».
DEBAT SENSE FI SOBRE UN GRAN PROJECTE PENDENT DE BARCELONA
L'arquitecte de les Glòries plega entre fortes crítiques a Hàbitat
Acusa l'àrea d'una «desinformació i deslleialtat» no vista en 10 anys de treball
El govern de CiU assegura que Daniel Mòdol només era «un dels 15 assessors»
Dissabte, 28 de abril del 2012 XABIER BARRENA BARCELONA
L'arquitecte Daniel Mòdol, segurament la persona que coneix millor tots els detalls de la plaça de les Glòries, tant subterranis com superficials, encara que sigui perquè hi treballa des de fa nou anys, va renunciar ahir als seus treballs sobre l'espai encarregats per la tinència d'alcaldia d'Hàbitat Urbà. En una carta a l'arquitecte en cap, i gerent d'Urbanisme, Vicente Guallart, Mòdol acompanya la dimissió de fortes crítiques al tracte rebut. Ell és l'autor de l'únic projecte aprovat fins ara pels partits polítics (en el ple, el 2006) i va estar desenvolupant-lo fins a finals del 2011. I, per exemple, va participar, al febrer i amb el mateix Guallart, en el seminari que l'arquitecta Benedetta Tagliabue va organitzar als seus alumnes de Harvard, que en aquest semestre tenen como a encàrrec l'estudi de les Glòries.
A l'agost, a quatre mesos de finalitzar els treballs, va saber per EL PERIÓDICO que la nova àrea d'Hàbitat havia encarregat una alternativa al seu projecte. Després de prescindir dels seus serveis, en un primer moment, el govern de CiU el va recuperar per a la causa al gener. En concret, quan la proposta de Guallart va ser rebutjada pel ple municipal.
RENÚNCIA A BLAU@ICTINEA / Aquest va ser un procés semblant al viscut ahir mateix amb un altre pla (encara per dissenyar), el Blau@Ictinea, al Morrot. L'exigència de renunciar al futur barri al port i donar prioritat a equipaments i pisos protegits pendents als barris es va aprovar, com es preveia, després d'una iniciativa del PP esmenada pel PSC i ICV-EUiA, cosa que va deixar CiU en minoria. El tinent d'alcalde Antoni Vives va considerar la proposició «d'obligat incompliment perquè no es pot votar contra les idees».
Fonts del govern local van desmentir ahir que Mòdol fos, des de l'1 de juliol, l'encarregat del pla de les Glòries. La direcció tècnica va recaure, s'afirma, en el número dos d'Hàbitat, Vicente Guallart. Així, aquest no només té la responsabilitat, es pot dir que estratègica, com la tenia Oriol Clos, en l'etapa socialista, sinó també la tècnica. Darrere de Guallart, en els responsables d'aquest projecte, detalla la font oficial, «hi ha el gerent adjunt, Albert Civit, i la responsable de projectes estratègics, Maria Sisternas».
Segons aquestes fonts, Mòdol era només «un dels 15 assessors» amb què compta Hàbitat per al projecte. I la seva feina era, exclusivament, realitzar uns «estudis sobre els condicionants topogràfics» que s'havien de presentar en forma d'un compendi d'alçats en secció.
DESCONFIANÇA / En les seves acusacions Mòdol qualifica d'«incerta» la seva relació amb la tinència d'alcaldia i lamenta les moltes vegades que ha tractat d'«aclarir», en va, quin era, exactament, el paper que Hàbitat li havia reservat en aquest procés.
L'arquitecte dimiteix perquè per «dignitat professional» no té altre remei per «trencar l'actual situació de desinformació, desconfiança» i fins i tot «deslleialtat» entre col·legues de professió a la qual ha estat sotmès des de l'estiu passat. Diu que en 10 anys treballant per a les administracions «no havia trobat mai una situació similar».
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://www.ara.cat/societat/alterativa- ... 30525.html
La proposta alterativa del PSC per a la plaça de les Glòries descarta el soterrament immediat del trànsit
Els socialistes presenten un projecte que consideren "més econòmic" i "factible" en aquest mandat
ARA Barcelona | Actualitzada el 07/05/2012 14:32
El grup municipal del PSC a l'Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dilluns la seva proposta de remodelació de la plaça de les Glòries. L'element més destacat és que no es preveu la construcció de cap túnel i, per tant, es descarta el soterrament del trànsit rodat de manera immediata. Segons el líder socialista a la capital catalana, Jordi Martí, aquest projecte és "més econòmic" que el del govern municipal i, consegüentment, "factible" en aquest mateix mandat.
Martí, ha aclarit que la proposta deixa oberta la possibilitat de construir túnels més endavant, quan la situació econòmica sigui més favorable. A més, Martí ha assegurat que el projecte socialista recupera "el consens sobre Glòries", que es va assolir en el projecte del 2007. La idea del PSC preveu la divisió del gran parc de Glòries en tres espais a partir de l'obertura del carrer Diputació, que permetria dibuixar una zona amb equipaments i verds a la part nord de de la plaça i de mantenir el trànsit en superfície -com a mínim, de manera provisional- per la Gran Via.
La idea que ha presentat avui Martí consisteix en consolidar, com està previst, el trasllat dels Encants, enderrocar l'anell viari. deixar el trànsit de la Gran Via en superície i exectutar, això sí, els vials previstos en la proposta de reforma aprovada el 2007: Diputació, Cartagena, Casp i Badajoz per deixar definits els espais de la nova plaça. Uns treballs que, segons el lídel del PSC a Barcelona, són "factibles" en aquest mandat i "no tanquen la porta" a la futura construcció de túnels. No avalen, però, el soterrament de la Gran Via presentat per l'equip d'Hàbitat Urbà, sinó que defensen el que es va dibuixar anteriorment, més llarg i que dividia el trànsit d'entrada direcrament a Diagonal i el carrer Aragó i, per tant, "millorava la mobilitat a la zona".
L'equip de govern té previst presentar aquest dimarts a grups polítics i veïns els canvis introduïts, fruit dels últims treballs, en el projecte de la plaça de les Glòries.El PSC s'ha avançat avui amb la seva proposta alternativa, que ja ha posat sobre la taula dels veïns.
La proposta alterativa del PSC per a la plaça de les Glòries descarta el soterrament immediat del trànsit
Els socialistes presenten un projecte que consideren "més econòmic" i "factible" en aquest mandat
ARA Barcelona | Actualitzada el 07/05/2012 14:32
El grup municipal del PSC a l'Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dilluns la seva proposta de remodelació de la plaça de les Glòries. L'element més destacat és que no es preveu la construcció de cap túnel i, per tant, es descarta el soterrament del trànsit rodat de manera immediata. Segons el líder socialista a la capital catalana, Jordi Martí, aquest projecte és "més econòmic" que el del govern municipal i, consegüentment, "factible" en aquest mateix mandat.
Martí, ha aclarit que la proposta deixa oberta la possibilitat de construir túnels més endavant, quan la situació econòmica sigui més favorable. A més, Martí ha assegurat que el projecte socialista recupera "el consens sobre Glòries", que es va assolir en el projecte del 2007. La idea del PSC preveu la divisió del gran parc de Glòries en tres espais a partir de l'obertura del carrer Diputació, que permetria dibuixar una zona amb equipaments i verds a la part nord de de la plaça i de mantenir el trànsit en superfície -com a mínim, de manera provisional- per la Gran Via.
La idea que ha presentat avui Martí consisteix en consolidar, com està previst, el trasllat dels Encants, enderrocar l'anell viari. deixar el trànsit de la Gran Via en superície i exectutar, això sí, els vials previstos en la proposta de reforma aprovada el 2007: Diputació, Cartagena, Casp i Badajoz per deixar definits els espais de la nova plaça. Uns treballs que, segons el lídel del PSC a Barcelona, són "factibles" en aquest mandat i "no tanquen la porta" a la futura construcció de túnels. No avalen, però, el soterrament de la Gran Via presentat per l'equip d'Hàbitat Urbà, sinó que defensen el que es va dibuixar anteriorment, més llarg i que dividia el trànsit d'entrada direcrament a Diagonal i el carrer Aragó i, per tant, "millorava la mobilitat a la zona".
L'equip de govern té previst presentar aquest dimarts a grups polítics i veïns els canvis introduïts, fruit dels últims treballs, en el projecte de la plaça de les Glòries.El PSC s'ha avançat avui amb la seva proposta alternativa, que ja ha posat sobre la taula dels veïns.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Sense sentit del ridícul
Mmmm... on recordo haver vist una cosa semblant?Miquel wrote:Hàbitat Urbà també estudia col·locar al centre de l'àrea una senyera d'enormes dimensions
Ah sí, és clar, allà on no són gens nacionalistes: http://www.espormadrid.es/2009/12/la-ba ... colon.html
O sigui, que després de gastar-se milions i milions en successives reformes, les quals totes prometien ser la solució definitiva, després de tortells, parks+ride i xorrades diverses durant 20 anys de provisionalitat... ara tornarem a tenir la configuració de la plaça que ja hi havia els anys 70 i 80. Brutal...jaezcurra wrote:defensen el que es va dibuixar anteriorment, més llarg i que dividia el trànsit d'entrada direcrament a Diagonal i el carrer Aragó i, per tant, "millorava la mobilitat a la zona".
Per cert, interessant blog que parla d'algunes coses de la plaça de les Glòries, amb un plànol subterrani inclòs, a mñés de moltes altres coses que no tenen a veure amb transports però sí amb arquitectura o edificis/instal·lacions abandonades:
http://arquitectocurioso.blogspot.com.e ... estan.html
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Això d'aquest bloc...Després diran que si l'aluminosi, però tallar bigues...El que s'hauria de començar a fer és tallar caps!!!
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://www.lavanguardia.com/vida/201207 ... neles.html
La plaza de las Glòries se queda sin túneles este mandato
El año que viene se conectarán las calles Independència y Badajoz y se abrirá Castillejos
La plaza de las Glòries se queda sin túneles este mandato
El año que viene se conectarán las calles Independència y Badajoz y se abrirá Castillejos
La reforma de les Glòries i el transport públic
Sembla que finalment comença a moure's la reforma de la plaça de les Glòries, que a hores d'ara només sembla un nus d'autopista clavat enmig de la trama urbana de Barcelona...
Mirant el web www.glories.cat he vist que aprofitaran la reforma per crear noves connexions de carrers. En concret es preveu que:
- Castillejos creuarà la Diagonal
- Tànger / Ali Beí creuarà Marina
En especial entenc que la connexió Tànger-Alí Beí (i Marroc després de la Diagonal) crearia un bon corredor per connectar el Poble Nou i el Besós amb el centre de Barcelona. Així, podria passar-hi algun dels busos que actualment van per Almogàvers (41, 42, 141) per anar fins a la Plaça Catalunya o més enllà. De fet, els que vénen per Almogàvers han de tombar per Passeig de Sant Joan a l'alçada de l'edifici antic de jutjats, mentre que per Tànger i Ali Beí el camí seria recte. També l'eix Tànger-Ali Beí passa per davant de l'entrada de l'estació d'autobusos de l'estació del Nord, per la qual cosa podria ser força útil. Una altra opció seria allargar alguna línia com el 54, que actualment mor a l'Estació del Nord, fins el Poble Nou
Mirant el web www.glories.cat he vist que aprofitaran la reforma per crear noves connexions de carrers. En concret es preveu que:
- Castillejos creuarà la Diagonal
- Tànger / Ali Beí creuarà Marina
En especial entenc que la connexió Tànger-Alí Beí (i Marroc després de la Diagonal) crearia un bon corredor per connectar el Poble Nou i el Besós amb el centre de Barcelona. Així, podria passar-hi algun dels busos que actualment van per Almogàvers (41, 42, 141) per anar fins a la Plaça Catalunya o més enllà. De fet, els que vénen per Almogàvers han de tombar per Passeig de Sant Joan a l'alçada de l'edifici antic de jutjats, mentre que per Tànger i Ali Beí el camí seria recte. També l'eix Tànger-Ali Beí passa per davant de l'entrada de l'estació d'autobusos de l'estació del Nord, per la qual cosa podria ser força útil. Una altra opció seria allargar alguna línia com el 54, que actualment mor a l'Estació del Nord, fins el Poble Nou
Re: La reforma de les Glòries i el transport públic
Se había hablado de prolongar el Tram desde la Meridiana hasta Urquinaona, ésto incluso lo proclamo Xavier "muerte y sufrimiento al Tram" Trías. Por aquí en el foro se llegó a especular si ese "alisamiento" de Ali Bei no sería para pasar el Tram por ahí para luego llegar a Urquinaona. ¿No mejoraría eso la conexión de las zonas que mencionas con el centro de Barcelona?Oriolix wrote:Sembla que finalment comença a moure's la reforma de la plaça de les Glòries, que a hores d'ara només sembla un nus d'autopista clavat enmig de la trama urbana de Barcelona...
Mirant el web http://www.glories.cat he vist que aprofitaran la reforma per crear noves connexions de carrers. En concret es preveu que:
- Castillejos creuarà la Diagonal
- Tànger / Ali Beí creuarà Marina
En especial entenc que la connexió Tànger-Alí Beí (i Marroc després de la Diagonal) crearia un bon corredor per connectar el Poble Nou i el Besós amb el centre de Barcelona. Així, podria passar-hi algun dels busos que actualment van per Almogàvers (41, 42, 141) per anar fins a la Plaça Catalunya o més enllà. De fet, els que vénen per Almogàvers han de tombar per Passeig de Sant Joan a l'alçada de l'edifici antic de jutjats, mentre que per Tànger i Ali Beí el camí seria recte. També l'eix Tànger-Ali Beí passa per davant de l'entrada de l'estació d'autobusos de l'estació del Nord, per la qual cosa podria ser força útil. Una altra opció seria allargar alguna línia com el 54, que actualment mor a l'Estació del Nord, fins el Poble Nou
Yo he llegado a usar el Trambesòs durante una temporada, por la Gran Vía concretamente, y para mi como para quien llegue a Pl. Catalunya, o Urquinaona por eso (FGC, L3, L4, Rodalies, trillón y medio de buses urbanos e interurbanos), siempre era metro hasta Glòries para cambiar al Tram. Yo iba por las mañanas, a la hora punta, y veía realmente a mucha gente que iba de la L1 al Tram. Y claro, ir desde Pl. Cat hasta Gran Vía a tomar un bus que me llevara hasta St. Martí no me salía a cuenta: El fallo del eje Gran Vía es que el central derrotero de todo transporte transversal en Barcelona desde Universitat hasta Glòries no sigue la Gran Vía, sino la ronda y complementarios, es decir el trayecto de la L1. Siempre me ha dado la sensación que el Trambesòs vertebra bien los barrios por los que pasa, pero sólamente esta captando la movilidad interna, sin apenas darle salida a los trayectos entre esta zona y el resto de la ciudad, por culpa del cuello de botella Glòries-Catalunya.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
I com quedarà el tema del túnel de l'estació de França?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'Estació de França viu!
De moment, quedarà. I esperem que la crisi duri prou per sacsejar el cervell dels polítics o bé per instal·lar-n'hi de més sensats i s'acabi d'una vegada la cacera de bruixes contra el ferrocarril.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Finalmente se ha optado por pasar el túnel viario por debajo de los ferroviarios, por medio de una cuesta un poco más empinada (comparable a algunas entradas o salidas a la ronda) lo cual esta bien porque se ha planificado directamente una obra que es compatible con la continuidad de los ramales a EdF.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Si es així, perfecte.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/05/ ... s-glories/
S’aprova el projecte de desconstrucció de l’anella viària de la plaça de les Glòries
Actualitzat el 23.05.2013 a les 19:30 Marc Garcia / Sílvia Carbonell
La Comissió d'Hàbitat Urbà ha aprovat inicialment la desconstrucció de l'anella viària de la plaça de les Glòries amb els vots favorables del govern (CiU) i el PP. El pròxim novembre s'iniciaran les obres, que s'allargaran durant 10 mesos i que tenen un cost de 26 milions d'euros. Els treballs tindran afectacions de trànsit a partir del febrer de 2014.
La desconstrucció de l’anella viària inclou eliminar les rampes i els viaductes. L’actuació es farà en tres fases. Primer s’actuarà sobre el viaducte del costat Llobregat i part del mur muntanya de la rampa Besòs. Per dur a terme aquesta actuació no hi haurà afectacions de trànsit. A la segona etapa es desconstruirà l’estructura del costat mar i en una tercera etapa s’enderrocarà l’estructura del costat muntanya. En les actuacions que es faran no s’utilitzaran explosius i es restringirà l’ús dels martells pneumàtics de més de 200 kg. Per això s’han triat mètodes de desconstrucció menys agressius com ara les pinces demolidores, discs de diamant, fil de diamant i crics hidràulics, que serviran per minimitzar els efectes mediambientals de soroll i pols en tota la zona.
Obres prèvies a l’enderroc
La redistribució del trànsit vol aconseguir completar la trama urbana original de l’Eixample, que actualment està inacabada. Per exemple amb l’obertura de Diagonal-Los Castillejos i Marina – Ali Bei. També hi haurà la incorporació de nous semàfors a la zona per guanyar fluïdesa de trànsit. A tot això, l’Ajuntament treballa en un projecte per desviar el trànsit de pas just a l’entrada de la ciutat, a la C-31 des de Montgat i les rondes, amb canvis en la senyalització.
57 candidats al projecte urbà de l’espai lliure de Glòries
En total s’han presentat 57 projectes d’arquitectes i enginyers per al concurs del Projecte urbà de l’espai lliure de la plaça de les Glòries. Les propostes tenen la finalitat d’urbanitzar un espai a l’aire lliure de 13 hectàrees, per on confluiran tres de les avingudes més importants de Barcelona: la Diagonal, la Gran Via i la Meridiana. El mes de juliol, el jurat que ha de resoldre el concurs haurà de triar 10 projectes que demostrin la solvència tècnica per dur-los a terme. Després els candidats podran reunir-se amb els veïns per escoltar de primera mà les necessitats del barri. De fet, ja fa temps que els veïns dels entorns de la plaça estan mobilitzats perquè no s’endarreixin més les obres d’aquest gran projecte. Després que els candidats s’hagin reunit amb les entitats tornaran a presentar una darrera proposta, en aquest cas anònima. La resolució del concurs es coneixerà el proxim febrer de 2014.
S’aprova el projecte de desconstrucció de l’anella viària de la plaça de les Glòries
Actualitzat el 23.05.2013 a les 19:30 Marc Garcia / Sílvia Carbonell
La Comissió d'Hàbitat Urbà ha aprovat inicialment la desconstrucció de l'anella viària de la plaça de les Glòries amb els vots favorables del govern (CiU) i el PP. El pròxim novembre s'iniciaran les obres, que s'allargaran durant 10 mesos i que tenen un cost de 26 milions d'euros. Els treballs tindran afectacions de trànsit a partir del febrer de 2014.
La desconstrucció de l’anella viària inclou eliminar les rampes i els viaductes. L’actuació es farà en tres fases. Primer s’actuarà sobre el viaducte del costat Llobregat i part del mur muntanya de la rampa Besòs. Per dur a terme aquesta actuació no hi haurà afectacions de trànsit. A la segona etapa es desconstruirà l’estructura del costat mar i en una tercera etapa s’enderrocarà l’estructura del costat muntanya. En les actuacions que es faran no s’utilitzaran explosius i es restringirà l’ús dels martells pneumàtics de més de 200 kg. Per això s’han triat mètodes de desconstrucció menys agressius com ara les pinces demolidores, discs de diamant, fil de diamant i crics hidràulics, que serviran per minimitzar els efectes mediambientals de soroll i pols en tota la zona.
Obres prèvies a l’enderroc
La redistribució del trànsit vol aconseguir completar la trama urbana original de l’Eixample, que actualment està inacabada. Per exemple amb l’obertura de Diagonal-Los Castillejos i Marina – Ali Bei. També hi haurà la incorporació de nous semàfors a la zona per guanyar fluïdesa de trànsit. A tot això, l’Ajuntament treballa en un projecte per desviar el trànsit de pas just a l’entrada de la ciutat, a la C-31 des de Montgat i les rondes, amb canvis en la senyalització.
57 candidats al projecte urbà de l’espai lliure de Glòries
En total s’han presentat 57 projectes d’arquitectes i enginyers per al concurs del Projecte urbà de l’espai lliure de la plaça de les Glòries. Les propostes tenen la finalitat d’urbanitzar un espai a l’aire lliure de 13 hectàrees, per on confluiran tres de les avingudes més importants de Barcelona: la Diagonal, la Gran Via i la Meridiana. El mes de juliol, el jurat que ha de resoldre el concurs haurà de triar 10 projectes que demostrin la solvència tècnica per dur-los a terme. Després els candidats podran reunir-se amb els veïns per escoltar de primera mà les necessitats del barri. De fet, ja fa temps que els veïns dels entorns de la plaça estan mobilitzats perquè no s’endarreixin més les obres d’aquest gran projecte. Després que els candidats s’hagin reunit amb les entitats tornaran a presentar una darrera proposta, en aquest cas anònima. La resolució del concurs es coneixerà el proxim febrer de 2014.
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Em sembla perfecte que enderroquin el vial elevat i facin passar el trànsit de Gran Via per un túnel. En tot cas, només dues observacions
- Quan facin el túnel de la Gran Via sota la plaça, que deixin espai suficient per al possible futur túnel de metro/tren de la Diagonal. Només faltaria que d'aquí a uns anys es vulgués fer aquesta línia, i aleshores no es pogués per culpa del túnel viari
- Tenint en compte el trànsit que avui en dia suporta l'anell viari, no seria millor primer fer el túnel i després desmuntar el vial elevat?
- Quan facin el túnel de la Gran Via sota la plaça, que deixin espai suficient per al possible futur túnel de metro/tren de la Diagonal. Només faltaria que d'aquí a uns anys es vulgués fer aquesta línia, i aleshores no es pogués per culpa del túnel viari
- Tenint en compte el trànsit que avui en dia suporta l'anell viari, no seria millor primer fer el túnel i després desmuntar el vial elevat?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona
Si un enderrocament és una desconstrucció, aleshores una construcció és un desenderrocament? O bé hauríem de parlar d'una antidesconstrucció? Jo és que amb això de la neollengua m'hi perdo.btv wrote:S’aprova el projecte de desconstrucció de l’anella viària de la plaça de les Glòries
D'altra banda pels projectes que veig de la plaça sembla que estem més o menys on estàvem: no hi ha un projecte global clar sinó la idea de fer una zona verda, una amalgama d'edificis sense gaire coherència entre ells, uns túnels bastant "campi qui pugui" i un intercanviador que ningú sap ben bé amb què ha d'intercanviar... i a sobre no hi ha pressupost real per fer res.
Donada l'evolució d'aquesta plaça, proposo canviar-li el nom de "Plaça de les Glòries Catalanes" per "Plaça dels nyaps catalans", nom molt més adequat tant amb la plaça en sí com amb la història i l'actualitat del país en el que vivim.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT